Agressieve hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Re: Agressieve hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:15

Je zet de hond op de gang..HMMZZZ...hoe wil je in GODSNAAM een hond die in je handen bijt even op de gang ZETTEN?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:19

Wildgirl schreef:
Frances schreef:
@wildgirl: Wat is er mis met naar een gedragstherapeut sturen? Waar denk je dat die voor zijn...? Maar jij hebt dus liever dat ze met adviezen van bokkers gaat aanklooien :? Terwijl sommige adviezen echt nergens op slaan! Een gedragstherapeut weet waar die over praat :) En dat sommige hondenscholen agressieve honden weigeren is dom en heeft imo niets te maken emt een gedragstherapeut :)

Ik zeg niet dat een gedragstherapeut slecht is, integendeel.
Het is echter meer dan alleen dat, er zal daar in het gezin iets drastisch moeten veranderen wil de hond, als hij al geholpen kan worden, niet meer terugvallen.
Dit blijkt in de praktijk moeilijk te zijn.
Dat sommige hondenscholen en therapeuten extreem agressieve honden weigeren is imo niet dom maar verstandig, niemand zit op nog meer ongelukken te wachten.
Mijn hoefsmid is ook voorzichtiger bij paarden die gericht slaan, en als het te erg wordt dan houdt hij op.
Dat is imo je eigen grenzen kennen om ongelukken te voorkomen.

en daarvoor heb je toch dan toch juist de begeleiding van een gedragsdeskundige oid nodig :o?

Frances

Ok dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry daarvoor :)
Tuurlijk moet het hele gezin veranderen, maarja hoe wil je anders van dat bijten afkomen..
En ik vindt het wel dom om extreem agressieve honden te weigeren als hondenschool, want dan zeg je in feite dat het baasje het zelf maar uit moet zoeken... wat dus niet gaat lukken.

Ik vindt iedereen trouwens wel makkelijk praten over op de plek zetten enz. Jullie kennen het hondje amper. Misschien is het hondje gewoon harstikke gestrest ofzo.. Daarom lijkt het mij verstandiger er met een gedragstherapeut naar te kijken.. De hond van een vriendin van mij bijt ook uit stress. En ik kan uit het verhaal van ts nou niet precies opmaken dat die hond echt dominant bijt...

Anoniem

riem om en lijn er aan? evt een korte lijn er aan zodat hij er niet op gaat staan, of een 'lushalsband' die je om zijn hoofd kunt gooien. lijn op pakken en hond op de gang zetten.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:20

Nannes dat lijkt mij dus ook! Er wordt hier maar gegooit met adviezen. Maar als een hond bijt lijkt proffesionele hulp mij verstandiger als de adviezen opvolgen van wat bokkers :)

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:22

dees_daan schreef:
je zet hem op de gang, stuurd hem niet naar de gang (een hond met een dominantieprobleem zal daar wss tegen in gaan), dus je zet hem daar neer, doet de deur dicht en wacht tot hij afgekoeld is, een hond legt vaak vrij snel de link als ik bijt word ik weggestuurd.. het is veiliger om de hond even uit de kamer te zetten ook voor jezelf dan om hem op zijn rug te leggen bijv. als je dat niet goed doet kan hij ook uithalen.. je laat de hond er geen kwartier zitten, maar bijv. 2 minuten zodat hij weer rustig is als hij binnenkomt.

Maar op het moment dat jij die hond op de gang neer zet en die deur voor z'n neus dicht doet weet hij echt niet meer dat dat om dat bijtincident gaat.
nou en als die dan na 2 minuten rustig is en terug komt, en dan?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:23

@TS: bijt jullie hond eigenlijk van jongs af aan of is het later ontstaan en zo ja wanneer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:25

honden leggen de link wel snel hoor, en als jij meteen de lijn pakt en hem op de gang zet dan weet de hond dit echt nog wel. als de hond na 2 minuten binnen komt is het klaar, niet meer straffen.. de hond heeft zijn straf gehad..

