Het poesje van de Purina reclame.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Het poesje van de Purina reclame.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:07

Ver weg, :p ik woon in het noorden, bij zwolle.

Maar zoals ik al eerder aangaf vind ik 500-600 voor een kat best wat en van mij mag het net zo goed een kruising zijn, ongelukje of wat ook, zolang het maar een lief dier is.
Dus ja ik wil wel op shows kijken maar die katten daar zijn voor mij gewoon onbereikbaar dus dat is meer mezelf pesten dan :p

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:08

Mijn vriendin heeft er eentje Binky een Noor zonder papier maar zelf uit Noorwegen meegenomen...heeel groot en heeel veel haar zwart wit ,hij is super mooi.Maar het karakter van mijn kat vind ik beter naar iedereen danwel.

Mijn bengel heb ik gekocht in Beek bij Doetighem ik woon in Asten dit was zo´n 1,5u rijden bij ons vandaan...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:09

Dat is ook weer zo..

Dan zou ik idd eens kijken naar een herplaatser.
Dat je dan de kittenmaanden niet meemaakt, och zo erg is dat ook niet, als een kat wat ouder is is het karakter al ontwikkeld en kom je meestal niet meer voor verassingen te staan.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:11

anneliesdj schreef:
is de kortharige erg kortharig dan? :=
ik bedoel, ook geen dikke staart of pluimpjes aan de oren ofzo?

je bedoeld de nebelung/rus? De normale blauwe rus is kortharig, zonder pluimpjes of wat dan ook. Maar zoals de meeste raskatten hebben ze een vrij typisch karakter.
Dit is een gewone rus: http://www.zoo-logics.com/fotoskatten/blauwerus.jpg
Ik vind halflang/langharig ook geweldig. Ga me later verdiepen in karakters en asiels langs om te kijken wat het beste bij mij past want ik vind zowel de noor, maine coon, turkse angora, nebelung en somali geweldig (laatste is een halflangharige abessijn)

Op de vorige pagina stond trouwens dat ze truien van angora breien, naar mijn weten is dat nog altijd van Angora konijnen :D

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:11

Helaas heb ook ik niet de centen om zo´n kat zomaar even te kopen....en ik vind er zoveel mooi zolang ze maar niet rood zijn of schildpad zijn.
Het liefst grijs dus of zwart-wit of chocolad point blauwe ogen,lang haar of heilige birmaan kleuren behalve red poind dan.
De mijne is Silver Smooke.
Laatst bijgewerkt door vivana op 20-02-09 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:15

@Crossmonster die Noor van mij is dus écht niet speels :D
Liever lui dan moe, maar een heerlijke knuffel ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:16

Hier is de oppermama (silke) ook een luilak hoor, maar altijd wel te porren voor tikkertje of hengeltje :D

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:17

Jep de reclame betreft een Maine Coon (maar dat was al duidelijk inmiddels ;) )
Ik heb twee van deze dames, beide met stamboom, maar wel herplaatsers. Ik was verliefd op het ras, een collega van mij had er een aantal. maar de prijs hield ook mij tegen....
totdat er een herplaatser op mijn pad kwam, de twee jaar oude Amy... Ze pastte in de cattery niet meer in de groep en vocht constant. Ik kon haar voor een luttel bedrag overnemen. :D

Ik vond het zielig voor haar dat ze overdag alleen was en overwoog een tweede kat. Dan maar een HTK erbij ;) Maar wederom besliste het lot anders.... De fokster van Amy had lucht gekregen van mijn plannen en belde mij. Ze had nog een herplaatser van 9 maanden oud, een goed permanent thuis was de prijs... een week later haalde ik Nayeli op. :D

Soms moet men wat geluk hebben en eens rondvragen. Als men niet persé een kitten wil, en verder geen fokambities heeft (was toch al wat ingewikkelder is met raskatten) kan dat soms goedkoper uitpakken.

