XoNo schreef:Je zegt dat je als DA (niet te hard roepen, anders heb je constant pb's van allemaal mensen) veel ellende hebt gezien van vers vlees bij opgroeiende honden, maar ik vraag me af hoeveel ellende je hebt gezien van mensen die (slechte) brok voeren? Ik snap inderdaad dat als je zelf samenstelt en dit niet goed doet, dan er bepaalde overschotten of tekorten in het lichaam kunnen ontstaan.
Ten eerste: de ellende die ik heb gezien was voornamelijk van BARF, al een stuk minder van KVV. KVV en brok zijn wat dat betreft vergelijkbaar.
Jij weet als vers-voorstander vast wel wat voor een overschotten ik bedoel
En daarbij was de verhouding denk ik 75% BARF en 25 % brok, maar dan met name omdat de BARF-voorstanders na het eerste consult niet waren te overtuigen dat het anders moest. Hierbij droeg ik natuurlijk niet als alternatief brok aan (omdat ik ook wel begrijp dat mensen liever vers voeren) maar een andere verhouding spier/bot/orgaan. Maar op de een of andere manier wilde het er niet in, BARF was toch "natuurlijk"? Dus dan kun je het toch niet fout doen? (even uit het oog verliezend dat de groeisnelheid van onze grote rassen allesbehalve natuurlijk is, noch de grote hoeveelheid bot en spier die sommige mensen voeren). Dus het lag met name aan het "soort" mens dat BARF voert (even generaliserend). Niet openstaand voor andere meningen/advies, en dat proef ik in veel topics over BARF wel terug, die hele rigide denkwijze. Jammer, want dat schrikt veel potentiele vers-voerders af. Terwijl ik ersoonlijk in de meeste gevallen erg pro-vers ben. Maar bij de echte die-hards valt elke nuancering slecht, het lijkt soms wel een sekte
(net als de die-hard brok mensen trouwens). Beetje begrip en acceptatie over en weer zou geen kwaad kunnen....
) veel ellende hebt gezien van vers vlees bij opgroeiende honden, maar ik vraag me af hoeveel ellende je hebt gezien van mensen die (slechte) brok voeren? Ik snap inderdaad dat als je zelf samenstelt en dit niet goed doet, dan er bepaalde overschotten of tekorten in het lichaam kunnen ontstaan.