zijn er dan helemaal geen dierenvrienden meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:20

dees_daan schreef:
de meeste mensen hebben het te druk met zichzelf om ook maar een beetje af te remmen helaas.. dat ze dan een dier dood rijden boeit ze ook niet, niet te begrijpen..
en de dierenambulance.. sommige mensen horen daar gewoon niet :n
@ echwel, als je je niet wil inzetten voor dieren, dan moet je daar geen vrijwilligerswerk gaan doen.. je weet dat je je in moet zetten, en dat moeilijke dingen bij zitten, wil je dat niet? ga er dan niet zitten :)

Ik heb het hier laatst over gehad met de vriend van me moeder.
Je mag niet eens remmen voor n dier als dat op de weg loopt omdat je een gevaarlijke situatie creëerd voor andere weggebruikers.
Als je daardoor een ongeluk veroorzaakt zit je zelf fout omdat je geremd hebt.
Ik vind het zelf heel erg krom, maar ja het is nie anders.

Zamora

Re: zijn er dan helemaal geen dierenvrienden meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:23

heb ik inderdaad ook gehoord.. :\

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:30

Of ik mag remmen of niet, ik ga ze echt niet plat rijden! Ik stop voor het desbetreffende dier en als het even kan neem ik hem mee. Of het moet echt te gevaarlijk zijn, op een snelweg....

In Luxemburg heb ik een keer een geit in de auto geladen, die liep over een drukke weg en niemand stopte. Ik heb de auto bij de afslag gezet en de geit geroepen, die kwam nog ook :D Ik heb hem in de auto gezet met de gedachte dat hij dan maar mee naar Nederland moest als ik geen DA kon vinden. Gelukkig kwam de eigenaar er ook al aan en was blij dat ik zijn geit van de weg had geplukt.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:34

Ja ik zou ook remmen.
Er zijn ook mensen die een ik rem voor wild sticker achterop geplakt hebben, maar dan nog maakt dat niet de reactiesnelheid van andere sneller :\
ook al rijd je 50 als er iemand achter je rijd tja dan heb je de keuze: uitwijken (als er geen tegenliggers zijn), doorrijden (wat natuurlijk minder is) of vol op de rem met kans dat degene achter je op je in knalt :\
En tja de schade zal niet vergoed worden door de verzekering want je zit dan fout.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:36

Klopt, als je zegt dat je een eend op de weg zat en daar voor aan het remmen was, zit je fout. Zeg je dat je meende te zien dat een kind overstak, is het alweer wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:18

oh dat had ik nog helemaal niet gehoord dat je niet af mag remmen?
Maar 1 hond die er liep was behoorlijk groot en breed. ( groter dan mn shetlander :D )
als ze niet afremmen en ze rijden t best aan is niet alleen t beest er geweest maar kan t ook nog fout aflopen voor de automobilist! Reken maar dat dat een enorme knal geeft hoor!

Ik zou altijd voor beesten afremmen, wij remmen zelf voor een vogel af! Wat schandalig zeg!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:21

Niet hele topic doorgelezen, maar heb het zelf ook al eens gehad. Dierenambulance liet me staan. Toen heb ik de politie gebeld en gezegd dat het verkeer ontregeld werd en dat er een gevaar was voor de verkeersveiligheid.
Politie stond er in een paar minuten, we hebben de hond gevangen en is naar het asiel gebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:22

Jah echt stom he dat de db je laat staan en dat de politie moet komen! de db is er toch voor dit soort zaken of ben ik nou gek?

Ben wel blij dat de db bij wel is gekomen gisteren! ookal liep t gesprek wat stroef :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:27

Heb in de krant een keer gelezen dat iemand een boete kreeg omdat hij groen licht negeerde omdat er een...kat?.. overstak... hij is wel in hoger beroep gegaan en heeft de boete niet hoeven te betalen... Dus hij kwam er wel mee weg...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:36

DB en DAmb. heb ik weinig goede ervaringen mee.
In America vind ik dat véééle malen beter geregeld, ook in de wet.. Dat ze het een keer overnemen hier!

De hond van een vriend van mij was ontsnapt en liep over de weg, wij waren al naar hem op zoek. De dierenambulance kwam hem uiteindelijk thuisbrengen (adres kokertje) dus de moeder van die vriend zegt:' wat aardig van je'. En de ambulance persoon zegt 'dat is dan 12 euro'
:wow:

Dat is dan wel vreemd, dat ze geld vragen voor een ongevraagde dienst..
Maargoed, zij wilden de hond tenminste van de weg afhalen.. De reactie van de DAmb. waar het hier om gaat vind ik al helemaal absurd.

