Watvoor kat past het beste bij ons?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Watvoor kat past het beste bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:38

*Verliefd op Pixel*

Kost ie? :D

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:48

Voor geen miljoen...in geen miljoen jaar :o... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:49

Kolere wat een práchtige katten hebben sommige Bokkers :+:

Ik ben overigens dolgelukkig met 3 mormeltjes die niet achter asieltralietjes wilden... Heerlijke HTK-katten. Lief, speels, knuffelig, zelfstandig, gezond en... ik vind ze prachtig.

Maar als je een echte raskat wilt dan zou ik gewoon eens wat fokkers bellen voor info. Ik zou zelf bv aan een Ragdoll denken, maar ik kan me ook wel wat voorstellen bij de waarschuwing die (ik dacht) crossmonster daar voor gaf...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:53

Wat een schitterende katten hebben sommige bokkers!!
heilige birmaan, ragdoll, noorse of americaanse boskat. Allemaal geweldige rassen. Toen ik mijn kat ging aanschaffen heb ik eigenlijk heel lang getwijfeld welk ras ik zou nemen omdat ik ze allemaal erg leuk vond. Eigenlijk vond ik dat ik uit principe een kat uit het asiel moest halen. Ben daar toen eens gaan kijken, met het idee om dan naast een raskat ook een asiel kat te nemen.

Ben in het asiel opslag verliefd geworden op een maincoon kruising. Echt een super beest. Het is een onzettende kroel en een gigantische goedzak. Als ik zijn achterpootjes af en toe bij moet knippen, waar hij een ontzettende hekel aan heeft, friemeld hij zich steeds los maar springt binnen 2 seconden gelijk weer op schoot om te knuffelen. (of hij is gewoon heel dom, dat kan natuurlijk ook :o )

Van het voornemen om er nog een echte raskat bij te nemen is het nooit meer gekomen want deze kat is super voor mensen maar haat andere katten en vind dat hij het alleenrecht heeft op het baasje.

Dit is mijn grote trots, hij mag dan wel niet zo mooi zijn als een echte, voor mij is hij mijn grote liefde:

Afbeelding
Lekker bij het baasje op schoot, natuurlijk wel op je rug liggen, want dan kan er ondertussen ook nog op je buik geaaid worden.

Afbeelding

hou er alleen wel rekenig mee dat een (half)langharige kat gerant staat voor een onophoudelijke stroom kattenharen. Het zit echt overal en er is niet tegenop te stofzuigen.
Ik durf de mijne ook niet zonder toezicht buiten te laten omdat ik bang ben dat hij gestolen wordt.
Laatst bijgewerkt door BeeMed op 23-02-09 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:55

Ik wilde net zeggen, en de kattenbak verschonen is ook geen hemels karwei ;). En af en toe slingert die van mij ook een drol mee onder zijn staart, daar moet je wel tegen kunnen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 16:55

Het mag ook een wat oudere kat zijn maar probleem daarmee is dat je moeilijk kunt inschatten hoe die gaan reageren met kinderen en honden en aangezien ik beide heb moet dat wel goed gaan natuurlijk.

Wbt die ragdolls; er werd hier gezegd dat die zich slap houden als je ze optilt, ik kan daar niets over vinden op inet? Hoe zit dat?

De haren weet ik wel maar ik heb ook een kortharige hond in huis en die haart ook als een gek, vind ik ook overal haren van terug, op de gekste plekken := Ik heb destijds expres een kortharige hond genomen ivm haren maar ik kan me niet voorstellen dat een langhaar nog meer haart dus een kat kan er dan ook wel bij, van een korthaar vind ik ook wel de haren.

Edit; een drol meeslingeren? Hoezo?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:58

vooral het donshaar dat uit zijn buik komt is erg lastig want dat zweeft echt overal naar toe. Kom het echt op de gekste plekken tegen. Heb ook expres maar zwarte handdoeken gekocht zodat ik daar niet steeds tegen de zwarte haren aan zat te staren. (ja wie hou ik eigenlijk voor de gek, ze zitten er evengoed nog wel in)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:58

En ik weet niet of dat voor alle langharigen geldt hoor, maar onze half-Pers moet ook zeer regelmatig goed geborsteld en gekamd worden (en daar heeft ze de pest aan :D ). Anders komen er viltachtige klitten in haar vacht. Ze krijgt haar vacht zelf onvoldoende verzorgd om 'm helemaal goed te houden.

Misschien ook iets om rekening mee te houden bij de keuze van een ras.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:59

Je hebt gelijk hoor, Chichiba. De mijne gaan ook nooit weg, een dier neem je voor het leven.

Een drol meeslingeren klinkt wel jakkes :D
Mijn Pumbaa heeft een periode gehad waarin hij zijn eigen drollen uit de bak wipte en er vervolgens mee ging spelen (had nooit drollen in de bak, maar wel o.a. onder de bank).

