kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:55

Chiqa schreef:
kynshiri schreef:
alsjeblieft hoor... wat zijn we weer verdraagzaam... boehoe kattenpootjes op mijn sjieke auto :roll: ik heef je gelijk dat je je kat hier niet voor gaat binnenhouden. Auto's mogen vuil worden hoor... in de winter wordt hij 10 000 keer vuiler van al dat strooizout...

Er zijn mensen die een knappe auto willen rijden, is dat toegestaan dat zij liever niet wensen dat deze door kattepoten worden beschadigd? Ik dacht het wel. Als ik hier een auto van een halve ton voor de deur heb staan wens ik daar geen katten op.
Hoe ik dit aanpak? Loop er met een emmer water heen, pak de kat voorzichtig van mn auto af en douw hem dan even in de emmer water. Die katten doen het een keer, daarna zie ik ze niet meer in de buurt van de auto.

Ik wens ook geen krassen en ellende op mn auto, sorrie dat ik er wel zuinig op ben en niet in een oude kar rond wil rijden :)

Snap niet zo goed waarom je eerst die kat van je auto afhaalt, of mag je auto ook niet nat worden? Naar mijn weten is een kat in een emmer onder dompelen dierenmishandeling,bovendien zit ook jij aan iemand anders eigendom, al kost die auto miljoenen een kat kan voor mensen ook een behoorlijke waarde hebben. Moeten we dan ook maar alle vogels uit de lucht schieten omdat ze altijd zo nodig op auto's moeten richten, vogelpoep is immers ook funest voor je lak

Ik snap best dat het heel vervelend is als zo'n beest schade aanbrengt maar vind krassen altijd nog minder erg als de flinke deuk in mijn auto en ik niet weet wie de boosdoener is.Krassen krijg je toch wel op je auto, denk aan steenslag,zand,sleutels en tja ik heb ook een vrij nieuwe auto maar in mijn ogen is het gewoon een gebruiksvoorwerp en zal ik niet wakker liggen van een krasje.
Ik zie het al voor me dat ik mijn auto de hele dag moet bewaken omdat ik absoluut niet wil dat ie op een oude kar gaat lijken, kan ik 'm beter in de showroom laten staan.

In het geval van de TS, er is al een oplossing lijkt mij...de garage, zo'n doek lijkt mij nogal omslachtig elke dag weer.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:56

Charaz schreef:
Hoort je kat niet gewoon onder de WA verzekering en word schade vergoed? Onze katten (en die van mijn tante trouwens ook) zitten geregeld op onze auto en ik heb echt geen schade ervan, hooguit wat afdrukjes van de poten, maar krassen? nee.

Lijkt mij ook idd! Vandaar mijn tip om eens naar je verzekering te kijken. En ook die krassen lijken mij nogal mee te vallen, maar je hebt altijd zeikerds! Ik heb ook van die buren gehad die de hele dag achter het raam stonden te kijken of er niemand aan hun auto kwam, zielig hoor!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:57

Dat TS een oplossing wil vind ik prima +:)+

Ik kom echter niet verder dan de volgende oplossingen voor haar:

De buuf iedere schade vergoeden

De buuf een nieuwe woning aanbieden

Zelf verhuizen naar het platteland waar de buren kilometers verderop wonen

Petsafe rond haar eigen tuin aanleggen en/of zorgen dat de kat niemand anders lastig valt

Dan hier mijn tips voor je buuf als niet aan bovenstaande punt(en) wordt voldaan:

Kat binnen lokken en naar de andere kant van Nederland brengen.... al dan niet in een asiel. Mag ook duur pension zijn

Kat proberen onder de wielen te krijgen.

Kat vangen en zorgen dat ie nooit meer op je auto kàn komen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:58

Ronne schreef:
ma_rie_tje schreef:

Waarom moet er een compromis komen vanaf hun kant?

