Klijntjuh schreef:@ Dejavu.. dit is nou precies mijn rede waarom ik geen asielhond wil..
Je scheert ze nu over een kam, Klijntje. Juist iemand met dierenliefde in zich (ik neem het voor het gemak aan dat je jezelf een dierenvriend noemt, anders zocht je wel een forum over computerspellen), moet naar mijn idee in ieder dier een individu zien. Het feit dat jij de stap niet neemt om een asielhondje te nemen, is jouw goed recht. Maar vraag is wel, waarom bekritiseer je mensen op de keuze dat ze een hond uit het buitenland nemen? Jij hebt twee hondjes, heel leuk. Maar waarom kies jij niet voor een kruising die op een goed tehuis zit te wachten? Het staat vol op marktplaats met lieve, leuke honden. Je kunt selecteren op kleur, en alles, en toch is het jou te min misschien? Jouw argumenten slaan kant noch wal. Ik heb er nog niet een sterke tussen gevonden, echt niet.
Klijntjuh schreef:En ER LEVEN IN SPANJE OOK MENSEN!
Als wij honden blijven importeren, gaat spanje ook niks aan hun problemen doen (beetje het broodfokeffect)
Zolang er ook hier nog honden zijn die geen baas hebben en dag in dag uit in een klein hokkie geisoleerd zitten, heb ik geen respect die voor hun eigen belang honden uit het buitenland halen..
Het gros van de Spanjaarden geeft niks om honden. Eerdat het volk zelf goed tot zijn recht kwam, na het Franco-regime, is het eerst aan zichzelf gaan denken. Jouw laatste opmerking schiet me behoorlijk in het verkeerde keelgat. De woorden 'eigen belang' zijn hier compleet misplaatst. Veel mensen, onder andere hier in dit topic, bieden een hond een goed leven. Van een bestaan dat eerst de waarde had die ver onder het nulpunt zat, is het omgeslagen naar een prachtige verzorging en liefdevol tehuis. Hoe durf je dit onder 'eigen belang' te plaatsen?
Klijntjuh schreef:En ja, het is daar misschien warmer/slechter. Maar zolang wij vanaf hier hulp bieden, is het voor hun niet nodig aan de bel te trekken.. ik zou willen dat dat land zijn eigen problemen oplost. Zo helpen we niet hoor.. (wel door daar bijvoorbeeld een asiel te starten, honden te stereliseren en DAAR een baasje te zoeken bijvoorbeeld.. maar waarom dat dan naar Nederland moet snap ik niet..)
Kijk je weleens het nieuws? Taferelen in Zimbabwe gekeken? Mugabe doet ook niets, moeten wij dan ook maar die mensen laten stikken? Zo van, ach 'dat land is dat land met hun eigen problemen'? Blijkbaar kent jouw dierenliefde grenzen, maar gelukkig geldt dit voor andere mensen niet.
Klijntjuh schreef:Nederlands asiel nieteens bekijken, en voor egostreling een buitenlandse hond 'redden'? ONZIN! Haal hier een hond uit een asiel als het je niet uit maakt wat voor hond je wilt, en stort wat geld naar een asiel daar..
Gezien jouw vooroordelen over asielhonden, maak ik uit bovenstaand citaat op dat jij waarschijnlijk zelf nooit in een asiel bent geweest. De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.