Dit KAN er gebeuren als ....(schokkende foto's!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:22

kimmie261 schreef:
arme zwaan, :(:)

maar gaan we nu ook foto's te zien krijgen hoe vogeltjes,muisjes,haasjes,konijntjes,duiven en alle anders dieren die vermoord en toegetakeld worden door een kat??

die doen nl in mijn ogen echt precies hetzelfde als deze hond bij de zwaan gedaan heeft...

Mee eens.
Het is heel erg sneu voor de zwaan, maar ik open ook geen topic als ik zie dat een leeuw een gnoe doet op national geographic.

Noppes

Re: Dit KAN er gebeuren als ....(schokkende foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:18

Jeetje, wat erg zeg, die is wel flink toegetakeld. Wat moet die een ontzettende pijn hebben gehad.
Hond heeft er flink op losgebeten zeg, kun je die dan ook wel vertrouwen bij kinderen vraag ik me af. Want het zijn niet een paar beten, hele beestje is uit elkaar gescheurd..

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:36

_Jessica schreef:
kimmie261 schreef:
arme zwaan, :(:)

maar gaan we nu ook foto's te zien krijgen hoe vogeltjes,muisjes,haasjes,konijntjes,duiven en alle anders dieren die vermoord en toegetakeld worden door een kat??

die doen nl in mijn ogen echt precies hetzelfde als deze hond bij de zwaan gedaan heeft...

Mee eens.
Het is heel erg sneu voor de zwaan, maar ik open ook geen topic als ik zie dat een leeuw een gnoe doet op national geographic.

Ik vind de vergelijking van een leeuw die een gnoe pakt geen vergelijking met een hond die een zwaan aanvalt.
Een leeuw is afhankelijk van de jacht om te overleven en zal niet in leven blijven als hij geen eten "vangt". Honden krijgen in 99% van de gevallen dagelijks één of meerdere porties voer voorgezet en zijn niet afhankelijk van het doden en consumeren van andere dieren om te overleven.

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:00

Dat is niet mis.. maar er zal vast iets voorgevallen zijn, zie niet gauw een hond een gans of zwaan aanvallen/ toetakelen.
Mijn honden gaan ook achter vogels aan / jagen ze op, evenals eendjes in de sloot. Maar als die stil blijven zitten is de lol eraf en lopen mijn honden door.
Zwanen en ganzen laat ik ze niet bij in de buurt, dan roep ik ze terug en lijn ze aan. Maar is dat is meer voor de veiligheid voor mijn honden.
Mijn katten jagen idd ook op vlinders, vogels (al is het grotendeels tevergeefs), padden/kikkers. Is ook vrijwel hetzelfde als wat mijn honden doen. Het blijft toch ook wel instinct van de dieren

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:04

ccathalijne schreef:
Jak wat een naar gezicht, ik dacht dat zwanen wel terugvochten, maarja ligt natuurlijk ook net aan de situatie enzo.......

Een zwaam wint het echt niet van een hond hoor.

Hij is wel goed toegetakelt zeg. Akelig hoor!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:17

Vind het verschikkelijk om aan te zien. Tis verschikkelijk voor de zwaan (die waarschijnlijk al in shock was?)

Honden zijn nou eenmaal roofdieren dus dit kan gebeuren als eigenaren niet goed opletten. Maar deze hond was niet "roofdier" genoeg om de zwaan eerst de nek door te bijten. Daarin merk je hoe gedomesticeert sommige honden zijn, instinct is al niet, meer wat het geweest is.

Tis een sneu incident

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:10

heel erg sneu

jammer dat er zo veel onverantwoordelijke honden eigenaren zijn, mijn hond (stafford) loopt gewoon los tussen de ganzen en eenden etc maar die heb ik direct als pup geleerd dat het dieren zijn waar ze niet bij mag komen en dit doet ze dan ook niet.

erg jammer dat het zo is gebeurd voor de zwaan erg triets

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:13

Ik hou dus voortaan mijn honden vast wanneer er vogels zitten...
Het mogen dan wel snoesjes zijn, maar het blijven dieren...
Goed dat je dit topic hebt geopend.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:18

Equidea schreef:

dat al hier lastig worden...... onze tuin is echt boordevol met wilde vogels en dan lopen er ook nog een stel kippen rond. nee, voor mij geen reden om m hond vast te gaan houden

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:32

suuzepuus schreef:
Equidea schreef:

dat al hier lastig worden...... onze tuin is echt boordevol met wilde vogels en dan lopen er ook nog een stel kippen rond. nee, voor mij geen reden om m hond vast te gaan houden

Maar dan leer je je hond denk ik wel aan dat hij er niet achteraan mag, in ieder geval niet aanvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:19

Dat is wel schrikken goed dat je de foto's plaatst kan sommigen weer even stof tot nadenken geven :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:31

Ik snap Kimmie's post helemaal en ben het ook met haar eens!

verder...Sja, wij hebben ook jachthonden. Het is mij ook wel eens gebeurd dat ik even niet oplette en Bruno achter een waterhoen aanging...Dat zijn niet de beste vliegers, dus hij had hem na een korte sprint te pakken...Sja, dan beloon ik hem als hij het brengt, levend en wel...En laat het dier gaan. Deze waterhoen rende weg. Geluksvogel, Bruno snapte de wereld niet meer :')

Het kan gebeuren, het zit in het instinct van veel honden. Als je het dan niet onder controle hebt moet je de hond aan de riem doen of leven met de consequenties...Had ik Bruno beter in de gaten gehouden dan had ik gezien dat hij wild spotte en had ik hem op tijd een commando kunnen geven...

