Waar denken jullie aan bij een Shih-Tzu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 15:31

Quellian schreef:
Astor schreef:
Voor school moet ik een presentatie houden over Shih-Tzu's. Alleen nu heb ik jullie meningen even nodig hiervoor.

Gééf je je mening, is het wéér niet goed :D

Ik ben blij met jullie meningen hoor :) Alleen sommige zijn niet echt leuk om te lezen haha.
Maar ik heb ook minpunten nodig van een Shih-Tzu dus ik ben blij met jullie commentaar hoor :)

050206051012

Re: Waar denken jullie aan bij een Shih-Tzu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:33

Ik ken ze verder niet, alleen dan die mijn opa en oma hadden, zoals ik eerder in het topic zei. Dat was een verwend nest en gromde naar ons, dus ik vond hem niet lief (was ik klein hoor).

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 15:34

Maar vind het ook vooral leuk om de positieve dingen te lezen. Over dat de andere erg blij zijn met hun hondje.
En dat ben ik ook! Mijne is helemaal niet eigenwijs en ik kan haar alles laten doen en wijsmaken :P
En met de vacht heb ik eerlijk gezegt nooit problemen en de andere zo te horen ook niet!
Leuke hondjes hebben jullie! Echt super leuk :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:34

mijn zus heeft een kruising met zo een shih tzu en dat beest heeft de hele dag haar tong eruit hangen
dat had de vader dan schijnbaar ook

verder heb ik totaal niks met deze honden en bij naam denk ik wel aan een dweil -voetenveeg

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 15:35

superdymp: Mooi uitspraak die laatste! Het is inderdaad maar net wat jij van je hondje maakt en hoe je je hem opvoed!

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:36

Mijn tante had er geloof ik zo'n 1. Vind ze wel leuk alleen niet zo lief. :+

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 15:38

PandorJ schreef:

Haha okee, ja moet je mijn hondje is zien. Die is echt lief, soms denk ik TE lief.
Zo mak als een lammetje, kan alles met haar doen :P
Maar bedankt voor al jullie meningen, ik kan de klas ook wel aan het lachen krijgen door sommige opmerkingen van jullie :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:40

Astor schreef:
PandorJ schreef:

Haha okee, ja moet je mijn hondje is zien. Die is echt lief, soms denk ik TE lief.
Zo mak als een lammetje, kan alles met haar doen :P
Maar bedankt voor al jullie meningen, ik kan de klas ook wel aan het lachen krijgen door sommige opmerkingen van jullie :')

vergeet dan vooral de gestoffeerde loempia en dusty niet :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:41

Daphne is ook megalief naar mensen... alleen naar grotere honden is ze wat pinnig.
Luistert (luisterde.... ze is nu slechthorend ;) ) overigens prima :j

edit: typo
Laatst bijgewerkt door snowdon op 03-03-09 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Smurfinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:43

Mijn zusje heeft er zo een, en om eerlijk te zijn vind ik het een strontvervelend beest.
Hij heeft de broek aan in huis, al zal mijn zusje daar nooit voor uitkomen. Er zijn tijden geweest dat haar vriendje niet eens naast haar op bed kon gaan liggen omdat het kreng hem dan aanviel. Ze moesten de hond 's nachts vastbinden omdat hij haar vriendje anders ging bijten.
Daarnaast is ze zelf al twee keer door hem gebeten, waarvan 1 keer in haar lip, en daar heeft ze nog een litteken van.
Soms heeft ie z'n dag niet, en dan moeten ze echt oppassen om geen tandafdrukken in hun hand te krijgen.
Natuurlijk komt dat grotendeels door de opvoeding en is het vooral hun eigen schuld dat die hond zo is, maar ik denk dat dit soort hondjes toch ook wel een bepaalde aanleg hebben om op zijn minst onuitstaanbaar te worden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:44

En dat ligt niet aan het karakter, maar aan het effect dat kleine schattige hondjes op mensen hebben.... waardoor er nog wel eens het een en ander schaadt aan de opvoeding.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 15:47

