Katten die tuin molesteren, hoe kom ik van die kat af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:31

Als je ziet hoeveel kinderen hier overlast veroorzaken..
Het pleintje tegenover ons huis.. daar is geen boom en struik meer heel.. Overal gaten en gebroken takken en bast afgetrokken.. Gras kapot.. overal kluiten en zelfs bakstenen..
Die worden overal in de voortuinen van mensen gegooid. En ook in de achtertuinen komen kinderen, kruipen gewoon door de struiken heen |o
Die ouders boeit het niet wat ze uitvreten.. denken 'liever buiten dan binnen' en that's it.
Van mij mochten ze die kinderen aan een ketting houden, hele dag binnen, prima. Maar helaas, zo werkt de wereld niet.
Nou, dan moeten ze bij mij niet komen klagen over onze kat, die 95% van de dag in onze eigen tuin slaapt.
Kinderen hebben ruimte nodig, dieren ook.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:33

Lia_ schreef:
MysticTinker, misschien even wat aan je literatuurkennis doen dan weet je waar mijn onderschrift op slaat... }:0

Mijn engels is prima }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:35

Als mijn hond structureel elke keer in iemands tuin zou lopen en daar de boel zou vernielen zou ik de eigenaar van die tuin geen ongelijk kunnen geven als hij daar een einde aan maakt.
Het is mijn taak als eigenaar er voor te zorgen dat dat niet gebeuren kan een katteneigenaar heeft die taak net zo goed.
Als je ziet wat hier elk jaar weer gedumpt wordt aan katten in het bos die vervolgens half verwilderen en veel schade aanrichten en smerige ziekten verspreiden dan vind ik dat katteneigenaren eerst maar eens bij zichzelf ten rade moeten gaan ipv janken als een ander hun probleem opruimt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:36

TS, je mag mijn hond wel twee daagjes lenen of zo....dan zijn de katten ook weg.... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:36

MysticTinker schreef:
Lia_ schreef:
MysticTinker, misschien even wat aan je literatuurkennis doen dan weet je waar mijn onderschrift op slaat... }:0

Mijn engels is prima }:0

Nu je Engelse literatuur nog....

magda_90

Re: Katten die tuin molesteren, hoe kom ik van die kat af

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:37

Ik heb trouwens ooit gehoord dat ganzen ook gigantisch goed schijnen te helpen, ook tegen ongewenste bezoekers trouwens. Maar om nu meteen ganzen aan te gaan schaffen :=

(Dito met zwijnen :') )

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:39

Denk niet dat ze daar blij mee zijn...
Ganzen zijn nou niet echt.. schone beesten :')
Overal ganzenpoepies in de mooie tuin :))

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:40

Mijn buren hadden ook last van mijn kat en we hadden een afspraak gemaakt. 's Ochtends ging die van mij naar buiten en ging zijn stroom op de vijver (buurman had zijn vissen hand tam gemaakt en mijn kat vond dat de uitvinding :D ) en de rest van de dag en nacht bleef mijn kat binnen.

Ik kan er overheen hebben gelezen maar kun je niet een gesprek aangaan met de eigenaar van de kat.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:42

De oplossing van Lia_ vind ik dat je die niet kunt maken tegenover de kat. Die kan er niks aan doen dat hij zulke onverantwoordelijke baasjes heeft.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:46

Lia_ schreef:

Ik houd niet van dat soort boeken..
Maar ken het verhaal.. van de varkens die in mensen veranderen..

Dus.. omdat jij jezelf meer vind dan andere dieren, geeft dat jou het recht om dieren maar te vermoorden?! Belachelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:53

MysticTinker schreef:
Lia_ schreef:

Ik houd niet van dat soort boeken..
Maar ken het verhaal.. van de varkens die in mensen veranderen..