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:03

Ja dat klopt inderdaad, ragdoll betekent lappenpop, je kan alles met ze doen. Ze laten zich overal oppakken en stribbelen niet tegen.Die witte van mij heeft de bijnaam "dweil", hij ligt plat op de grond en dan kan ik zo met hem dweilen ;). Die van mij spelen ook met de hond, gaat prima.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:08

*edit
Ja die bleef kleven aan zijn staart ;).Bortselen hoef ik bijna nooit, alleen om haren tegen te gaan.Die pluisjes plakken id overal aan! drama!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 17:08

Het nestje waar ik het over had op de vorige pagina komt uit een moeder zonder papier en een vader met papier, beide katten zijn wel overal op getest.
Hoe denken jullie er dan over? Is 300 dan nog steeds teveel?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:10

de mijne hoeft eigenlijk vrijwel niet gekamt te worden omdat hij eigenlijk vrijwel klittenvrij blijft. Ik kam hem wel regelmatig met het idee van elke haar die in de borstel zit. ligt straks niet op de grond. Heb alleen niet het idee dat het ook maar een beetje helpt. Nog geen 5 minuten later zie je al weer van alles uit zijn vacht komen zweven.
Gelukkig is hij dol op kammen, vooral zijn wangetjes en kin. Over de rest doet hij niet moeilijk, maar het moet dan niet te langduren. Het grappige is, dat als je de borstel op een plaats laat liggen waar hij er bij kan gaat hij helemaal zelf met zijn kin en wangen over de borstel wrijven. vindt ie lekker.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:13

Hoeveel weken is het kitten en is het geent? Ik vind het wel veel geld voor een niet raskat, afdingen naar 200 ;). Anders heb je voor 200 euro meer een raskat.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:13

maarre mocht je de mijne willen kopen, het bieden begint bij 1.000.000.000 :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:14

En eindigt op 32 april 3026 zeker? :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 17:16

Noah2006 schreef:
Hoeveel weken is het kitten en is het geent? Ik vind het wel veel geld voor een niet raskat, afdingen naar 200 ;). Anders heb je voor 200 euro meer een raskat.

De kittens moeten nog geboren worden, komen rond 1 april dus duurt nog even.
Ze worden geent, ontwormd, ontvlooid, de hele mikmak en mogen weg met 12 weken. Ze zegt dat ze alleen de onkosten eruit wil hebben (kosten voor voeding, dekkosten van de kater en DA) en dat de prijs dan afhankelijk is van het aantal kittens maar wss rond de 275-300 zal zitten.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:17

Heb je ook gevraagt welke tests en of ze/hij een kopie kon mailen? Als je vraagt zijn ze getest...hoor je al snel ja...Blijkt dan vaak alleen FelV en FIV te zijn...(sorry voor mijn achterdochtigheid...heb teveel van zulke verhalen gehoord)
Ik zou dan doorsparen voor een kat met stamboom...

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:18

Noah2006 schreef:
*edit
Ja die bleef kleven aan zijn staart ;).Bortselen hoef ik bijna nooit, alleen om haren tegen te gaan.Die pluisjes plakken id overal aan! drama!
Dit is inderdaad ook zo bij mijn birmanen, af en toe blijft er wat hangen :+ Ook de haren plakken overal aan, maar gelukkig vinden ze het echt heerlijk om gekamd te worden :=

@ anneliesdj: ik vind 300 euro voor zo'n kat echt te veel.. Het blijft een kruising zonder stamboom... Idd voor ongeveer 400-450 euro heb je gewoon een kitten met stamboom...

En ik ben het weer met chichiba eens (wordt wel eentonig O:)), vraag goed na waar ze op getest zijn!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:21

Chichiba schreef:
Heb je ook gevraagt welke tests en of ze/hij een kopie kon mailen? Als je vraagt zijn ze getest...hoor je al snel ja...Blijkt dan vaak alleen FelV en FIV te zijn...(sorry voor mijn achterdochtigheid...heb teveel van zulke verhalen gehoord)
Ik zou dan doorsparen voor een kat met stamboom...

Mee eens, kopie vragen of scan. Ook vind ik zelf het voordeel van een cattery dat veel van de kittens opgroeien in het huis / tuin. Er zijn vaak goede voorzieningen aanwezig, zo ontvang je een welopgevoed kitten. Die van mij kon al overweg met honden en andere katten echt ideaal.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 17:21

Ik heb gevraagd of ze getest waren op HCM en pkd (of wat jullie net ook noemden) en toen kreeg ik als antwoord; ja, zijn beide volledig getest.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:23

Annelies; het is een kruising, dus aan het papier van de papa heb je niets (in hoeverre je al iets aan papier hebt als je de kat enkel als huisdier wilt). Maar dan zou ik persoonlijk iets meer geld uitgeven aan een rasechte :j

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:39

Ik heb zoveel mooi katten voorbij zien komen hier! *zwijmel* Dat ik mijn noor ook een plekje wil geven :o

Afbeelding

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 17:42

Quellian schreef:
Annelies; het is een kruising, dus aan het papier van de papa heb je niets (in hoeverre je al iets aan papier hebt als je de kat enkel als huisdier wilt). Maar dan zou ik persoonlijk iets meer geld uitgeven aan een rasechte :j

Je hebt er niets aan nee, maar je hebt ook niets aan het papier van een raskat als je er toch niet mee fokt ;)
Het is alleen wel garantie dat iig de vader een raskat is en dat ik dus niet gewoon een HTK kat meekrijg met toevallig wat langer haar ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:43

En mijn gevonden Franse campingkatje die niesziekte had? :o

Afbeelding

Annelies; wat ik hier zo in heb topic heb gelezen, lijken mij Ragdolls erg leuk, zeker met kindjes. Ik heb verder geen verstand van rassen, maar dit is wat ik eruit gehaald heb :)