Dag momo! Je hebt het geprobeerd..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:21

JustaLive schreef:
_Miesje_ schreef:
Het is wel logisch dat jullie haar kwetsen met haar ouders!
Jullie kennen haar ouders niet eens! Ga dan niet bij haar aanbellen je bent geen 6 meer! Zei had er graag bij willen zijn maar dat mocht niet van haar ouders. Als je er zo graag een drama van wilt maken bel haar ouders dan ff op.

Maar dát leest heel bokt niet, of er overheen. Want dat klinkt veels te goed voor een topic voor een dood poesje.

Waar basseer je dit op want de zin veels te goed voor een dood poesje vind ik heel denigrerend klinken.

Mies

tita schreef:
Toen ik het verhaal las dacht ik gelijk :r

Wat een pijn moet het diertje gehad hebben, en ik kon me niet voorstellen dat jij niet naar de da ging maar goed ik neem het je niet kwalijk want je bent nog te jong.

Maar de instelling van je vader ik ver beneden dierwaardig peil.
Dit poesje had naar de DA gemoeten en ik geloof niet dat jouw ouders de DA hebben gebeld want de reactie van da is ook niet normaal.

Je laat een dier niet zo achter met pijn en als je al dat jong ruik, is het foute boel.
Tevens denk ik dat jouw poesje te jong was om te baren en dat het haar 1e keer was, zeg niks.
Het is iig ook haar laatste keer.

Hopelijk laten jullie je katten sterliseren maar ja dat kost wel geld en kat uit het asiel kost ook al gauw 80-100 euro

sterkte met je verlies, ik zou zoiets nooit op mijn geweten willen hebben iid niet de ervaring

Mijn tante heeft ook haar kat uit het asiel gehaald en dat kostte niets ;) Ze moest alleen 15 euro betalen voor de DA en eten etc.

NoaC

Froexiie schreef:
NoaC schreef:
Veelzijdige kater trouwens die kat van jou; "als papa van vele katten" (zoals in je profiel staat), zet ie ze blijkbaar ook nog zelf op de wereld!
Er is een wonder van ons heen gegaan!

Noujáa zeg!! Misschien verkeerde tekst bij verkeerde foto??!!!

Met naam erbij?
Staat letterlijk; "Momo, Papa van véél katten die wij hebben gehad"

Hmm, komt zeker ook omdat ze 13 is? Of de schuld van haar ouders! :+

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:22

Poehee, wat een discussie hier.

TS: Ik vind het gewoon heel erg voor je wat er is gebeurd. Maar ik begrijp de situatie.

Mijn ouders hebben ook een (varkens)boerderij. En hier geldt bijna hetzelfde... ik was ook een jaar of 12 toen mijn kater lag te creperen van de pijn. Waarschijnlijk vergiftigd door een niet zo kattenminnend persoon. Maar het was zondag. Dus de beredenering van mij pa: 'Op zondag kost de veearts meer en hij geeft toch gelijk een spuitje, want hij is niet meer te redden.' Of dat echt zo is, zullen we nooit weten, maar mijn vader ging met een stalen pijp de schuur in. En kwam met een dode kat naar buiten... dat is niet leuk als je 12 jaar bent en die kat is je maatje geweest. Maar we groeien niet allemaal op in de stad. Op de boerderij heersen nu eenmaal andere leefregels. Leer er maar mee leven dat niet iedereen hun huisdier als gezinslid beschouwen. Je kan zeker een meisje van 13 niet zo toespreken. En wat hier gezegd wordt over die ouders door sommige, vind ik ronduit beledigend. Dit is nu eenmaal de mentaliteit van het platteland. Kan je er niet tegen, keer dan je hoofd maar om. En ik vind ook dat je een dier niet moet laten lijden, maar ik denk dat die ouders er in hun ogen alles aan hebben gedaan. En waarschijnlijk ook hebben gedacht in eerste instantie dat je de natuur z'n gang moet laten gaan. Dat het katje het wel zou redden. Toen het eenmaal niet zo bleek te zijn, was het al te laat. Als je een (varkens)bedrijf hebt, kun je niet de hele dag bij een zwangere kat gaan zitten waken. Werk genoeg. En of je dan geen katten mag hebben? Wie beslist dat? Op sommige boerderijen zijn katten gewoon een natuurlijk middel tegen muizen.

