Het gaat steeds beter gelukkig.
Bij onze puppy-les mochten ze het laatse kwartier met elkaar spelen. Alleen daarom vond ik het belangrijk voor haar. Thuis hebben wij geen andere honden namelijk.
idd siskeh. Zo onnodig ook!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Henrieke schreef:dat was bij ons eerst ook zou en nu doet die dus zoo vervelnd!Hm, als een puppy zich echt gestoord gedraagd en na tien keer nog niet luistert vind ik dat de pup best even een time-out mag hebben in de bench.
Nu heb ik geluk met een puppy van 10 weken die krantzindelijk is, het commando zit al kent en ontzettend goed naar zijn naam luisterd ( ook buiten als je hem roept )
maar inderdaad, puppy's zijn vervelend maar echt, het komt goed!
siskeh schreef:ik ga mee met thomas, als je het niets vind ga dan naar een andere,
en het hoort er natuurlijk ook bij, maar druk zijn is wat anders als onaanvaardbaar gedrag...
en bij onaanvaardbaar gedrag moet je "gewoon" aanpakken
@pluttersput: pubertijd of niet, je moet je hetzelfde opstellen, al dan niet strenger
maar goed, mij zullen ze niet met kids zien (misschien van een ander) WildWings schreef:De bench als strafplek gebruiken.. uhuh, niet de bedoeling hoor! Zet ze dan desnoods op de gang of ergens anders waar ze geen aandacht hebben bijv, maar de bench moet het veilige nest worden.. geen strafhok!

_Henrieke schreef:Hm, als een puppy zich echt gestoord gedraagd en na tien keer nog niet luistert vind ik dat de pup best even een time-out mag hebben in de bench.
Heb er inmiddels ook 2 "opgevoed" en dat is niet makkelijk nee, ze slopen zijn druk en doen t liefste t totaal tegenovergestelde als wat jij van ze vraagt. Is echt niet makkelijk, consequent zijn is de enige oplossing, de jongste van mij is nu bijna 2 en die is echt nog steeds druk en ondeugend dus na 1 puppycursusje is het niet gelijk een afgerichte hond helaas...
siskeh schreef:het valt mij op dat hier al meer mensen zijn die hun hond met zichzelf/een ander mens vergelijken....