Dat snap ik niet. Zij kiezen er toch niet voor om een kat op hun auto te laten zitten?
Eigenaar van de kat kan IMO een aantal dingen doen, namelijk:
er voor zorgen dat de kat geen overlast veroorzaakt (waar ze zoiezo voor moeten zorgen) dat kan door verschillende dingen, nl binnen houden of zorgen dat die de tuin niet uit kan.
Of de buren moeten gewillig zijn en op de kosten van de eigenaar een hoes voor de hele auto kopen, en deze er elke dag op moeten zeggen (= een rotklus, elke keer dta je weg gaat met je auto hoes er weer af, als je terug komt hoes er weer omheen)

Omdat zij blijkbaar niet de moeite nemen om de auto binnen te zetten/ te beschermen. Dalijk houdt zij de kat binnen en rijdt er iemand een winkelwagentje tegenaan of gaat een flinke vogel een versveroverde prooi op zitten peuzelen op de motorkap. Er kunnen nou eenmaal krassen op de auto komen, als je dat niet wilt, zul je hem moeten beschermen!

Dus? omdat de eigenaar van de kat de verantwoording neemt voor zijn/haar kat moet de buurman/vrouw dat maar bekopen met krassen van die beesten.
En ik heb geen garage tot mn beschikking, dus ik moet maar accepteren dat de katten van anderen MIJN auto beschadigen omdat een vogel dat net zo goed kan doen?

Sorry, maar vogels zijn WILDE dieren. Een iemand met een winkelwagentje komt 9 van de 10 keer netjes naar je toe, en van die krengen van een ander moet je nog maar net zien of je wat terug krijgt van de verzekering.

Neem ff lekker verantwoording voor je huisdieren en hou ze bij je. Niet iedereen is gedien van dieren van een ander die jou eigendommen beschadigen/slopen

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:05

slimmerik schreef:
Dan hier mijn tips voor je buuf als niet aan bovenstaande punt(en) wordt voldaan:

Kat binnen lokken en naar de andere kant van Nederland brengen.... al dan niet in een asiel. Mag ook duur pension zijn

Kat proberen onder de wielen te krijgen.

Kat vangen en zorgen dat ie nooit meer op je auto kàn komen.

Sorry, maar hier gaan mijn nekharen echt recht van overeind staan! Ik zou jou eens onder mijn wielen proberen te krijgen, als je dit met mijn kat deed! En dat allemaal om een paar krassen?! Pfoe, de laatste keer dat ik gecheckt had, was een auto niet het belangrijkste in een mensenleven!

ma_rie_tje schreef:
Dus? omdat de eigenaar van de kat de verantwoording neemt voor zijn/haar kat moet de buurman/vrouw dat maar bekopen met krassen van die beesten.
En ik heb geen garage tot mn beschikking, dus ik moet maar accepteren dat de katten van anderen MIJN auto beschadigen omdat een vogel dat net zo goed kan doen?

Sorry, maar vogels zijn WILDE dieren. Een iemand met een winkelwagentje komt 9 van de 10 keer netjes naar je toe, en van die krengen van een ander moet je nog maar net zien of je wat terug krijgt van de verzekering.

Neem ff lekker verantwoording voor je huisdieren en hou ze bij je. Niet iedereen is gedien van dieren van een ander die jou eigendommen beschadigen/slopen

Ik denk dat je ermee moet zien te leren leven dat beesten er altijd zullen zijn, want ik ben bang dat wel niet alle mugjes, vogeltjes, vliegjes, ratjes, muizen en andere potentiele auto-beschadigers te vangen zijn. Ik denk dat de TS met de buren af moet spreken dat evt. schade door haar verzekering vergoed zal worden. Het risico dat die niks teruggeven, loop je ook bij winkelwagentjes, spelende kinderen, fietsers ed! Om een kat daarvoor doodongelukkig te maken (door hem binnen te houden of weg te doen) lijkt mij van god los!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:07

Is er ondertussen al weer gepraat met de buren?

