Pup en Snachts.. Drama!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BBMarin

Re: Pup en Snachts.. Drama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 18:49

we hebben 2 honden, die pup van 5,5 maand oud en een 8 jarige bastaard.
Die bastaard heeft zn bench met zn mand erin, die staat de hele dag open en die pup heeft haar eigen grote mand. Ze slapen niet bij elkaar in de mand maar apart, hebben ze zelf voor gekozen.

Voor deze pup hebben we hetzelfde ras gehad 12 jaar lang.

We hebben zegmaar gewoon altijd honden gehad.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:44

ik heb 2 pups (broertjes) het zijn 2 labradors wij hebben ze eerst ook in de bench gehad (ook poepten en plasten ze daar weleens in ik denk datie te groot was) je moet een pup een paar keer op een dag eten geven in kleine beetjes.

s avonds dus niet meer alleen wel gewoon water laten staan, ik liet onze pups eerst ook echt snachts naar buiten om 03:00 of om 04:00
Wij hebben de honden nu gewoon in huis ieder een eigen mand.
heeel soms hebben ze nog een klein ongelukje maar wij hebben tegels dus da'szo weer schoon

tja en alles stukmaken en opeten dat zijn puppy's he

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 08:59

Nou vanacht haar mand + klein stukje extra afgebarkadeerd..
Toen ik beneden kwam vanmorgen lag ze op de bank en had een douglass tasje aan 700 stukjes gescheurd.. + mini klein plasje.

Ze is er gewoon overheen geklommen of iets dergelijks.. :(

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:04

Mijn volwassen hond slaapt snachts in haar bench,als ik zeg weltrusten gaat ze er zelf al in ze vind het heerlijk.Ik zou niet te lang wachten met het laten wennen aan een bench als je er 1 wil aanschaffen, hoe jonger hoe beter.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:40

ik moet er ergens wel om lachen, sorry :o

wil je zo'n grote hond blokkeren moet je natuurlijk wel met flink geschut aankomen want als ze op de achterpoten staan en de voorpoten er overheen krijgen, komen ze er echt wel overheen

bedenk dat de meeste ellende over een half jaar wel voorbij is, dan heeft ze gewisseld

wat je ook nog zou kunnen doen is kijken bij de paardendrogist of zo, naar homopathische tabletjes tegen tandpijn
heeft ze namelijk veel pijn dan kan ze misschien daarom slecht slapen

ik gaf mijn kinderen vroeger chamodent tegen de tandpijn en ik zou dat zo'n grote hond ook gerust durven geven

ik heb zelf gelukkig ook nooit geen slopers gehad, mijn zadels staan zelfs in de gang waar de honden altijd bij kunnen
ik heb een bench maar het enige wat daar ooit in zit zijn konijnen en kittens

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 10:03

nou, tuurlijk hebben we een groot schot erom heen gezet! een laag plankje heeft idd geen zin nee.. Dat snap ik zelf ook nog wel.

Ik heb een beetje het idee dat ik niet zo begrepen word en dat er gedacht word dat ik nog nooit een hond heb gehad.. Alleen dit is een bijzonder slimme tante,

Zoals ik al eerder zei, ze is niet de hele nacht aan het spoken. ze slaapt wel snachts.. alleen doet ze dit zegmaar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:07

Kun je niet met een babyfoon luisteren hoe laat ze wakker wordt?
Wordt ze 's morgens wat vroeger wakker (kun je evt. iets vroeger je bed uit om haar uit te laten) of wordt ze juist midden in de nacht wakker om haar behoefte te doen en aan het "slopen" te gaan?!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:08

ik snap dat ze slaapt, s'avonds is ze natuurlijk moe, maar als jij na een aantal uren wakker wordt, tandpijn hebt en er is verder niemand, dan ga jij ook rondspoken

wie weet kun je met wat tabletjes tegen tandpijn een hoop ellende oplossen
overdag heeft ze waarschijnlijk genoeg afleiding waardoor ze er minder aan denkt

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 10:11

nog even een toevoeging: Ik weet dat dit puppy-eigen is.. Ik weet dat het over gaat, onze andere kangal was ook een mega-sloper.. maar misschien heeft iemand de gouden tip, dat was de bedoeling van dit topic.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 10:15

Brainless schreef:
Kun je niet met een babyfoon luisteren hoe laat ze wakker wordt?
Wordt ze 's morgens wat vroeger wakker (kun je evt. iets vroeger je bed uit om haar uit te laten) of wordt ze juist midden in de nacht wakker om haar behoefte te doen en aan het "slopen" te gaan?!