Het feit dat je als vrijwilliger zo reageert vind ik al helemaal vreemd..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:38

hebben wij ook keer gehad, op de een of andere manier was onze vorige hond uit de tuin ontsnapt. Beestje was gechipt en iemand heeft hem oplaten halen door een dierenambulance en vervolgens een briefje bij ons in de brievenbus gedaan waar hij heen was gegaan :? wij moesten dus voor alles betalen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:38

kiwi1990 schreef:
Ik heb het hier laatst over gehad met de vriend van me moeder.
Je mag niet eens remmen voor n dier als dat op de weg loopt omdat je een gevaarlijke situatie creëerd voor andere weggebruikers.
Als je daardoor een ongeluk veroorzaakt zit je zelf fout omdat je geremd hebt.
Ik vind het zelf heel erg krom, maar ja het is nie anders.

Wat is dit nu weer voor een onzin, als jij in de verste wegen geen verkeer achter jou heb rijden waarom zou je dan niet mogen remmen?
Daar heb je toch spiegels en een goed stel ogen voor? Als ik remmen kan voor een dier, en dr rijdt in de verste wegen geen auto achte rmij, dan ga ik remmen ja ;) Ik zou niet weten waarom niet.
En als ik het verkeer tijdig nog kan informeren voor mijn reddinsgpoging, zet ik de alarm lichten aan
heb nog nooit meegemaakt dat ik hier een gevaarlijke verkeerssituuatie mee heb veroorzaakt, of geen respect bij de medepaggagiers, zal de eerste niet zijn die zijn duim opsteekt als dank voor de goede daad.

Maar als de verkeerssituatie er niet naar is rijdt ik ook door, gelukkig nog NOOIT mee hoeven maken.

Ik heb goede en minder goede ervaringen met de DB, laatste keer gebeld omdat een hond 4 vetbollen op had gegeten. Ze wilden niet komen ik moest zelf maar zoeken van wie die hond was.
Hond is er overigens aan overleden.

Een goede ervaring was een zwaan. Ene "kalf" die makkelijk remmen kon overigens, reed met 100 km per uur over een zwaan die aan het oevrsteken was. Ik probeerde het achterliggende verkeer al te waarschuwen.
Ben egstopt en de DB gebeld. Die hebben de zwaam van de weg gehaald, terwijl ik samen met nog een paar bestuurders de zwaan van de weg hebben gejaagd.
En ik ben wel een dierenliefhebber, maar dr zijn wel grenzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:44

wij hebben het met een oude hond van ons gehad (inmiddels overleden) zoals ik al schreef is hij uit onze voortuin (!) gehaald, de voordeur stond open, maar de moeite om aan te bellen was te groot blijkbaar (wij weten bijna zeker dat 1 van de buren heeft gebeld, zij heeft een hekel aan dieren) en eerst doodleuk zeggen dat de hond er niet zit.. wij in paniek, 10 min later telefoon, ja hij zit er toch wel, maar we sluiten over 5 min dus je mag hem morgen pas halen (konden er binnen 5 min zijn) nou veel plezier er mee, beestje is bijna blind en heeft verlatingsangst, dus die gaat toch zitten janken! nee dat viel wel mee hoor.. volgende dag kregen we het commentaar dat ie had zitten janken, ja vind je het raar in zijn conditie, en we hadden ze gewaarschuwd, ook wij moesten betalen en kregen de naam/ het telefoonnummer van de beller niet.. wat was ik toen flink pissig, het arme beest heeft flink in de stress gezeten.. daarna is het ook snel achteruit gegaan met hem..

dat je niet op de snelweg remt als er een eend vlak voor je auto vliegt/waggeld oke, maar als er een dier op de snelweg loopt en je ziet de mogelijkheid om je auto op de vluchtstrook te zetten en de politie te bellen, en ondertussen andere mobilisten te waarschuwen dan kan het wel..

het verhaal van die man en die kat is idd ook belachelijk, er stak een kat over op het moment dat het groen werd idd, dus die man wachtte tot de kat van de weg was en dat mocht niet.. het moest een kind zijn, dan was het doodslag geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:39

jah idd dat vind ik zo'n onzin, een dier mag je wel kapot rijden en een mens niet! Het is allebij levend, het heeft allebij gevoel! ( en dan heb ik t voor de bij de hante mensen onder ons niet over een insect die op de weg zit, die zie je nie eens :+ )

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:47

Chiqa schreef:
Kan ik me goed voorstellen maar dat neemt nog niet weg dat je geen dierenvriend zou zijn toch?
Als ik honden langs de weg zie lopen stop ik ook niet hoor, weet niet wat die honden doen en met de honden van dit topic heb ik vrijwel niets dus zou ook doorrijden. Mss ook wel omdat ik anders te laat kom.
Maar dat neemt niet weg dat ik geen dierenvriend zou zijn dus vandaar dat ik tegen die generaliserende opmerking inga, dat gaat namelijk helemaal nergens over.