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:27

Honden leggen de link alleen als je DIRECT ingrijpt... Tegen de tijd dat je de hond op de gang hebt is het al te laat zoals nannes al zegt...

Serieus mensen ik vraag me echt af waar jullie al die wijsheid vandaan halen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:28

Juist wel een goeie gedragstherapeut erbij halen, hier moet je niet zelf mee gaan klooien omdat je niet precies weet waarom hij bijt. Je kan wel gelijk gaan roepen dat er een rangorde probleem is, maar je weet dat niet zonder dat je de hond gezien hebt.
Maar zoek wel een hele goeie gedragstherapeut en dan eentje van Quiebus ofzo.
Ik heb hier mijn opleiding bij gehad, en doe nu de laatste loodjes van de gedragstherapie en hier weigeren ze helemaal geen agressieve honden. Er wordt altijd gekeken of er iets aan gedaan kan worden. Stel het is een angstbijter en je gaat hem dus echt tot overgave dwingen, gaat dat echt niet beter worden. En heb je echt een dominante bijter die je gaat dwingen tot overgave kan je behoorlijk gaan vechten, want die geeft echt niet zomaar op.
Ga alsjeblieft eens op de site van Quiebus kijken, die kunnen je hier echt mee helpen, dat weet ik zeker.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:29

Rockwitch _/-\o_ precies mijn punt! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:31

Frances schreef:
Honden leggen de link alleen als je DIRECT ingrijpt... Tegen de tijd dat je de hond op de gang hebt is het al te laat zoals nannes al zegt...

Serieus mensen ik vraag me echt af waar jullie al die wijsheid vandaan halen?

je grijpt ook direct in.. pakt de lijn en zet de hond op de gang, ik weet niet in wat voor kasteel jullie wonen maar onze gang zit heel dichtbij. en je bent dus hooguit 4 sec. bezig..

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:31

dees_daan schreef:
honden leggen de link wel snel hoor, en als jij meteen de lijn pakt en hem op de gang zet dan weet de hond dit echt nog wel. als de hond na 2 minuten binnen komt is het klaar, niet meer straffen.. de hond heeft zijn straf gehad..

nou en ik ben van mening dat je een hond wilt straffen het moet doen op het moment dattie het doet. niet die riem om z'n hals gooien (ook al is het maar 7 sec. later) en die hond naar de gang toe brengen. dan is die bijt al afgelopen, hond misschien al omgekeert en weggetrippeld kom jij met die riem aandenderen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:32

Ben het ook met jou eens Frances, dat als hondenscholen ook dat soort hondjes gaan weigeren zijn ze in mijn ogen de naam niet waard, zo gaan ze dus die mensen het zelf uit laten zoeken, daar gaan echt ongelukken van komen.
En idd als je al wilt straffen moet je dat binnen een seconde doen, anders heeft het al geen zin meer. Maar eerst zullen ze zowiezo moeten weten waarom hij bijt en daardoor zal er iemand moeten komen kijken.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:33

dees_daan zelf die korte periode is te lang ;)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:34

Ja ik vraag me dan ook echt af waar het een hondenschool voor is... onze hondenschool weigert geen agressieve honden. Ze werken samen met een gedragstherapeut waar je ook terecht kunt met problemen :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:35

Klopt op de hondenschool waar ik les geef nemen we ze ook aan en dan gaan we ermee aan het werk. Meestal krijg ik ze dan omdat ik bijna klaar ben met de opleiding, maar ik doe het altijd samen met de instructrice. 2 weten meer als 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:35

gedragstherapeuten weigeren alleen honden waar niets aan te doen is.. de baas wil dit niet horen en gaat gewoon door met aanklooien.. tot het fout gaat.. ze weigeren honden echt niet zomaar, het is hun werk en hun inkomen, en ze willen je echt wel helpen, waarom zouden ze honden zomaar weigeren?
Frances, je moet ook niet eerst de lijn gaan zoeken natuurlijk maar meteen in kunnen grijpen dat lijkt me logisch.. voordat je een bijtgrage hond op zijn rug hebt (wat toch alleen de situatie maar verergerd) ben je vaak langer bezig dan om hem ergens anders neer te zetten.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:38

