Ouders willen hond in laten slapen, ik niet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Rianne_

Re: Ouders willen hond in laten slapen, ik niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:17

Allereerst super dat er nog onderzoeken komen!

Wat ik wel even wil zeggen, is dat je niet moet vergeten dat het een oud vrouwtje is.
Je geeft het zelf al aan. Dementie en plassen.
Ze geeft het aan dat ze moet plassen.
Wat als je nu gewoon met haar op staat, laat plassen en dan uit de bench laat zodat ze een beetje haar eigen weg kan gaan?
Ze piept niet voor niks..
Niet drinken vanaf 19u lijkt me niet de oplossing eigenlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:20

_Rianne_ schreef:
Niet drinken vanaf 19u lijkt me niet de oplossing eigenlijk..

Nee dit is niet goed voor het lichaam, laat staan voor een oudere hond,
dat is het probleem verschuiven.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:23

Bij kinderen kun je dat wel doen, maar een hond kun je vanaf 19.00 niet laten plassen..
Ik weet niet of het al gezegd is? maar waarom geen luiers?
Van die grote Tena lady luiers? Knip je een rondje uit, waar de staart door heen kan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:27

Je kunt een hond niet uitleggen, dat ie in zijn luier mag plassen. Ze zal het misschien tot vervelens toe ophouden en janken. Verder nog de kans dat ze de luier afpeutert en dan maar hopen dat ze er niets van binnen krijgt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:27

Ik heb ook een oude hond die ook plaspillen krijgt en andere medicijnen [fortekor] voor haar hart.Ze heb vocht achter de longen en heb artrose in haar voorpoot.Ook zij moet er s'nachts wel eens uit,soms wel 3 keer per nacht.Ik heb het er voor over,ik sta op en laat der uit.Mensen zeiden ook tegen mij waarom laat je der niet inslapen, zo kost ze toch veel te veel geld.Naja zeg, ze is nog speels,eet als een bootwerker en heb geen pijn.Ze heb het alleen wat benauwd,verder nix.Ik vind het heel goed dat je met je ouders nog gepraat heb.En ik hoop echt dat ze de hond niet laten inslapen.En die buren?ach sommige mensen klagen altijd wel,trek je daar nix van aan.Geniet nog van je hond zolang die er nog is.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:29

Mindim schreef:
Je kunt een hond niet uitleggen, dat ie in zijn luier mag plassen. Ze zal het misschien tot vervelens toe ophouden en janken. Verder nog de kans dat ze de luier afpeutert en dan maar hopen dat ze er niets van binnen krijgt.

Tsjah, bij kat die ik ooit tegen kwam kon het ook.. dus misschien dat het bij een hond ook een idee was ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:30

NonaWen schreef:
Tsjah, bij kat die ik ooit tegen kwam kon het ook.. dus misschien dat het bij een hond ook een idee was ;)

Een kat??? Die heeft toch een kattenbak???

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:40

Om de hond nu te gaan plagen met luiers? Denk eigenlijk ook niet dat het werkt.
Gewoon laten drinken (alleen geen hele sloot net voordat ze gaat slapen) en om 23 uur eruit, dan bijv om 3 en dan om 6. Zo moet het lukken. En dan kun je zeggen dan blijft ze janken omdat ze denkt dat wij op zijn: ze jankt nu ook gewoon door als je het negeert, alleen nu met een hoop ongemak erbij omdat ze moet plassen.

Zou toch wat zijn als je een dier dat het verder nog goed doet en vrolijk is zou moeten inslapen (of buiten je gehoor opsluiten en negeren) omdat je anders een keertje je bed uit moet snachts
Van een keertje de wekker, of als de hond het aangeeft, je bed uit ga je niet dood

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:54

Chiqa schreef:
NonaWen schreef:

Een kat??? Die heeft toch een kattenbak???

Een incontinente kat komt niet meer zo snel bij de kattenbak ;) deze was trouwens ook nog verlamd aan de achterkant.. ;(

However.. het was maar een idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:03

Zo'n kat zou ik persoonlijk wel in laten slapen.....
als een kat zichzelf niet meer schoon kan houden (en daar hoort incontinentie imo ook bij) is het geen leven meer voor zo'n beestje..... vind dat echt sneu.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:03

Tjee wat moet die hond zich k*t voelen.... Is eigenlijk een zindelijke hond. Wordt 's nachts opgesloten en buiten gehoor van eigen gezin gehouden waar hij jankt van de pijn door de druk op de blaas. Moet uiteindelijk de plas tòch laten lopen en er zelf inliggen aangezien hij in de bench zit.... :oo

Kan me voorstellen dat de buuf het voor de hond opneemt en klaagt. Zou ik ook doen als de hond van mijn buren zo jankte.

Correct me if I'm wrong....

