M_EL_ISSA schreef:Er staat toch zulke honden? Deze honden hebben niet 1 keer een hond of mens aangevallen, maar meerdere keren..
Ja ik heb het verhaal ook gelezen hoor....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
M_EL_ISSA schreef:Er staat toch zulke honden? Deze honden hebben niet 1 keer een hond of mens aangevallen, maar meerdere keren..
Echwel schreef:Sorry dat ik het zeg maar als het mijn honden waren had ik ze ter plekke zelf afgemaakt..
joycie schreef:Ik vind het heel vervelend voor de TS dat de honden van haar stiefvader al meerdere malen mensen en dieren hebben aangevallen, maar ik ben het er toch niet mee eens dat die honden meteen naar de dierenarts moeten om in te laten slapen. Als ik die dierenarts zou zijn, zou ik daar niet aan meewerken. Er zijn zoveel problemen door een gebrek aan kennis van de eigenaar, waardoor de opvoeding van de hond niet goed verloopt. Ik zou niet direct de schuld bij de hond leggen, maar eerst eens naar de opvoeding kijken. Misschien een idee voor je stiefvader om met de honden op gehoorzaamheidscursus te gaan? En sowieso de honden niet meer los laten lopen en desnoods muilkorfen.
De hond is niet het gevaar voor de omgeving, maar het gebrek aan kennis van de achtergrond van de hond tijdens de opvoeding, dat is het gevaar!
Ts, veel sterkte, ik snap heel goed dat je enorm geschrokken bent! Heb je er al een keer met je stiefvader over gepraat dat die honden zomaar aanvallen?
Thats_Me schreef:joycie schreef:Ik vind het heel vervelend voor de TS dat de honden van haar stiefvader al meerdere malen mensen en dieren hebben aangevallen, maar ik ben het er toch niet mee eens dat die honden meteen naar de dierenarts moeten om in te laten slapen. Als ik die dierenarts zou zijn, zou ik daar niet aan meewerken. Er zijn zoveel problemen door een gebrek aan kennis van de eigenaar, waardoor de opvoeding van de hond niet goed verloopt. Ik zou niet direct de schuld bij de hond leggen, maar eerst eens naar de opvoeding kijken. Misschien een idee voor je stiefvader om met de honden op gehoorzaamheidscursus te gaan? En sowieso de honden niet meer los laten lopen en desnoods muilkorfen.
De hond is niet het gevaar voor de omgeving, maar het gebrek aan kennis van de achtergrond van de hond tijdens de opvoeding, dat is het gevaar!
Ts, veel sterkte, ik snap heel goed dat je enorm geschrokken bent! Heb je er al een keer met je stiefvader over gepraat dat die honden zomaar aanvallen?
Dierenartsen laten honden al voor minder inslapen hoor. Schapen doodgebeten dan krijgen ze al een spuit laat staan mensen aanvalen. Zeker als ze zooo gevaarlijk zijn dan krijgen ze écht wel een spuit hoor. Eerst een muilkorf om dan een spuit er in. Gehoorzaamheidscursus en een leven lang met muilkorf omlopen gaat deze dieren niet beter maken. Tis nou eenmaal hard.