Toen ik de beginpost las dacht ik, wat herkenbaar. Ons kleine hondje, Cairn Terrier, doet het ook, alleen bijt hij ons niet, maar de andere hond wel. Onze is inmiddels blind en wordt echt oud, dus we straffen hem als hij de andere hond bijt, d.m.v. hem op te sluiten in zijn bench. Ik heb geen ervaring met een gedragstherapeut, maar dat is met jullie hondje het proberen waard. Anders hem idd direct opsluiten en hem op zo een manier pakken dat hij niet kan bijten, nekvel pakken en kontje ondersteunen.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:40

Uppojono schreef:
Toen ik de beginpost las dacht ik, wat herkenbaar. Ons kleine hondje, Cairn Terrier, doet het ook, alleen bijt hij ons niet, maar de andere hond wel. Onze is inmiddels blind en wordt echt oud, dus we straffen hem als hij de andere hond bijt, d.m.v. hem op te sluiten in zijn bench. Ik heb geen ervaring met een gedragstherapeut, maar dat is met jullie hondje het proberen waard. Anders hem idd direct opsluiten en hem op zo een manier pakken dat hij niet kan bijten, nekvel pakken en kontje ondersteunen.

maar waarom bijt hij de andere honden dan?

deflin

Is het misschien een idee om zelf eens langs een hondenschool te gaan en zelf training te nemen zodat je weet hoe je met een hond moet omgaan als je er één neemt.
Dat voorkomt meestal zulke problemen ( niet altijd)

en zoek naar een hondenschool die dit hondje wel accepteerd, het gaat meestal van kwaad naar erger. er zijn vast zat andere hondenscholen die je wel zullen accepteren.

ik denk zo te lezen dat het wel een rangorde probleem is. de hond beslist alles zo te lezen.

(niet kwaad bedoeld gewoon als tip.)

Frances

Dan werk jij bij een goede hondenschool rockwitch :D

Dees daan ik volg je niet je zegt dus dat als een gedragstherapeut er niets mee wil doen je de hond in moet laten slapen? Misschien beter een goede gedragstherapeut zoeken dan :) En dat aanklooien dat moet dus juist niet idd daarom vind ik het niet zo slim dat hier met adviezen gestrooid wordt..

Uhm ik heb niet gezegt over de lijn gaan zoeken :) Maar in ieder geval. Ookal heb je de lijn bij de hand, dan nog duurd het té lang... En een hond op de rug leggen moet zoiezo nooit ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:43

Ik vind in ieder geval dat mijn hondenschool erg goed is.
Hond moet zelf op de rug gaan liggen, je zeker als het een dominante hond is zal je hem echt niet zomaar tot overgave dwingen.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:44

Nannes schreef:
Uppojono schreef:

maar waarom bijt hij de andere honden dan?

Tja, eigenlijk geen idee.. Hij wil waarschijnlijk alle aandacht en laten weten dat hij de baas is.. Doet het vooral, als hij zelf aandacht krijgt.. Hij is ook niet te begrijpen. Als ik op de bank zit, krabt hij aan mn been, dat hij op de bank wil. Hij kan niet meer springen door zijn blindheid. Dan til ik hem op en begint hij als een gek te grommen. Komt de andere hond dat toevallig langs, valt hij uit naar haar. Nu heeft onze andere hond al een paar keer terug gehapt als waarschuwing, en die is 5 keer zo groot als hem, dus wordt het al wat minder.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:50

maar als dat onderling is bij de honden zou ik ze dat gewoon ook onderling uit laten zoeken. ze maken zelf een rangorde. ;)
mijn oudste hond (toen hij nog leefde) greep ook vaak de jongste,maar dat was op momenten dan de jongste hem irriteerde, te dicht bij zijn voer of plaats kwam enz. zo leerde die jongste wat wel en niet kon bij goofy. Goofy bewust nooit gestrafd daarvoor ;)