ARGHH konijn in de wei!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: ARGHH konijn in de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:29

Ik snap heel goed dat je dat konijn dood wil hebben,maar probeer het op een manier zodat het diertje niet hoeft te lijden.
Ik begrijp je frustatie op dat konijn, ik zou ook heel boos worden en hem zo gauw mogelijk willen doden hoor. Succes.

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:30

Mij lijkt het beste zo'n vangkooi (onze buren hadden een zwerfkat in de tuin en die is met zo'n kooi gevangen en gecastreerd :Y) ). Maar een van jullie zei al dat konijnen daar niet intrappen, dus dan wordt het moeilijk.
Misschien ben ik een grote dierenvriend, maar ik vind een strop en gif echt geen oplossing. Bovendien; stel je voor dat je eigen hond of een kat van een van de buren ofzo erin blijft steken of gif binnenkrijgt. Dan heb je helemaal de poppen aan het dansen.
Heel veel succes met het konijn!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 17:44

Pas op he, Belgen zijn echt heel makkelijk en geven niet veel om dieren!!
Hier verdwijnen regelmatig katten! Zo ook is de mijne 2 jaar geleden verdwenen en de achterburen zijn nu nummer 2 al kwijt!
Gif is dus iets wat ik niet graag laat rondslingeren.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:45

pfff nee gif vind ik ook eng!
ik hoop dat vangkooien wel werken!
maar konijnen zijn koppige wezentjes

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 18:05

siskeh schreef:
maar konijnen zijn koppige wezentjes

En héééé'l snel.......... :P
Ik hoop niet dat ze een mannetje vind, dan wordt het hier een konijnenberg :P
Als we um vangen dan ga ik haar houden!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:08

pfff jahh dat zou echt een ramp worden...
zouden ze ook gaan verhuizen als je ze vaak genoeg lastig valt?

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:47

Eén of meerdere konijnen? Als er meerdere konijnen zitten wil ik of iemand anders wel komen..
Met roofvogel wegvangen.. Maar hoor dat je man geen jagers wil, tja valkerij is ook jacht maar dan natuurlijke vorm met roofvogel. En anders kun je een kooi proberen maar zoveel optie's heb je niet.
Stuur maar PM. ;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:14

SONY schreef:
Eén of meerdere konijnen? Als er meerdere konijnen zitten wil ik of iemand anders wel komen..
Met roofvogel wegvangen.. Maar hoor dat je man geen jagers wil, tja valkerij is ook jacht maar dan natuurlijke vorm met roofvogel. En anders kun je een kooi proberen maar zoveel optie's heb je niet.
Stuur maar PM. ;)

Kijk dat is nou diervriendelijk maar vooral HEEL NATUURLIJK!! :') +:)+

Dan moet toch iedereen blij zijn??

Kun je 't konijntje helaas niet meer houden :(:)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:19

uhhh de valkjes? jahh wel natuurlijk idd!
(zou het wel interesant vinden om het eens te zien eerlijk...jahh ik ben een hele grote dierenvriend)
maar goed! ik denk ook niet dat je heeel veel andere opties hebt!

en volgens mij wou manlief geen jagers vanwege de schoten...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:39

Zoezi schreef:
Alexx schreef:
mijn konijnen heb ik ook los gelaten, en liggen ook lekker in de wei.
Ik denk dat er niet veel anders opzit dan hem afschieten, ik zal het wel ff overleggen met je buren als ik jou was, het is inmiddels hun knijn

Mn buurman ligt er niet wakker van wat er met het konijn gebeurd. Hij is blij er vanaf te zijn!
Over het opeten van alle groente bij de buurman in de tuin zei hij: ah dan vergoed ik toch gewoon die sla plantjes!
Ik zal eerst eens wachten tot mijn paarden er over 1 maand niet meer staan (ivm graafwerkzaamheden en een nieuwe omheining) en dan zal ik eens naar de man van wildbeheer stappen. Hij zet maar een diervriendelijke val (Als dat bestaat?) en ik breng het konijn naar het natuurhulpcentrum, daar zoeken ze het maar uit. Zo maak ik hem niet dood en zet hem niet in het bos, iedereen weer happy!
Lukt het niet, dan zal ik konijnenlekkers mengen met muizengif. Volgens sommige gaan ook konijnen daar kapot van!
Trouwens, ik vind konijn best lekker, en paard ook :D

ben geen voorstander van muizengif. het klopt dat konijnen hier kapot aan gaan, maar dit duurt heel heel heel erg lang en gaat met veel pijn gepaard. probeer idd voor een andere, maar vooral snellere manier te gaan.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:56

je hebt van die inloopkooien,
die gebruiken mensen ook wel eens voor katten/ratten etc.
daar stop je gewoon wat lekkers in en hopenlijk gaat hij erin...
hoewel als zo'n konijn heel erg verwilderd is, niet zo snel meer wat als korrels eet (lijkt mij )
maar ze zijn wel super nieuwschierig! veel suc6!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 10:09

..............We zijn inmiddels ruim 2 maanden verder................
Er zitten nu 6 konijnen!!
4 jonge, 2 grote......
Ik heb het natuurhulpcentrum al gebeld (waar ik overigens steunendlid van ben +:)+ _/-\o_ ) En hij zegt dat ze vanzelf elkaar wegjagen. Maar dan blijf ik dus altijd een koppel konijnen houden die blijven fukken uhh fokken....
Vallen hebben ze niet en hun kunnen niks voor me doen.
Dus even op een rijtje:
In 2 maanden tijd van 2 naar 6 konijnen (klopt want elke 6 weken komt er een nest)
Gemeente doet niks en verwijst me naar de jagers
Jagers laten schieten in een woonwijk lijkt mij verboden?
Muizen/rattengif is een lijdensweg en duurt te lang
Gif zal ook vogeltjes doden en dat wil ik niet en is strafbaar
Vallen zijn er niet
De hond mag er niet op af want die rent het hele ingezaaide grasveld kapot.
Ik heb de valkenier die gereageerd heeft in dit topic een pb gestuurd.........