Sneu voor de zwaan hoor, begrijp me niet verkeerd, maar dit is echt niet het enige dierenleed. Ik heb inderdaad wel het idee dat de hond heel lang op deze zwaan heeft kunnen kauwen om het "gewenste" eefect te bereiken, en dat vind ik erg fout!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:06

Ach jeetje, wat ontzettend zielig!! Wel fijn dat hij is opgehaald en ingeslapen, ipv te zijn gecrepeerd van de pijn. Ben benieuwd van wie de hond was en of de eigenaar de verantwoordelijkheid op zich neemt...

Spuitje vind ik onzin, de eigenaar is de 'schuldige'. Vind ik ook zo rot om te lezen, laatst een hond die een kudde schapen aanviel. 6 schapen in de sloot, die zijn verzopen, omdat de eigenaar zijn kop in het zand stook, de hond weer ving en er vandoor ging. Belachelijk... Zulke dingen kunnen gebeuren, maar neem dan wel de verantwoordelijkheid ervoor, en laat beesten niet creperen, maar laat bv zo'n zwaan uit zjin leiden verlossen en haal schapen uit de sloot.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 00:12

Nee de hond is zeker niet ingeslapen is ook niet nodig is de schuld van de eigenaar van de hond...eigenaar heeft hem komen ophalen en niet eens sorry of dat hij het banketstaaf vond wat er was gebeurd

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:23

SecretLIN schreef:
Nee de hond is zeker niet ingeslapen is ook niet nodig is de schuld van de eigenaar van de hond...eigenaar heeft hem komen ophalen en niet eens sorry of dat hij het banketstaaf vond wat er was gebeurd

Kan je bij zoiets niet de politie halen? Of mogen honden daar loslopen?
Schrok enorm van de foto's. Zo'n prachtige zwaan die op zo'n gruwelijke manier aan zijn einde moet komen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 00:39

De dierenamabulance regelt dat verder met het asiel waar de hond naartoe is gegaan de DB is inelk geval wel ingeschakeld maar kan je vertellen dat die hier helaas niet veel doen..

Was ook echt heel sneu hij leefde nog toen die hier gebracht werdt en was nog vrij helder en bij

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:54

Je had eigenlijk de eigenaar van die hond de vogel moeten laten zien.
Misschien had ze dan gesnapt wat voor brok ellende ze weer
mee naar huis nam.
Stel je voor dat zo'n hond je kind even pakt, tot aan zn botjes
brrrrr.....

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 00:57

Nou inderdaad voor hetzelfde geld was het een kind geweest, bij de zwaan liet de hond inelk geval niet uitzichzelf los!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 01:00

SecretLIN schreef:
Nou inderdaad voor hetzelfde geld was het een kind geweest, bij de zwaan liet de hond inelk geval niet uitzichzelf los!

Om wat voor soort hond gaat het eigenlijk?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 01:03

Adil18 schreef:
SecretLIN schreef:

Om wat voor soort hond gaat het eigenlijk?

Vroeg ik me eigenlijk ook af

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 01:03

Waar was de eigenaar van de hond?
Als de hond de kans heeft gekregen om hem zo toe te takelen was de eigenaar ook niet in de buurt.

Vraag me ook af watvoor hond het was, moet wel een grote met een bult lef zijn geweest als ie dit aandurft.

Overigens is een vogel en een kind wel wat anders he, kind is geen prooi, vogel wel.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 01:20

De eigenaar was met de hond buiten maar die liep niet mee toen die hem riep en toen is de man richting huis gelopen en heeft de hond achtergelaten (ze wonen er heel dichtbij het park dus de hond liep wel vaker alleen terug) wat voor hond weet ik niet eens ik zal het eens navragen volgens mij was het een grote dogachtige wat de dierenambulance medewerkers hadden vertel maar ik zal zekerheid nog even navragen..

Snap dat een vogel anders is dan een kind maar dit soort honden laat denk ik bij een kind ook niet gauw los

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 01:29

SecretLIN schreef:
De eigenaar was met de hond buiten maar die liep niet mee toen die hem riep en toen is de man richting huis gelopen en heeft de hond achtergelaten (ze wonen er heel dichtbij het park dus de hond liep wel vaker alleen terug) wat voor hond weet ik niet eens ik zal het eens navragen volgens mij was het een grote dogachtige wat de dierenambulance medewerkers hadden vertel maar ik zal zekerheid nog even navragen..

Snap dat een vogel anders is dan een kind maar dit soort honden laat denk ik bij een kind ook niet gauw los

Dat is dus een combi van een onverantwoordelijke baas en een behoorlijk brutale en moordlustige hond.

Ik heb al een hoop jachtlustige honden gezien maar tot op het bot afknagen is niet normaal, dat mag een jachthond niet eens.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 01:32

anneliesdj schreef:
Ik heb al een hoop jachtlustige honden gezien maar tot op het bot afknagen is niet normaal, dat mag een jachthond niet eens.

Juist! En daarom vroeg ik me ook af om wat voor hond het ging.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:39

ik denk dat een labrador met foute opvoeding dit net zo goed gedaan kan hebben....