Ja daar zijn we neit helemaal over uit.. want als je midden in de nacht beneden komt, uurtje of 3/4 dan ligt ze total loss in dr mand en dan ligt er soms wel wat, soms niet.
kom je om kwart voor 7 beneden, ligt ze ook dood in dr mand. maar dan ligt er wel wat/of niet maar dan is ze gewoon droog.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 10:15

spatter schreef:
ik snap dat ze slaapt, s'avonds is ze natuurlijk moe, maar als jij na een aantal uren wakker wordt, tandpijn hebt en er is verder niemand, dan ga jij ook rondspoken

wie weet kun je met wat tabletjes tegen tandpijn een hoop ellende oplossen
overdag heeft ze waarschijnlijk genoeg afleiding waardoor ze er minder aan denkt

druppeltjes, ik zal het eens overleggen met mn moeder idd. dat is misschien wel wat ( hoop ik )

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:21

Wij hebben een pup van ongeveer dezelfde leeftijd.
Voor hem hebben we een zeer grote bench gekocht, en het is n klein hondje :D . Hierin staat een grote mand voor hem, liggen wat kranten voor hem, ... Voor hij gaat slapen laten we hem uit. Als we het rolluik naar beneden laten springt hij gelijk de bench in, en gaat in zn mandje zitten wachten op zn koekje. Dan krijgt hij zn been en speeltje. En valt hij eigenlijk wel gelijk in slaap. Als ik hem 's morgens aantref is hij eigenlijk nog gans droog en slaapt hij nog...
We hebben vooraf met hem altijd geoefend: hem in de bench laten stappen met n snoepje, hem laten snuffelen, even kort in de bench laten zitten,...janken heeft hij eigenlijk niet gedaan. In het begin ben ik ook midden van de nacht wel opgestaan om hem eruit te laten om zijn behoefte te doen, maar is nu eigenlijk niet meer nodig.

We gaan nu ook al wel een dikke maand naar de puppytraining.Het is echt n geweldige hond: hij sloopt eigenlijk niks in huis, hij luistert perfect,...die puppytraining raad ik persoonlijk dus wel echt aan!
Maar het is echt wel geduld hebben met zo'n kleine hond in huis...en je moet er héél veel tijd instoppen...

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:21

Zelf zou ik idd voor t slapen gaan en gelijk na opstaan een rondje lopen maar ook midden in de nacht uur of 3 ofzo piep klein rondje. En deze dan steeds meer verplaatsten tot het niet meer nodig is, zo krijgt ze langzaam blaastraining en is de kans minder groot op ongelukjes van dien aard. Tevens zou ik idd eens kijken of er geen middeltjes zijn tegen tandpijn/onrust die voor de nacht zouden kunnen helpen.
Tevens zou ik niet te veel speeltjes geven, maar gewoon verschillende speeltjes beetje afwisselend (om de paar dagen ofzo) wegleggen in de kast, zodat ze wel aantrekkelijk blijven. Ook zou je haar voor de nacht een groot bot kunnen geven en deze overdag weg kunnen halen, zodat ook deze een bepaalde aantrekkingskracht blijft houden. Overdag zou je dan wat anders om te knagen/kauwen kunnen geven.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:34

als je weet dat het niet droog blijft door de loop van de nacht, kan je dan niet tijdelijk toch maar terug snachts eens uitlaten? desnoods hond wakker maken en buiten gaan om te plassen... ook het commando 'doe eens een plasje' of zoiets is heel handig!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 10:42

zo' bot is geen optie. hebben wel al geprobeerd. Die vreet ze namelijk in de nacht dan helemaal op ( grote hond he, kauwt goed ) en dan schijt ze het hele huis onder..

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 10:44

kynshiri schreef:
als je weet dat het niet droog blijft door de loop van de nacht, kan je dan niet tijdelijk toch maar terug snachts eens uitlaten? desnoods hond wakker maken en buiten gaan om te plassen... ook het commando 'doe eens een plasje' of zoiets is heel handig!

haha dat commando van Ga eens poepen, of Ga eens plassen, dat roepen we de hele tijd, maar daar reageert ze niet op hoor.. :Y)
het is gewoon vervelend weetje.. als je haar snachts namelijk naar buiten sleurt want ze wil niet, dan gaat ze voor de deur zitten, van mag ik er weer in.. en ze doet echt niets dan.. ;(

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:49

Geef je dan een varkensbot? Of een bot met veel vet eraan?

Ik zou haar toch meet psychisch werk geven en wellicht toch aanleren 's nachts in de keuken/bijkeuken/afgesloten ruimte te slapen. Ze zal best janken in het begin. Wij zijn meteen begonnen met 8 weken en na 2 dagen is het gejank over. Nu ze wat ouder is, zal het gejank ook wel in decibel toegenomen zijn denk ik := :D

Ik ben wel enigszins van mening dat als je pups niet de kans geeft zich slecht gedrag aan te leren, veel makkelijker is dan het straffen. Dus als ze 's nachts de boel vervreten, moet je zorgen dat ze nergens bijkunnen en iets geven wat ze wel mogen vervreten of in ieder geval op kauwen. Op een gegeven moment als ze door het wisselen heen zijn en ze het verstand van een volwassen hond een beetje krijgen, dan is dat vaak wel over.

