Muis gevonden help?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Re: Muis gevonden help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:22

Leuk dat je nu voor een rat hebt gekozen :)
Muizen zijn meestal in de dierenwinkel vrij wild, omdat ze niet zo aan mensen gewend zijn (die ze vasthouden e.d) mijn muis zit bijvoorbeeld de hele dag rustig in mn capuchon of buidel van mijn trui zonder ook maar wild rond te rennen.

Maar toen ik haar net had, vond ik dr eigenlijk niet eens meer leuk, omdat ze zoóo druk was en elke keer dat ik dr oppakte begon te plassen.

Dat is gelukkig allemaal afgelopen :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:35

Je kunt er het beste nog een ratje bij halen (van hetzelfde geslacht). ;)
Ratjes zijn nl groepsdieren. :)
Ik heb er zelf 8 en geniet altijd van het rennen, klimmen en stoeien.
Een rat alleen zal zich niet zo vermaken en mist de sociale contacten met soortgenootjes.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:54

arian_wolf schreef:
Nou, ik vanmiddag dus naar de dierenwinkel en heb gevraagd of ik een muis mocht vasthouden.. Wild wat ze waren pff... vergeleken met m'n muisje.. Ik kon ze met moeite pakken. Ik ben er zeker van dat hij geen rattefig op heeft, aangezien hij hier wel aan het klimmen en aan het doen was. Hij was niet duf of slaperig. Enkel kon ik hem met helemaal geen moeite vastpakken en kroop hij vanzelf op me hand en in me nek waar hij zich lekker nestelde.

Maar dus bij de dierenwinkel zag ik een gekleurd ratje van 5 weken oud en heb die dus gekocht.. morgen ga ik hem ophalen met hok en al. :D Een rat kan je toch alleen nemen? Dan trekt hij ook wat meer naar mij toe zei iemand die daar werkte.

Leuk dat je een ratje gekocht hebt :) om meer info over kooien, voer en bodembedekking te vinden kun je kijken in mijn onderschrift.
Maar je zult toch moeten kijken voor nog een ratje, ratjes zijn groepsdieren en hebben echt sociaal contact nodig van een andere rat om te spelen, wassen,... ook al zit hij praktisch de hele dag in je nek :) .
Ikzelf heb er 4 en ik geniet altijd als ik ze zie stoeien en zie slapen, zeker als ze met 4'n gepropt liggen in een Sputnik :))

Hier een foto van mijn ratten in een Sputnik:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UJVSWSAB.jpg

Welke kooi heb je gekocht? Ratten hebben namelijk een grote en hoge kooi nodig omdat ze dol zijn op spelen en klimmen, hangmatjes, buizen, huizen,... vinden ze ook heel erg leuk :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:57

Laten lopen. Word die gepakt en opgegeten is hard maar is de natuur...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:59

Ratten zijn wel echt groepsdieren dus die zou ik niet alleen houden. Ze hebben elkaar wel echt nodig. Ze zijn continu met elkaar bezig op een manier waarop jij dat niet kan.

Wassen, poetsen, slapen. Ze doen graag alles samen.
Ik ben ook wel benieuwd naar de kooi die je wil kopen.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 21:03

[/quote]
Leuk dat je een ratje gekocht hebt :) om meer info over kooien, voer en bodembedekking te vinden kun je kijken in mijn onderschrift.
Maar je zult toch moeten kijken voor nog een ratje, ratjes zijn groepsdieren en hebben echt sociaal contact nodig van een andere rat om te spelen, wassen,... ook al zit hij praktisch de hele dag in je nek :) .
Ikzelf heb er 4 en ik geniet altijd als ik ze zie stoeien en zie slapen, zeker als ze met 4'n gepropt liggen in een Sputnik :))

Hier een foto van mijn ratten in een Sputnik:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UJVSWSAB.jpg

Welke kooi heb je gekocht? Ratten hebben namelijk een grote en hoge kooi nodig omdat ze dol zijn op spelen en klimmen, hangmatjes, buizen, huizen,... vinden ze ook heel erg leuk :)[/quote]

Heb een hele hoge kooi, ja ik ben ook van plan om nog een ratje er bij te kopen maar dan wel over een maand ofzo. Ik wil eerst dat het beestje aan mij is gewend..

Wat leuk zeg die ratjes... Haha word je nooit in de nacht wakker ervan dan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:06

Oooh ratten zijn zo leuk. Ik wil er echt heel graag eentje hihi, maarja moeders he? xD Kunnen ratten eigenlijk met katten?

