Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:De goudvis / druk 1
Reeks: Over Dieren
Heming Vriends, T.
ISBN/EAN: 9789058211484
Uitgever: Welzo Media Prod. bv
Lynske78 schreef:Over die Nitrietpiek. Die onstaat alleen als er te veel afvalstoffen in het water zitten door bijv. overvoeren, dode vissen/planten e.d. als er te weinig goede bacteriën zijn om dat op te ruimen. Maar mensen die goudvissen in een bak of kom hebben verversen het water meestal regelmatig zodat je geen Nitriet/Nitraat opbouw krijgt. Als je echt een ecosysteem met goede bacteriën in je aquarium wilt kweken moet je hem 2 weken laten staan ja, 3 is nog beter. Maar dan heb je ook best een goede filter nodig en wordt het al snel ingewikkeld. Want het introduceren van planten/vissen uit een andere omgeving kan dat al verstoren door bijv. blauwalg. Voor een bakkie met goudvissen die regelmatig verschoont wordt is dat helemaal niet nodig.
Lynske78 schreef:Als je echt een ecosysteem met goede bacteriën in je aquarium wilt kweken moet je hem 2 weken laten staan ja, 3 is nog beter. Maar dan heb je ook best een goede filter nodig en wordt het al snel ingewikkeld. Want het introduceren van planten/vissen uit een andere omgeving kan dat al verstoren door bijv. blauwalg.
Cyntje schreef:@Tinky: Middeltjes erin gooien is helemaal niet goedJe kunt een bak prima opstarten en deze kan prima goede waardes en bacterieeën ontwikkelen zonder al die rotzooi erin!
Ik heb een grote bak, klooi er niks aan en alles is prima in stand
Cyntje schreef:Ik weet hoe het is om Discussen te houden, vandaar dat ik er ook niet aan begin
De betere aquariumzaak kan het dan wel aanbieden, wil dan nog niet zeggen dat het spul heilig is
De aquariumzaak biedt ook nog steeds goudvisjes in kommetjes aan, ook verre van diervriendelijk
Maargoed, die discussie heb ik al meerdere malen op bokt gevoerd...
Cyntje schreef:Ik weet hoe het is om Discussen te houden, vandaar dat ik er ook niet aan begin
De betere aquariumzaak kan het dan wel aanbieden, wil dan nog niet zeggen dat het spul heilig is
De aquariumzaak biedt ook nog steeds goudvisjes in kommetjes aan, ook verre van diervriendelijk
Maargoed, die discussie heb ik al meerdere malen op bokt gevoerd...
WinSel schreef:Ik hoef hier geen discussie hoor
Ik heb me visjes nog niet, kon geen goeie bak vinden.
Dus maandag ga ik even weer kijken,dan hadden ze em weer