Puppy is echt te vervelend.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:04

@liedje89 : Onze hond heeft juist erg veel last van mensen. Iedereen vind ze leuk :D
Het gaat steeds beter gelukkig.
Bij onze puppy-les mochten ze het laatse kwartier met elkaar spelen. Alleen daarom vond ik het belangrijk voor haar. Thuis hebben wij geen andere honden namelijk.

idd siskeh. Zo onnodig ook!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:08

ILoveeyouu schreef:
kohtje schreef:
Eet hij ook dingen van straat?

jah echt van alles,
blikjes,kauwgum en allemaal troep.[/quote

Krijgt hij wel genoeg eten?
Ik zie dat tegenwoordig steeds vaker dat pups gewoon honger hebben en van alles gaan vreten.

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:18

Hm, als een puppy zich echt gestoord gedraagd en na tien keer nog niet luistert vind ik dat de pup best even een time-out mag hebben in de bench.

Nu heb ik geluk met een puppy van 10 weken die krantzindelijk is, het commando zit al kent en ontzettend goed naar zijn naam luisterd ( ook buiten als je hem roept )

maar inderdaad, puppy's zijn vervelend maar echt, het komt goed! :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:20

die van ons is ook dol op mensen. Maar een mens kan je vaak nog vragen of die je hond even niet wil aien omdat ze even moet luisteren. En als ze geen aandacht meer kreeg dan was het zo weer over, dan luisterde ze weer. Maae ze is ook dol op honden en daar gaat zoiets ook lastiger.
Die mensen die ik ken zijn trouwens niet begonnen met slipketting maar dat werd na ongeveer 3 maanden les aangeraden door de trainer. Ik had eerst de trainer gewurgt denk ik. die mensen hebben zijn advies op gevolgd. Maar ze hebben ze hond nu (2,5 jaar) nog steeds niet onder controle. Wij zijn thuis lekkere boom knuffelaars met clickertraining bij de weg. Onze hond weet zich de laatste tijd wel te gedragen

Het lijkt me trouwens onzin dat hij het zou doen omdat die te weinig eten krijgt. Labradors staan er om bekent dat ze alles op eten wat los en vast zit. En dat zijn dan vooral de wat molligere model over het algemeen. (hoewel bij sommige honden de maaltijden wel wat ver uit elkaar geplaats zijn vaak. Bij puppys moet je het wel goed verdelen)

En een hond snapt time out echt niet. Hoewel het soms voor de baas misschien wel even lekker rust aan jehoofd is als je hem even apart zet. dat is soms wel bevoordelijk voor je geduld. Maar de bench/mand is in principe nooit een straf voor hem.

ILoveeyouu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 20:40

_Henrieke schreef:
Hm, als een puppy zich echt gestoord gedraagd en na tien keer nog niet luistert vind ik dat de pup best even een time-out mag hebben in de bench.

Nu heb ik geluk met een puppy van 10 weken die krantzindelijk is, het commando zit al kent en ontzettend goed naar zijn naam luisterd ( ook buiten als je hem roept )

maar inderdaad, puppy's zijn vervelend maar echt, het komt goed! :)
dat was bij ons eerst ook zou en nu doet die dus zoo vervelnd!

Anoniem

Re: Puppy is echt te vervelend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:52

De bench als strafplek gebruiken.. uhuh, niet de bedoeling hoor! Zet ze dan desnoods op de gang of ergens anders waar ze geen aandacht hebben bijv, maar de bench moet het veilige nest worden.. geen strafhok!

TS, hebben jullie al het commando 'los' aangeleerd? Dat is natuurlijk heel handig om hem dingen die hij in zijn mond pakt om op te eten, direct weer uit zijn mond te laten vallen. En zoals altijd is voorkomen dat het kan natuurlijk het beste.

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:56

siskeh schreef:
ik ga mee met thomas, als je het niets vind ga dan naar een andere,

en het hoort er natuurlijk ook bij, maar druk zijn is wat anders als onaanvaardbaar gedrag...
en bij onaanvaardbaar gedrag moet je "gewoon" aanpakken

@pluttersput: pubertijd of niet, je moet je hetzelfde opstellen, al dan niet strenger

vind ik ook en is er eine pup in de buurt of andere hund dan kun je samen uitlaten en spelen dat
de teveel energie een beetje kwijt kan

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:57

Damber schreef:
Everytime schreef:
O mijn moeder had het aan de leiders van de hondenclub gevraagd, en ze zeiden dan dat gewoon kan ..

kan wel.. maar dan met een lekker kluifje of zo als ze braaf is geweest.