Beide dames zijn erg speels en dikke vrienden. Ze praten erg graag en hebben een heel verschillend stemgeluid, ik hoor dan ook wie loopt te kletsen. Stemgeluid van een 'coon' is niet zo luid, eerder beschaafd. ook zijn ze erg aanhankelijk en volgen me vaak als hondjes....
Laatst bijgewerkt door Rochiril op 20-02-09 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:18

crossmonster schreef:
Hier is de oppermama (silke) ook een luilak hoor, maar altijd wel te porren voor tikkertje of hengeltje :D

Die van mij is als de dood voor het hengeltje en dan vooral voor het muisje dat eraan hangt :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:18

Zwerte schreef:
anneliesdj schreef:

Op de vorige pagina stond trouwens dat ze truien van angora breien, naar mijn weten is dat nog altijd van Angora konijnen :D

Angora is angora, of dat nu van een konijn, geit of kat komt maakt niet uit hoor. Het is alleen wel zo dat het scheren van een kat/konijn weinig lonend is omdat lang niet alle haar gebruikt kan worden.

crossmonster schreef:
Dat is ook weer zo..

Dan zou ik idd eens kijken naar een herplaatser.
Dat je dan de kittenmaanden niet meemaakt, och zo erg is dat ook niet, als een kat wat ouder is is het karakter al ontwikkeld en kom je meestal niet meer voor verassingen te staan.

Het is niet zo dat ik het geld er niet voor heb, als ik het het geld waard zou vinden zou ik er best voor willen sparen. Maar ik vind 600 voor een kat gewoon idioot veel geld, ookal is het nog zo'n mooi dier, ik zie ook echt de meerwaarde van een stamboekpapier niet. (muv het instandhouden van het ras maar dat is voor mij niet van toepassing want ik hoef echt geen kittens) Even goede vrienden met de mensen die het er wel voor over hebben hoor, dat maakt me niet uit en kan ik me ook wel voorstellen, ik denk er alleen anders over ;)

Ja met een oudere kat sta je niet voor verassingen mbt karakter maar bij een kitten kun je nog makkelijker wennen aan een bepaald karakter, dan groei je er echt in. En zo'n klein wollebolletje wat hupsend door het huis gaat met stijf staartje, wat is er nu mooier?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:21

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:27

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:49

Dat is inderdaad een mooie kat!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:55

hier ook een Norenliefhebber, heb vroeger altijd HTK´s gehad maar ben nu compleet gevallen voor de Noor en heb er 4, kijk maar eens in mijn onderschrift onder katten.

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 01:07

Ooh, die grijze van jou is prachtig! Wat een super mooi poesje, hoe heet die kleur? Is dat 'gewoon' schildpad of is het verdund ofzo?
Ik vind de bruine in je profiel weer wat 'te', zo'n enorme kraag en buik/rug haar spreekt me minder aan, hij lijkt me ook iets te dik of niet? := of is het echt allemaal haar?
Voor mij is het genoeg als de poes een dikke staart heeft, wat pluimpjes aan de oren(vind ik zóó charmant) en een klein kraagje, een écht langharige vind ik weer minder mooi omdat ik juist van slanke poesjes houd en door al dat haar lijken ze dan zo 'groot'.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:32

aangezien hier veel kattenkenners zijn, heb ik een vraagje!

ik kwam heel vaak 2 katten tegen bij een boerderij waar ik langs reed, deze 2 katten waren vrij groot en hadden de kleur van een poema. De kop leek ook vrij veel op een echte poemakop. Grote groene ogen erin...

Ze waren echt prachtig...

iemand een idee wat voor ras het kan zijn?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:35

die grijze is een black tortie smoke (zwart zilver effen schildpad), die ´bruine´is een black tortie tabby (ook schilpad maar dan zonder zilver en mét streepjes) en heeft gewoon zoveel haar, ze is heel groot voor een poes, weegt bijna 7 kg dus die zou voor jouw smaak te groot zijn. Ik heb alleen maar poezen geen katers, dus alle Noren die je ziet zijn ladies.
Het grijsje Seleentje is wel een beschaafd kleine dame en heeft ook niet zo´n enorme kraag in de winter, meer jouw smaak. Er is geen 1 tortie hetzelfde getekend dus als je op deze kleurslag valt zul je goed moeten zoeken.