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:23

Zulke mensen zouden geen dieren mogen hebben :x :r . Wat zal dat arme beestje een pijn hebben geleden zeg.
Echt verschrikkelijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:24

_Miesje_ schreef:
Als je er zo graag een drama van wilt maken bel haar ouders dan ff op.

Waarom eigenlijk? Volgens mij zijn wij ook niet telefonisch op de hoogte gebracht van dit gebeuren?

TS plaatst een topic en daar krijgt ze reacties op, zo is het bedoeld toch? Ik ga geen 'aaaah' zeggen voor haar of der ouders, ik verbaas mij enkel dat er mensen zijn die zó schandalig met dieren omgaan. Ik vind het echt afschuwelijk voor de poes dit, totaal geen medeleven voor de mensen eromheen.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:25

Mindfields schreef:
_Miesje_ schreef:
Het is wel logisch dat jullie haar kwetsen met haar ouders!
Jullie kennen haar ouders niet eens! Ga dan niet bij haar aanbellen je bent geen 6 meer! Zei had er graag bij willen zijn maar dat mocht niet van haar ouders. Als je er zo graag een drama van wilt maken bel haar ouders dan ff op.

Ik wil die ouders niet eens kennen als ze zo onverantwoordelijk met HUN EIGEN, door hen zelf aangeschafte, dus ook verantwoordelijk voor zijnde, dieren omgaan, en daarbij, ze plaatst zelf dit topic, wetende hoe Bokt erop zal reageren.

Ik vindt het stuitend dat een volwassen persoon een dier vreselijk ziet lijden en niets doet. Stuitend. :r

Als er hier een topic bij nieuwsberichten zou worden geplaats dat er een kat zo aan zijn einde is gekomen reageert iedereen met kotsneigingen en woedende reacties, omdat men de persoon erachter niet ziet.

Nu plaatst TS het en mogen we niks zeggen. Rare wereld he?

Ik zeg niet dat je niks mag zeggen ik zeg alleen dat jullie haar gewoon erg kwetsen met dat gedoe van haar ouders.
Ik vind ook dat de ouders actie hadden moeten nemen maar dan hoef je de TS nog niet zo aan te vallen ;)

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:27

Quellian schreef:
_Miesje_ schreef:
Als je er zo graag een drama van wilt maken bel haar ouders dan ff op.

Waarom eigenlijk? Volgens mij zijn wij ook niet telefonisch op de hoogte gebracht van dit gebeuren?

TS plaatst een topic en daar krijgt ze reacties op, zo is het bedoeld toch? Ik ga geen 'aaaah' zeggen voor haar of der ouders, ik verbaas mij enkel dat er mensen zijn die zó schandalig met dieren omgaan. Ik vind het echt afschuwelijk voor de poes dit, totaal geen medeleven voor de mensen eromheen.

Ik vind het ook schandalig van haar ouders maar dat hoef je de Ts niet zo aan te vallen!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:28

_Miesje_ schreef:
Ik vind het ook schandalig van haar ouders maar dat hoef je de Ts niet zo aan te vallen!!

Kun je even quoten waar ik TS heb aangevallen? Heb het topic doorgelezen, maar ik kan het niet vinden.

tita

Quellian waarom zou je medeleven moeten tonen.
De ouders zijn het hele voorval morgen weer vergeten enkel de ts zal erover nadenken maar dan hoop ik wel dat zij andere instelling heeft.

TS waarom wordt er niks bij jullie gesterliseerd of gecastreert.

Miesje enkel moeilijk plaatsbare katten krijg je gratis maar voor een gewone kat uit het asiel moet je betalen hoe denk je anders dat asiel aan de inkomsten komt.

Mindfields

Als er nou eens iemand voor die kat was opgekomen zoals het nu voor de TS opgenomen wordt......

