Konijn plast bloed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:00

Ik zou persoonlijk als ouder niet blij zijn moest mijn kind zonder toestemming naar de DA gaan en het 'op rekening laten zetten', dan ging dat konijn de deur uit.

heb je geen tante of oma/opa die even met je naar de DA willen gaan? Dat je hun dat geld daarna teruggeeft?

Don_Zhivago

Re: Konijn plast bloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:02

nee dat snap ik wel.. maar ouders.. en zowel dochter hebben dat konijn..

dus je moet wel de consequenties nemen...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:03

xvanity22 schreef:
Net of ik er iets aan kan doen, denk je dat ik het niet erg vind? Ik probeer er alles aan te doen om mijn ouders om te praten, denk niet echt dat jullie het erger vinden dan mij, dat kan haast niet!

je zei dat je zakgeld werd gestort op je chip... bij mij in de kliniek kan je ook chippen hoor.. ff vragen bij je kliniek of dat kan...
anders even slijmen bij opa en oma, die geven meestal wel toe

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 23:04

Nou dat denk ik niet, Opa & Oma hebben het financieel niet zo best.
En ik denk niet dat je medicijnen krijgt of een bezoekje kan betalen onder de 7 euro of wel?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:05

nee dat ga je niet redden...

laat je ouders bokt lezen...

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 23:06

En ik kan best wachten op geld 15 euro volgende maand, Maar misschien is het dan al telaat.
Ik heb dit topic geopent om te vragen wat het is, en wat ik eraan kan doen.
Niet om 20 x te horen dat ik naar de DA moet en dat mijn ouders zo verschrikkelijk zijn want dat valt best mee.
Word er een beetje pissig van hoe sommige mensen nu op mijn gaan reageren.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:07

lieve meid, wij zijn geen dierenarts..

ik ben dierenartsassistent, en als een konijn bloed plast is dat niet goed!!
mensen kunnen geen diagnose stellen op afstand, helaas denken maar al te veel mensen op bokt dat ze dat wel kunnen..

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 23:09

Nee maar mensen kunnen denk ik wel een beeld vormen van wat het misschien kan zijn en of ik zelf wat kan doen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:10

Dat is net het probleem,
als je niet weet wat het is dan weet je ook niet wat je moet doen.
En andere familie dan oma of opa? Of heel hard smeken bij je ouders (eventueel met tranen :P)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:12

nee dat kunnen ze dus niet... ik kan nu wel zeggen dat ik denk aan een urine weg infectie.. of blaas stenen.. of tal van andere dingen die het kunnen zijn..

zlef dokteren aan een dier is het slechtste wat je kan doen.. en advies vragen op afstand heb je ook niks aan, want je weet niks zeker....

je kan de komende dagen wel extra vit c geven (gewoon die tabletjes voor mensen) hierdoor gaat hij meer plassen.. en kan je kijken of het na een paar dagen minder wordt.. omdat het dan goed door spoelt..

wordt het niet minder, dan zou ik toch echt opzoek gaan naar geld ergens...

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 23:12

Ja ik ga morgen mijn acteer kunsten in de streid gooien, kijken hoe ze daar op reageren!
Ik hou jullie op de hoogte, Ik ga nu slapen ;)
Doei!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:12

En al die mensen hebben je al aangeraden naar een dierenarts te gaan, je kan er zelf niets aan doen. Als dat altijd maar zou kunnen zouden dierenartsen niet nodig zijn.

Sommige medicijnen kan je best voor onder de 7 euro betalen hoor. Maar als je niet belt met de dierenarts zul je ook niet weten of je met je konijn langs mag komen.
Oh en je hoeft het echt niet "breed" te hebben om een dierenarts te kunnen betalen. Daar bij komt dat we het toch over lenen hebben! Vraag anders alvast die 15 euro voor de volgende maand. Een bezoek aan de dierenarts is niet altijd heel veel geld. Maar hoe langer je wacht hoe erger het kan worden. Dan kost het straks wel een berg geld en dan wordt het konijn maar ingeslapen...... want 100 euro voor een konijn....... tja

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:13

reininglover schreef:
Ik zou persoonlijk als ouder niet blij zijn moest mijn kind zonder toestemming naar de DA gaan en het 'op rekening laten zetten', dan ging dat konijn de deur uit.

heb je geen tante of oma/opa die even met je naar de DA willen gaan? Dat je hun dat geld daarna teruggeeft?

