en dan nog heeft de hond het altijd gedaan....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:20

Ik heb het filmpje niet af kunnen kijken, arm arm hondje ;(

En een meisje van 12, waar moet dit heen zeg, vreselijk!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:21

ik denk eigenlijk dat onze hond dat ook zo over zich heen zou laten komen. (ze zal wel proberen weg te rennen misschien maar die van ons is ook veel te lief voor der eigen best wil.) Denk trouwens dat je bij onze hond wel meer dan 12 nietjes in het oor moet zetten vor ze je toetakeld dus ik kan me best iets voorstellen bij dat verhaal)

Vind het echt walgelijk, maar met een kind van twaalf denk ik toch ook wel, wat voor vreemde ouders heeft dat kind dan?? Ik bedoel met twaalf ben je echt nog een kind. Denk dat dat kind wel een therapeut kan gebruiken maar de ouders ook.

Breghje

kimmie261 schreef:
en toch,als er dan in de krant staat dat een hond een meisje heeft gebeten,zal (bijna) iedereen roepen dat het dier ingeslapen moet worden..

nou van mij had ie echt haar fikken eraf mogen bijten,dier is veel en veel te lief...

;(

wordt er echt zo boos om en misselijk van,verdorie,zo'n lief dier...heeft ie toch niet verdiend...

Dit kind is echt geestelijk gestoord om op zijn minst te zeggen... En de hond is goud waard, veel te lief voor dat monster dat hem uitlaat.
Maar er zijn ook honden die uit het niets kinderen grijpen en bijten, wij hebben onze hond ongeveer een half jaar geleden in laten slapen omdát ie begon te grommen naar kinderen wat ie eerst nooit gedaan had en néé hij werdt niet mishandelt of gepest en er waren nooit kinderen bij zonder toezicht van mij of mijn man, onstabiel werdt en wij het niet gingen afwachten. Die hond had dus wél een kronkel in zijn kop en ik denk niet dat hij de enige is.... Hoewel.. zíj had hem gerust uit mogen laten van mij }> ... dat had ze dan waarschijnlijk geen tweede keer gedaan....

MarjonTampon

Arme hond!! Als ik dat gezien zou hebben in real life had ik de hond afgepakt en dat kind aan haar oren meegesleurd! (Als was dat in haar geval misschien wat lastiger geweest. :Y) )
Ik moet gewoon bijna janken als ik zoiets zie. Heb ook maar 10 seconden kunnen kijken.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:22

_Noraly schreef:
Zo'n kind verdient dat.. je krijgt me niet snel boos, maar zoiets zet bij mij echt een knop om

Zo'n kind verdient dat misschien, maar je beledigt hiermee wel meer mensen als alleen zo'n kind :')

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:22

Ik snap niet dat iedereen zo geschokt is van de leeftijd van de dader...dit komt heeeeel vaak voor..dat meisje heeft absoluut hulp nodig, maar ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die denken dat kinderen lief zijn voor dieren...het tegendeel is meer waar

Ik heb echt een hekel aan kinderen in de buurt van mijn huisdieren omdat ik weet dat die oh zo lieve dochter van wie dan ook het altijd heel interessant vindt om te ontdekken wat er gebeurt als ze een dier kwelt: even aan de oren te trekken als niemand kijkt, een schop onder zijn hol te geven, het konijntje net iets te ver doorbuigen alleen om te zien wat er gebeurd en misschien ook wel omdat ze het gewoon kan...

Kinderen denken nog niet als volwassenen en kinderen zijn vaak behoorlijk sadistisch...laat dit een waarschuwing zijn voor alle ouders die een dier voor hun kind willen kopen: zonder toezicht gebeuren dit soort dingen, en denk niet dat je eigen kind nooit zoiets zou doen, want dat doen ze wel..