Poes kan er NIETS aan doen dat ze bij die mensen terecht is gekomen, dat ze niet gesteriliseerd is en dat ze vervolgens laf in de steek gelaten is. En vreselijk heeft moeten lijden. Wordt er nu ook steeds woedender om. De mensen die nu zo politiek correct reageren, hebben die een hart voor dieren? Je kunt dit toch niet goedpraten? Mijn hemel zeg....als ik eraan denk hoe de laatste 24 uur van die kat geweest moeten zijn.....walgelijke mensen, en niks geen medelijden mee. Hadden zij ook niet met hun katje.

Edit: ook ik heb de TS niet aangevallen.
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 27-04-09 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:29

Moderatoropmerking:
Beste Bokkers, dat dit een discussie gevoelig onderwerp was, was bij het openen van dit topic al duidelijk. Wij houden dit topic met het mod team dan ook erg goed in de gaten.
En we laten het open omdat het op zich geen verkeerde discussie is. Maar hou je berichten netjes, je mening uiten hier is prima, maar onderbouw dit dan ook en ga niet met modder gooien, daar wordt niemand beter van.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:30

Als je ouders de verantwoordelijkheid niet kunnen dragen voor beestjes, moeten ze er geen nemen. Als ze de d.a. geen spuitje willen laten geven hadden ze het zelf moeten doen, niet leuk maar beter dan het arme beestje laten creperen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:31

Mindfields schreef:
Als er hier een topic bij nieuwsberichten zou worden geplaats dat er een kat zo aan zijn einde is gekomen reageert iedereen met kotsneigingen en woedende reacties, omdat men de persoon erachter niet ziet.

Ik quote mezelf maar even, ik denk dat de mods mijn quote ook zullen snappen, neem ik aan?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:32

TS opent een topic, dus TS krijgt de reacties te lezen; ik reageer op háár topic.
Ik val TS niet aan (ze is immers 13) maar zet wel als mijn reactie dat ik haar ouders geen dieren waard vind.
Als TS een beetje verstand heeft (moet zelfs een 13 jarige kunnen opbrengen) snapt ze ook wel dat het niet echt diervriendelijk van haar ouders is zoals het gegaan is.

Tuurlijk niet leuk om te lezen dat er "slecht" over je ouders gedacht wordt...maar als TS dat zo onterecht vind moet ze zichzelf eens achter de oren krabben. ;-)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:33

Mindfields schreef:
Mindfields schreef:

Ik quote mezelf maar even, ik denk dat de mods mijn quote ook zullen snappen, neem ik aan?

Hele rare wereld, want er gaan ook vaak genoeg topics op slot omdat de persoon in kwestie geen bokker is en zich dus niet kan 'verdedigen'.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:34

NoaC schreef:
TS opent een topic, dus TS krijgt de reacties te lezen; ik reageer op háár topic.
Ik val TS niet aan (ze is immers 13) maar zet wel als mijn reactie dat ik haar ouders geen dieren waard vind.
Als TS een beetje verstand heeft (moet zelfs een 13 jarige kunnen opbrengen) snapt ze ook wel dat het niet echt diervriendelijk van haar ouders is zoals het gegaan is.

Tuurlijk niet leuk om te lezen dat er "slecht" over je ouders gedacht wordt...maar als TS dat zo onterecht vind moet ze zichzelf eens achter de oren krabben. ;-)

Om even een andere Bokker te quoten. Dit zijn reacties waar een discussie wat aan heeft. Gewoon een mening plaatsen, uitleg waarom je dat vindt, maar het verder niet gemeen of aanvallend maken.

En omdat dit inderdaad een punt is waar ook iemand van 13 over na mag denken, laten we dit topic lopen. Maar wij zitten er wel bovenop als dit een smerige discussie gaat worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:37

goh...wat een verhaal....wat triest...volgens mij komt het niet vaak voor dat een poes overlijd tijdens de bevalling?
Tja...ts is pas 13....al zou je dat aan haar taalgebruik niet zeggen....