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:06

Yamcha schreef:
Zo'n kat zou ik persoonlijk wel in laten slapen.....
als een kat zichzelf niet meer schoon kan houden (en daar hoort incontinentie imo ook bij) is het geen leven meer voor zo'n beestje..... vind dat echt sneu.....

Ik ook, dit was een geval op een dierenkliniek.. maar 't baasje wilde dat gewoon niet. Het was eigenlijk net een baby steeds verschonen.. Maar dit wordt wel heel offtopic.
We hadden ook een hond toen die niet meer kon lopen.. die wél uit moest..

Maar jah, on topic weer :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:10

NonaWen schreef:
Een incontinente kat komt niet meer zo snel bij de kattenbak

O ja natuurlijk dat kwam even niet in mij op, nee als een kat incontintent is zal het snel over zijn hier, ik heb een dement wordende oude kater die enorm veel piest, (Elke dag de bak verschonen) veel drinkt en snachts de hele boel bijelkaar brult op zijn tijd.
Een brul geven of een schoen naar beneden donderen heeft geen zin, schrikken zal hij dr niet van want hij is ook nog eens stok doof.
Dus sta menig maal met gebalde vuisten oververmoeid voor hem als hij weer eens aan het brullen is, dan schrikt hij zich de pletter als hij me ineens ziet staan.

Dementie is erg vervelend, mijn kater houdt me dan wel wakker, maar verder doet hij alles nog zelfstandig, eet goed en is niet gebrekkig, dus dan laat ik hem nog lekker van zijn oude dag genieten.
Bij een hond is dat toch anders, die gaan niet op een bak, ik hoop dit voorlopig nog niet mee te maken
maar als ik er ook elke dag om 5 uur uit zou moeten zou ik er ook voor kiezen om hem eventueel een spuitje te geven of een medicijn natuurlijk, als dat er is :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:16

Ik heb een hond die er redelijk standaard om 3.30 uur 's nachts uit moet. Hij houdt het gewoon niet vol. Tja blij ben ik er niet mee maar het is niet anders. Ik hoop dat jullie tot een oplossing komen, maar vind wel dat jullie erg star met zo'n oudje omgaan. Niet een extra keer eruit, in de bench 's nachts waar ze al helemaal niet wil plassen natuurlijk, niet bij iemand op de kamer enz. Als ze jong zijn heb je meer de lusten en als ze ouder zijn vaker ook de lasten. Dat hoort erbij ,het is nu eenmaal geen wegwerpartikel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:18

Ik snap dat bench gebruik ook niet helemaal, waarom zit ze eigenlijk nog in een bench?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:20

Nikka schreef:
Ik heb een hond die er redelijk standaard om 3.30 uur 's nachts uit moet. Hij houdt het gewoon niet vol. Tja blij ben ik er niet mee maar het is niet anders. Ik hoop dat jullie tot een oplossing komen, maar vind wel dat jullie erg star met zo'n oudje omgaan. Niet een extra keer eruit, in de bench 's nachts waar ze al helemaal niet wil plassen natuurlijk, niet bij iemand op de kamer enz. Als ze jong zijn heb je meer de lusten en als ze ouder zijn vaker ook de lasten. Dat hoort erbij ,het is nu eenmaal geen wegwerpartikel.

Dat is ook iets waar je voor kiest. Je laat je hond oud worden bij je, en ook de laatste tijd moet een gelukkige tijd zijn voor de hond. OUde honden kosten energie, en tijd........ dat hoort erbij.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:20

Bij beginnende dementie kun je tabletjes krijgen van de DA. Heeft bij onze kat goed geholpen, die kon de bak niet meer vinden en brulde ook veel, 3 maanden die pilletjes en hij was weer als vanouds, hij is nu 21 jaar en doet het nog (weer) heel goed.
Je moet er dan wel op tijd mee beginnen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:24

Chiqa schreef:
Ik snap dat bench gebruik ook niet helemaal, waarom zit ze eigenlijk nog in een bench?

Niet 'nog' maar sinds een paar jaar:

Citaat:
Onze hond slaapt sinds 2 jaar in een bench. Ze is nogal bang van onweer, dus sloopte thuis de hele boel als er onweer kwam 's nachts. Dus langzaam hebben we de bench geintroduceert en nu is ze der soms niet eens uit te krijgen als ze wil slapen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:30

Nicole288 schreef:
Bij beginnende dementie kun je tabletjes krijgen van de DA. Heeft bij onze kat goed geholpen, die kon de bak niet meer vinden en brulde ook veel, 3 maanden die pilletjes en hij was weer als vanouds, hij is nu 21 jaar en doet het nog (weer) heel goed.

Tegen dementie zijn echt geen pilletjes hoor.... Pilletjes zijn vast voor een ander bijverschijnsel geweest.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:36

slimmerik schreef:
Nicole288 schreef:

Tegen dementie zijn echt geen pilletjes hoor.... Pilletjes zijn vast voor een ander bijverschijnsel geweest.