Onze pup is nu 6,5 maand, nog steeds volop aan het wisselen en daarom slaapt hij 's nachts in de bijkeuken, waar hij behalve zijn speeltjes niets heeft om op te kluiven.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:00

haha ik moet ook wel een beetje lachen wij hebben ook altijd al honden gehad maar zoals deze 2 labradors heb ik ze nog nooit gezien haha deze zijn wel het toppunt wij hebben rottweilers herders bouviers en een boomer gehad maar de labradors spannen de kroon wat die allemaal uitvreten en doen ik lig in een deuk en ach ja als je pups neemt (en dan vooral 2 tegelijk) weet je dat je dit soort dingen kunt krijgen

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 11:26

jaa tuurlijk weten we dat, dat zeg ik ook..
En zoals ik al zei, we halen alles weg, van de tafel e.d. ze heeft dingen waar ze wel op mag bijten, maar dat is natuurlijk niet interessant. En ze word steeds groter en groter, dus het is zoiezo geen optie om haar in de keuken te leggen.. (zouden we zoiezo moeten afzetten) maar dan zet ze dr poten tegen het aanrecht aan en ze krijgt echt wel wat te pakkken.. (maakt haar niet uit wat). In de wc is ook geen optie, want dan kan je alles eruit gaan halen, en die is te klein. De hal is ook geen optie, want dan hoort ze ons ook steeds als we naar de wc gaan, vreet ze de krant op die binnenkomt en maakt ze alle jassen, petjes, schoenen noem maar op van kant.

Vanacht hebben we dus niets in haar berreik gelegd, dat douglass tasje, mag god weten waar ze die vandaan haalt. we hadden haar echt goed geblokkeerd maar ze heb er gewoon maling aan ofzo..

En dat stuk maken, het is niet verschrikkelijk veel, maar iedere x ligt er wel iets in haar mand of stuk..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:35

Maar kun je het aanrecht niet leegruimen? :) Die paar dingen die erop staan ff in een kastje proppen ofzo?

Wij hebben in de bijkeuken ook een soort van aanrechtblad waar we vanalles op hebben staan, maar die hebben we nu constant leeg, want onze pup trekt er ook alles vanaf. We hebben nu het een en ander op de droger staan (die weer op de wasmachine staat), maar ook daar kan hij bijna bij, dus daar moeten we binnenkort ook het eea weghalen :D

Ja, ze houden je wel bezig :))

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:46

Ik herken wel wat van jouw pup in de mijne TS.
Die jankte het hele huis bij elkaar en brak de tent helemaal af.

Ik heb contact opgenomen met een gedragstherapeute die aangaf dat hij het hoogstwaarscheinlijk vreselijk vond om 'alleen' achter te blijven.
We hebben wat oefeningen meegekregen en er kwam al vrij snel een duidelijke verandering. Ook regelmatig nog navraag gedaan bij de buren en die hebben hem niet meer gehoord.

Ik zeg niet dat jouw hond hetzelfde heeft of is als de mijne, maar wellicht is het een idee om dit voor te leggen aan een gedragstherapeute (of misschien wel dierenkliniek). Wie weet kunnen zij jou wat tips en adviezen geven.

Succes!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:01

als ik je dan aan mag raden, bij Tinley vind je hele goede gedragstherapeuten, daar volg ik mijn opleiding nu ook.

even tinley googlee en dan kom je op hun site :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:39

Heb toevallig net nog een krantenartikel gelezen in de Leeuwarder Courant over Debbie Rijnders, die Tinley heeft ontwikkeld! :D

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:52

jamaar het plassen op commando moet je wel echt leren ook he! net zoals je zit of af leert... als het echt enkel om haar behoefte te doen is, neem ik (zelfs in de tuin!) mijn hond aan de lijn en vraag haar dan op een 'goed' plekje om te plassen. dan zoekt ze wat rond op die plek en plast altijd binnen de minuut... maar ik ben dus begonnen door haar veel uit te laten, telkens aan het lijntje zodat ik zou kunnen zien als ze plast, geduldig wachten en dan tijdens het plassen het commando zeggen, klikje en belonen ( als je zonder clicker werkt gaat dat ook he)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:04

Wat bij onze pup goed helpt is savonds een half uurtje nog wat oefeningen doen in de tuin. Gewoon de basis comando's zitten/af/blijf en daar probeer ik dan wat meer uitdaging in te stoppen met nieuwe oefeningen en speurspelletjes. Dan nog een half uurtje spelen met een balletje en meneer vertrekt naar zijn bed. Hij is nu 4 maanden oud en zindelijk en sloopt niks.
Heb je geen ruimte in de tuin waar je bijvoorbeeld een mooie kennel kunt maken ?