Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:28

M_EL_ISSA schreef:
Er staat toch zulke honden? Deze honden hebben niet 1 keer een hond of mens aangevallen, maar meerdere keren..

Ja ik heb het verhaal ook gelezen hoor.... ;) Maar ik vraag me gewoon af, of dat haar stelling is. Elk dier dat 1X aanvalt moet afgemaakt worden. (zo komt het namelijk bij mij over.) Ik zeg niet dat deze honden in leven moeten blijven.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:29

De ergste nachtmerrie van elke hondeneigenaar! Vreselijk...ik denk dat de beslissing van afmaken in dit geval uit handen word genomen door de overheid instantie's. Levensgevaarlijke situatie om maar liefst 3 honden die al meerdere keren hebben gebeten los te laten lopen. Ik heb ook ooit een onbetrouwbare hond gehad en die was altijd vast!
TS... sterkte meid...ik denk dat het beeld van de bijtende honden je nog heel lang blijft achtervolgen! En wens de mevrouw die is gebeten ook maar veel sterkte toe van mij ( ik denk van iedereen hier op bokt!)!

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:29

-edit- laat maar.
Laatst bijgewerkt door Tenshi op 07-03-09 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:30

Deze honden moeten echt afgemaakt worden.. Als onze hond iemand zo zou aanvallen, met zulke verwondingen, zou ik haar persoonlijk nog een kogel door de kop schieten.

Kan je stiervader niet naar die vrouw toe gaan en samen aangifte doen? Dan is het snelste kans dat de honden een spuitje krijgen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:32

Dat is einde oefening.. Voor minder worden honden al afgemaakt := Dus als er een aanklacht komt dan ben je ze zeker kwijt. Maar ik mag hopen dat er genoeg verstand in zit om zelf naar de dierenarts te gaan.

Het klinkt héél hard, en dat is het ook. Maar deze honden zijn gewoon een gevaar voor hun omgeving en ook voor jullie zelf want de overstap naar eigenaar is kleiner dan je denkt :=

Natuurlijk veel sterkte gewenst! en hopelijk neemt je stiefvader het juiste besluit :) en komt de vrouw er weer bovenop.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:33

Ik vind het heel vervelend voor de TS dat de honden van haar stiefvader al meerdere malen mensen en dieren hebben aangevallen, maar ik ben het er toch niet mee eens dat die honden meteen naar de dierenarts moeten om in te laten slapen. Als ik die dierenarts zou zijn, zou ik daar niet aan meewerken. Er zijn zoveel problemen door een gebrek aan kennis van de eigenaar, waardoor de opvoeding van de hond niet goed verloopt. Ik zou niet direct de schuld bij de hond leggen, maar eerst eens naar de opvoeding kijken. Misschien een idee voor je stiefvader om met de honden op gehoorzaamheidscursus te gaan? En sowieso de honden niet meer los laten lopen en desnoods muilkorfen.

De hond is niet het gevaar voor de omgeving, maar het gebrek aan kennis van de achtergrond van de hond tijdens de opvoeding, dat is het gevaar!

Ts, veel sterkte, ik snap heel goed dat je enorm geschrokken bent! Heb je er al een keer met je stiefvader over gepraat dat die honden zomaar aanvallen?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:34

:oo wat een verhaal!

heel veel sterkte voor de gebeten vrouw :(:) hopelijk vallen de wonden mee en geneest het mooi.

maar deze honden hadden na de eerste x bijten al of vast of een muilkorf om moeten hebben
en zoals velen al schrijven afmaken is mijn gedachte!

als ze eenmaal bijten blijven ze dat doen,dat zie je maar weer.

wel triest allemaal ook voor de honden :(:)

Sok

Re: Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:35

Echwel schreef:
Sorry dat ik het zeg maar als het mijn honden waren had ik ze ter plekke zelf afgemaakt..

Same here!
Vooral omdat de vrouw (volgens dit verhaal) helemaal geen aanleiding gaf voor de honden om te bijten!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:38

joycie schreef:
Ik vind het heel vervelend voor de TS dat de honden van haar stiefvader al meerdere malen mensen en dieren hebben aangevallen, maar ik ben het er toch niet mee eens dat die honden meteen naar de dierenarts moeten om in te laten slapen. Als ik die dierenarts zou zijn, zou ik daar niet aan meewerken. Er zijn zoveel problemen door een gebrek aan kennis van de eigenaar, waardoor de opvoeding van de hond niet goed verloopt. Ik zou niet direct de schuld bij de hond leggen, maar eerst eens naar de opvoeding kijken. Misschien een idee voor je stiefvader om met de honden op gehoorzaamheidscursus te gaan? En sowieso de honden niet meer los laten lopen en desnoods muilkorfen.