Misschien vinden ze het prima als ze een deken krijgen voor op de auto?
De kat eraf jagen is geen optie, want die snapt echt wel dat als jij niet in de buurt bent, het wel kan.
Anders zal je toch echt je tuin moeten afzetten, zodat hij niet verder dan dat kan met bijv speciaal stroomdraad.
Onze kat zit ook altijd op onze auto en op de auto's die op ons erf staan. Bij de buren soms, maar dat is ook een kattengek, dus geen probleem.

Zelf snap ik het probleem niet. Een auto is en gebruiksvoorwerp, hoe duur ook. Kans is heel groot dat je er deukjes in krijgt van andere auto-deuren...en wassen moet je ze toch ook..

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:09

ik kan me voostellen dat de buren het niet leuk vinden, mijn voorstel: vraag of ze een keer een deken op de auto leggen en gooi dan een emmer water over de kat heen, hebben ze geen krassen en die kat denkt nog wel een keer extra na voordat ie weer op die auto gaat liggen!

Mijn kat is ook een keer zeiknat thuisgekomen, helemaal zielig en verfrommeld (wel lekker schoon!) omdat ze waarschijnlijk bij iemand in de tuin zat die niet van katten hield, denk niet dat ze daar nog komt hoor! (ze is iig nooit meer nat thuisgekomen!)

En als die mensen inderdaad zo panisch over hun auto doen moeten ze hem maar binnen zetten! En er nooit mee rijden, want hij zou wel vies kunnen worden, of een steentje er tegen aan............ wat een drama zeg! |(

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:13

superwoman schreef:
Zelf snap ik het probleem niet. Een auto is en gebruiksvoorwerp, hoe duur ook. Kans is heel groot dat je er deukjes in krijgt van andere auto-deuren...en wassen moet je ze toch ook..

Jij bent dus een katten liefhebber, ze kunnen bijwijze van spreken op je bord schijten.
Ik ben geen katten liefhebber, ik heb een gruwelijke hekel aan die beesten. Ze schijten je tuin onder, verpesten je strak aangelegde borders, vermoorden de vogels in mn voillere.

Ik moet flink sparen voor de aanschaf van een auto. Dat een auto smerig wordt en gewassen moet worden, logisch. Maar een kat kan ook lekkere krassen veroorzaken. Daarbij is het NIET MIJN KAT. Ik moet geen kat als huisdier, ik moet geen kat in mn tuin en ik moet geen kat op mn auto.

De buren van de TS zijn netjes en gaan naar de TS toe. Daarmee geven ze aan open te staan voor een dialoog. Doe hier dus iets mee.
En jij kan het ook niet waarderen als een kat even zn nagels zet in je net nieuwe leren zadel (al is het maar een gebruiks voorwerp toch?) Waarom moet een ander dat wel accepteren als dat beest dat doet op zijn/haar auto?

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:15

ma_rie_tje schreef:
De buren van de TS zijn netjes en gaan naar de TS toe. Daarmee geven ze aan open te staan voor een dialoog. Doe hier dus iets mee.
En jij kan het ook niet waarderen als een kat even zn nagels zet in je net nieuwe leren zadel (al is het maar een gebruiks voorwerp toch?) Waarom moet een ander dat wel accepteren als dat beest dat doet op zijn/haar auto?

Als ik mijn zadel buiten aan de straat leg... tjsa.. dan kan ik het verwachten, daarom leg ik het altijd binnen!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:27

Ik begrijp nu dat wanneer ik de volgende keer tegen een geparkeerde auto rij, ik verder niets hoef doen. Dan had de auto maar niet op openbare weg moeten staan 8)7

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:37

Ylana schreef:
Ik begrijp nu dat wanneer ik de volgende keer tegen een geparkeerde auto rij, ik verder niets hoef doen. Dan had de auto maar niet op openbare weg moeten staan 8)7

Het lijkt erop ja :roll:
want tja, waarom zou je verantwoording ervoor nemen? dan had de eigenaar em maar in de garage moeten zetten _O-

maar je kan het ook omdraaien, alleen als je dat zegt dan ben je ineens een dierenmishandelaar....