:j doen we ook

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:04

als je pup iets stouts doet, mag je dat door een duidelijke nee laten blijken. Doet je pup iets braafs, wees dan overdreven blij. De mensen stonden mij altijd heel gek aan te kijken, maar het werkt nog steeds :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:05

@damber, ach dan kun je pas oefenen met overdreven zijn voor het geval je zelf nog kids wil hebben!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:27

siskeh schreef:
@damber, ach dan kun je pas oefenen met overdreven zijn voor het geval je zelf nog kids wil hebben!

hoe bedoel je dat?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:30

als je kleine kinderen hebt moet je ook altijd heel overdreven doen als ze iets goed doen, als je al met je hond gewend bent dat je gek aan wordt gekeken, zal je er misschien met kinderen iets minder last van hebben.
(jahh sorry flauw ik weet het)

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:31

hahaaaaha oke :D maar goed, mij zullen ze niet met kids zien (misschien van een ander)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:33

nehhh mij ook niet hoor!
ik voed eerst nog wel een paar hondjes op!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:34

klikker training ?

leer je hond attent te zijn op de klikker en
klik erop los met dat ding de eerste dag en beloon ook iedere x als ze komt in huis
je kunt gewoon pupybrokjes gebruiken ervoor

en ik gebruik de bech ook als time out
niet als strafhok als ze te druk is en te speels en mij vergeet en niet hoort dan gaat ze plaats. en mag er weer uit als ze gekalmeerd is

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:45

Overdreven maar werkt wel.
Stel les behendigheid,
meneer A wil hond door slurf laten lopen, laat hond voor opening zitten, terwijl trainer hem nog vasthoudt. Gaat aan de andere kant staan en roept nors Vlek HIER! Uiteindelijk komt de hond, man lijnt hem aan en zegt nors BRAAF. Neemt vervolgens de hond aangelijnd mee.

meneer B wil hetzefde Hond wordt identiek gepositioneerd en ook vastgehouden. Meneer gaat aan de andere kant van de slurf het zijn hoofd in die slurf als een mafkees met een raar hoog stemmetje Flappiieeeeeehhhhh hiiiiiiieeeeeerrrrrrrr roepen.
Vervolgens wordt de hond de hemel ingeprijsd en mag even met zijn bal spelen.

Ra ra wiens hond er de volgende keer het eerst is en blij aan komt stuiven door de slurf?

Hoe gekker je doet en hoe overdrevener hoe gemakkelijker het is om te begrijpen voor de hond.
Bovendien is een blije ietwat ontspoorde baas (bijna) net zo leuk als een andere hond.
Die norse vent is zeker minder leuk dan een andere hond, dus waarom zou je daar dan heen gaan als je leuk aan het spelen bent?

Uiteindelijk snapt ie ook je gezichtsuitdrukking al. Kan met verschillende blikken mijn compleet ontspoorde ADHD hond
(daarom past hij zo goed bij me) laten zitten, liggen of laten stoppen wat hij doet.
In huis is ie zo mak als een lammetje, maar dan moet ik daar wel de nodige buitentijd tegen over stellen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 02:27

ik heb sinds januari 2 labrador pups tegelijk in huis gehaald het zijn 2 broertjes ze zijn ook onwijs druk en ondeugend ;D heb er mijn handen vol aan maar goed net wat de andere zeggen heel consequent blijven nee is nee en blijft nee.
Verder inderdaad heel overdreven belonen en duidelijk maken wat ze doen bv als die uitzichzelf bij je gaat zitten kun je tegen hem zeggen '' Braaf Sandor ga je mooi zitten '' en veel nadruk leggen op het geen wattie aan het doen is dat werkt al heel goed.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:35

@SecterLin: zo gezellig!
maar is het in sommige opzichten ook geen voordeel dat je 2 pups hebt?
misschien dat ze elkaar uitputten?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:53

WildWings schreef:
De bench als strafplek gebruiken.. uhuh, niet de bedoeling hoor! Zet ze dan desnoods op de gang of ergens anders waar ze geen aandacht hebben bijv, maar de bench moet het veilige nest worden.. geen strafhok!

