Bah, honden plassen en poepen alles onder!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Bah, honden plassen en poepen alles onder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:31

Als het je niet lukt om een buitenren te maken of dat iemand ze uitlaat, zou je nog kunnen overwegen om binnenshuis een "bak" te maken waar ze hun behoefte op kunnen doen. Die moet gezien de retriever, wel fors zijn dus geen kattenbak maar mijn ervaring is dat een hond dit heel snel geleerd heeft.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 12:31

Die buitenren moet zeker lukken :j . Moet wel even handige dingen vinden om de ren van te maken (ene tralies is de ruim, kan de kleine hond ertussendoor, andere te dun, bijt de golden misschien kapot), maar is wel te realiseren op korte termijn.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:33

Dat zou je eventueel ook met die kenneldelen kunnen doen.. Dan zitten ze nog droog ook.. Weet niet hoe grote ruimte je ingedachte hebt ?
Kippengaas kan je ervoor door zodat je zeker weet dat de kleine er niet door piept :j
Laatst bijgewerkt door mieske op 11-03-09 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:33

succes er mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:34

#Ymke# schreef:
Wildwings, we hebben eerder naar oplossingen gezocht voor de honden (we hebben niet voor niets ons huis te koop gezet toen en rondgebeld voor uitlaatservice etc). Toen was zelfs het probleem van het plassen nog niet aanwezig, dat is iets van de laatste maanden. De honden zitten op een groter oppervlakte dan mening andere hond (een bench is veel kleiner). De keuken is echt wel groot! Snap daarom sommige reacties niet. Hoe zit het dan met de honden die s'nachts in een bench moeten. Dan praten we over dezelfde tijd alleen op een kleiner oppervlak.

Ja, maar toen was het nog niet nodig verder door te zoeken, maar pas nu het jullie eigen probleem wordt moet er een topic op bokt komen en echt actief worden gezocht. Je zegt zelf dat je er 'alles aan hebt gedaan', maar dat is gewoon niet zo. Pas nu het probleem van de honden voor jullie ook vervelend wordt is het je waard om echt actief een oplossing te zoeken, en dat is wat mij nogal zuur smaakt zegmaar..

De keuken is de grootte van een goeie paardenstal, 'echt wel groot', nou nee, voor 2 honden niet. Honden die snachts in de bench moeten met het deurtje dicht ben ik ook tegen.. doe mij maar weer de mand- 'vroeger' kon dat bijna altijd, tegenwoordig is dat een uitzondering want 'de hond sloopt alles als hij niet opgesloten wordt!'.. tja, dat is ook niet zo raar als honden tegenwoordig zo lang alleen moeten blijven.
Het ene kwaad met het andere vergelijken, maakt het ene er nog niet beter op..

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 12:35

Ik moet even gaan meeten thuis :+ . We hebben achterin de tuin een soort muur en misschien dat ik daarlangs iets kan zetten, daar is ook een stuk betegeld en kan ik makkelijk een gat naar de garage maken :+ . Dat is dan een stuk van een meter of 8 lang en ik denk een meter of 4 breed. (excl binnen).

Wildwings, ik ontken het toch ook niet? Ik ben er ook niet trots op, maar het is nou eenmaal zo geweest, ik kan dat niet meer omdraaien.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 12:41

Maar ik heb de oplossing, als het klikt iemand die komt wandelen en de buitenren zo hebben ze én aandacht en wandelen ze, wat mij betreft mag het op slot. :j

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:46

Ik begrijp het idd dat het wat lang heeft geduurd voordat er een oplossing gevonden is. Tja misschien had dit topic eerder geplaatst moeten worden dat klopt.

Hopenlijk klikt het en kunnen ze lekker wandelen. Fijn dat je wel oplossingen hebt aangedragen gekregen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 12:53

joyce83 schreef:
Ik begrijp het idd dat het wat lang heeft geduurd voordat er een oplossing gevonden is. Tja misschien had dit topic eerder geplaatst moeten worden dat klopt.

Hopenlijk klikt het en kunnen ze lekker wandelen. Fijn dat je wel oplossingen hebt aangedragen gekregen.

Wat ik ook al tegen iemand via pb zei; Bokt is niet de enige weg om een oplossing te vinden. En idd was ik het nu beu omdat de oplossingen in de omgeving geen oplossingen bleken en daarom ben ik het op bokt gaan vragen. De mensen die mijn bericht lezen weten toch niet hoelang het speelt, hoeveel tijd ertussen zit etc. Een paar maanden kan 2,3,4,5,6, etc zijn, ieder z'n eigen invulling.

Maar zoals ik al aangaf, ik heb inmiddels de oplossing.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:59

Nou wildthings als je het allemaal zo zielig vind en zie dat je dichtbij woont mag je mijn hond overdags wel uitlaten!

