Cavia gedraagt zich raar ... Buikpijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:25

Jeetje! Dat was met mijn cavia ook zo; ging het ineens goed, dacht ik dat het zo zal blijven, maar toen ging het toch weer minder :\. Rot! Inderdaad, wat de DA zegt; dwangvoeding blijven geven; als ie die dingen niet binnenkrijgt zwakt ie nog meer af en dat moeten we niet hebben! Probeer ook die geweekte brokjes & bied hem veel hooi aan. Misschien dat je nog wat extra vitamine C kan geven? (tablet). Die Enrofloxoral Drops had ik toen ook gehad voor me caaf :j. Ik hoop dat het beter met hem zal gaan van het weekend! Sterkte & succes!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 07:57

Flosje is vannacht overleden. Hij ging gistermiddag super goed. Gisteravond had hij ineens buikpijn, we zijn nog naar de DA geweest, maar die vond niets ernstigs. Vannacht om 4 uur was het gewoon over. Hij is in mijn armen gestorven. Ik ben er echt helemaal kapot van en ik ga dat kleine beestje zo ontzettend missen. Gelukkig heeft hij na al dat leed gisteren nog wel een opleving gehad en was de oude Flosje weer eventjes terug. Het verdriet is er niet minder om, maar ik weet dat hij nu tenminste geen pijn meer heeft. Nu is het even afwachten hoe Punky (broertje) op zijn dood reageert en er voor hem een ander knaafvriendje moet komen.

Flosje 9 september 2004 - 10 april 2009
Afbeelding

_Nelleke_

Re: Cavia gedraagt zich raar ... Buikpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:00

Ahh Charlotte :(:) Sterkte ermee!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:02

Ach wat sneu nou, maar misschien wel beter? Zal wel even stil zijn,ik had vroeger ook altijd caafjes maar als ze er niet meer waren miste ik hun gepiep.Hoe is de broer er onder?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:16

Oeps, ik heb het bericht met mijn zusjes naam geschreven.
Het is beter zo, hij heeft geen pijn meer. Zijn darmpjes waren gewoon niet meer goed. Zijn broertje was vannacht helemaal hyper toen hij nog in het andere hok zat, ik had ze apart zitten ivm de operatie enz, ik heb ze toen bij elkaar gezet en toen hebben ze volgens mij al een soort van afscheid genomen, want toen ik Flosjes lichaam bij hem in het hok legde keek hij er zelfs niet meer naar. Nu is het de komende dagen afwachten hoe Punky zich eronder houdt.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:53

Ahh nee.. na al je goede zorgen.. |( Heel veel sterkte met het verlies.
Ik denk dat je voor Punky toch op zoek moet naar een nieuw (jong) vriendje, helemaal omdat hij altijd samen is geweest. Vaak kwijnen ze snel weg, minder eten en spelen etc... dus even goed in de gaten houden!
En mooi en ontroerend toch hoe dat werkt..... Punky had het vannacht waarschijnlijk al door en wilde afscheid nemen.... ;(

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:04

ik heb alles gelezen, en ik vind het top dat je zoveel voor "zomaar" een cavia hebt gedaan!
Heel erg dat hij het niet heeft overleed heel veel sterkte
jullie hebben je best gedaan!

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:58

Aaag :(:). Heel rot dat het nu tot zo'n einde heeft moeten komen Y;(. Je
hebt alles gedaan wat je voor hem kon doen; niks is hem te kort gekomen
en daar is hij je heel erg dankbaar voor hoor! Ik wens je heel veel sterkte
met het verlies!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:17

Ach wat verschrikkelijk toch! Na al die moeite die je gedaan hebt, toch het gevecht te moeten verliezen. ;(

Dit is ook altijd zo'n dilemma van hoe ver moet je gaan...... het is altijd zo verrekte moeilijk! Je ging er natuurlijk van uit dat hij het zou redden. Achteraf, en dat is natuurlijk altijd zo, had je hem én jezelf een berg leed kunnen besparen. Moeilijke dingen altijd hoor. Bah, konden diertjes maar praten......

Onwijs veel sterkte met het verlies van je vriendje. Wat zul je verdrietig zijn. :(:)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:15

Het is altijd de vraag geweest of hij het wel zou redden. Ik zag het zelf vorige week niet meer zo zitten, maar woensdag knapte hij zo op, dat ik echt dacht dat het weer goed zou komen, helaas dus niet. Hij is nu begraven, ik heb er een stukje komkommer (zijn lievelingseten) en bloemetjes bijgelegd. Ik ben echt superverdrietig. Ik ben ook al op zoek gegaan naar een nieuw vriendje voor mijn andere cavia en ik heb ook al een cavia gevonden, een peruvian beertje van 6 weken, Sponkjan (mijn andere cavia) die is nu echt superstil en zit alleen maar in zijn nachthokje en zo is die absoluut niet. Ik vind het aan de ene kant superlullig tegenover Flosje, maar anders is het ook weer zo zielig voor Sponkjan en ik heb voorlopig wel even genoeg caviadrama gehad.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:29

Zo dacht ik ook met 1 van mijn vorige caafs; die is ook niet lekker geweest en af en toe dacht ik dat het helemaal goed met haar ging, maar een dag later ging het weer bergafwaarts...:\. Ik hoop dat je een leuk, nieuw maatje voor Sponkjan kan vinden; zo te lezen mist ie Flosje heel erg!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:01

Hij mist Flosje volgens mij best wel erg (en ik ook). Ze hebben hun hele leven ook bijelkaar gezeten, dus dat zal ineens wel raar voor hem zijn. Ik kan waarschijnlijk morgenavond de andere cavia ophalen. Hopelijk vind hij zijn nieuwe vriendje een beetje leuk.