Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SONY schreef:Eén of meerdere konijnen? Als er meerdere konijnen zitten wil ik of iemand anders wel komen..
Met roofvogel wegvangen.. Maar hoor dat je man geen jagers wil, tja valkerij is ook jacht maar dan natuurlijke vorm met roofvogel. En anders kun je een kooi proberen maar zoveel optie's heb je niet.
Stuur maar PM.
Zoezi schreef:Alexx schreef:mijn konijnen heb ik ook los gelaten, en liggen ook lekker in de wei.
Ik denk dat er niet veel anders opzit dan hem afschieten, ik zal het wel ff overleggen met je buren als ik jou was, het is inmiddels hun knijn
Mn buurman ligt er niet wakker van wat er met het konijn gebeurd. Hij is blij er vanaf te zijn!
Over het opeten van alle groente bij de buurman in de tuin zei hij: ah dan vergoed ik toch gewoon die sla plantjes!
Ik zal eerst eens wachten tot mijn paarden er over 1 maand niet meer staan (ivm graafwerkzaamheden en een nieuwe omheining) en dan zal ik eens naar de man van wildbeheer stappen. Hij zet maar een diervriendelijke val (Als dat bestaat?) en ik breng het konijn naar het natuurhulpcentrum, daar zoeken ze het maar uit. Zo maak ik hem niet dood en zet hem niet in het bos, iedereen weer happy!
Lukt het niet, dan zal ik konijnenlekkers mengen met muizengif. Volgens sommige gaan ook konijnen daar kapot van!
Trouwens, ik vind konijn best lekker, en paard ook
dees_daan schreef:wat een tips komen hier voorbijbeestje zelfrijzendbakmeel of gif laten eten vind ik niet normaal, dat is een hele pijnlijke dood, dat beest doet het niet om jou of je paarden tot last te zijn.. dan vind ik de optie van een jager of een valkenier beter, het is sneller en minder pijnlijk.. een buik die uitelkaar knapt, nou wat een dierenvrienden, walgelijk..
dees_daan schreef:als ze graag in de stallen zitten, kan je daar dan geen diervriendelijke vallen in zetten? (als je paarden nu 24/7 buiten staan natuurlijk) ik snap dat je niet op gaten in het land zit te wachten, gelukkig neem je tips van het bakmeel e.d. niet aan, misschien dat de valkenier je kan helpen.