Ik zou het nog maar eens lezen _O- _O- _O- _O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:55

En nu weer ontopic dames ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:02

Ik haak hier sowieso af, heb mijn oplossing gegeven en sommigen zullen toch nooit inzien dat hun dieren hun verantwoording zijn :evaw:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:04

Lia_ schreef:
Ik haak hier sowieso af, heb mijn oplossing gegeven en sommigen zullen toch nooit inzien dat hun dieren hun verantwoording zijn :evaw:

En daar ben ik het gloeiend mee eens.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:06

Hoe kun je het verdrinken van een kat nu een oplossing noemen :n

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:09

eigenlijk ZOU JE GEEN OPLOSSING MOETEN HOEVEN ZOEKEN.

iedereen zou namelijk verantwoording voor zn eigen huisdier moeten nemen :j
nederland is een klein en druk bevolkt land waar je rekening met elkaar dient te houden. Je hoort gewoon je dier bij je te houden en ervoor te zorgen dat die geen overlast veroorzaakt bij anderen. Kan je dat niet? dan moet je geen dier nemen :n

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:13

MysticTinker schreef:
Hoe kun je het verdrinken van een kat nu een oplossing noemen :n

Was dat tegen mij bedoeld? Zo ja, dan vind ik het zelf ook geen oplossing. Ik ben het alleen wel eens mee dat ieder de verantwoording moet nemen voor hun eigen dier.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:15

Er zijn ook heel veel mensen die juist heel blij zijn met katten in de tuin.
Hoeveel ratten en muizen denk je dat er wel niet in een tuin zitten? Als er geen katten en andere roofdieren meer zouden zijn dan zouden er te veel muizen en ratten komen en honger krijgen en uiteindelijk naar het huis in komen..
Je zou het niet zeggen, maar katten zijn best belangrijk voor het evenwicht in steden! Zonder katten krijgen knaagdieren de overhand..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:16

magda_90 schreef:
Was dat tegen mij bedoeld? Zo ja, dan vind ik het zelf ook geen oplossing. Ik ben het alleen wel eens mee dat ieder de verantwoording moet nemen voor hun eigen dier.

Nee, niet tegen jou ;)
Tegen Lia, omdat ze zei "ik heb mijn oplossing gegeven.."
Ik vind dat geen oplossing..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:16

Hier hebben we heel weinig tot geen katten en toch nog nooit last gehad van die knaagdieren. Ik snap je punt wel maar die katten wil ik dan alsnog niet in mijn tuin hebben als ze alles omwoelen en onderscheiten.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:18

Hoorde dat leeuwenpoep erg goed werkt. Dit kan je bij de dierentuin halen. Omdat de geur van een andere 'grotere' kat aanzit, durven ze niet te komen. Want het territoruim is al bezet door een hééé'le grote! :D

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:19

Lia_ schreef:
Stuk pvc-pijp iets schuin ingraven, 20 cm water in laten lopen en wat vissenkoppen er in gooien....

Walgelijk :r

mensen die zoiets met een dier kunnen doen, zijn het niet waard om dieren te hebben.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:19

mijn kat vind water fijn! wil ook altijd naar buiten als het regend!
koffie prut helpt ook als ze daar aan ruikt dan loopt ze gelijk weg.
of even bij die mensen langs gaan waar de kat van is.?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:20

dwaallicht schreef:
Lia_ schreef:
Stuk pvc-pijp iets schuin ingraven, 20 cm water in laten lopen en wat vissenkoppen er in gooien....

Walgelijk :r

mensen die zoiets met een dier kunnen doen, zijn het niet waard om dieren te hebben.

ben het met je eens! dan ben je egt ziek in je hoofd! als ik jou was zou ik even langs de huis arts gaan! :(

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:21

Skygirl schreef:
De oplossing van Lia_ vind ik dat je die niet kunt maken tegenover de kat. Die kan er niks aan doen dat hij zulke onverantwoordelijke baasjes heeft.

Hier ben ik het mee eens. Je moet dat soort dingen eigenlijk met de eignaar doen.

Die sproeiers op een bewegingsmelder doen het echt goed. Voordeel is ook dat ze het doen als je zelf er niet bent. En toch diervriendelijk.