Afbeelding

Helaas kun je niet van te voren beoordelen of het een echte Noor wordt qua vacht, er zijn heel zwaar behaarde Noren zoals Isami maar het is afhankelijk van hoe je ze houdt, bij de kachel of dat ze naar buiten mogen.
Het rooie monstertje heeft ook heel veel haar nu maar zij heeft nog kittenvacht, ze heeft ook de grootste pluimstaart van allemaal, ben heel benieuwd hoe die gaat uitgroeien.
Laatst bijgewerkt door cissy op 22-02-09 01:42, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 01:35

Afbeelding
laetitia; Zoiets?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:39

crossmonster schreef:
Idd kom je , als je geen 500 euro wilt neertellen, al gauw uit bij kruisingen, en die zijn altijd te duur betaald, omdat daar vaak geen tests zijn uitgevoerd.

Ik heb destijds bewust gekozen voor de Noor, omdat ik helemaal verliefd was geworden op dat ras.

Ik heb een raszuivere Noor voor noppes van marktplaats gehaald een aantal jaar terug.
De vrouw had een cattery, maar door ziekte van haar kon ze het allemaal niet meer aan.
Daar komt de mijne dus vandaan.
Zijn vacht was tot op het bot vervilt en hebben hem twee keer moeten laten scheren onder narcose.
Nu is het een heerlijke prachtige kerel maar wat aan de kleine kant gebleven voor een Noor.

Maar die kat van die reklame is echt super mooi, mijn man en ik zitten ook steeds te kwijlen als we die zien. :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 01:39

cissy schreef:
die grijze is een black tortie smoke (zwart zilver effen schildpad), die ´bruine´is een black tortie tabby (ook schilpad maar dan zonder zilver en mét streepjes) en heeft gewoon zoveel haar, ze is heel groot voor een poes, weegt bijna 7 kg dus die zou voor jouw smaak te groot zijn. Ik heb alleen maar poezen geen katers, dus alle Noren die je ziet zijn ladies.
Het grijsje Seleentje is wel een beschaafd kleine dame en heeft ook niet zo´n enorme kraag in de winter, meer jouw smaak. Er is geen 1 tortie hetzelfde getekend dus als je op deze kleurslag valt zul je goed moeten zoeken.

Helaas kun je niet van te voren beoordelen of het een echte Noor wordt qua vacht, er zijn heel zwaar behaarde Noren zoals Isami maar het is afhankelijk van hoe je ze houdt, bij de kachel of dat ze naar buiten mogen.
Het rooie monstertje heeft ook heel veel haar nu maar zij heeft nog kittenvacht, ze heeft ook de grootste pluimstaart van allemaal, ben heel benieuwd hoe die gaat uitgroeien.

Ok maar heeft een noor dan normaal meer de vacht van de grijze of van de bruine?
Ik val niet speciaal op één kleur eigelijk, vind de donkere kleuren wel mooi zoals bv schildpad of effen zwart maar ik kan net zo goed een mooie zwart-witte of rode tegenkomen, rood is meestal wel een van de minst mooie kleuren voor mij, toevallig gister wel een heel mooie gezien op inet :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:44

die foto die ik er tussen heb geplaatst van Selene is haar volle wintervacht, zilver geeft vaak een zachtere vacht dan een ´gewone´ zwarte vacht, maar vachtlengte is individueel. Vriendin van mij heeft een kater die helemaal geen kraag heeft in de winter en zijn kinderen weer wel, hij vind het blijkbaar niet koud genoeg.

edit; ik heb 4 noren maar ze hebben allemaal een verschillende vacht, zelfs moeder en dochter verschillen.
Laatst bijgewerkt door cissy op 22-02-09 01:47, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:44

anneliesdj schreef:

nee het waren katten zonder vlekken. dus alleen de goudbruine poemakleur met een gloed erover...
ook niet zo groot als deze kat.

Vond ze zooo gaaf. Ben ze ook nooit ergens anders tegengekomen. En nee ik verbeeld me het niet hoor (met die poema die zogenaamd op de veluwe rondliep in gedachte :+ ), want ik wandelde er bijna elke dag met mijn paardje...
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 23-02-09 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto quoten. Foto in link geplaatst.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 02:15

poemakleur? Dat is dus gewoon effen bruin? Dan kan het vrij veel zijn denk ik...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:18

ja effen bruin. Roestbruin zeg maar. Korthaar (dus echt korthaar. Zoals een boxer hond dat heeft)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:15

ik las hier ergens dat htk-katten niet makkelijk te vinden zijn in langhaarversie ?
Aanschouw mijn leeuwtje :D :

klik