Hond krijgt te weinig beweging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:02

ik woon 3 min van het strand vandaan dus daar lopen mij honden heel vaak.en ze gaan elke dag mee naar stal.en ze lopen elke dag lekker los in de duinen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:51

Mijn hond vind het helemaal prima en idd uitlaten na het eten is niet goed voor ze, iig niet actief uitlaten. Mijn hond krijgt smorgens na het wandelen gewoon zn eten, en als wij hebben gegeten .. Verder ligt ie gewoon rustig in zn mand, spelen we af en toe wat of mag ze lekker in de (grote) tuin scharrelen...

Ik heb niet eens tijd om meer te lopen, en mijn hond laat het echt niet lopen hoor...

8,5 uur voor snachts vind ik niet zo lang eigenlijk dan slaapt ze.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:53

Nou dan hebben onze 5 honden maar geluk!
Gaan iedere dag of naar het bos/strand/duinen of heiden minimaal een uur en worden voorderest nog minimaal 4x uitgelaten! :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:01

Misschien klinkt het cru, maar als je een hond geen nauwelijks beweging in de buitenlucht kan bieden omdat 'JIJ' geen tijd hebt.....neem dan geen hond!

Een hond is geen hebbeding.....:n
Als je zo weinig tijd hebt, dan is een hond voor jou op dit moment niet hèt huisdier....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:08

Paintlinger schreef:
Misschien klinkt het cru, maar als je een hond geen nauwelijks beweging in de buitenlucht kan bieden omdat 'JIJ' geen tijd hebt.....neem dan geen hond!

en bedankt maar weer.. :+

mijn honden krijgen ook minder dan een uur beweging per dag.. BUITENSHUIS!
binnenshuis kunnen ze renne, spelen etc wat ze maar willen

zoals ik al eerder hier aangaf, 1 van onze honden heeft artrose en kan niet langer dan 10 minuten wandelen, want dan begint hij te hinken

en er moet toch ook brood op de plank he.. mijn vriend werkt fulltime en in ben juist expres part time gaan werken voor de hondjes.. zodat die niet vaak alleen hoeven te zitten.. daarbij komt dat mijn vriend onregelmatige diensten heeft en er dus eigenlijk altijd wel iemand thuis is..

en de voorzieningen hier in rotterdam zijn ook nihil.. hier kan je niet zomaar ff een uur in het bos gaan lopen zonder dat je daarvoor met de auto weg moet.. en ik heb geen rijbewijs dus dan houd dat op..

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:10

Zoals gewoonlijk reageert TS niet meer... :z

En voor de rest is het wel erg makkelijk oordelen allemaal. Honden kun je niet even naar een andere pensionstal doen of verkopen net als paarden, als onverwacht je situatie veranderd.

Paintlinger

Re: Hond krijgt te weinig beweging

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:11

Limamambo: ik zei toch dat het misschien cru kon klinken :+
Maar ik meen het wel :j

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:12

druppeltje schreef:
Zoals gewoonlijk reageert TS niet meer... :z

En voor de rest is het wel erg makkelijk oordelen allemaal. Honden kun je niet even naar een andere pensionstal doen of verkopen net als paarden, als onverwacht je situatie veranderd.

Maar je moet (in het belang van de honden) wel een oplossing vinden......die kan er niks aan doen als jouw situatie veranderd....

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:13

En wat is dan een oplossing bijvoorbeeld, ik heb nog oplossingen nodig :D.
2 hondjes, dagopvang/hondenuitlaatservice is minimaal 10 euro per dag, 5 dagen per week, 100 euro in de week. Sorry dat ik niet voor vast even 400 euro per maand erbij heb :D

edit: Overigens krijgen die van mij meer dan genoeg beweging, een half uur per dag dan breken ze het huis af. Het gaat er mij om dat lang niet elke situatie zo makkelijk te beoordelen is.
Laatst bijgewerkt door druppeltje op 16-04-09 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:13

Paintlinger schreef:
Limamambo: ik zei toch dat het misschien cru kon klinken :+
Maar ik meen het wel :j

dus even cru gezegd: jij vind het belachelijk dat ik niet verder loop met mijn hond ondanks dat hij mankt door zijn artrose?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:14

Paintlinger daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

helaas ken ik hier ook genoeg honden die niet verder komen dan 3 tot 4 keer per dag aan het riempje naar de eerste boom en terug. |( En het dan raar vinden dat de honden in kwestie helemaal dol zijn. En in de tuin zitten is in mijn ogen geen beweging geven wel frisse lucht maar echt lopen doen de meesten zeker in hun eentje niet.

Hier wisselt het wel hoe vaak ze eruit gaan en hoe lang. Zowiezo door de week rond 5 uur in de ochtend 10 minuten. S morgens ga ik met ze of naar het bos en daarna door naar paard en dan weer naar het bos. Of ik neem de scootmobiel en ga een eind met ze wandelen. Is het erg mooi weer kan dat rustig een uur of 2 zijn. Later in de middag rond een uur of 4 a 5 gaan ze weer of korter of langer mee en s avonds ook nog. Een paar keer per week gaat dat wat kan en wil met mijn mannetje mee hardlopen. Dat wat niet mee rent gaat met mij mee in dezelfde tijd naar het bos of de hei. Ook dat kan uitlopen tot 3 uur per wandeling.

