hoe konijn ombrengen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:55

Sonja schreef:
Ongelofelijk dat je een topic op internet gaat zitten typen ipv dat je zo'n dier in een doosje legt en er als de sodemieter mee naar de veearts rijdt...
"gaat over de zeik".... yeah right met een gebroken rug...

Idd.. en als 'ie zó erg over de zeik gaat krijgt 'ie misschien wel een hartaanval onderweg. Ben je dr gelijk vanaf en kost 't je ook geen geld. Sorry hoor maar ook ik kan hier heel slecht tegen.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:56

Kunnen volwassen konijnen eigenlijk zwemmen??
Heb vroeger nog wel eens een neestje jonge konijnen verdronken.
Emmer met water en dan de deksel erop.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:56

Ik zou het idd niet zelf doen als je niet zeker weet dat je het goed doet.
Maar als je toevallig een vader/broer/boer in de buurt hebt, waar je sneller bent dan de DA en die kan het wel, zou ik het zeker daardoor laten doen.
Dier moet uit zijn lijden verlost worden, hoe sneller hoe beter.

Ik vind het onzin dat er verschil is tussen een spuitje en zelf afmaken. Ik heb mijn eigen konijn ook laten afmaken door mijn oom, die was in de buurt en heeft hem heel snel uit zijn lijden verlost.
Anders moest ik met t beest in n doos naar de DA fietsen en daar in de wachtkamer zitten.. veel te veel stress.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:57

minkie schreef:

Moet hier nog serieus op in worden gegaan?
Nee laat maar :P

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:57

Ik zie dit ook heel simpel. Diertje is naar alle waarschijnlijkheid niet meer te redden dus moet zo snel mogelijk uit zn lijden verlost. Als je het zelf KAN en dus efficient en snel kan uitvoeren, is het net zo humaan of zelfs humaner dan een spuitje. Als je het echter niet goed doet heeft het beestje alleen maar meer pijn.
Maar als je niet naar de DA wil (op zondag kan de rekening toch echt wel hoog uitvallen! dan red je het niet met de 18.50 die genoemd is...vind ik sowieso al erg weinig) dan moet je het wel zo snel iemand nu laten doen.

Ik vind de toon hier agressiever dan nodig. Ik kan wel begrijpen dat de TS hierover een topic opent, misschien heeft ze dan in een paar minuutjes wel een goed antwoord op haar vraag. En dan kan ze het dus op een goede, snelle manier doen ipv zelf wat aan te modderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:58

In al die tijd dat je hier meepraat in dit topic had ja állang de da kunnen bellen en vragen wat de kosten zijn.

Ziek topic :x

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:59

Ik zou het niet kunnen denk ik. vooral als je gehecht bent.. anders zou ik me alleen maar schuldig voelen en het zou mij niet om het geld gaan. het gaan om je vriend... iig lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:00

Zwerte schreef:
Maar als je niet naar de DA wil (op zondag kan de rekening toch echt wel hoog uitvallen! dan red je het niet met de 18.50 die genoemd is...vind ik sowieso al erg weinig) dan moet je het wel zo snel iemand nu laten doen.

Dat weet je als je dieren neemt. Mijn konijn kost elke 6 weken 17,50 aan haken van dr kiezen halen, die doen we toch ook niet weg..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:01

Zwerte schreef:
Ik vind de toon hier agressiever dan nodig. Ik kan wel begrijpen dat de TS hierover een topic opent, misschien heeft ze dan in een paar minuutjes wel een goed antwoord op haar vraag. En dan kan ze het dus op een goede, snelle manier doen ipv zelf wat aan te modderen.

Het goede antwoord is NU naar de DA gaan. Als je dieren hebt moet je er goed voor zijn.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:02

Chiqa schreef:
minkie schreef:

Moet hier nog serieus op in worden gegaan?
Nee laat maar :P

nee vertel, niks laat maar.....

Tis alleen maar een idee, en het schijnt dat een verdrinkingsdood nog helemaal zo slecht niet is......

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 19:02

we rijden nu naar de DA, het kost 60 euro...

Anoniem

Re: hoe konijn ombrengen?

Super! En sterkte...