Net als met ponys...die zullen ook geschopt worden, geslagen, heeeeel hard in de mond getrokken, tegen geschreeuwt, vastgeknoopt en weet ik het allemaal..het gebeurd iedere dag en bij bijna elk kind!! er zitten natuurlijk wel grensen in hoe sadistisch het wordt (dit meisje in het filmpje was behoorlijk extreem) maar wie heeft als kind nou nooit zijn eigen hond of paard geslagen oid??? ik kan helaas niet zeggen dat ik dat nooit heb gedaan...en ik was echt wel heel gek op mijn hond en pony..dat heeft er niets mee te maken..

XoNo

Re: en dan nog heeft de hond het altijd gedaan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:24

Nog niet gezien, maar denk ook niet dat het nodig is. Ik denk niet dat ik het geduld zou hebben om het te filmen. Ik had niet voor mezelf ingestaan als ik zoiets had gezien.

Wat een grafkind.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:27

Ben het opzich wel met je eens vanitymay, maar zulk gedrag verwacht je bij jonge kinderen. Iemand van 12 zou toch wel iets meer verstand hebben. Die hoort ondertussen te weten dat ze die hond mishandeld.

Ik heb mijn dieren nooit geslagen (wel een corrigerende tik natuurlijk als ze bijten of schopten), maar voor de lol :n terwijl ik toch een stuk jonger was (8 toen ik mijn eerste konijn kreeg en 10 toen ik mijn eerste pony kreeg).

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:29

Ik word toch zo ziek als ik dat filmpje zie. Wat een walgelijk kind! In mijn hoofd komen nu echt de ergste scheldwoorden omhoog geborreld en zelfs die zijn nog te lief om dat meisje te beschrijven. Bah bah bah!

zimbabwe

Misschien is dit meisje wel wat achter...

ik denk dat iedereen nu gaat zeggen dat ze het zelf nooit hebben gedaan, heel fijn, dan hebben jullie dieren in iedere geval nooit een trap te veel gehad, maar dan nog, wees gewaarschuwd voor je voor je eigen zoonje of dochter een dier koopt..

Liezel1

Ik heb het filmpje weg geklikt....
Kon het niet langer aanzien.... Die hond ligt zo onderdanig mogelijk op de grond en zij blijft gewoon doorrammen...
Onbegrijpelijk... Dit kind heeft dringend hulp nodig!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:30

Frances schreef:
Billy schreef:
Heb je het filmpje gezien?

Ja daar heb ik ook al op gereageerd :)

Dan weet je dat mijn gewichtsschatting nog laa is ;
VAnitymay, ik denk dat soort gruwelkinderen wat jij beschrijft toch zeldzaam zijn.
Ik heb weinig anders meegemaakt dan dat kinderen lief en respectvol met dieren omgaan, en dat dat gewoon een onderdeel van de opvoeding is....

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:31

Billy: Het gaat mij niet om de gewichtsschatting, maar dat je het goedkeurt dat mensen worden gepest om hun gewicht ;)

En idd zoals je zelf al zegt is dit wel heel extreem, daarom zijn de mensen hier geschokt...
Laatst bijgewerkt door Frances op 23-04-09 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:33

Zie jij elke seconde die ze met een dier omgaan dan?
Ze gaan dat heus niet doen als jij toe staat te kijken....

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:33

De "gruwelkinderen"die ik beschrijf zijn gewone kinderen die net als elk kind op elk gebied op zoek zijn naar grenzen..de meeste kinderen laten het dan ook bij "gewoon" wat slaan, een enkele trap of schreeuwen, maar er zijn er ook die verder gaan en sadistischer zijn aangelegd..Ik zeg niet dat elk kind iedere dag zo verschrikkelijk omgaan mijn hun dieren als dit meisje op het filpmje, maar dat bijna alle kinderen wel gemeen zijn (soms eenmalig, soms vaker) tegen dieren..(soms heel erg, soms alleen eenmalig schreeuwen)..

