Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sodeletuut schreef:Ik wil best moeite doen voor vriendelijke mensen, maar niet op deze manier.
ma_rie_tje schreef:wij hebben een aantal katten in de buurt met "jacht"instinct. k
Sientje schreef:Ik vind dat ze verboden zouden moeten worden.
.
Sientje schreef:Iets gooien vind ik nog reuze meevallen. Onze ene benedenbuurvrouw heeft voor de kat van de andere benedenbuurvrouw eerst schrikdraad geplaatst. . Misschien kun je zoiets aan je buurman voorstellen?
Suuskipje schreef:Wij vinden regelmatig hondendrollen in de voortuin, honden die gewoon de tuin inlopen en hun behoefte doen. En de eigenaren ruimen het niet op hoor..
XoNo schreef:Om je hond los te laten als je een kat in je tuin ziet...vind ik gewoonweg sneu.
pairadice schreef:XoNo schreef:Om je hond los te laten als je een kat in je tuin ziet...vind ik gewoonweg sneu.
Ik heb altijd katten gehad, en nu nog steeds. Daarnaast heb ik een Duitse Herder die regelmatig los in mijn tuin loopt. De eigen katten laat ze met rust, ze heeft nog nooit een vreemde kat iets aangedaan maar ze gaat er wel achteraan. En dat is haar goed recht. Mijn tuin is territorium van mijn dieren. Je hebt als eigenaar de verantwoordelijkheid over je eigen dieren, dus het is niet mijn schuld als mijn hond op mijn terrein een vreemde kat grijpt. Ik heb overigens geen problemen met vreemde katten in mijn tuin, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen de hond loslaten als ze een vreemde kat in de tuin zien. En ik wil geen gepiep van katteneigenaren als mijn hond hun kat grijpt op haar eigen terrein.....
crossmonster schreef:Ik ben op en top kattenliefhebber. En juist daarom houd ik die van mij op eigen terrein.
Hier in het dorp zitten zelfs zoveel kattenhaters dat we al meerdere malen in het nieuws zijn geweest mbt kattenslachting, vuilniszakken vol dode katten, etc ...
Dus geen haar op mijn hoofd die eraan denkt de beestjes buiten los te laten.
Ze hebben een mooie ren aan het huis, en met mooi weer zitten ze daarin,is het koud dan zitten ze liever bij de verwarming.
Ik ben het met je eens dat de buurman geen geweld moet gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat jij wel overlast mag geven dmv loslopende katten in zijn tuin
Suuskipje schreef:Ten eerste, wat een vreemde reacties in dit topic zeg
Zijn jullie nu werkelijk zulke katten haters dat jullie zo reageren?
Mijn kat loopt ook gewoon vrij buiten rond, zal vast ook wel iets naar zijn hoofd hebben gehad, maar we wonen toch in een vrij tolerante buurt, vól met andere katten.
Overigens om even de vergelijking te trekken tussen kat en hond.
Wij vinden regelmatig hondendrollen in de voortuin, honden die gewoon de tuin inlopen en hun behoefte doen. En de eigenaren ruimen het niet op hoor..
Je kan overigens niet ruiken of iemand last heeft van je kat. Daarvoor moeten de mensen echt naar jou toekomen. Iedereen hier in de buurt weet van wie welke kat is.
Mijn kat binnenhouden of in een ren doen zou zijn dood worden.
TS. Probeer toch te praten met de buurman, neem een pak koekjes mee en zeg dat je gewoon een normaal gesprek wil aangaan en dat je in vrede komt
poes schreef:Als ik het nu goed begrijp is het helemaal niet zeker WAT er precies gebeurd is en of het wel echt naar de kat gericht was?
Sientje: jij hebt een hele brave buurvrouw die het blijkbaar gewoon héél zat is... en terecht....
Ik ben een enorme poezenliefhebber maar het minst leuke aan katten is de kattenbak leegscheppen. dat is dus een klusje dat ik niet-kattenliefhebbers NIET wil aandoen door ze in hun tuin te laten banjeren.
hier twee exzwervers op een appartement trouwens, iedereen welkom om te komen zien hoe ze wegkwijnen