Slipketting??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:26

Ok er zijn natuurlijk uitzonderingen DenK4ever. Maar de meeste honden zijn er wel gevoelig voor.

DenK4ever

Re: Slipketting??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:33

Dat ik nou weer net de uitzondering moet treffen ;)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:34

Ik vind het voor pups echt uit den boze om een slipketting te hanteren. Inderdaad is de puppycursus net het juiste moment om de basis te leggen voor een slipkettingloze relatie ;-).
Zelf heb ik een Leonberger van 75 kg en ja, die laat ik uit aan een slipketting. Hij treedt zelden in werking, maar mocht Shaggy het in zijn kop halen naar een andere hond toe te springen uit lompe speelsigheid, dan kan ik hem wel onder controle houden en lig ik niet op de grond. Ik laat hem ook uit aan de halsband en toen ik hem net had (is een derdehandse, deze hond, met een raar verhaal erbij waar ik nog nooit iets van heb gemerkt), heb ik hem ook aan de Halti gehad (vanwege dat springen). Hij is nu kuikenmak. Hoe geleerd: positief belonen, snoepjes mee, hardop de lucht in prijzen. En: Leonbergers zijn erg gevoelige honden en doen veel voor de baas.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 17:50

Hoe zou ik uberhaupt een pupje van 500 gram een 'ruk' kunnen geven?? ;)
Nee.. of en hoe we het gaan doen moeten we nog maar zien. Ik heb voorlopig nog niets voor haar dat past..

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:57

Heb met mijn shelties ook al 2 hondenscholen goededag gezegd toen ze de eis van slipketting hadden. Het tere nekje van een sheltie of zeker van een shihaua of zoiets :D kun je niet vergelijken met een labrador. Mijne loopt gewoon aan een tuigje en wanneer de hondenschool dat niet wil pech gehad. Hier in duitsland mogen we zelfs examen doen met tuigje.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 18:39

Ik mag trouwens beginnen met mijn leren riempje ;)
De eerste dag is toch teorie, dus dan zal ik het gelijk aankaarten ;)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:16

Klijntjuh schreef:
Ik mag trouwens beginnen met mijn leren riempje ;)
De eerste dag is toch teorie, dus dan zal ik het gelijk aankaarten ;)

Hartstikke mooi, en dan je 'poot stijfhouden' als het gaat om de praktijk :D
Gaat vast wel lukken zo!

Succes 8-)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:23

Jemig wat een rare school zeg, ik ben echt heel erg anti slipketting, het is niet goed voor de band met je hond. Je doet ze echt wel pijn ermee en je kan hun keel beschadigen. Ik vind het uiterst schandalig dat een hondenschool met pups eist dat je een slipketting omdoet. Zoek alsjeblieft een andere school, want dit gaat echt niet goed komen als je hier gaat lopen.