Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bezelbub schreef:Ja tjee zeg wat verwacht je nou?
Sorry hoor maar het is een levend wezen met een eigen karakter en geen vouwpapiertje!!!!!
Mijn stiefmams heeft al 13 van dat soort honden, niet luisteren dan maar dumpen en zij draait er voor op en nou gut ze zijn allemaal evne lief en leuk, ze moet iedere morgen de poep en plas opruimen omdat die honden allemaal gefrustreerd zijn door vorige eigenaren maar me ma klaagt nooit Nooit, tjee zeg koop dan geen hond
Paintlinger schreef:Een Labradoodle is een hypoallergene hond.....mensen met een allergie kunnen vaak wel tegen een labradoodle
liedje89 schreef:Paintlinger schreef:Een Labradoodle is een hypoallergene hond.....mensen met een allergie kunnen vaak wel tegen een labradoodle
Ja en die eigenschap komt toch van de poedel kant, omdat poedels niet zo verharen. Ik dacht dat die kruising bedacht was om het temperament van een labarador te krijgen in een hypoallergene hond. Ik dacht daarom dat een poedel kwa temperament wat moeilijker was. Maar dat blijkt dus niet waar te zijn. Waardoor ik mij nu afvraag waarom is er dan de labradoodle.
KiWiKo schreef:ja tuurlijk............ als die hond niks anders doet dan zijn middelvinger opsteken naar je kan je twee dingen doen.......... of de hond nooit meer loslaten, of hem op afstand kunnen corrigeren........
Dan kies ik ervoor dat de hond op afstand ook leert te luisteren............. want nooit meer los vind ik veel sneuer
KiWiKo schreef:tja............ ik ben altijd erg functioneel in dat soort dingen.........
Hoppaa teletac band om, en laat hem maar stuiteren als hij niet wil luisteren of ongewenst gedrag vertoond tijdens het los lopen......
alternatief is nooit meer los
KiWiKo schreef:waarom zou je een hond niet kunnen/mogen corrigeren op afstandhet is geen straf, het is een correctie......... en alles wat opgroeid heeft zo nu en dan een correctie nodig.
en een martelwerktuig wil ik het nou ook weer niet noemen zegdat maken wij mensen ervan met de elektrische stoel in ons achterhoofd
![]()
als dit een martelwerktuig zou moeten zijn dan is schrikdraad om je land heen het ook
![]()
wat een onzin
liedje89 schreef:KiWiKo schreef:waarom zou je een hond niet kunnen/mogen corrigeren op afstandhet is geen straf, het is een correctie......... en alles wat opgroeid heeft zo nu en dan een correctie nodig.
en een martelwerktuig wil ik het nou ook weer niet noemen zegdat maken wij mensen ervan met de elektrische stoel in ons achterhoofd
![]()
als dit een martelwerktuig zou moeten zijn dan is schrikdraad om je land heen het ook
![]()
wat een onzin
Schrikdraad is iets heel anders dat is altijd op dezelfde plek en dat weet je na twee keer. Je hond te pas en te onpas een schok geven vind ik wat anders.
En ik vind het trouwens een straf als het pijn doet. En je gaat me niet vertellen dat dat geen pijn doet, nee roepen is een correctie die je ook prima kan aanleren.
Ik vind een slipketting ook een martelwerktuig trouwens dus misschioen heb je die klassificatie bij mij gewoon snel
KiWiKo schreef:stroom is stroom........... te pas en te onpas??????? alleen als hij een commando negeert, is niet te pas en te onpas hoordat is een gevolg van het opsteken van je middelvinger
![]()
het doet een paard ook pijn als hij tegen het stroomdraad aankomt, of dacht jij dat ze het zo lekker vonden en daarom zoveel ontzag voor het witte draadje hebben?
een slibketting heeft weinig uit te halen als die losloopt![]()