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:45

ma_rie_tje schreef:
superwoman schreef:

Jij bent dus een katten liefhebber, ze kunnen bijwijze van spreken op je bord schijten.
Ik ben geen katten liefhebber, ik heb een gruwelijke hekel aan die beesten. Ze schijten je tuin onder, verpesten je strak aangelegde borders, vermoorden de vogels in mn voillere.

Ik moet flink sparen voor de aanschaf van een auto. Dat een auto smerig wordt en gewassen moet worden, logisch. Maar een kat kan ook lekkere krassen veroorzaken. Daarbij is het NIET MIJN KAT. Ik moet geen kat als huisdier, ik moet geen kat in mn tuin en ik moet geen kat op mn auto.

Wat een drama. :+ Sorry maar als je echt niet wil dat ze in je tuin zitten gooi je er maar eens een emmer water overheen.

Over dat met het zadel, ik zou er gewoon voor zorgen dat dit niet kan gebeuren, want anders zou ik het mijn eigen schuld vinden. Ik zeg niet dat dit de buren hun schuld is, maar dieren blijven dieren. Probeer jij het maar eens uit te houden met een kat die absoluut naar buiten wil. Je zou al snel toegeven. Dus ik denk niet dat de kat binnenhouden een optie is.
Ik zou voorstellen voor ofwel de garage, ofwel het deken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:46

Word schade van een kat niet vergoed dan?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:48

Moet je voor de gein eens bij mijn moeder in de straat kijken. Op elke warme auto ligt minstens 1 kat. Geen mens die er moeilijk over doet. Even een spons erover heen en hij is weer schoon.

Vorig jaar heb ik 3 dagen lang op mijn moeder haar auto staan boenen. Hij wa helemaal vaal geworden. Auto was met zijn 22 jaar weer door de apk gekomen dus ik vond dat hij er mooi uit moest zien. Mams kwam thuis met auto en ik wou naar buiten lopen en er zaten meteen alweer 3 katten op. Nou ik heb ze vervloekt.

Wij hebben 1 kat die een beetje geschift is. Kan haar niet warm genoeg zijn. En ligt dus ook graag tijdens een hittegolf in een auto. Je ziet haar dan ook zoeken naar een auto met raampje open. Daar klimt ze dan in.
Nou we hebben nog nooit klachten gehad. Beest gaat zelfs op mijn brommer liggen als hij lekker warm is

Mensen het is maar een auto. Een krasje meer of minder is toch geen ramp. Of er nou een kiezelsteen tegen je auto vliegt of een kattenpootje.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:54

Sommige reacties hier heb ik met verbazing zitten lezen.
De oplossing is heel simpel. Zorg dat je kat in je eigen tuin blijft. Dan raken auto's e.d. in de buurt niet beschadigd en nog belangrijker, je kat raakt ook niet beschadigd.
Ik heb zelf ook twee katten, die komen niet verder dan mijn tuin. Tuin in huis 1 hadden we netjes afgesloten en ze mochten alleen samen met ons naar buiten. Tuin in huis 2 ligt wat lastiger qua in de gaten houden (meer struikgewas), dus ze gaan nu nog aan een lijntje mee naar buiten en binnenkort krijgen ze een ren zodat ze naar buiten kunnen wanneer ze willen (en zonder de buren lastig te vallen).
Dus dat lijkt me voor de ts ook de enige oplossing, tuin afrasteren en klaar.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:55

Weer zo'n 'je moet je kat ten alle tijden binnenhouden' topic...
Er staat duidelijk in de openingspost dat ts vraagt om opties waarbij de kat naar buiten kan blijven gaan. Vervolgens 100x herhalen dat ze de kat binnen moet houden is gewoonweg onnodig.