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 21:08

Babico3 schreef:
Oooh ratten zijn zo leuk. Ik wil er echt heel graag eentje hihi, maarja moeders he? xD Kunnen ratten eigenlijk met katten?

Haha lijkt me niet..

:Y) :Y) :Y) :Y) :Y)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:10

Het maakt echt serieus niet uit of je er meteen 1 of 2 koopt.
Juist als ze zo jong zijn hebben ze elkaar nog nodig. En ze worden echt wel tam ook met zijn 2en. Geloof mij maar, ik heb er mijn hele leven zo'n 40 in totaal gehad en het maakt echt geen verschil.

Weeg de ratjes nog wel even als je ze net hebt. Als ze 5 weken oud zijn moeten ze zo'n 75-100 gram wegen. Anders zijn ze veel te licht.

Jammer dat je ze NU METEEN wil hebben. Je had ze beter bij een opvang / fokker kunnen kopen. Dan had je gelijk iemand gehad die je er alles over had kunnen vertellen en je kon begeleiden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:11

Babico3 schreef:

Vaak wel, ligt meer aan de kat dan aan de ratten.
De meeste katten vinden het eerst heel interessant maar merken dan dat die ratten toch niet echt heel eetbaar zijn en ook niet bang voor hun. En ik heb al vaker gezien dat ze er gewoon bij gaan liggen enzo. Heel schattig.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 21:16

Maar is die rat geen heerlijk hapje voor de kat.. daar dacht ik aan. Ik had wel geduld hoor, daar niet van, maar heb goeie ervaringen met de dierenwinkel dus waarom zou ik het niet daar kopen? Heb veel informatie gekregen en veel dingen opgezocht op internet. Daarnaast heb ik gelukkig ook een vriendin die er verstand van heeft. :D Komt goed.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:39

Onze kat is eerder een hapje voor m'n ratten. :=

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:43

arian_wolf schreef:
Maar is die rat geen heerlijk hapje voor de kat.. daar dacht ik aan. Ik had wel geduld hoor, daar niet van, maar heb goeie ervaringen met de dierenwinkel dus waarom zou ik het niet daar kopen? Heb veel informatie gekregen en veel dingen opgezocht op internet. Daarnaast heb ik gelukkig ook een vriendin die er verstand van heeft. :D Komt goed.

Voor veel katten zijn ratten te groot om als heerlijk hapje gezien te worden behalve als ze nog een ritten zijn of als de kat is kwestie ook achter konijnen en dergelijke jaagt. En bij veel mensen bij katten en ratten zijn het eigenlijk de katten die bang zijn :D , ik heb een hond en als m'n ratten te dicht komen vlucht ze weg, maar via de tralie's spelen ze samen :+ .
arian_wolf schreef:
Haha word je nooit in de nacht wakker ervan dan :+

Nee hoor en ze staan dan ook nog vlak naast mijn bed :D als ik al wakker word is het door mijn hond die bij mij op de kamer slaapt die dan besluit om even met mijn ratten te gaan spelen, dan begint ze echt te janken, door m'n kamer te crossen en op bed te springen 8)7.

Maar eerlijk gezegd moet je zo vlug mogelijk kijken voor een 2de rat, ze zullen zich echt wel aan jou hechten maar ze hebben gewoon een vriendje nodig :) en naar mijn ervaring worden ze met 2 veel vlugger tammer dus dat is ook mooi meegenomen ;) Mijn ratten hangen altijd aan de tralie's als ik mijn kamer binnenkom en als ik smorgens mijn ogen open doe zijn zij ook de eerste om me te begroeten :D ook kennen ze alle 4 hun namen, dus als er bv 1 van m'n ratten aan de tralie's zit te knagen en ik roep van '.... stop daarmee' dan zie je haar echt kijken van 'sh*t ze heeft het gezien' of 'heb je het tegen mij?'

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:59

Wb bodembedekking:
Ik gebruik een laagje kranten met daarop wat geperste houtkorrel.
Sinds ik dit doe, stinkt m'n voliere minder snel en vervelen m'n ratjes zich ook niet zo gauw, gezien kranten scheuren leeeuuk is. :))

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:50

als het echt een bosmuis is dan mag je hem niet houden die muizen zijn berschermd en je moet er dus een vergunning voor hebben om die te houden (tenminste zo was het een paar jaar geleden wel)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:51

Topic wel doorgelezen?

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 13:46

Mjay schreef:
als het echt een bosmuis is dan mag je hem niet houden die muizen zijn berschermd en je moet er dus een vergunning voor hebben om die te houden (tenminste zo was het een paar jaar geleden wel)

Muis is al vrijgelaten.. ondertussen is er al een rat :D