Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quellian schreef:Petite schreef:Eh... een wereld
Nee een wereld zonder mensen zou ook saai zijn inderdaadTenminste voor de mens zelf dan.. Mensen staan vrij om kinderen te nemen, maar als ze er 4 hebben rondlopen en dan gaan zeuren over de dieren met betrekking tot de belasting van het milieu.. Kan ik daar niet goed tegen.
Waar ik me persoonlijk heeeeeeeel erg aan kan irriteren, is als ik MP open en honderden advertenties tegen kom van mensen die 'ineens' allergisch zijn voor de kat of waarbij kindlief niet met de pootjes van de kat af kan blijven. Maar... zijn het wel echte dierenliefhebbers die hun dier om (o.a.) deze redenen de deur wijzen?
Quellian schreef:driebergen schreef:Maar hoevaak zien we niet paarden waarbij een veulen gefokt wordt? en hoeveel paarden staan er op marktplaats?
Ik weet niet precies hoe het met de cijfers staat, maar volgens mij kan je dezelfde opmerking bij veulens plaatsten dan bij hondjes en poezen....
Absoluut!
geerke schreef:gisteren zat ik op een herplaatsingsite te kijken....een hond van 13...daar wilden ze een nieuw baasje voor zoeken...
dat begrijp ik nu niet...dan heb je z'on dier al zolang...en de reden was ook niet echt dat ik dacht van ja....het had te maken met werk ofzo.
Dan regel je toch iemand die hem even uitlaat s'middags?
Arme ouwe sok....
lifaya schreef:Maar zeg eerlijk, een paard kun je niet makkelijk dumpen
geerke schreef:gisteren zat ik op een herplaatsingsite te kijken....een hond van 13...daar wilden ze een nieuw baasje voor zoeken...
dat begrijp ik nu niet...dan heb je z'on dier al zolang...en de reden was ook niet echt dat ik dacht van ja....het had te maken met werk ofzo.
Arme ouwe sok....
Quellian schreef:lifaya schreef:Maar zeg eerlijk, een paard kun je niet makkelijk dumpen
Aan een paard kun je wel weer geld verdienen om te dumpen. Voor een Shet krijg je toch nog een paar tientjes van de slager
Oh en trouwens... geloof dat er in het verleden -voor de chip verplichting- heel wat paarden zijn achtergelaten op maandagochtend op de paardenmarkt bij de Veemarkthallen in Utrecht.
lifaya schreef:geerke schreef:gisteren zat ik op een herplaatsingsite te kijken....een hond van 13...daar wilden ze een nieuw baasje voor zoeken...
Arme ouwe sok....
Het is natuurlijk heel erg voor de hond, maar ook voor het baasje dat je voor zo'n beslissing moet kiezen... ik zou kapot gaan als mijn pukkie weg moet (en dat is ook mischien mogelijk, gezien ze hier niet naar buiten kan omdat overal muren zijn waar ze op en af moet springen dat slecht is voor haar boot) ze zullen egt niet zomaar een hond weg doen
Paintlinger schreef:Haha... wanneer ik hier een vergelijking "Hond-kind" maar snappen mensen dat nooit...
Maar ik heb hier mijn gelijke wel gevonden geloof ik...
Ik wil ook geen kinderen (ben 22 jaar...)....tenminste, ik wil ze niet zelf maken.
Er zijn er nog genoeg die nog een lieve papa en mama zoeken.
En om precies dezelfde reden heb ik een hond uit het asiel ....
Paintlinger schreef:Haha... wanneer ik hier een vergelijking "Hond-kind" maar snappen mensen dat nooit...
Maar ik heb hier mijn gelijke wel gevonden geloof ik...
Ik wil ook geen kinderen (ben 22 jaar...)....tenminste, ik wil ze niet zelf maken.
Er zijn er nog genoeg die nog een lieve papa en mama zoeken.
En om precies dezelfde reden heb ik een hond uit het asiel ....
Tiffany schreef:Het ligt niet aan de mensen die die nestjes fokken maar aan de mensen die impulsief een huisdier aanschaffen!
MoonChloe schreef:Misschien is het verschil wel dat de mens meestal niet 4 tot 10 kinderen tegelijk krijgt
Paintlinger schreef:@Quellian: Dat moment komt bij mij niet.....Ook al zal adoptie niet makkelijk zijn....daar sta ik voor en als ik zover ben, dan doe ik dat....(yup..ben een stijfkop)....
Kennissen van mij hebben 2 adoptie kinderen, dus mocht ik er aantoe zijn kan ik bij hen informatie inwinnen.
@Petite: Jij snapt mij
Ik sta voor wat ik zeg....altijd
Quellian schreef:En er komt in veel gevallen een moment in je leven dat je zóveel van iemand houdt, dat je niets liever wilt dan met diegene iets delen dat je met niemand deelt.
Quellian schreef:Tiffany schreef:Het ligt niet aan de mensen die die nestjes fokken maar aan de mensen die impulsief een huisdier aanschaffen!
Uiteraard, zo lang er vraag is, zal er aangeboden worden.
Vorige week was ik op de Vogeltjesmarkt in Antwerpen en heb heel wat mensen met een pup naar buiten zien komen. Zulke praktijken moeten imo stoppen, maar zolang er gekocht wordt... tja.
En ik zie ook niet zozeer een probleem in eens een nestje fokken oid, maar wel in het puur uit gemak/bezuiniging je poes ongeholpen naar buiten gooien en laten dekken (bij m'n moeder in de straat woont bv zo iemand, heeft tig nesten per zomer, komt niet meer van de kittens af en alles loopt ongeholpen bij elkaar en op straat).
Citaat:Of ze willen het gewoonweg niet snappenDan krijg jij ook zeker vaak te horen: och je bent nog maar 22, ik kan me voorstellen dat je ze nu nog niet wil.. Inderdaad ik zal liever een kind adopteren dan er zelf één kweken.. Maar ja dat andere mensen liever het op de leeftijd afschuiven omdat dat denkbeeld niet in hun straatje past, ook prima
![]()
En over de vergelijking hond- kind. Mensen zijn ook onderdeel van het dierenrijk, dus in mijn ogen kun je dieren en mensen wel met elkaar vergelijken. Blij dat jij er ook zo over denk