Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hyawatta schreef:Ik Begon met 1 konijntje en in april zouden er nog wat bij komen, maar heb binnen 2weken besloten haar zusje erook bij te nemen, en dat is echt veel leuker, ze spelen, slapen, wassen, rennen, springen doen alles samen.(zie profiel)
M'n eerste konijn werd er wel speelser van en is ook wat activer.
In april komen er nog 3, dan wel allemaal vrouwtjes, en de bedoeling was eigenlijk om maar 2 konijntjes te nemen maar worden er uiteindelijk 5 en in de hoop dat alles samen gaat.
In april gaan ze llemaal ook naar buiten waar ze lekker kunnen rennen en spelen.
Met dit weer heb ik ze beide in een buitenren zitten, van nu tot dat het donker wordt, en verder savonds heb ik ze in de ren in huis lopen, van half7 tot 12 en dan smorgens nog 1,5 uur, dus hier komen ze ook best veel uit hun hok.
Dus ik ben echt een voorstander van 2 of meerdere konijnen samen te houden.
Ik ben er ook niet veel voor kwijt per maand.
Ik koop bij de welkoop een zak voer van 20kg voor €11,65
Daar doe ik dus wel ff mee al zal het binnenkort sneller gaan doordat ik dan 5konijnen hb
1grote baal vlas heb ik nu dus daar zal ik ook wel ff mee doen.
heb nu hooi gehad van 2,5 kilo
Knaagstokjes krijgen ze geregeld, groente wat ik dan eet.
tussendoor hebben ze nog stukjes appel, wortel, komkommer of iets
En dan zo nog DA kosten voor het enten. 5x €7,50 en dat 2x per jaar.
En als ik jou was zou ik hem idd ook laten castreren en een vrouwtje erbij zetten, ze gaan samen zo leuk met elkaar om en ze leven er echt van op.
chelly12 schreef:hyawatta schreef:Ik Begon met 1 konijntje en in april zouden er nog wat bij komen, maar heb binnen 2weken besloten haar zusje erook bij te nemen, en dat is echt veel leuker, ze spelen, slapen, wassen, rennen, springen doen alles samen.(zie profiel)
M'n eerste konijn werd er wel speelser van en is ook wat activer.
In april komen er nog 3, dan wel allemaal vrouwtjes, en de bedoeling was eigenlijk om maar 2 konijntjes te nemen maar worden er uiteindelijk 5 en in de hoop dat alles samen gaat.
In april gaan ze llemaal ook naar buiten waar ze lekker kunnen rennen en spelen.
Met dit weer heb ik ze beide in een buitenren zitten, van nu tot dat het donker wordt, en verder savonds heb ik ze in de ren in huis lopen, van half7 tot 12 en dan smorgens nog 1,5 uur, dus hier komen ze ook best veel uit hun hok.
Dus ik ben echt een voorstander van 2 of meerdere konijnen samen te houden.
Ik ben er ook niet veel voor kwijt per maand.
Ik koop bij de welkoop een zak voer van 20kg voor €11,65
Daar doe ik dus wel ff mee al zal het binnenkort sneller gaan doordat ik dan 5konijnen hb
1grote baal vlas heb ik nu dus daar zal ik ook wel ff mee doen.
heb nu hooi gehad van 2,5 kilo
Knaagstokjes krijgen ze geregeld, groente wat ik dan eet.
tussendoor hebben ze nog stukjes appel, wortel, komkommer of iets
En dan zo nog DA kosten voor het enten. 5x €7,50 en dat 2x per jaar.
En als ik jou was zou ik hem idd ook laten castreren en een vrouwtje erbij zetten, ze gaan samen zo leuk met elkaar om en ze leven er echt van op.
Wij hadden er ook eerst 4. Helaas zijn er 2 overleden. Hoe meer nijntjes hoe leuker![]()
Moet 1 ding toegeven, ik laats ze nooit enten. En oudste is nu 12
hyawatta schreef:Laat iedereen zijn konijnen eigenlijk enten?
Ik was het namelijk wel van plan.
Manou schreef:Ik laat mijn konijnen enten, omdat beide ziektes zeer dodelijk zijn en ik heb een paar jaar geleden een paar konijnen in de duinen gezien die myxomatose hadden, dat was een naar gezicht. Het was hier de vorige keer 10 euro voor alleen myx en 15 voor myx en vhs, voor dit voorjaar heb ik nog geen oproep gekregen.
Dat je geen gras en droogvoer samen moet geven heb ik nog nooit gehoord en ik zou niet weten hoe dat voor problemen kan zorgen, er vanuit gaande dat je geen gemaaid gras geeft, je konijn er op de juiste manier aan laat wennen en een afgepaste hoeveelheid droogvoer geeft.
chelly12 schreef:Manou schreef:Ik laat mijn konijnen enten, omdat beide ziektes zeer dodelijk zijn en ik heb een paar jaar geleden een paar konijnen in de duinen gezien die myxomatose hadden, dat was een naar gezicht. Het was hier de vorige keer 10 euro voor alleen myx en 15 voor myx en vhs, voor dit voorjaar heb ik nog geen oproep gekregen.
Dat je geen gras en droogvoer samen moet geven heb ik nog nooit gehoord en ik zou niet weten hoe dat voor problemen kan zorgen, er vanuit gaande dat je geen gemaaid gras geeft, je konijn er op de juiste manier aan laat wennen en een afgepaste hoeveelheid droogvoer geeft.
Volgens mij heeft het met de spijsvertering te maken
C_arola schreef:Je schrijft dat je er waarschijnlijk geen mannetje bij neemt.
Als je zelf een mannetje hebt moet je er zowieso geen mannetje (gecastreerd of niet) bij doen maar een voedster.
Waarom wil je hem niet castereren? Voor de kosten? En hoe oud is hij?