Wat moet ze dan doen, dat konijn maar aan haar lot overlaten omdat ouders wel een dier kopen voor hun dochter maar niet de kosten en zorgen van dat dier op zich willen nemen?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:14

medicijnen zijn niet zo duur.. maar we mogen geen medicijnen meegeven zonder diagnose.. dus dan heb je ook nog het consult, dan red je het niet met 7 euro..

succes met je acteerkunsten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:14

Ik denk dat het in dit geval misschien wel goed is om vergelijkingen met jezelf te maken..... gaan ze met jou ook niet naar de dokter als jij bloed plast?
Maak ze duidelijk dat dezorg van een dier toch echt hetzefde is als voor een kind, ookal is dat dier misschien kleiner en in geld minder waard.. het is een levend wezen waar je rekening mee moet houden en voor moet zorgen als je het gekocht hebt.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:23

Wat je iig kunt doen, zoals al eerder gezegd, is je ouders dit topic laten lezen. Misschien zien ze het dan in , je kunt het in ieder geval proberen.
Je kunt je ouders vragen om het voor te schieten, dan betaal je het dus later terug.
Je kunt de da bellen en het probleem voor leggen. Dat kost je niets en je weet misschien wel wat meer. Misschien kun je ook komen en daarna in termijnen betalen.

Hier heb je in ieder geval al drie opties, misschien kun je daar eens mee beginnen, levert het niets op, denken we weer verder.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:34

een dierenarts zegt aan de telefoon toch dat je langs moet komen..

laat het voorschieten en de komende maanden inhouden op je zakgeld.... en je ouders dit indd laten lezen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:54

xvanity22 schreef:
Hij plast gewoon dus dat kan het niet zijn, Oja ga me ff lekker een schuldgevoel aan praten. mijn ouders gaan door het lint als ze zien dat ik iets op hun rekening laat doen.

Blaasgruis hoeft niet gelijk de hele urinebuis af te sluiten, maar uiteindelijk gebeurt dat wel. Dus kunnen ze eerst nog gewoon plassen, maar dat wordt wel pijnlijk vanzelf, want eigenlijk zitten er allemaal kleine steentjes waar het langs moest en dat is pijnlijk bij het plassen.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:06

Don_Zhivago schreef:
lieve meid, wij zijn geen dierenarts..

ik ben dierenartsassistent, en als een konijn bloed plast is dat niet goed!!
mensen kunnen geen diagnose stellen op afstand, helaas denken maar al te veel mensen op bokt dat ze dat wel kunnen..

Ik ben dat wel en ik zou als ik haar aan de telefoon had verzoeken om langs te komen. Natuurlijk kun je geen diagnose stellen op afstand, ik sta er nog elke keer weer van te kijken dat mensen dat denken, hoe denken ze in vredesnaam dat dat gaat dan? Telepathisch ofzo?

Voor TS (nogmaals)

Laat anders eerst de urine even nakijken. Dan weet je of de hele paniek gegrond is. Even bellen, vragen wat dat kost en plasje langsbrengen. Is je chipknip leeg (met 7 euro kom je er denk ik net) maar weet je wel meer.
Ik zou voor de toekomst in ieder geval maar in gedachten houden dat je geen dieren meer neemt zolang je financieel nog afhankelijk bent van je ouders. Blijkbaar willen zij geen verantwoordelijkheid nemen, dan moet jij maar de volwassene zijn en geen beesten meer in huis nemen.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 09:18

heb net nog even gekeken en hij had zijn eten gewoon weer op en er lag ook geen bloed meer ;)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:25

dat is opzich goed nieuws, maar het feit dat jou konijntje bloed heeft geplast is nog steeds geen goed teken...
kan nog steeds betekenen dat er nog steeds iets niet goed is..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:27

Don_Zhivago schreef:
dat is opzich goed nieuws, maar het feit dat jou konijntje bloed heeft geplast is nog steeds geen goed teken...
kan nog steeds betekenen dat er nog steeds iets niet goed is..

Ik denk nog steeds dat het géén bloed is geweest. Dat moet echt aangetoond worden door de dierenarts := Want je hebt echt hele rode urine waar géén bloed inzit en ook hele licht roze urine waar dan wel weer bloed in zit. Zonder testje weet je het nooit zeker of het nu wel/niet bloed in zit.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:46

ben ik het niet helemaal mee eens... normaal geconsentreerde urine is geel of doorzichtig...

zodra het anders gekleurs is.. is of de concentratie (verhouding urine + water) niet goed...
waterige urine is doorzichtig, minder geconsentreerde urine wordt okergeel.. ga zo maar door..

dus als de urine rood/bruin kleurig is, is er dus toch iets niet goed...

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:45

Bij konijnen kan de urine vrij makkelijk verkleuren door de voeding, bijvoorbeeld wortel of die gekleurde stukjes uit gemengd voer die vol kleurstoffen zitten, dus dat hoeft niet ernstig te zijn.

Iemand adviseerde vitamine c, dat kan juist blaasgruis veroorzaken bij konijnen. En over blaasgruis gesproken, het konijn heeft hopelijk toch geen mineralensteen/knaagsteen?

Verder kan ik niks anders adviseren dan naar de dierenarts te gaan.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:49

Ga aub naar de dierenarts, als je ouders dat niet willen hadden ze he ook geen toestemming moeten geven om je konijn te houden. Die beestjes zijn heel zwak en met het minste kunnen ze sterven helaas.