vraagje voor de koeienboeren ....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 18:38

anneve schreef:
Mijn vaders bedrijf (nu van mijn broer) heeft ook zo'n hek, maar hij heeft een houdini koe: die doet met haar oor het klepje omhoog en dan is ze los. En dat doet ze dus elke keer!!! Ze kan het echt feilloos. We zeggen steeds dat we er een keer een filmpje van moeten maken, het is zo komisch. Inmiddels kent een tweede koe het truucje ook, maar die moet er nog steeds even over "nadenken".

hihi hi geweldig!!! :D :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:39

@anneve: owww geweldig!
ik dacht altijd dat koeien niet een bijzondere goede contole over hun oren hadden!*wacht met smart op het filmpje!*

overigens hebben wij wel koeien die in de melkstal het hek open kunnen doen, en die zichzelf een extra lading brok kunnen geven.
maar dat deden ze meestal met hun mond/neus of horens(vroeger)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:48

KiWiKo schreef:
heb ooit een paard gehad dat trapte als een koe............ en das echt lastig :)

mijn pony kan het ook, en heel goed zelfs :j

eigenlijk had ik een beetje een hekel aan koeien gekregen doordat ze met scheren dus altijd zo flauw gingen staan trappen he??
tot ik een keer met een vriendinnetje mee was en bij haar thuis hadden ze dus ook koeien.
op een ervan ging ze rijden echt zooo gaaf he?

dekentje om,touwen aan een halster en zo gingen we met z'n tweetjes met die koe het weiland door :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:52

MandyR schreef:
Als ik het goed zie, kunnen de koeien bij vrouwke alleen maar los komen door de koppen omhoog te doen. Iik ben zelf een groot voorstander van het type voerhekken waarbij de koe ook los kan komen door de kop naar beneden te doen. Dit om grote ongelukken te voorkomen.
http://www.brouwersequipment.com/page.php?nodeId=142

ze zitten niet vast hoor, wij moeten een pin naar beneden doen als we ze vast willen zetten.
als wij dat niet doen kunnen ze zelf eruit

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:56

Vrouwke, dat snap ik. Ik weet ook een voerhek werkt :P Wat ik bedoelde is dat die bewegende stang bij jullie maar 1 kant op kan. Als jullie koeien de kop naar beneden doen en dan naar achteren gaan lopen, komen ze dus niet los van het hek. Ze moeten dus eerst de kop naar boven doen zodat die buis opzij valt zeg maar, voordat ze naar achteren kunnen gaan lopen.
Bij het voerhek wat ik bedoelde, kan die buis ook de andere kant op bewegen. Zodat een koe zelf kan kiezen of ze haar kop omhoog of omlaag wil doen voordat ze naar achteren loopt.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:01

MandyR schreef:
Vrouwke, dat snap ik. Ik weet ook een voerhek werkt :P Wat ik bedoelde is dat die bewegende stang bij jullie maar 1 kant op kan. Als jullie koeien de kop naar beneden doen en dan naar achteren gaan lopen, komen ze dus niet los van het hek. Ze moeten dus eerst de kop naar boven doen zodat die buis opzij valt zeg maar, voordat ze naar achteren kunnen gaan lopen.
Bij het voerhek wat ik bedoelde, kan die buis ook de andere kant op bewegen. Zodat een koe zelf kan kiezen of ze haar kop omhoog of omlaag wil doen voordat ze naar achteren loopt.

oke ja ik snap het.
op deze foto is het makkelijk te zien :D
Afbeelding

MandyR

Re: vraagje voor de koeienboeren ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:09

:D had ik het dus toch goed gezien. Ik dacht het hek al te herkennen aan de flappen die bovenop liggen.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:43

norski schreef:
KiWiKo schreef:
maar als de dierenarts geweest is, steken ze dan ook die koppen weer zo makkelijk door die hekken heen?

om te kunnen eten moeten ze met hun kop door het hek, dus zelf als de DA is geweest steken ze hun kop er weer in.

idd , heel raar eigenlijk als je er zo over nadenkt . maar ze steken zonder te twijvelen zo kun kop er weer doorheen .
bij paarden zou dat echt anders zijn ... hahah

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:45

siskeh schreef:
jahh moedertjes met kalfjes zijn ook errug gevaarlijk!!

hahah , wij laten de kalveren nooit bij de moeder ... ze komen eruit en gaan naar de opfok hokken :)

siskeh

Re: vraagje voor de koeienboeren ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:29

@sultan: jahh bij ons ook hoor!
anders worden die dames veel ste aggressief(of sommige dan)
maar bij veel vleeskoeien blijft het kalf gewoon bij zn mamsie, en die beesten hebben vaak van zichzelf ook nog vrij veel moedergevoelens