Wij hebben ze echt voor dat doel gekregen en ze hielpen (welk middel heeft als bijwerking dat het een kat helpt de weg in huis en zijn bak te vinden? Dan zal het dat geweest zijn)
Hij vertelde er zelfs bij dat het bij mensen ook zou kunnen, mits je vroeg genoeg begint, maar dat het niet gedaan wordt omdat het te duur wordt gevonden.

Maar goed, mss bestrijdt het dan de symptomen ervan, maar dat is toch al helemaal super, kat werd weer helemaal de oude. En na 3 mnd waren ze niet meer nodig ook.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:40

Bij beginnende dementie wordt wel Fitergol voorgeschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:48

Nicole288 schreef:

Serieus????Want dan zit ik morgen nog bij de DA ik wordt zo moedeloos van dat gebrul soms,
hoe heet dat middel?

Nicole; o daar had ik overheen gelezen thanks.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:49

Ik heb ook een oude hond, en ik moet zeggen dat ik het ronduit zielig vind dat deze hond zijn plas moet ophouden en dat eigenlijk niet meer kan. Mijn oudje slaapt gewoon op een kussen in de keuken, en soms ligt er smorgens in de hal een plasje. Big deal! Opruimen en vrolijk blijven dus ;)

Als je de hond alleen maar in de bench kan houden snachts om welke reden dan ook, neem dan een grotere bench, met half een bed om op te slapen en de andere helft kranten waar ze eventueel op kan plassen. Voor een hond is het eigen bed bevuilen ook heel erg.

Het lijkt mij zowiezo heel slecht als de hond vanaf 19.00 geen drinken meer krijgt. Ik denk dat je dan vraagt om nierproblemen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:56

hmmm...
Hond op de plaspillen (oke nu er vanaf) die vanaf 19.00 uur geen water meer krijgt.
Hij wordt nu onderzocht als hij blijft plassen op nierfalen en op D.M.

Niet om het een of ander, maar hond die op de plas tabletten staat ga je geen water beperken!
En ook een hond die zijn lichaam door veel te drinken nog net in eventwicht weet te houden
(bijvoorbeeld met nierfalen of D.M), kan je niet zomaar water beperken. (kan letterlijk levensgevaarlijk zijn)

Hond moet ten allen tijde water ter beschikking hebben,
of je moet ondertussen andere oorzaken van het vele plassen al uitgesloten hebben.

Ik zou ook janken als ik dorst had, of met mijn zindelijke lijf buiten mijn benchje wou plassen.

Luier bij dieren niet echt gebruikelijk. Vaker een catheter (en ja, ook die hebben een miljoen nadelen)
(door bijzondere omstandigheden, bijvoorbeeld tijdelijke verlamming)

Er zijn inderdaad pilletjes die bij een aantal dieren helpen als ze de weg een beetje kwijt zijn.
Soms helpen ze goed, soms een beetje, soms totaal niet!
Maar als DE remedie tegen dementie was uitgevonden,
waren de verzorgingstehuizen voor mensen ook een stuk leger.

Als de hond moet blijven zou ik zeggen asap bloedonderzoek, urine onderzoek e.d.
En helaas pindakaas, nachtelijk uitlaat rooster opstellen (voor alle familieleden) en geen waterbeperking.
Tevens een schoonmaak rooster zodat iedereen in de familie een keer hondepies op mag ruimen.
Tegelijkertijd vingers ernstig kruisen en hopen dat hij niet meer jankt!

Wat kreeg jullie hond nog meer voor hartmedicatie? Lijkt me namelijk raar om alleen plastabletten te geven.
(neem even aan dat ie ook iets krijgt wat zijn hart een beetje helpt)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 01:03

oke ik denk dat je niet blij met mij gaat zijn.

Denk is bij jezelf. als jij in je eigen plas moest liggen.. omdat je het niet meer op kon houden: hoe zou jij je voelen?

Als je pillen moest slikken om uberhaupt te kunnen leven: Hoe zou jij je voelen?

Als je de weg kwijt ben en niet meer weet wat je moet.. in paniek raakt: Hoe zou jij je voelen?

is het eerlijk om je hond door te laten leven? weetje hoe rot een dier zich voelt als hij iets niet meer "kan"?
Mijn golden hebben wij op 13 jarige leeftijd laten gaan, hij kon zijn plas niet meer ophouden en buiten viel hij om als hij aan het plassen was. Hij wilde niet meer binnen liggen omdat hij bang was het vies te maken.

Midden in de nacht, hoe hard het ook onweerde (was hij als de dood voor) wilde hij naar buiten. Zijn blaas trok het niet meer.. hij wilde braaf zijn voor zijn baasje..

Hoe eerlijk is zo'n bestaan voor het dier dat je al zo lang liefde geeft? ookal is het voor jou echt niet makkelijk?