De hond is niet het gevaar voor de omgeving, maar het gebrek aan kennis van de achtergrond van de hond tijdens de opvoeding, dat is het gevaar!

Ts, veel sterkte, ik snap heel goed dat je enorm geschrokken bent! Heb je er al een keer met je stiefvader over gepraat dat die honden zomaar aanvallen?

Dierenartsen laten honden al voor minder inslapen hoor. Schapen doodgebeten dan krijgen ze al een spuit laat staan mensen aanvalen. Zeker als ze zooo gevaarlijk zijn dan krijgen ze écht wel een spuit hoor. Eerst een muilkorf om dan een spuit er in. Gehoorzaamheidscursus en een leven lang met muilkorf omlopen gaat deze dieren niet beter maken. Tis nou eenmaal hard.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:42

joycie...deze honden worden afgemaakt daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken! En in dit geval ook terecht!
Deze honden blijven altijd een gevaar voor iedereen, dus zowel mens als dier!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:44

Thats_Me schreef:
joycie schreef:

Dierenartsen laten honden al voor minder inslapen hoor. Schapen doodgebeten dan krijgen ze al een spuit laat staan mensen aanvalen. Zeker als ze zooo gevaarlijk zijn dan krijgen ze écht wel een spuit hoor. Eerst een muilkorf om dan een spuit er in. Gehoorzaamheidscursus en een leven lang met muilkorf omlopen gaat deze dieren niet beter maken. Tis nou eenmaal hard.

Indd. Dit ligt mijns inziens ook niet aan de opvoeding. Of nouja, niet meer iig.
Honden die voor niks aanvallen zijn gewoon niet helemaal okee in hun kop.
Dat horen ze gewoon NIET te doen, niet eens aan te denken!

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:46

Nouja, ik weet ook wel dat ze hoogst waarschijnlijk worden afgemaakt, maar ik vind het zo triest dat een heleboel van dit soort incidenten voorkomen zou kunnen worden als mensen zich meer informeren over de achtergrond van honden, en hun natuurlijke gedrag.
Er is nu idd niets meer aan te doen, het is namelijk een probleem in de basis van de opvoeding. Daarom vind ik ook dat mensen zonder verstand van honden niet zomaar een hond moeten nemen...

TS, ik weet niet of dit ook voor jouw stiefvader geldt hoor, zo niet dan heeft dit natuurlijk geen betrekking op hem en op jouw situatie ;)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:48

Natuurlijk gedrag?! :? Mensen uit het niets aanvallen zonder reden? Nou nee, lijkt me sterk he. Die beesten zijn dood gewoon beter af (en hun omgeving al helemaal ;) )

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:50

Als dit mijn dieren waren was ik direct naar de dierenarts gegaan en had ik ze laten inslapen.

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 17:51

OKe, mijn stiefvader zegt nooit meer met de honden te lopen. Ik had dit inderdaad beter niet op bokt kunnen zetten. Had deze reacties eigenlijk ook niet verwacht. De mensen die eerder gebeten zijn kwamen zomaar op ons terrein. Wij hebben deze honden ook . genomen omdat bossoord hier op 2 kl alfstand zit. Dit is een open inrichting waar alle verkrachters en moordenaars komen. Deze kunnen gewoon los rond lopen en fietsen en er ontsnapt er gerecht 1. De fieten langs een weg wat bijna voor ons huis ligt. NIet echt een leuk idee. En als je dan weet dat niemand op het terein komt is wel een veilig idee. Mijn stiefvader loopt al jaren met die honden. Alleen bijna nooit met de pitbull kluising. Hij had deze hond vast toen hij langs de mevrouw ging toen liet hij hem los en gebeurde het. De herders doen over het algemeen niets. Ik heb net een pm gekeregen waarom ik dit op bokt gezet heb. Nou gewoon omdat ik erg geschrokken ben en ik dit van mij af wou schrijven. Er stond ook in dat mijn ouders waarschijnlijk er op aan worden gesproken. Nou dat hoop ik niet zeg. Ik dacht dat ik iets ergs wat ik net heb meegemaakt op bokt zou kunnen zetten en dat er gewoon repectvol werd gereageerd. Kennelijk kan dit niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:51

Als deze vrouw aangifte doet worden deze honden idd afgemaakt. dat de honden een geit hebben doodgebeten of andere honden hebben aangevallen doet er niet toe. Mijn hond is heel erg agressief naar andere honden toe en heeft 1x gebeten. daarna is er aangifte gedaan en ik kreeg te horen dat zolang het geen mensen zijn er niets aan wordt gedaan. daarom is mijn hond aangelijnt en gekorft!

