Gaat de poes bevallen???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Gaat de poes bevallen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:05

Wat een droppies! En wat een mooie kleurtjes hebben ze.
Moederpoes lijkt me een heel lieve moeder!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:38

ah wat scheetig dat ze er zo snel waren :P als ik het zo lees, lijkt het net op mijn kat toen. Tegen je aan mauwen van help me dan toch! hihi

Fijn dat alles zo gladjes is verlopen in de kattenbak:P Die kat heeft wel humor ;)

Hele leuk foto's! Ze zullen vast snel geplaatst zijn. Veel plezier nog de komende tijd met ze.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:01

wat een dropjes!!!
die moeder poes :Y) *D :9

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:07

gefeliciteerd zeg; wat een prachtige moederpoes heb je!
ik krijg accuut adoptieneigingen als ik dat zo zie maar heb er al 2.....pfff waren die van mij nog maar zo klein....
veel plezier en geluk ermee!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:45

Ik heb er ook 2 van mezelf, dus deze gaan ook allemaal weer bij mij weg.
Het is een vroeg nestje, dus die zullen inderdaad niet lang blijven zitten.
Zomers als iedereen op vakantie gaat en alle asiels nokvol zitten met kittens dan is het moeilijker hoor. Dan blijven ze wel langer soms. Ik heb er zelfs gehad die 5 maanden zijn gebleven.

Daarom vind ik het ook zo jammer als mensen niets laten sterilliseren/ castreren.

Je krijgt soms ook echt gedumpte kittens, die een hele nacht in een doos voor het asiel hebben gestaan, of bij een dierenarts o.i.d..

Maar goed, je kunt de wereld niet verbeteren, maar wel een beetje mooier maken en dat doe ik door pleeggezin te zijn. En deze kittens en moeder zijn wel erg leuk hoor.
Heb de eerste gegadigde al gesproken. :+ :+

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:22

Wat een heerlijke foto's

Het is dat die van mij een éénling is en geen andere katten in zijn buurt wil hebben (hij is al 19 dus ga het ook niet meer proberen) maar anders wist ik het wel.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:03

Wat leuk! wij zijn zelf ook pleeggezin en krijgen ook regelmatig kittens in huis. Soms met mama en soms zonder. Vorig jaar kregen we voor het eerst een hoogzwangere poes in huis. Ze zat wel in de bench, omdat onze eigen poezen en honden ook in de kamer rondlopen (hebben een open keuken, kan het spul niet scheiden). Poes vond de bench geen probleem, lekker haar eigen plekje. Na 2 dagen bij ons beviel ze van 4 babies. De bevalling deed ze geweldig, daarna wat minder. Ze was een slechte moeder, snapte niet dat de kids veel aandacht en warmte nodig hadden. Uiteindelijk zijn 3 van 4 binnen een week overleden. Of ze zag in dat er wat mankeerde aan de kleintjes, waardoor ze ze alleen liet. Mama is met nummer 4 verhuisd naar een ander pleeggezin die de baby ging bijvoeren. Uiteindelijk is baby 4 ook overleden. Waarschijnlijk mankeerden ze allemaal iets. Nu is het nog even rustig, maar in april /mei zullen de eerste kittens zich wel aan gaan dienen. We krijgen kittens soms van een week oud, maar ook wel van 5 weken oud. Hier blijven ze tot ze de eerste enting hebben gehad en dan een week later mogen ze naar een nieuw gezin. (ongeveer als ze 9 weken zijn). Gaan ze niet weg, dan krijgen ze met 12 weken de tweede enting en dan 2 weken later gaan ze terug naar het dierenopvangcentrum als ze nog geen nieuw baasje hebben. Dan komen ze in de kittenkamer en worden via het DOC geplaatst. Wij geven ze wel altijd namen, gewoon omdat het zo leuk is. En wel handig. Nieuwe baasjes kunnen bij ons thuis komen kijken naar de kittens. Via het DOC wordt de plaatsing geregeld,maar ze kunnen dan bij ons thuis worden opgehaald. Zo weten wij waar de kittens naar toe gaan. is best leuk. Ooit kregen we mensen voor een heel bang katertje, want hun wilden perse een rooie. Volgens mijn idee paste dat katertje niet in hun situatie en had ik ook het recht om dat te zeggen. later is die rooie kater naar een heel leuk gezin gegaan en hijj is heel lief geworden en totaal niet meer bang. Vorigjaar hebben we een kitten zelf weggebracht omdat die gene geen vervoer had. Zo konden we zien waar hij terecht kwam. Was ook wel eens leuk.
Jijhebt wel een heel leuke moederpoes met een apart kleurtje. met toverbal-babies. Veel plezier, "pleeg-oma" ;)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 23:32

Ik vind het wel fijn dat de kittens hier blijven tot ze geplaatst worden, dan hoeven ze maar 1x te verhuizen.

Wij noemen ze altijd bij herkenningstekens.
Zo hebben we zwarte rug gehad. (die luisterde ook echt)
Bang ding, later werd ze brutaal ding en werd het stom ding, en stout ding. Die heet nu Dinges. :+ :+ :+
We hebben witte pootjes gehad en Zwart. (die luisterde ook echt. :D :D :D ) Oh en natuurlijk spookhoofd. :D :D :D (die had een wit koppie)

Ik heb er 1 een naam gegeven omdat ik dacht dat die niet geplaatst zou worden, die heette Murphy ('s law). En zo heet hij nog steeds.

Heel vaak denken de kittens dat hetzelfde heten als de hond, of een van mijn eigen katten. Ach die kittens zijn zo nieuwsgierig die komen sowieso nog als je wat dan ook roept.

De moeder doet het hier erg goed gelukkig, ze verzorgd ze prima en ook het door mij aangedragen mandje is geaccepteerd. Af en toe mauwt ze hard als ze me ziet, dan moet ik even komen aaien, of voeren. :+ :+ :+

Went snel voor zo'n kat personeel hebben.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:40

Leuk dat de moeder al zo aan je gehecht is!! Kleintjes zijn erg mooi, net als moeders trouwens!!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:21

Oh, wat een mooierdjes :+:

Leuk, ik ga eens informeren bij het asiel bij ons. Lijkt me ook erg leuk om te doen :j
Laatst bijgewerkt door Kimmes op 19-02-09 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:31

Wat een leukerdjes! Super dat de poes je zo snel vertrouwt.

Hoe ben je eigenlijk pleeggezin geworden? Gewoon aangemeld bij het asiel? Op deze manier iets doen spreekt mij wel erg aan! Mag ook via pb!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 11:42

Ik heb je via pb geantwoord, het was zo'n lange tekst geworden. :+ :+

Het gaat hier allemaal prima met moeder en kittens en ik ben ook weer bijgeslapen.

Ik heb ook via pb aantal vragen gekregen over hoe je pleeggezin wordt. Zou wel leuk zijn als er door dit nestje weer wat bij kwamen, ik weet dat ze er in Breda altijd wel kunnen gebruiken.

Edit: hilarische typefou verwijder. :+ :+ :+

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:40

Wat super leuk dat je hier alle informatie neerzet!! :o
Mooie kittens zijn het geworden!
Heb je trouwens een PB gestuurd ;)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 12:31

Ik heb een topic gemaakt met foto's van de kittens.
Ze doen het erg goed. Ze zijn nu 2 weken en gaan al een beetje de wereld verkennen en slapen niet meer de hele dag..

[BB-ITP] leven als hond-kat-kittens