Misschien les halen op de hondenclub??
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
horseNL00 schreef:liedje89 schreef:En een elkstische vliegenmepper volgens mij kan je daar lelijke brandwonden mee maken als je ze er te lang op houd.
Zit er dik inIk vond het alleen wel erg lachwekkend om zo je hond af te richten!
Nuage schreef:Ik heb dus idd een cursus gedaan maar toen zat ik tussen het normale hondengrut. Heb ik dus niks aan. Die willen een happende rottweiler (jippie benen vangen!) dit afleren door hem af te leiden met speelgoed... Dat is dus ook in mijn ogen niet de manier om met dit ras om te gaan.
Dit is ook de reden waarom wij soms vrij hard en kort optreden tegen haar. Dit is een grote hond met een specifiek karakter waar duidelijk tegen opgetreden moet worden. Je móet gewoon boven deze hond staan in huis.
Een cursus is zeker iets waar ik interesse in heb maar die van de rottweilerclub worden alleen in Almere gehouden en dat is echt te ver weg voor ons. Ik zal eens zoeken naar een NBG vereniging.
Ik ben erg bezig met de pikorde e.d. (doe ik ook altijd al met paarden en zo heel veel verschillend is het niet eens, ondanks het verschil tussen roof en prooidier) maar ik was zelf een beetje onzeker over wat nou een goede manier is van corrigeren.
Ik heb zelf al een keer haar oor gepakt. Dat was omdat ze écht te ver ging en na een correctie van mij me aankeek en keihard in mijn gezicht blafte. Maar ze blijft het als een spel zien... en ik moet een manier vinden om haar daar uit te krijgen.
kimmie261 schreef:ik vind het meer dieptriest....
is er ergens in de basis toch echt flink wat fout gegaan,als je je hond onder controle moet houden met stroom...
Lia_ schreef:Ik ben hondengeleider bij de politie en train KNPV honden en ben met mijn werkhonden ALTIJD consequent.
Elk ongewenst gedrag straf ik gewoon direct en hard af, waar en wanneer dan ook.
Honden worden onzeker als iets dan wel en dan niet mag en een dominant exemplaar zal het altijd proberen te gebruiken om een plaatsje op te schuiven in de rangorde.
Grommen en bijten naar mijzelf accepteer ik onder geen enkele omstandigheid, het is gewoon een teken van dominantie.
Doe je zelf en je hond een lol en wees een BAAS en probeer niet te veel een "maatje" te zijn.
Dat betekent niet dat je niet mag spelen of zo maar wel op JOUW voorwaarden en volgens JOUW regels.
Wees zacht waar het kan maar streng waar het moet en leer je hond te "lezen" zodat je ongewenst gedrag voor kan zijn.
Nuage schreef:Bedankt allemaal voor de tips!!!
@WendyAshley: nee ik had nog niet gebeld naar de dagopvang. Wel toevallig dat er dan nog een rottweiler van ongeveer dezelfde leeftijd is! Dat zou dan eigenlijk wel heel erg leuk voor haar zijn. Ik ga aankomende week eens wat meer informatie opvragen en eens kijken als dat kan daar.
Hondentraining moet ik nog even verder uitzoeken. Vooralsnog was alles nog best een stuk rijden. Vind ik niet zo'n probleem hoor, alleen als de cursus dan ook nog in het weekend 's ochtends vroeg is dan wordt het voor mij al een heel stuk minder aantrekkelijk. Dan wordt het voor mij een straf
Mijn vriend kan de cursus niet doen omdat hij wisseldiensten draait en dus niet altijd mee kan. Dus dan komt het op mij aan. Lijkt me ook het meest gepast want ik ben wel de baas van ons tweeën