Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wildgirl schreef:Frances schreef:@wildgirl: Wat is er mis met naar een gedragstherapeut sturen? Waar denk je dat die voor zijn...? Maar jij hebt dus liever dat ze met adviezen van bokkers gaat aanklooienTerwijl sommige adviezen echt nergens op slaan! Een gedragstherapeut weet waar die over praat
En dat sommige hondenscholen agressieve honden weigeren is dom en heeft imo niets te maken emt een gedragstherapeut
Ik zeg niet dat een gedragstherapeut slecht is, integendeel.
Het is echter meer dan alleen dat, er zal daar in het gezin iets drastisch moeten veranderen wil de hond, als hij al geholpen kan worden, niet meer terugvallen.
Dit blijkt in de praktijk moeilijk te zijn.
Dat sommige hondenscholen en therapeuten extreem agressieve honden weigeren is imo niet dom maar verstandig, niemand zit op nog meer ongelukken te wachten.
Mijn hoefsmid is ook voorzichtiger bij paarden die gericht slaan, en als het te erg wordt dan houdt hij op.
Dat is imo je eigen grenzen kennen om ongelukken te voorkomen.
dees_daan schreef:je zet hem op de gang, stuurd hem niet naar de gang (een hond met een dominantieprobleem zal daar wss tegen in gaan), dus je zet hem daar neer, doet de deur dicht en wacht tot hij afgekoeld is, een hond legt vaak vrij snel de link als ik bijt word ik weggestuurd.. het is veiliger om de hond even uit de kamer te zetten ook voor jezelf dan om hem op zijn rug te leggen bijv. als je dat niet goed doet kan hij ook uithalen.. je laat de hond er geen kwartier zitten, maar bijv. 2 minuten zodat hij weer rustig is als hij binnenkomt.
Frances schreef:Honden leggen de link alleen als je DIRECT ingrijpt... Tegen de tijd dat je de hond op de gang hebt is het al te laat zoals nannes al zegt...
Serieus mensen ik vraag me echt af waar jullie al die wijsheid vandaan halen?
dees_daan schreef:honden leggen de link wel snel hoor, en als jij meteen de lijn pakt en hem op de gang zet dan weet de hond dit echt nog wel. als de hond na 2 minuten binnen komt is het klaar, niet meer straffen.. de hond heeft zijn straf gehad..
Uppojono schreef:Toen ik de beginpost las dacht ik, wat herkenbaar. Ons kleine hondje, Cairn Terrier, doet het ook, alleen bijt hij ons niet, maar de andere hond wel. Onze is inmiddels blind en wordt echt oud, dus we straffen hem als hij de andere hond bijt, d.m.v. hem op te sluiten in zijn bench. Ik heb geen ervaring met een gedragstherapeut, maar dat is met jullie hondje het proberen waard. Anders hem idd direct opsluiten en hem op zo een manier pakken dat hij niet kan bijten, nekvel pakken en kontje ondersteunen.
Nannes schreef:Uppojono schreef:Toen ik de beginpost las dacht ik, wat herkenbaar. Ons kleine hondje, Cairn Terrier, doet het ook, alleen bijt hij ons niet, maar de andere hond wel. Onze is inmiddels blind en wordt echt oud, dus we straffen hem als hij de andere hond bijt, d.m.v. hem op te sluiten in zijn bench. Ik heb geen ervaring met een gedragstherapeut, maar dat is met jullie hondje het proberen waard. Anders hem idd direct opsluiten en hem op zo een manier pakken dat hij niet kan bijten, nekvel pakken en kontje ondersteunen.
maar waarom bijt hij de andere honden dan?