Snowdon: Ik denk dat je wel gelijk hebt. Want mijn hondje is zo totaal anders dan wat de meeste mensen hier vertellen.
Die van mij is helemaal niet jaloers of wat. Ze wilt juist zoveel mogelijk aandacht maakt niet uit van wie :)

Smurfinnetje: Ik denk ook dat het aan de opvoeding ligt dan. maar wel apart zeg dat sommige ook zulk gedrag vertonen.
Mijn hondje heeft nog nooit jaloers gedann of iets dus het is denk ik toch echt de opvoeding.
En aanleg ervoor dat weet ik niet, want de mijne heeft dat totaal niet.
En mijn tweede Shih-Tzu ook niet :P Die is alleen een beetje bazig ;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:48

@ Smurfinnetje, ben het helemaal met Snowdon eens. Dat ligt aan de opvoeding, niet aan het hondje zelf. ;) Je moet wel laten weten dat er een rangorde is, en dat jouw hondje niet de baas is. Lijkt me duidelijk, maar als jij je hond als pup altijd zijn zin geeft en alles doet wat ie wil dan krijg je inderdaad een klein tirannetje. :Y)

En nee, mijn hond heeft nooit de neiging gehad om onuitstaanbaar te worden. Iedereen die ik tegenkom vind het ook een geweldige hond.. Maar goed, zo zijn de meningen verdeeld. :)

Mijn hond kan juist weer heeel goed met grote en middelmatige honden, hij vind kleine veel minder leuk.

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:50

Weet je wat het is met kleine hondjes ze lopen niet in de weg voor tv en ja ach wat maakt het nou uit als ze op bed of op de bank liggen enzo maar als je ze precies het zelfde opvoed en bij brengt wat je met een grote hond zou doen dan heb een goud hondje en zijn er maar weinig nadelen aan zo'n beestje
Dat is nou de fout die de meeste mensen maken en dat is jammer want daardoor krijgen de meeste kleine rassen een slechte naam

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:57

Ja inderdaad, nou mijne gaat echt niemand aanvallen ofzo. Hij ligt wel overal in de kamer, maar nooit op de bank of stoel. Ja wel eens als ik hem heb opgetild, maar normaal gesproken ligt ie er niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:06

Vanessa schreef:
@ Yamcha, ff teruglezen meid, dan had je gezien dat ik ook niet van deze hondjes hou. Maar ik voel me zeker niet te goed om zo'n hondje uit te laten.
Overigens heb ik een herder, net als jij.

Ik zal beter teruglezen :o

Hihi, je hebt gelijk :D

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:14

Alle shih tzu's zijn langharig. Alleen mensen willen dit vaak niet omdat ze dan vaak moeten borstelen en veel viezigheid in de vacht achter blijven. Daarom laten veel mensen hun shih-tzu knippen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:24

pubelia schreef:
Alle shih tzu's zijn langharig. Alleen mensen willen dit vaak niet omdat ze dan vaak moeten borstelen en veel viezigheid in de vacht achter blijven. Daarom laten veel mensen hun shih-tzu knippen.

Moah, en ze hebben met minder haar véél meer bewegingsvrijheid. :) Ik heb mijn Shih een tijdje lang gehad, en nu dus weer kort. Maar meneer is meteen een stuk sneller en vrolijker. En natuurlijk zit er ook heel veel tijd in het borstelen en bijhouden van de vacht en dat is in combinatie met een ongeduldig hondje niet altijd even handig.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:06

Voordeel: Ze verharen niet :)
Nadeel: Langharige zijn veel werk kwa vachtverzorging (Heb namelijk zelf een briard dat is een Franse herder met hele lange haren, dus een paar maten groter)
Met hun met het kammen ben je 2 uur ongeveer bezig (met ze 2e)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 18:30

pubelia schreef:

Dat is niet de reden waarom ik mijn Shih-Tzu naar de trimmer breng ;)
Ik vind ze met langhaar gewoon lelijk! En met korthaar vind ik ze leuk.
En wat moet een hond nou met zoveel haar? Het zit alleen maar in de weg en echt leuk zullen ze het niet vinden.