Hond eet poep. Wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 17:55

spikey1 schreef:
Nee daarom, dan heeft een eierkoek ook geen effect denk ik. Stap eens over op een ander voer, en straf m gewoon af, en flink. Dit moet je niet accepteren. Ik vind het echt smerig. Kijk paardepoep is niet zo erg als hondepoep. Ik keur ook paardepoep af hoor en als ik het zie straf ik het ook af, maar hondepoep. Gatver. Probeer eens ander voer waar hij meer voedingsstoffen uit kan halen. ook in de brokken van de c1000 of aldi of weet ik van welke supermarkt zit veel zout in en ze poepen veel vaker. Je betaald wel wat meer, maar de honden halen er meer voedingsstoffen uit. In verhouding moet je ook veel minder voeren als van die andere brokken, dus je bent in verhouding niet heel veel meer kwijt.

Wij hebben hem wel ander voer gegeven, maar hij heeft nu al een hele tijd C1000 voer. Het is wel duurder, maar het verandert ook echt niet! We hebben wel vaker ander voer gehad. ;)

SecretLIN

Re: Hond eet poep. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:51

c1000 voer duurder?

Geef je hond idd goede brok hier kan een wereld van verschil inzitten wij geven onze honden Royal Canin kost een hoop maar ze krijgen alle voedingsstoffen ook krijgen ze hier af en toe vers/rauw vlees.

Wij hebben sinds kort 2 labradorpups en die willen ook gewoon alles opeten wat ze tegenkomen.. maar dat is meer pup zijnde denk ik ze krijgen wel een harde Foei of nee da's vies te horen en ze weten al dat het niet mag

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:07

SecretLIN schreef:
c1000 voer duurder?

Geef je hond idd goede brok hier kan een wereld van verschil inzitten wij geven onze honden Royal Canin kost een hoop maar ze krijgen alle voedingsstoffen ook krijgen ze hier af en toe vers/rauw vlees.

Wij hebben sinds kort 2 labradorpups en die willen ook gewoon alles opeten wat ze tegenkomen.. maar dat is meer pup zijnde denk ik ze krijgen wel een harde Foei of nee da's vies te horen en ze weten al dat het niet mag

Das inderdaad pup zijnde hoor.
Doe monsters van mij doen het ook haha. ;)

spikey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:25

Nikki__ schreef:
Waarom zou paardenpoep in hemelsnaam minder vies zijn dan hondenpoep?
Dat jij het vies vind hoeft niet te betekenen dat je hem flink moet straffen!

Zoals al eerder gezegd, het is ook een deel normaal gedrag. Moeders doet het namelijk ook.

Mijn hond selecteerd echt. Vooral bevroren drolletjes zijn het einde voor haar!

Over dat in Engeland. Ookal zou de hond geen poepeten, zal er waarscheindelijk ook rotzooi op het aanrecht liggen omdat ze me hun poten door de poep geen lopen.

Toch gek.. mensen vinden het vies dat hun hond poep eet, maar lijken zich niet te beseffen dat hun hond dagelijks door de poep en pies heen loopt?

Mij is ooit verteld dat paardepoep de zuiverste poep is. De kraaien halen er nog erg veel voeding uit.
Daarbij zijn honden eigenlijk echt vieze beesten, het zijn aaseters net zoals wolven. En toch vind ik het vies. Als je telkens tegen de hond dominant bent en zegt dat dat niet mag en streng dan leer je het hem af. En ook niet 1 keer tollereren. Maar eerst andere brokken of inderdaad vlees rauw.

Vind jij het niet vies dan, nou ik wil het niet hebben. En dan daarna lekker kusje zeker. Nee dank je . Ik houd heel veel van dieren en zeker ook van honden. Heb zelf 2 jack russels, maar die eten géén poep. Heb ooit een labrador gehad die deed het ook. At ook de vuilnisbak leeg toen hij jong was en de kans kreeg. Andere brokken en telkens nee! Uiteindelijk is het gestopt, maar je moet wel consequent zijn.

Al met al erg vervelend, succes saannee

Xivura

Re: Hond eet poep. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 14:29

Bedankt voor jullie advies ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:32

straffen helpt vaak niet, ik zou zelf de aandacht afleiden, dus een bal gooien, of haar heel enthousiast roepen, anders gaat ze het sneaky doen.. werkt dat niet, dan kan je haar wel straffen met je stem maar om de hond nou meteen in het nekvel te pakken en op de rug te gooien vind ik not done.. de hond snapt niet wat hij verkeerd doet, en op de rug gooien is sowieso dom om te doen.. honden gaan zelf op hun rug liggen als ze onderdanig zijn, en onderdanig zijn is niet af te dwingen, zo simpel is dat..
honden doen het vaak uit verveling, of als er te veel honden op een terrein zitten, eierkoeken kan je proberen, maar honden eten geen poep omdat ze voedingsstoffen missen, sommige honden vinden het gewoon lekker en dan is moeilijker af te leren dan dat ze het uit verveling doen.. denk er wel om dat hij zo snel ziektes kan krijgen door de ontlasting van andere honden..
nog een stukje er over door een dierenkliniek geschreven:
http://www.dierenklinieklemmer.nl/page9 ... -eten.html

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:36

het eten van mest van herbivoren is instinct van een hond dit doen wilde honden ook omdat een hond geen complete carnivoor is en wat plantaardig materiaal moet eten aangezien ze dat niet kunnen verteren eten ze de maaginhoud van de prooi wat al voorverteerd is en de poep van waar vaak al voorverteerd materiaal inzit. het eten van honden poep is weer anders dat kan inderdaad duiden op een tekort in de voeding of een fout in het voeren het kan ook een gewoonte van de hond zijn.. in ieder geval heel smerig

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:33

Drollen van andere eten is echt niet zo gezond als sommige hier beweren hoor. Allereerst vind ik het zelf ronduit smerig. En ook denk ik nog aan de welzijn van mijn hond. Hoe lopen ze ziektes/infecties en wormen op... zo dus. Mijn hond deed het dus ook. Gezien van een hond met epi. Dat is toen heel snel afgestraft en nu doet ze het niet meer...