Ik weet me geen raad meer met mijn hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: Ik weet me geen raad meer met mijn hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:42

Een Labradoodle is een hypoallergene hond.....mensen met een allergie kunnen vaak wel tegen een labradoodle :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:45

bezelbub schreef:
Ja tjee zeg wat verwacht je nou?
Sorry hoor maar het is een levend wezen met een eigen karakter en geen vouwpapiertje!!!!!

Mijn stiefmams heeft al 13 van dat soort honden, niet luisteren dan maar dumpen en zij draait er voor op en nou gut ze zijn allemaal evne lief en leuk, ze moet iedere morgen de poep en plas opruimen omdat die honden allemaal gefrustreerd zijn door vorige eigenaren maar me ma klaagt nooit Nooit, tjee zeg koop dan geen hond

Het is me niet helemaal duidelijk wat je hier nou mee bedoelt??
De TS heeft de optie hond weg doen volgens mij nog niet echt geoppert. Bovendien gedraagt haar hond zich redelkijk goed tot je hem buitenshuis loslaat. Het is dus geen totaal losgeslagen hond.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:47

hey,
klinkt heel bekend in de oren,
maar wij hebben het op zoveel manieren geprobeerd.

er was voor ons een noodgreep. en zal hier een hoop gelazer mee krijgen
maar is voor ons wel een opluchting geweest.

wij hebben een band gekocht met een kastje er aan, voor stroom
als de hond dan los liep en er vandoor ging. gaven we eerst een waarschuwing
met commando, dit herhaalde we. reageerde hij nog steeds niet. dan gaven wij via een afstand
bediening een schokje naar de hond. waardoor deze ging stil staan omdat ze 'iets' voelde. en hierdoor
uit het patroon gehaald kon worden, en weer naar ons toe kon komen. en hieruit beloond werd..
hoe de hond erop reageerd. dat is per hond verschillend. maar voor ons heeft dit een hoop ontspanning
gegeven en kunnen nu gewoon over de hei zonder de hond kwijt te raken

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:48

Paintlinger schreef:
Een Labradoodle is een hypoallergene hond.....mensen met een allergie kunnen vaak wel tegen een labradoodle :j

Ja en die eigenschap komt toch van de poedel kant, omdat poedels niet zo verharen. Ik dacht dat die kruising bedacht was om het temperament van een labarador te krijgen in een hypoallergene hond. Ik dacht daarom dat een poedel kwa temperament wat moeilijker was. Maar dat blijkt dus niet waar te zijn. Waardoor ik mij nu afvraag waarom is er dan de labradoodle.

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:50

liedje89 schreef:
Paintlinger schreef:

Ja en die eigenschap komt toch van de poedel kant, omdat poedels niet zo verharen. Ik dacht dat die kruising bedacht was om het temperament van een labarador te krijgen in een hypoallergene hond. Ik dacht daarom dat een poedel kwa temperament wat moeilijker was. Maar dat blijkt dus niet waar te zijn. Waardoor ik mij nu afvraag waarom is er dan de labradoodle.

karakter, de labrador was vroeger bekend als fijne gezinshond.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:55

tja............ ik ben altijd erg functioneel in dat soort dingen.........

Hoppaa teletac band om, en laat hem maar stuiteren als hij niet wil luisteren of ongewenst gedrag vertoond tijdens het los lopen......

alternatief is nooit meer los

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:56

Dat meen je niet KiWiKo?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:00

ja tuurlijk............ als die hond niks anders doet dan zijn middelvinger opsteken naar je kan je twee dingen doen.......... of de hond nooit meer loslaten, of hem op afstand kunnen corrigeren........

Dan kies ik ervoor dat de hond op afstand ook leert te luisteren............. want nooit meer los vind ik veel sneuer

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:00

KiWiKo schreef:

Hoppaa teletac band om, en laat hem maar stuiteren als hij niet wil luisteren of ongewenst gedrag vertoond tijdens het los lopen......

Ja kan ook een optie zijn!!!!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:02

@KiWiKo: Mijn moeder heeft ook zo'n puber...een half jaar geleden ging hij er meteen vandoor als hij los kwam.
Maar met de juiste training is dit opgelost.....