Ik hoop trouwens wel dat deze man een verbod op honden houden krijgt, als je 1 hond er tussen hebt zitten die agressief is kan dat nog andere oorzaken hebben maar zijn al je honden zo dan heb je ze zelf zo gemaakt

en mensen aanvallen is geen natuurlijk maar aangeleert gedrag, andere honden aanvallen is wel natuurlijk gedrag en heeft meestal met dominantie te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:53

en tuurlijk wordt er niet respectvol gereageerd! Kijk even hoe jullie zelf bezig zijn! wetende dat je agressieve honden hebt en ze dan ook nog loslaten! En je vader loopt nooit meer met de honden nou laat ze dan gewoon maar afmaken, wat een leven moeten die anders krijgen als ze alleen in huis mogen...

edit: de herders doen normaal nooit wat? Volgens mij staat er in je beginpost dat die herders al veel vaker hebben gebeten!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-09 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:54

Weet je wat het kromme is? In onze gemeente hebben 2 honden meerdere keren honden van andere mensen gebeten. Ze sprongen over de omheining heen en vielen aan. Zeker 10 honden zijn gebeten en uiteindelijk 1 doodgebeten. Met de klachten kon de politie niets doen, gevolg was dus dat het wachten was tot het een mens was. Uiteindelijk hebben ze na de vele dreigementen dat omwoners het zelf zouden oplossen, de honden in beslag genomen. Wat er mee gebeurd is? Geen idee.

Wil hier alleen mee aantonen, dat het niet altijd vanzelfsprekend is dat een overheidsinstantie optreedt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:54

Maar aan de andere kant moet je begrijpen dat niet iedereen hier respectvol op reageerd. Helemaal niet omdat de honden dus al vaker iemand hebben aangevallen!

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 17:56

OMG dat jullie mijn stiefvader zo afkraken!! Doe even normaal zeg!!!! En ja de honden vallen je aan als je zomaar op het erf komt. Daar hebben we zo voor gekocht.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:58

Heel vervelend wat er gebeurd is, en dit zal zeker gevolgen hebben voor de honden.
Hoeve Bosschoord zit inderdaad bij jullie in de buurt maar het is niet zo dat daar alleen maar moordenaars en verkrachters zitten.
Ook al staat er geen hek omheen er zijn wel degelijk gesloten afdelingen.
Een beetje vreemd dat je dit als excuus gebruikt.

Thats_Me

Ik blijf het alleen wel knap stom vinden dat je stiefvader de honden zo over straat laat gaan wetende dat ze aanvallen. Daarbij is de kans dat ze in een roedel aanvallen nog groter. Ik vermoed namelijk dat de pitbull de andere hond aanzag als bedreiging en daardoor aanviel. Dan komt de rest wel helpen hoor :=

Slecht opgevoede honden, slecht opgevoed baasje. Kan er niets anders van zeggen want dit had door het verleden van deze honden gewoon voorkomen kunnen worden. Door in iedergeval gemuilkorft over straat te laten gaan én aangeleind. Daarbij durf ik te wedden dat de honden daar niet eens los hadden mogen lopen aangezien er weinig losloopgebieden zijn dus wat dat betreft zit je stiefvader dus ook fout.

Het is wel een verschrikkelijke rot situatie maar dan vooral dat het voorkomen had kunnen worden en deze vrouw met haar hond nu gewoon thuis zaten ipv in het ziekenhuis.

Ik vind het trouwens niet verkeerd dat je het op bokt zet. Hierdoor kunnen mensen weer leren van elkaar. Want er lopen veel meer honden rond waarbij het lijntje erg dun is mvt mens/dier aanvallen.

Ndewilde

sorry hoor maar als je zon verhaal op bokt zet kun je het verachten dat je zoiets te horen krijgt!
heb je omheining en bordjes met hier waak ik bijv??

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 17:59

En een verbot op honden. Kom op zeg. Het is een keer zo gebeurt. De andere keren was gewoon op het erf. Zo staat maar weer bekend dat Bokt super kan overdrijven. En geef zelf toe: Als je vaak hoort dat er weer een bosoorden is ontsnapt en er weer een is vermoord, nou geloof me dan ben je bij met herders te weten dat er niemand op je er komt. Maar alles is de schult van de pitbull kreusing. En die is van mijn stiefzus.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:59

je zal de vrouw maar zijn,loop je met je hond en komen er 3 honden op je af en die grijpen je
hoe groot zijn de bijtwonden?
ze heeft voor de rest van haar leven littekens van andermans honden en dan nog geestelijk,ik zou als de dood zijn geworden voor loslopende honden :j

sorry hoor maar jij denkt er best makkelijk over!