Sodeletuut

Goedzo :) Sterkte!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:03

Juul schreef:
Zwerte schreef:

Dat weet je als je dieren neemt. Mijn konijn kost elke 6 weken 17,50 aan haken van dr kiezen halen, die doen we toch ook niet weg..

Het gaat toch om een wild konijn? niet een die ze genomen heeft. lal mag die natuurljk ook niet lijden. Maar voor gekozen heeft ze er dan niet voor.

Goed van je alexx, sterkte
Laatst bijgewerkt door kazary op 22-02-09 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Sterkte Alexx!

minkie

Sterkte.... :(:)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Juul schreef:
Zwerte schreef:

dat weet je als je dieren neemt inderdaad. Daarom zeg ik ook dat ze OF naar de DA moet OF er nu een einde aan maken. Beide vind ik prima oplossingen.

Edit: zie dat je naar de DA gaat. Veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door Zwerte op 22-02-09 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

dorieeen

klap achterin de nek geven, dat beest heeft hartstikke veel pijn dus om hem nou nog mee naar de dierenarts te slepen, of te wachten tot dat de dierenarts bij jou is?
ik snap wel dat je geen 140 euro uit wilt geven aan een spuitje, en dan moet dat beest ook nog vet lang wachten. het is altijd moeilijk dat een dier dood gaat. maarja, het kan nu gewoon niet anders. het verdriet is net zo groot als het een spuitje krijgt. het is heel cru. maar het is gewoon zo. Sterkte er mee!! :(:)

Diane65

Ik geloof dit ik een dergelijk topic hier niet eens had geopend. TS had van te voren wel kunnen weten dat ze niet echt snel geholpen zou worden met goede tips om een dier snel uit het lijden te verlossen. Ik heb 1 x meegemaakt dat een jong konijn zo ziek was dat ze het niet ging redden, ik belde om 2 uur de dierenarts en mocht om 5 uur (!!) komen. Ja, op de behandeltafel stierf ze aan een hartstilstand door de stress. Moest nog EVEN onderzocht worden voordat de barbituratenspuit erin ging. Als ik nu voor de keuze sta, denk ik dat ik het zelf doe en zeker niet op de fiets/brommer naar de dierenarts toe ga rijden. Kost veel te veel tijd en stress voor het dier. De enige die weet dat het dier eraan gaat ben ik dan, het dier zelf niet.
Maar goed, gelukkig hebben de dierenvrienden het al zo ver dat zelf slachten/doden van huisdieren (i.c. dus ook konijnen van fokkers) wordt verboden, dus dan zal het zeker storm gaan lopen bij de dierenartsen. Of toch niet??

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:04

veel sterkte!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:05

__Jesper schreef:
In al die tijd dat je hier meepraat in dit topic had ja állang de da kunnen bellen en vragen wat de kosten zijn.

Ziek topic :x

waar zie jij dat de ts mee praat die is er allang niet meer geweest.

ik vind dat een paar mensen ff weer met beide voeten op de aarde moeten komen!
mensen en konijnen kun je niet vergelijken! als je ziet dat zo'n dier pijn lijd moet je hem snel uit zijn lijden verlossen of dat nou met een klap achter de oren is of met een spuitje, en of je het nu zelf doet of iemand anders. tegenwoordig wordt alles wel heel snel barbaars genoemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:06

kazary schreef:
[naam] schreef:

Het gaat toch om een wild konijn? niet een die ze genomen heeft. lal mag die natuurljk ook niet lijden. Maar voor gekozen heeft ze er dan niet voor.

Goed van je alexx, sterkte

't Is dr eigen, als je even goed las. Heeft zelfs een naam. :)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:07

goede keuze en veel sterkte ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:07

Ik ben erg blij dat je zo'n beslissing genomen hebt. Zelf doen is ook niet alles en daarbij vind ik laten inslapen bij de DA vele malen 'humaner'. Kosten mogen voor zoiets niet een weerhouding zijn het maar niet te doen- het beestje heeft nu een half uur langer geleden dan nodig. Een dier kost geld, dat weet je voor je eraan begint.

Veel sterkte!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:08

minkie schreef:

Zwemmen heeft toch niets met verzuipen te maken :roll:
Ik kan ook zwemmen, maar stop je me in een emmer met de deksel erop, leg ik toch echt het loodje.