Dus dat is echt niet de enige optie..... :n (eerder de laatste optie)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:04

KiWiKo schreef:
ja tuurlijk............ als die hond niks anders doet dan zijn middelvinger opsteken naar je kan je twee dingen doen.......... of de hond nooit meer loslaten, of hem op afstand kunnen corrigeren........

Dan kies ik ervoor dat de hond op afstand ook leert te luisteren............. want nooit meer los vind ik veel sneuer

Er zijn mensen die geloven dat je een hond kan opvoeden zonder hem ooit te straffen. Ik ken er een en die heeft de meest afgetrainde hond die ik ken. Hond is volgensmij een vuilnis bakkie zit wat terrier in, dus hij zal wel niet de makkelijkste zijn. Als je het comando nee goed aanleert kan je ook een eind komen zonder martelwerktuigen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:07

waarom zou je een hond niet kunnen/mogen corrigeren op afstand :) het is geen straf, het is een correctie......... en alles wat opgroeid heeft zo nu en dan een correctie nodig.

en een martelwerktuig wil ik het nou ook weer niet noemen zeg :) dat maken wij mensen ervan met de elektrische stoel in ons achterhoofd :) :) als dit een martelwerktuig zou moeten zijn dan is schrikdraad om je land heen het ook :) :) wat een onzin ;)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:09

moeilijk hoor zon situatie....

maar de hond heeft nu al zo vaak gewonnen en is door de baas al zo slim gemaakt....eigenlijk best wel sneu......dat de hond nu op zn flikker krijgt omdat er iets mis is gegaan in opvoeding....deze hond is toevallig slimmer , dominanter en vindingrijker dan zn baas,,

dat ik denk dat een teletac missch wel goed is, alleen in de handen van iemand die weet wat hij doet... en met goede begeleiding...ik zou als ik TS zelf neit met zon ding beginnen te knoeien...

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:10

KiWiKo schreef:

Ik ben benieuwd:
Wat vind jij ervan dat als een paard niet meer wil springen met stroomstoten over de hindernis gejaagd wordt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:11

als een paard niet wil springen dan is dat niet direct hinderlijk voor de rest van de omstanders.............. toch? geen vergelijking dus :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:15

KiWiKo schreef:
waarom zou je een hond niet kunnen/mogen corrigeren op afstand :) het is geen straf, het is een correctie......... en alles wat opgroeid heeft zo nu en dan een correctie nodig.

en een martelwerktuig wil ik het nou ook weer niet noemen zeg :) dat maken wij mensen ervan met de elektrische stoel in ons achterhoofd :) :) als dit een martelwerktuig zou moeten zijn dan is schrikdraad om je land heen het ook :) :) wat een onzin ;)

Schrikdraad is iets heel anders dat is altijd op dezelfde plek en dat weet je na twee keer. Je hond te pas en te onpas een schok geven vind ik wat anders.
En ik vind het trouwens een straf als het pijn doet. En je gaat me niet vertellen dat dat geen pijn doet, nee roepen is een correctie die je ook prima kan aanleren.

Ik vind een slipketting ook een martelwerktuig trouwens dus misschioen heb je die klassificatie bij mij gewoon snel :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:18

stroom is stroom........... te pas en te onpas??????? alleen als hij een commando negeert, is niet te pas en te onpas hoor :) dat is een gevolg van het opsteken van je middelvinger :)

het doet een paard ook pijn als hij tegen het stroomdraad aankomt, of dacht jij dat ze het zo lekker vonden en daarom zoveel ontzag voor het witte draadje hebben?

een slibketting heeft weinig uit te halen als die losloopt :) :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 19-02-09 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:18

Ik heb ook geen last van een loslopende poedel. Daar heeft vooral de eigenaar last van als hij weer naar huis wil en de hond niet mee wil.

De persoon die dat paard moet verkopen die niet mee wil springen heeft daar heel veel last van. Dus ik wil graag weten hoe jij daar dan tegenover staat.

Ik heb namelijk het idee dat in dit geval iedereen op zijn kop zou staan en dat er nu heel gemakkelijk wordt gedaan over stroomschokken toedienen aan een hond. Er zijn echt nog wel andere manier om dat op te lossen. Maar die kosten idd wat meer energie van de eigenaar......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:21

de hond bijt in handen van voorbij gangers (lijkt mij overlast :D ) de hond bulliet andere honden (lijkt mij overlast) dier luisterd niet!

een paard wat niet wil springen, wil niet springen en zal dus niet een springpaard worden....... heeft verder niemand last van...... dus nogmaals een totaal vreemde vergelijking die helemaal niets maar dan ook niets van doen heeft met loslopende honden die niet willen luisteren :)

het schrikdraad om jouw land heen, geeft ook stroomstoten, aan je paard nog wel!!!! stoutert!!! :D magnie!!