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:10

pfff lekker dan!
hoop dat de valkenier nog wat kan doen...
want anders heb je over een tijdje een hele konijnenfokkerij...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 10:12

siskeh schreef:
heb je over een tijdje een hele konijnenfokkerij...

...........Als het nou wat zou opleveren......... :P

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:14

hokjes kopen, konijnen erin, en je bent klaar!
of je zegt dat mensen gratis een konijn kunnen krijgen, maar ze moeten ze wel zelf vangen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:18

wat een tips komen hier voorbij :n beestje zelfrijzendbakmeel of gif laten eten vind ik niet normaal, dat is een hele pijnlijke dood, dat beest doet het niet om jou of je paarden tot last te zijn.. dan vind ik de optie van een jager of een valkenier beter, het is sneller en minder pijnlijk.. een buik die uitelkaar knapt, nou wat een dierenvrienden, walgelijk..

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 10:20

dees_daan schreef:
wat een tips komen hier voorbij :n beestje zelfrijzendbakmeel of gif laten eten vind ik niet normaal, dat is een hele pijnlijke dood, dat beest doet het niet om jou of je paarden tot last te zijn.. dan vind ik de optie van een jager of een valkenier beter, het is sneller en minder pijnlijk.. een buik die uitelkaar knapt, nou wat een dierenvrienden, walgelijk..

Ja zelfrijzendbakmeel is echt wel mishandeling!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:32

Wat een nare dingen lees ik hier ;( . Ben ik blij dat mijn nijntjes wel in hun grote hok zitten en lekker bij ons in de tuin mogen rondracen elke dag. Tamme konijnen moet je nooit los laten, die redden het niet daarbuiten. Overigens is er eentje van mij ooit uit de tuin ontsnapt en die zat een paar uurtjes later weer in onze tuin, hoor. Ze wist haar plekje gelukkig terug te vinden. :D

Tjongejonge, ik heb zoveel konijnen en hazen op ons weiland zitten en gaten zitten daar sowieso wel hier en daar. Ik kan me er niet zo druk over maken. Het is de natuur bij ons, er lopen heel wat wilde dieren rond. Ik geniet daar juist van en mijn paard moet maar uitkijken (ze zijn zelfs zo'n beetje onderdeel van de natuur daar). :D
Het gaat al jaren goed met de hele kudde, dus......

Als je het echt zo vervelend vindt, moet je inderdaad maar even moeite doen om een diervriendelijke oplossing te zoeken. Luister niet naar mensen met wrede oplossingen, want het zegt naar mijn idee een hoop over die mensen die dat verzinnen. :j

En misschien moeten je buren eens leren dat je tamme konijnen nooit los moet laten. ;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 10:39

De tamme konijnen hebben de winter niet overleefd. Het zijn nu nog enkel wilde konijnen.
Ik zit midden in een woonwijk, even voor de duidelijkheid. De grens van het dorp is 200-300 m verderop. Ik heb een stuk van 2500m2 als tuin. Ze zitten graag in de stallen. Je hebt dus ook niet factoren zoals mensen die ze wegjagen, want konijnen houden niet van mensen. Hier in Belgie is het gewoon wat ruimer opgezet dat in Nederland. Opzich fijn, maar konijnen in een woonwijk, dat hoort gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:51

als ze graag in de stallen zitten, kan je daar dan geen diervriendelijke vallen in zetten? (als je paarden nu 24/7 buiten staan natuurlijk) ik snap dat je niet op gaten in het land zit te wachten, gelukkig neem je tips van het bakmeel e.d. niet aan, misschien dat de valkenier je kan helpen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 10:58

dees_daan schreef:
als ze graag in de stallen zitten, kan je daar dan geen diervriendelijke vallen in zetten? (als je paarden nu 24/7 buiten staan natuurlijk) ik snap dat je niet op gaten in het land zit te wachten, gelukkig neem je tips van het bakmeel e.d. niet aan, misschien dat de valkenier je kan helpen.

Ik heb gebeld, de gemeente en het natuurhulpcentrum, er zijn geen vallen voor konijnen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:46

Ik vind dat met die valkennier wel een goed idee. Er zijn al 6 in twee maanden, want als we een half jaar verder zijn .................. Volgens mij zie je dan zwart of bruin, van de konijntjes.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:01

Zoezi schreef:
Oh ja, het is een tam konijn. Die stomme buren hebben gewoon 3 konijnen losgelaten vorig jaar. 2 zijn er al kapot (1 doodgebeten door onze hond :D )

gewoon je hond erop los laten als je die konijn ziet... ik wil onze hond ook wel sturen hoor die is er gek op

...

om ze op te eten

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 18:11

wemkelover schreef:
Volgens mij zie je dan zwart of bruin, van de konijntjes.

Uhhh grijs :D

Nee de hond mag er niet op. Het hele stuk er voor is opnieuw ingezaaid!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:13

Gooi iets over hem/haar heen (wel iets groots zodat je 't knien makkelijker eronder krijgt)
En als je hem hebt geef hem aan een nichtje ofzo of hou hem zelf in een kooi (konijnen zijn super gezellig hoor)
En ander wil ik hem wel :P
Omdat het een tam konijn is kun je hem denk ik makkelijker vangen