Ik vind het ook, een auto is maar blik en er zijn genoeg dingen die veel meer schade aanrichten dan een kat. Er liggen geregeld katten op mijn auto. Ach, zolang ze er maar af zijn als ik ga rijden :D Die vieze (wel grappige :P) kattenpootjes op mijn vooruit wassen we er wel weer af :j

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:59

Een auto is in mijn ogen ook maar een blik.
Maar ik kan wel snappen dat mensen er niet van gediend zijn als hun blik beschadigd (hoewel ik denk dat dat wel meevalt, de gemiddelde kat loopt niet met zijn nagels naar buiten).
Ik bedenk me trouwens net dat het misschien nuttig is om de nagels van de kat eens te bekijken. Als de nagels van mijn kater te lang zijn tikt hij op het parket. Ik knip de uiterste puntjes er dan even vanaf en dan hoor je meteen geen getik meer, dan raakt hij het parket ook niet meer. Wel alleen het uiterste puntje! Dat heb ik trouwens maar bij 1 kat, die ander houdt haar nagels altijd zelf keurig op lengte.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:01

Eowyn3003 schreef:
ma_rie_tje schreef:

Wat een drama. :+ Sorry maar als je echt niet wil dat ze in je tuin zitten gooi je er maar eens een emmer water overheen.

Over dat met het zadel, ik zou er gewoon voor zorgen dat dit niet kan gebeuren, want anders zou ik het mijn eigen schuld vinden. Ik zeg niet dat dit de buren hun schuld is, maar dieren blijven dieren. Probeer jij het maar eens uit te houden met een kat die absoluut naar buiten wil. Je zou al snel toegeven. Dus ik denk niet dat de kat binnenhouden een optie is.
Ik zou voorstellen voor ofwel de garage, ofwel het deken.

ja, wij hebben het anders opgelost. Katten komen nog 1 keer in onze tuin, en kunnen er niet inkomen zonder zichzelf pijn te doen. En ze komen er dus ook zelf niet meer uit. Ze doen het 1 keer en niet weer. Lang leve schrikdraad met een flinke tik en scherpe prikkels over de gehele schutting!

Waarom moeten de buren iets doen? en wordt er over de opties tuin afzetten (met petsafe, met schrikdraad of een net) en een katten ren heen gelezen?
En ik hoef het niet uitte houden met een kat! ik heb er voor gekozen OM GEEN KAT TE NEMEN!
ik wil dus ook niet opgescheept zitten met de kat van een ander. Al is dat voor sommige mensen hier erg moeilijk te begrijpen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:02

ik heb 2 katten, 1 is gehandicapt (sinds een half jaar, haar kruisbantje gescheurt) en die mag ABSOLUUT niet naar buiten, zodat haar pootje kan genezen etc. Maar als een kat gewend is om buiten te zijn, gaan ze alles proberen om daar ook te komen! Mijn kat is het dus ook al een aantal keer gelukt, en dan baal je flink! Maar je kan een kat niet dwingen om thuis te blijven, ik zie mijn kat ook wegkwijnen, al is et voor haar eigen gezondheid!

En een kat wegdoen omdat er MISCHIEN krassen op de auto van de buren kan komen die buiten de garage staan....sorry hoor, maar ik zou dat dus egt NOOIT van mijn leven doen, ik heb zo'n super band met mijn kat... egt neit voor een paar (waarschijnlijke) krasjes. De auto staat buiten, dus er kunnen wel meer dingen gebeuren! Stel het hagelt, krijg je toch ook krassen? dure auto's moet je gewoon binnen zetten, dat is gewoon het beste!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:08

lifaya schreef:
ik heb 2 katten, 1 is gehandicapt (sinds een half jaar, haar kruisbantje gescheurt) en die mag ABSOLUUT niet naar buiten, zodat haar pootje kan genezen etc. Maar als een kat gewend is om buiten te zijn, gaan ze alles proberen om daar ook te komen! Mijn kat is het dus ook al een aantal keer gelukt, en dan baal je flink! Maar je kan een kat niet dwingen om thuis te blijven, ik zie mijn kat ook wegkwijnen, al is et voor haar eigen gezondheid!