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:24

liedje89 schreef:
KiWiKo schreef:

Schrikdraad is iets heel anders dat is altijd op dezelfde plek en dat weet je na twee keer. Je hond te pas en te onpas een schok geven vind ik wat anders.
En ik vind het trouwens een straf als het pijn doet. En je gaat me niet vertellen dat dat geen pijn doet, nee roepen is een correctie die je ook prima kan aanleren.

Ik vind een slipketting ook een martelwerktuig trouwens dus misschioen heb je die klassificatie bij mij gewoon snel :P

Met zo een teletac band weten de meeste honden na 2 keer ook wel dat ze het niet meer moeten doen! Zelfde effect als schrikdraad!

Een schrikreactie want zon stroomstootje doet geen pijn, het is gewoon een schrikreactie en ja ik heb het zelf gevoeld!
Honden in een roedel die aaien elkaar ook niet om rangorde te bepalen, dat is ook tot bloedens toe bijten!

Maar hiervoor geldt hetzelfde als voor bv een slof bij paarden, het kan helpen als je weet hoe je er mee moet omgaan, weet je dit niet
blijf er aub dan vanaf ;)

Ik keur niet goed dat het te pas en te onpas gebruikt wordt maar in sommige gevallen is een koekje of aai over de bol niet voldoende.

Mijn advies luid ook neem een priveles in je eigen omgeving met een goede hondetrainer! Dan zien ze meteen hoe de hond doet in zijn eigen omgeving.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:25

KiWiKo schreef:
stroom is stroom........... te pas en te onpas??????? alleen als hij een commando negeert, is niet te pas en te onpas hoor :) dat is een gevolg van het opsteken van je middelvinger :)

het doet een paard ook pijn als hij tegen het stroomdraad aankomt, of dacht jij dat ze het zo lekker vonden en daarom zoveel ontzag voor het witte draadje hebben?

een slibketting heeft weinig uit te halen als die losloopt :) :)

Het grote probleem met die stroombanden is dat de hond vaak geen oorzaak en gevolg aan elkaar kan koppelen. Met stroomdraad weet een paard dat dat witte lintje betekent dat hij stroom krijgt en hij kan er voor kiezen om daar van weg te blijven.

Met zo'n stroomband bepaald de eigenaar wanneer hij die schok geeft. Als dat niet heeeeeeeeeeeeel zorgvuldig gebeurd, snapt zo'n hond daar niks van en krijg je een vreselijk gestreste hond! Ik ken een verhaal van iemand die dat ding ook gebruikte. Op het moment dat de hond een schok kreeg kwam er een vliegtuig overvliegen: gevolg was dat de hond eeuwig bang was voor vliegtuigen.
Daar ben je dan fijn klaar mee!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:26

Oké....dit is weer zo'n discussie waarvan je zegt: totaaaaal onzinnig!
De vergelijking stroomdraad / stroomband slaat nergens op..... 8)7

Hou maar op voor er een slotje verschijnt... >;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:27

Een stroomdraad kan je echter niet verkeerd gebruiken. In tegenstelling tot een stroomband of een slipketting. zie bijvoorbeeld dagelijks mensen voorbij komen die hun slipketting verkeerd omhebben hangen waardoor hij niet meer terug glijd. Dan word de hond dus constant gewurgd. voor de stroomband zie EmEm

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:34

Zoals eerder gezegd zou ik eens met een goede hondenschool gaan praten. Grote kans dat je hond nu stevig in zijn 2e puppypuberteit zit.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:35

Sorry maar zo een stroom stoot is echt te zielig voor woorden, je kan wel een band kopen waar citronella uitkomt op afstand, dat doet niet zeer en ze schrikken er van, maar dan moet je wel tegelijk als je op het knopje druk nee zeggen..

Zelf vindt ik dat je beter naar een gedracht begelijder kan gaan.. zij weten je veel meer te vertellen. Hier op het forum krijg je vaak verkeerd zicht erop