mijn slaapkamer was ook niet een strafhok, maar als ik stout was, moest ik toch echt naar mijn kamer ;)

als mijn hond stout is en ik trek mijn lip iets op...is vaak niet eens nodig, een boze blik zegt haar al duizend woorden :D
dan loopt mevrouw al uit zichzelf naar haar bed met haar staartje laag en weet ze dat ze fout is geweest.
Na 5min. +/- roep ik haar bij me om het goed te maken en pakken we vaak even een balletje erbij.
En...ze gaat nog altijd graag uit zichzelf op haar bedje liggen...uitslapen en luieren is haar hobby dus ook geen probleem.

Als je het zo doet, maak je van haar plaats/ bed/ bench geen strafhoek, je wijst haar ernaartoe namelijk.
Je moet uiteraard de hond niet straffen op haar bed of in de bench, dan wordt het natuurlijk wel een strafplek.
Het moet een voor de hond veilige plaats blijven ;)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:54

Damber schreef:
als je pup iets stouts doet, mag je dat door een duidelijke nee laten blijken. Doet je pup iets braafs, wees dan overdreven blij. De mensen stonden mij altijd heel gek aan te kijken, maar het werkt nog steeds :D

Precies! hoe duidelijker je bent, hoe makkelijker de hond iets herkent.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:55

_Henrieke schreef:

Met als doel een time out voor z'n baas.

Als hij z'n bench wel leuk vind en de baas de pup vervelend vind, maar de pup vrolijk in de bench doet, is het weer wel prima.

als je boos de pup in de bench doet, zal hij de bench niet leuk (meer) vinden en zal het steeds lastiger worden om medewerking van de hond te krijgen.

Goed bedrag belonen en fout gedrag proberen te voorkomen!

Als je steeds het foute gedrag aan spreekt, zal de pup niet graag met je spelen/werken en is aan en afleren echt heel moeilijk

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:15

het valt mij op dat hier al meer mensen zijn die hun hond met zichzelf/een ander mens vergelijken....

(en dan doel ik op bench=als slaapkamer)
is dat niet een beetje raar?
een time- out voor dat je hond even tot rust kan komen is heel wat anders als straf natuurlijk...
maar hoe kan je een kind wat straf krijgt vergelijken met een hond die straf krijgt....
een kind kan al vrij gauw beseffen dat ze wat fout hebben gedaan en dat ze daarvoor straf krijgen...
een hond kan dat helemaal niet, je kunt hem immers niet uitleggen dat hij straf krijgt omdat hij iets niet mocht, en dat hij als hij over 5 minuten zich gedraagt en sorry zegt, het weer goed is.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:25

Leuk he zo'n labrador pup :-) Heb er inmiddels ook 2 "opgevoed" en dat is niet makkelijk nee, ze slopen zijn druk en doen t liefste t totaal tegenovergestelde als wat jij van ze vraagt. Is echt niet makkelijk, consequent zijn is de enige oplossing, de jongste van mij is nu bijna 2 en die is echt nog steeds druk en ondeugend dus na 1 puppycursusje is het niet gelijk een afgerichte hond helaas...
Ik zou vooral zeggen, geniet er nog maar even van dat tie zo klein en ondeugend is voor je t weet zijn ze groot en braaf :-)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:42

siskeh schreef:
het valt mij op dat hier al meer mensen zijn die hun hond met zichzelf/een ander mens vergelijken....

Gebeurd ook met paarden en dan vertellen dat je paard moeilijk is...
Zeker jonge paarden zijn 'moeilijk', terwijl dat juist de meest werkwillige en dus makkelijkere paarden zijn die er bestaan (niet alle, maar imo de meeste)
Goede opvoeding is voor de meeste moeilijk om te geven, omdat men zich te weinig in het dier heeft verdiept en of te weinig ervaring en goede hulp heeft.
trots/eigenwijsheid en kosten zijn imo vaak de grote boosdoeners :x

Ik draaf door :') _O-

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:47

@superwoman:ahh je verglijkt jezelf ook al met een paard zo te horen!
maar het is toch voor veel mensen nog heel moeilijk om zich in te leven in een hond...en een paard natuurlijk ook!