Ik denk er heel veel van ,maar ik schrijf het niet op....het is verdrietig genoeg lijkt mij...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:40

[quote]Tja...ts is pas 13....al zou je dat aan haar taalgebruik niet zeggen....[/quote

Ik dacht dat ik de enige was, dus had zoiets van....zal maar niks zeggen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:40

Nou heeft de TS niet meer gereageerd en ik vraag me af of zij een andere denk instelling heeft als haar ouders.

TS
Vind jij dat je ouders goed gehandeld hebben?
Zou jij het anders doen?
Wat ga jij nu thuis doen om de situatie te voorkomen?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:41

Duke schreef:
...mijn vader ging met een stalen pijp de schuur in. En kwam met een dode kat naar buiten...

Als de vader van de TS het zo opgelost had, dan had je mij ook niet gehoord. Ik vind het gewoon niet kunnen dat het beestje zo veel pijn heeft geleden, terwijl dat voorkomen had kunnen worden. Of dat nou met een pijp of met spuitje gebeurt, tis allebei snel voorbij.
Dat je als bedrijf geen veearts laat komen in het weekend snap ik best, maar je moet wel de verantwoordelijkheid nemen voor je dieren.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:41

ik wil de TS heel veel sterkte wensen :(:)
het lijkt me verschrikkelijk om je poes zo te zien lijden en van je ouders niet de maatregelen te mogen nemen die eigenlijk nodig zijn
zo staan je met je rug tegen de muur |( :(:)

als je ouders dan geen kosten willen maken hadden ze het beestje beter uit haar lijden kunnen verlosen
ze moeten gezien hebben dat het heel fout zat en dan toch niks doen vind ik heel laf, wees dan een echte vent

ik hoop dat je zelf niet zo hard wordt en met liefde met je dieren blijft omgaan
als je straks ouder bent mag je zelf de beslissingen nemen en ik hoop dat jij dan laat zien dat het ook anders kan

ik hoop dat alle beterweters uit dit topic geen vlees eten want de meeste dieren die op je bord terecht komen hebben niet zo'n geweldig leventje gehad
of eet biologisch vlees, dan doe je meer aan verbetering van het leefmilieu van dieren als hier op bokt iedereen af te ze*ken

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:42

Ze voelt zich wel aangevallen ;)

Als ik eigenaar van deze poes was had ik gelijk de DA gebeld. Ik had het dus anders gedaan.
Vind het dus ook wel erg van haar ouders dat ze niet hetzelfde hadden gedaan.
Ik vind het ook heel erg voor het poesje die had natuurlijk hardstikke pijn.

Ik geef hier mijn mening en reageer op reacties. Veder niet. Ik ga ook nergens meer op in. Dit is mijn mening.
En dat mag je hier ook geven.

Ik wens de Ts nog veel sterkte want het was wel haar lieve poesje :(:)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:44

Ik kan me voorstellen dat TS niet in staat was zelf adequaat te handelen, de ene 13 jarige is de andere niet. Het is ook maar net hoe je opgroeit en wat je geleerd wordt.

Boven alles ben ook ik heel erg verbaasd over het feit dat deze poes zo aan haar lot is overgelaten en met zoveel pijn heeft moeten liggen een aantal dagen. Niet alleen de kittens maar ook moederpoes is bezweken aan nalatigheid en desinteresse....
Ben het met meerdere posters eens dat je dan gewoon geen dieren in of om het huis moet hebben, als het je niet genoeg interesseert om ze de nodige zorg te bieden.
schandalig...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:45

spatter schreef:
ik hoop dat alle beterweters uit dit topic geen vlees eten want de meeste dieren die op je bord terecht komen hebben niet zo'n geweldig leventje gehad
of eet biologisch vlees, dan doe je meer aan verbetering van het leefmilieu van dieren als hier op bokt iedereen af te ze*ken

Dit vind ik dan weer zo jammer....alsof het ene lijden het andere lijden rechtvaardigt!
Daarbij, beter biologisch vlees dan geen vlees. Dan ben je tenminste echt bezig om een betere wereld voor de vleesdieren te creeeren.