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:35

ik snap eigenlijk wel dat die man het heeft gefilmt ipv direkt ingrijpen:
je moet bewijs hebben dat is 1 anders word je toch uitgemaakt voor vuile leugenaar omdat het hier om een meisje van 12 gaat en ze wordt al gepest dus is ze 'zooo zielig'
en 2 : anders werd hij waarschijnlijk wel in elkaar gerammeld, want dat zie ik zo'n kind ook nog wel doen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:35

Klopt wel wat je zegt. Heb er laatst nog over gelezen dat kinderen uitzoeken hoe ver ze kunnen gaan (spin de pootjes uittrekken bijv.).

Maar volgens mij zijn dat toch kinderen die een stuk jonger zijn dan dit meisje. Dus hopelijk krijgt ze serieuze hulp, want anders is de kans groot dat ze later nog verder gaat.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:38

Frances schreef:
Billy: Het gaat mij niet om de gewichtsschatting, maar dat je het goedkeurt dat mensen worden gepest om hun gewicht ;)

En idd zoals je zelf al zecht is dit wel heel extreem, daarom zijn de mensen hier geschokt...

Staat er ergens dat ik dat goedkeur dan? Als je het filmpje ziet is het wel het meest waarschijnlijk lijkt me....
Zegt schrijf je met een g trouwens...

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:42

Zo kwam het wel op mij over... Maar als je opmerking zo niet bedoelt was heb ik niks gezeGd ;)
Wat is het toch fijn dat er mensen zijn die nooit een typfout maken O:)
Laatst bijgewerkt door Frances op 23-04-09 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:44

Ik ben een taalnerd :P zo opgevoed door mijn vader :D
Als je er gezegd van maakt praten we nergens meer over :D :D
Maar nee, ik keur idd niet goed dat een kind gepest wordt om zn gewicht, maar het is in dit geval wel het meest voor de hand liggend.
Vind het wel een enorm leuk hondje trouwens....

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:47

Haha ok dan :P
Ok dat het met een g moest wist ik wel, maar d's en t's zijn niet echt mijn sterkste punt O:) En ik ben dus totaal geen taalnerd :P
Maar ik heb het aangepast hoor :P
Ik volg alleen even niet over welk hondje je het hebt := ? Die uit het filmpje?

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:48

Aaaarghh, ik werd zo boos toen ik dat filmpje zag. -:(-
Mijn eerst gevoel zegt: stuur een pitbull op dat mens af die een flinke hap uit minimaal één van haar kuiten neemt }> }>

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:50

Echt walgelijk :(
Ook ik heb het filmpje niet af kunnen kijken, want ook ik krijg hier acute moordneigingen van.

Ook snap ik dat dit gefilmd moet worden voor bewijs, maar om 13 minuten te filmen zonder in te grijpen kan ik niet bij. In die anderhalve minuut heb je toch wel al genoeg gezien neem ik aan en ik zou me handen aan dat kind verbranden :(
Daarnaast begrijp ik ook niet hoe sommige kinderen al zoveel haat kunnen hebben en dat op deze manier tonen tegen een weerloos dier.
Voor mijn gevoel wordt de wereld steeds geschifter en ik vraag me eigen af waar dit allemaal naartoe moet???

Het is maar goed dat dat mijn kind niet is, want die voetjes en handjes zou ze nooit meer kunnen gebruiken!

Billy

Ja, een springer spaniel, het hondje op de film....
weet alleen niet of het een welsh of een engelse springer is, maar daar is wel achter te komen :D

Wesseltje

HelgaV schreef:
Aaaarghh, ik werd zo boos toen ik dat filmpje zag. -:(-
Mijn eerst gevoel zegt: stuur een pitbull op dat mens af die een flinke hap uit minimaal één van haar kuiten neemt }> }>

Nou dan heb je aan een pitbull een verkeerde, die kunnen vaak namelijk heel wat klappen incaseren, en voordat ze bijten ben je al heel wat verder.. maar ik snap je punt ;)

Maar goed kind heeft echt psychische hulp nodig!