Hij zit namelijk ook van half 8 tot 6 alleen en soms zelfs iets langer (File)
Alleen 1 probleem hij vind niet iedereen even leuk en aardig.... Dus wat zou mijn oplossing dan moeten zijn?? Enkeltje dierenarts??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:03

Wildwings.. niet wildthings :+

Ach kom, lekker volwassen is dat dan.. alsof ik alle tijd van de wereld heb.. (en dus neem ik geen hond :)* heee, wat een ingeving) Het is toch achterlijk dat mensen hun hond zo lang alleen houden. Ja, van jou ook, Danielle.. Enkeltje dierenarts? Enkeltje nieuwe eigenaar als jij zo over je dieren denkt? Alsof het een stoel is die je even de hele dag thuis kan laten staan en die je alleen rond etenstijd gebruikt, en die verder geen behoeftes heeft.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:10

Toen we de hond kochten woonde ik nog thuis en was er voldoende tijd voor hem. Helaas heef mijn hond een raar karakter door uit het niets zomaar iemand te bijten. Ik ging het huis uit en moest hem meenemen want het werkte niet tussen mijn moeder en de hond.

Voor mij is het een super hond! Voor andere mensen niet, ben met hem in therapie geweest alles. Niets heeft geholpen helaas. Dus een nieuwe baas zit er niet in want die zal hem waarschijnlijk op inmekaar trappen (mensen denken het zo optelosse) spuitje bij de dierenarts of hij gaat naar de 3de eigenaar. Nou ik denk dat mijn hond dat toch liever 10 uurtjes thuis zit om daarna lekker na het bos toe te gaan als dat ie echt letterlijk een honden leven krijg!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:20

Wildthings (sorry kon het niet laten :o ) ...wings verwoord het mooi in mijn ogen. En ik lees ook iemand die al twee keer heeft gemeld kenneldelen te hebben, ik heb hierop geen reactie gezien (zou via pb gegaan kunnen zijn natuurlijk). Dat er niet eerder is gedacht aan een buitenkennel vind ik eigenlijk best kortzichtig, want dat is natuurlijk de enige reden, de dieren moeten eruit. Ik betwijfel of je ze wel weer helemaal zindelijk zult krijgen, ze hebben zich het poepen en plassen in de keuken fijn aangeleerd. En dat kan geen mens ze kwalijk nemen.........

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:23

Tja en zo kun je weer een hoop goed praten voor jezelf Danielledm. Eén van mijn honden is ook niet de makkelijkste, maar dat betekend niet dat ik hem dan maar 10 uur per dag alleen laat,zonder te plassen ed, omdat ik moet werken. Er is altijd wel ergens iets te regelen en dat is jouw verantwoordelijkheid. Je kunt je overal achter verschuilen, maar als je dieren hebt ben jij verantwoordelijk voor hun welzijn. En misschien is dat niet altijd even makkelijk, maar daar heb je voor gekozen toen je een hond nam. 10 uur alleen zonder te plassen is imo onacceptabel, hoe leuk hij het daarna ook heeft.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:27

Moet eerlijk zeggen, het is wel erg lang, en vergis je er niet in dat jou honden ook ouder worden.
En daardoor minder lang hun plas kunnen ophouden.
Ik heb 2 honden die vroeger ook vaak alleen thuis zaten. Sinds de oudste moeite heeft met zijn plas ophouden door ouderdom ben ik minder gaan werken, nu zijn ze nog 4 uur per dag alleen.
Hebben er wel heel veel dingen voor moeten laten( ben er toch zo een 400 euro op achteruit gegaan) maar wil wel dat mijn honden het goed hebben.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:49

Wat een discussies weer!
Mijn hond zit heel af en toe ook een uur of 8 alleen, krijgt hij niets van hoor!
TS: ben blij voor je dat je een oplossing hebt gevonden en ik hoop echt dat het gaat werken voor je honden.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:00

Ik ben het toch helemaal met Wildwings eens, dit is werkelijk te zot voor woorden en die arme honden moeten eronder lijden...

De teef is 10, godbetere. Hoe ouder, hoe vaker ze uit moeten... en 11/12 uur zonder uit te laten overdag is VEEL en VEEL te lang... Dat is het het driedubbele van de gemiddelde tijd dat ik mijn honden ooit alleen laat. 'S nachts moeten ze ook al ruim 8 uur of langer alles ophouden...
Het gaat inderdaad niet alleen om aandacht... maar ze heeft twee zindelijke honden gewoon GEDWONGEN de keuken te bevuilen, door ze in die belachelijke positie te dwingen... en dan is ze nog boos ook?!!

Ik ben blij dat TS nu een goede oplossing regelt, maar ook ik ben van mening dat dat al véél eerder had gemoeten... Het is pas nu ze er zelf last van heeft, dat er iets gebeurd... :(

Sorry TS, maar... dat het jou je eettafel en gordijnen heeft gekost, is je eigen schuld. Je mag het jezelf flink aantrekken... je hebt die dieren echt gedwongen tot deze ellende, en geloof me maar dat een zindelijk dier het zelf ook verschrikkelijk vind het huis te moeten bevuilen.
Ik wil er gewoon niet aan denken hoe die twee zich gevoeld moeten hebben. ;(

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:03

Deze discussie lijkt een erg persoonlijk karakter te krijgen.
Persoonlijke aanvallen zijn hier niet de bedoeling.
Een slotje voor overleg.