En een kat wegdoen omdat er MISCHIEN krassen op de auto van de buren kan komen die buiten de garage staan....sorry hoor, maar ik zou dat dus egt NOOIT van mijn leven doen, ik heb zo'n super band met mijn kat... egt neit voor een paar (waarschijnlijke) krasjes. De auto staat buiten, dus er kunnen wel meer dingen gebeuren! Stel het hagelt, krijg je toch ook krassen? dure auto's moet je gewoon binnen zetten, dat is gewoon het beste!

Niemand zegt dat je je huidier weg moet doen.
Je moet er alleen niet vanuit gaan dat een ander net zo gek is op die beesten als jij.
Ik heb een gruwelijk hekel aan katten, ik heb dus ook BEWUST gekozen geen kat te nemen.
Ik kan het dus ook NIET waarderen als ik OVERLAST heb van EEN KAT VAN EEN ANDER.

Hou je echt van je kat? dan zorg je dat het dier weinig kan overkomen.
Auto's, katten haters of buren die voor de tig duizendste keer iemand zn Klote kat uit de tuin hebben gejaagd omdat die weer in de tuin zit te schijten zijn ook gevaarlijk.
En dan kan het zijn dat jou kat daar niet schijt, maar als je tuin als kattenbak wordt gebruikt is elke kat overlast. Of het nou deze kat is die in de tuin oliebol of een ander. Mensen willen ze gewoon NIET.

het is van de zotte dat je als niet "buurman/vrouw" (flink) moet investeren om de katten van een ander uit je tuin te houden.
Als je echt van je katten houdt, zorg dan dat ze niks kan overkomen en hou ze dus bij je!
En of je ze dan binnen houdt of de tuin "kat proof" maakt moet je zelf weten.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:11

Wat ben jij een vreselijk figuur.

Bij nader inzien heb ik de rest van mijn bericht maar verwijderd.

Ik weet alleen dat jij het niet lang uitgehouden had bij ons in de buurt. En gelukkig maar :)

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:11

ma_rie_tje schreef:
ja, wij hebben het anders opgelost. Katten komen nog 1 keer in onze tuin, en kunnen er niet inkomen zonder zichzelf pijn te doen. En ze komen er dus ook zelf niet meer uit. Ze doen het 1 keer en niet weer. Lang leve schrikdraad met een flinke tik en scherpe prikkels over de gehele schutting!

Waarom moeten de buren iets doen? en wordt er over de opties tuin afzetten (met petsafe, met schrikdraad of een net) en een katten ren heen gelezen?
En ik hoef het niet uitte houden met een kat! ik heb er voor gekozen OM GEEN KAT TE NEMEN!
ik wil dus ook niet opgescheept zitten met de kat van een ander. Al is dat voor sommige mensen hier erg moeilijk te begrijpen!

Rustig rustig, je weet toch dat zo'n grote letters en capslock in 'computertaal' schreeuwerig overkomt. "Schreeuwen" is niet zo'n goede basis voor een discussie.

Sorry, maar bedoel je met prikkels op de schutting iets als prikkeldraad? Dat vind ik gewoon mishandeling. Schrikdraad vind ik zeker oké, maar prikkeldraad gaat te ver. Tenzij je natuurlijk bedoelde: 'schrikdraad met een flinke tik en scherpe prikkels'. Dan hebik het gewoon verkeerd geinterpreteerd. ;)

Maar nee, eigenlijk kan ik niet begrijpen dat een kat in je tuin zo'n groot probleem is. Het zijn toch maar dieren? Hoe kan je daar nu eigenlijk haatdragend tegen zijn? Ik denk dat voor veel mensen de levende wezens belangrijker zijn dan 'stalen monsters' die het milieu alleen maar meer vervuilen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:15

Binnen houden is dus geen optie, ze kunnen altijd ontsnappen, en je kan geen torenhoge schuttingen gaan maken, dat is niet bepaald gezellig. Ik denk dat in het geval van ts het beste is om vriendelijk te vragen of het geen mogelijkheid is om de betreffende auto in de garage te plaatsen, en niet alleen om de kat maar ook om verdere schade te voorkomen.

Ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die katten niet mogen, maar die moeten gewoon begrijpen dat katten geen honden zijn (gelukkig, want dan zouden ze hun zaakje niet begraven en stonk het overal :+ ) en je kan ze dus ook niet uitlaten etc als een kat gewoon gewend is om elke dag buiten te zijn (zonder begeleiding ) :+ wat echter wel een oplossing kan zijn, in het geval van krassen, is de nagels bijknippen. Doe ik ook afentoe, alleen nu is het niet nodig omdat me kat toch (bijna) niet buiten (mag) komen

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:21

Katten zijn inderdaad "toch maar dieren". Ik kan me echter ook levendig herinneren hoe frustrerend het was dat de katten van de buren telkens in de hoop met bouwzand van m'n vader zaten te schijten. Bah, wat was dat vies zeg! Uiteindelijk maar afgerasterd met draad zodat ze er niet bijkonden (in zijn eigen tuin.....). En de opengehaalde vuilniszakken.... ook zoiets leuks.
Het zijn "toch maar dieren", maar deze zaken zijn wel redelijk gemakkelijk te voorkomen. Torenhoge schuttingen hoeven niet, als je al een normale schutting hebt met fatsoenlijk schrikdraad erop, werkt prima. Of een schuine kop erop zetten (schuin naar binnen toe), dan schijnen ze niet te springen omdat ze het niet kunnen inschatten. Dat lukt echter niet bij alle tuinen (bij onze huidige tuin bijvoorbeeld gaat dat niet).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:23

Eowyn3003 schreef:
ma_rie_tje schreef:

Rustig rustig, je weet toch dat zo'n grote letters en capslock in 'computertaal' schreeuwerig overkomt. "Schreeuwen" is niet zo'n goede basis voor een discussie.

Sorry, maar bedoel je met prikkels op de schutting iets als prikkeldraad? Dat vind ik gewoon mishandeling. Schrikdraad vind ik zeker oké, maar prikkeldraad gaat te ver. Tenzij je natuurlijk bedoelde: 'schrikdraad met een flinke tik en scherpe prikkels'. Dan hebik het gewoon verkeerd geinterpreteerd. ;)

Maar nee, eigenlijk kan ik niet begrijpen dat een kat in je tuin zo'n groot probleem is. Het zijn toch maar dieren? Hoe kan je daar nu eigenlijk haatdragend tegen zijn? Ik denk dat voor veel mensen de levende wezens belangrijker zijn dan 'stalen monsters' die het milieu alleen maar meer vervuilen.

Wij hebben een voillere met vogels en we hebben kippen (en een konijn dat vaak losloopt en een vijver vol vissen). Katten zijn dus absoluut NIET gewenst

En ik bedoel het zoals het er staat, schrikdraad met een flinke tik, en prikkels op de schutting (is oorspronkelijk bedoeld tegen duiven en heet bird ban http://www.prikka.nl/birdban%20on%20window.jpg )
WIj hebben tot 60 cm boven de schutting schrikdraad, elke 10 cm, 6 lagen stroomdraad dus.
Gevolg: katten kunnen niet meer over de schutting lopen en er al helemaal niet meer overheen springen zonder zichzelf pijn te doen.
Maar mijn dieren zijn ook maar dieren. En mijn kippen mogen ook loslopen in de tuin, maar door de katten van de buren kon dat niet meer. Vogels raken gestrest en vliegen zichzelf dood tegen het gaas. En dat alleen maar omdat katten "maar dieren" zijn?

En de oplossingen die wij hebben genomen tegen de katten hebben flink wat geld gekost. Belachelijk eigenlijk, want als een ander geen kat als huisdier had, dan had ikd ie kosten niet hoeven maken.