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:49

dan vind ik jullie geen dierenvriend sorry, omdat jij niets met de hond hebt laat je ze maar doodrijden? nee sorry daar kan ik echt niet bij.. het zal je eigen hond maar zijn, en iedereen rijd vrolijk door, dan voel je je wel anders denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:50

Dees daan, jij generalizeerd nu ook (iedereen rijdt door), jammer zo kan je natuurlijk geen discussie voeren.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:51

Caira schreef:
Tsja ik heb dit al zo vaak meegemaakt met de dierenambulance. Ze hebben helaas een chronisch gebrek aan inzicht en expertise. Van mij krijgen ze dan ook geen rooie cent.

Hier ben ik het totaal niet mee eens,
Mijn moeder heeft 10 jaar op de dierenambu gezeten, en ken daardoor ook zat collega`s en die hadden zeker ervaring en wisten wat ze deden. Zouden ook nooit zo`n opmerking maken, wel van kunt u ze misschien vangen want anders wordt het wel lastig voor ze.
Het verschilt heel erg per regio, ik merkte waar mijn vader vroeger woonde dat het alleen maar ging van kijk ik rij op de dierenambulance.

En sja, dierenvrienden zijn er wel maar er zijn al zo lang zulke mensen. Ik weet er alles van.

En over dat geld, het is een dienst dat leeft op subsidies en vrijwillige bijdrages, ze moeten wel geld ervoor vragen.
Er is zelfs zo`n schrale tijd geweest dat ze geld voor vogeltjes moesten vragen, niet dat het leuk vonden hoor.
Laatst bijgewerkt door Sanniej_ op 17-04-09 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:54

Chiqa schreef:
Dees [naam], jij generalizeerd nu ook (iedereen rijdt door), jammer zo kan je natuurlijk geen discussie voeren.

als iedereen als jullie zou denken, dan rijd dus iedereen door.. jij zou zelf niet stoppen voor een hond, maar wat zou je er van vinden als jou hond langs een drukke weg loopt, het verkeer raast langs maar niemand stopt? en jij kan hem niet vangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:57

Ik zou t niet eens over mn hart verkijgen door te rijden als ik huisdieren langs de weg zie! Misschien zijn er eigenaren die zich vreselijk zorgen maken!
Ik zou ook erg blij zijn mocht er een hondje van mij weglopen dat iemand zo vriendelijk is dit te melden als ze mn hondje zien ipv laten lopen met het grot risico dat ie dood gereden word!
En dan nog, het is niet alleen gevaarlijk voor de honden. ook automobilisten kunnen redelijk gewond raken met een vrij hoge snelheid tegen een hond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:58

dees_daan schreef:
als iedereen als jullie zou denken, dan rijd dus iedereen door..

En niet iedereen denkt zo ;) Klaar einde vraagstelling. Denk dat je hem beter anders had kunnen formuleren, en als antwoord op je tweede vraag,

dees_daan schreef:
wat zou je er van vinden als jou hond langs een drukke weg loopt, het verkeer raast langs maar niemand stopt? en jij kan hem niet vangen?

Ben ik niet zo bang voor ik denk juist dat er een file ontstaat 8-) Iedereen wil die hond meenemen
(Zo even heerlijk gegeneralizerend sorrie even flauw doen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:00

ik zou het ook niet kunnen hoor, mijn eigen kat is doodgereden, diegene heeft haar aan de kant gelegd en de de dierenambulance gebeld, daar ben ik nog steeds dankbaar voor, ik heb afscheid kunnen nemen van een kat die er nog 'normaal' uitzag, ze had alleen een wondje bij haar bek, had diegene dit niet gedaan, dan had ik dus geen afscheid kunnen nemen..

chiqa met jou valt geen discussie te voeren, hoeft van mij ook niet, ik stel een gewone vraag, kan jij die niet normaal beantwoorden dan zegt dat meer over jou dan over mij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:01

dees_daan, he wat erg!! Nooit leuk zoiets!
Maar idd je hebt afscheid kunnen nemen van t beestje. Anders had je niet eens geweten of t dier uberhaupt wel gestorven was, maar was ie gewoon vermist! en dat is voor een eigenaar ook erg als je diertje vermist word!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:04

ik ben idd heel blij dat ik haar heb kunnen zien, zelfs daarna dacht ik soms nog, hé loopt ze daar? dat was nog 10 keer zo erg geweest als ik haar niet gezien had idd, dan had ik dat nu wss nog gehoopt..
voor de eigenaren lijkt he me ook verschrikkelijk als een dier langer vermist word, je weet niet waar je dier is, en of het nog wel leeft, of het niet ergens ligt te creperen.. ik moet er niet aan denken :n

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:07

die reactie van de dierenambulance vind ik niet kunnen. het maakt niet uit of het nu vrijwilligerswerk is of betaald werk. je hebt een taak op je genomen en die dien je uit te voeren. wil je niet een dier helpen, ga dan ook niet op de dierenambulance werken.

verder vind ik het behoorlijk onverantwoord van de eigenaren van die honden. zorgen dat je dier niet weg loopt, is wel het minste wat je kunt doen. uiteraard kun je er niet altijd wat aan doen, maar goed dat zijn dan weer de uitzonderingen.