Helaas wordt de mogelijkheid hier ook steeds meer beperkt waar ze los kunnen, maar er is meestal wel een mouw aan te passen. Maar als een hond vanwege medische dingen niet lang kan wandelen heb je soms geen keus om het kort te houden. Onze vorige witte herder heeft een tijd niet langer dan 5 minuten per dag aan het lijntje mogen lopen dat was echt een ramp, ook om het zo kort te moeten houden.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:15

@Druppeltje: Jij hebt voor honden gekozen...niet andersom....

@Limamambo: Dat kan ik wel begrijpen hoor.....maar je hebt toch niet alleen die hond?

@Karuna: Fijn dat we elkaar begrijpen ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:15

@limamambo: Als je hond niet kan wandelen is het natuurlijk iets anders. Maar ik denk toch wel dat een hond een beetje meer frise lucht nodig heeft dan even de deur open en plassen. Maar volgens mij hoeft dat niet perce wandelen te zijn, als je een groot erf hebt of een kleine hond kan hij natuurlijk genoeg beweging krijgen door lekker door te tuin te rennen (het liefst met een maatje). Wij hebben dat dan weer niet daarom gaan wij veel wandelen(ze is te groot om door het huis te stuiteren dus). De hond van onze overburen bijv heeft waarschijnlijk in zijn hele leven geen wandeling van 1 uur gemaakt. (wij hebben het 1 keer geprobeerd toen we tijdens de vakantie op de hond zouden passen die hond was na 20 minuten al zo moe dat we hem in de buggy hebben gezet(was toen heel klein maar weet dit nog wel), die hond was toen pas 3 dat vind ik dan toch wel heel erg voor de hond). Een hond van 10+ of een kwaal aan zijn poten vind ik dan wel weer een ander verhaal, net als een pup die kunnen ook niet ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:16

Eerst ging de discussie over paarden, nu over honden maar ik denk dat te weinig beweging bij elke diersoort voor komt. Neem bijv. goudvissen in een kommetje. Een konijntje in zo'n klein hokje.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:17

@breezy302: Vind ik ook niet kunnen :n

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:17

Paintlinger schreef:

Samen voor hondjes gekozen, 'samen' bestaat niet meer, ex peert hem naar heel ver weg?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:18

@druppeltje: Hoe vervelend het ook is.....daar kunnen je hond(en) niks aan doen....

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:18

En dus? Moet ik ze in laten slapen of naar het asiel doen?
Nogmaals, ze krijgen genoeg beweging, anders breken ze de kiet af

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:19

Paintlinger schreef:

@Limamambo: Dat kan ik wel begrijpen hoor.....maar je hebt toch niet alleen die hond?

@Karuna: Fijn dat we elkaar begrijpen ;)

nee.. die andere hond loopt precies hetzelfde stuk mee.. alleen zij word wel af en toe los gegooit midden in de nacht om een uurtje of 2.. om ff lekker te kunnen rauzen op het grasveld voor de deur

overdags kan dat niet want dan spelen daar kinderen en lopen er andere honden

en nogmaals.. wij wonen zeer ruim.. en buiten loopt ze dus eigenlijk altijd aan de riem.. binnen krijgt ze meer beweging dat dat ze ooit buiten kan krijgen
en ja wij gaan af en toe naar het bos.. maar ik ben dan afhankelijk van of mijn vriend vrij is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:22

@LimaMambo: je bent precies zoals ik: Hond mag om 3 uur snachts lekker los lopen buiten. tenminste zo deed ik het vroeger nu niet meer, er zijn nu teveel mensen die denken snachts hun agresieve hond los te laten...

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:08

Ik zelf heb ook een hond, ze word meestal toch wel 2 tot 3 x per dag een half uur uitgelaten, als ik met haar wandel mag ze los, mijn moeder houdt haar dan aan de lange lijn. En ik ga elke vrijdag samen met mijn hond de hond van de buren halen (die mensen werken die dag en kunnen smiddags de hond niet uitlaten) en loop ik een dik uur met ze, ook al loop ik een half uur met die 2, ze spelen en sprinten aan een stuk door dat ze soms echt al ontzettend moe zijn daarna. De rest van de tijd zit onze hond in de bijkeuken waar ze een luikje heeft naar de tuin, zodat ze zelf kan beslissen of ze in der bench gaat slapen of lekker in de tuin gaat rondlopen. Ik snap best dat sommige mensen door bijvoorbeeld werk niet genoeg tijd voor de hond kunnen vrijmaken, maar een halfuurtje wandelen per dag vind ik toch wel wat weinig... of ze moeten iets van een tuin hebben dat speelt ook weer mee hoor, ofja dat vind ik dan.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:53

Paintlinger schreef:

Als je zo weinig tijd hebt, dan is een hond voor jou op dit moment niet hèt huisdier....

Ach ja sommige dingen veranderen in je leven ;)
En omdat ik geen tijd heb voor grote rondjes door de week doet mijn mamma dat.. Mn hondje is gek op mn moeder hoor :D ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:55

Dan heb je dus een oplossing gevonden Babsiej....heel goed :j

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:58

Ik heb eerder ook een hond gehad waarvoor ik meer dan genoeg tijd had toen ik haar kocht. Jammer genoeg moest ik veel meer gaan werken een hele tijd daarna en ik heb haar ook weggegeven.
Een hond kiest er inderdaad niet voor dat zijn baasje ineens meer moet gaan werken en ik vind het persoonlijk ook best egoistisch om dan je hond maar de hele dag binnen/alleen te laten omdat je hem niet kunt missen...
Maarja, dat ben ik...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:00

Dat vind ik een hele goede....en dappere beslissing Nathalie :j