Wordt jullie hond wel eens verward met een ander ras?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:43

Ik vind hem ook totaal niet op een vos lijken en hij is ook zeker niet zo klein, de halve meter haalt hij zeker wel. (Qua kilo's daarentegen weegt ie 'niets').
Als hij op zijn mooist is heeft hij wel een erg volle staart, maar dan nog :D

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:45

Onze wordt vaak aangezien voor een Briard, maar het is eigenlijk een kruising tussen een Drenste Patrijs/Labrador x Bouvier. Hoe verzin je het bij elkaar he :D

anneliesdj

Re: Wordt jullie hond wel eens verward met een ander ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:48

Dat ziet er vast ook maf uit. Dat kun je die mensen ook niet kwalijk nemen vind ik. Net als verwarring tussen Stabij's en Patrijshonden, die lijken zo machtig op elkaar, verschil zit hem vaak alleen in de grootte.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:54

Ook hier de bekende verwarringen gehad :+
Met de Alaskan Malamute dat is een mooie husky(oke nu snap ik die fout nog redelijk, maar er zijn wel degelijk verschillen) of oh pas op een wolf, en bij de witte Akita Inu is dat een witte herder, bij onze Chow-Chows werden het regelmatig keeshonden of samojeed, was dan wel weer apart de blauwe tong.
De Saarloze wolfshonden van vrienden werden wel aangezien voor mechelaars.

Eenmaal hebben we een supergezellige boswandeling gemaakt met 2 Malamutes, 2 Saarlozen, een jack russel, en een Chow(al ging die zijn eigen weg) diverse mensen volledig in paniek want dat kleine hondje(de jack russel liep overal vrolijk voorop) zou worden gegrepen door de troep wolven(die de kleine uk dus op de voet volgden) wat hebben wij een hoop lol gehad :+

Tegenwoordig hebben we dan wel duidelijke rassen een Duitse herder, en een Duitse Dog(alleen zitten mensen mij nu wel eens vreemd aan te kijken als ik de DD roep met puppy en dan komt er een kolos aangerent :+ )

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:55

Ziet er niet maf uit! ziet er leuk en lief uit!
En ik neem het mensen ook niet kwalijk dat ze denken dat het een Briard is.

Karolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:04

van mijn hond denken ze vaak dat t een vos is :? er vroegen ook al een paar mensen of het een wolfje is of een mini-husky
en het is gewoon een shiba inu :P

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:17

Alwiene schreef:
Ja hoor, niet door de kenners gelukkig maar door leken ja wel meegemaakt. Ze noemen het vaak een malteser, uhm ja het is klein en wit, maar daar houdt volgens mij de vergelijking wel op :+ Heb dus een West Highland White Terrier.

Hiet hetzelfde verhaal met mijn twee westies :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:28

Cath_16 schreef:
Bij mijn hondje denken ze dat het een vuilnisbakje is.
De dierenarts assistente zei dat ze een leuk vuilnisbakje is :P

Én bedankt... :D Fijne dierenartsassistente...als je twijfelt zou ik toch eerst vragen wat voor ras het is. Denk dat ik wat minder vriendelijk reageer als mensen mijn hond voor vuilnisbakje uitmaken :P

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:40

onze duitse doggen worden ook altijd deense doggen genoemd..
Dat kan ik nu nog begrijpen, maar sommige mensen houden voet bij stuk dat een deense groter is dan een duitse (dus ik heb een deense en een duitse,want mijn teefje is stukken kleiner)
of dat de deense blauw of zwart zijn en de duitse harlekijn of gestroomd ofzo.
Bij die betweterige mensen zeg ik altijd dat ze fout zijn en dat de deense de paarse met gele stippen zijn :o

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:56

Mijn hond word vaak voor boxer aangezien... t is een sharpei:P

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:15

Milly_ schreef:
onze duitse doggen worden ook altijd deense doggen genoemd..
Dat kan ik nu nog begrijpen, maar sommige mensen houden voet bij stuk dat een deense groter is dan een duitse (dus ik heb een deense en een duitse,want mijn teefje is stukken kleiner)
of dat de deense blauw of zwart zijn en de duitse harlekijn of gestroomd ofzo.
Bij die betweterige mensen zeg ik altijd dat ze fout zijn en dat de deense de paarse met gele stippen zijn :o

Hahahaha... :D Een goeie manier om op te lossen :P

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:17

Ik snap ook echt niet dat mensen dan nog volhouden omdat ze het denken te weten. Je zal zelf toch wel weten wat voor hond je hebt gekocht???? ;)

Ik heb ook eens een discussie gehad met een vrouw, dat ging over mijn vorige hond, een Engelse Basset Hound. En die vrouw maar volhouden dat het een Franse Basset was, omdat hij niet zo dik was... Nou hoeft een Engelse Basset helemaal niet dik te zijn, als je hem maar genoeg beweging geeft... Maar die vrouw was ook ontzettend eigenwijs. :P

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:18

Iemand kwam laatst naar me toe en vroeg of het 'echt dat hele zeldzame ras was', ben even de naam vergeten.
Ze was er heilig van overtuigd, en zou het stamboek opbellen enzo, terwijl Daan (hond) gewoon uit een asiel uit Kreta komt, en echte vuilnisbak :')

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:19

hahaha, dat probleem ken ik.
Wij hebben dwergschnauzers en vaak word er op straat gevraagd op het een jonge bouvier is :roll: 8)7
Ik zeg dan altijd; nee, een volwassen dwergschnauzer!! :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:21

Teziej schreef:
Iemand kwam laatst naar me toe en vroeg of het 'echt dat hele zeldzame ras was', ben even de naam vergeten.
Ze was er heilig van overtuigd, en zou het stamboek opbellen enzo, terwijl Daan (hond) gewoon uit een asiel uit Kreta komt, en echte vuilnisbak :')

Dat heb ik ook gehad, ik heb nu ook een vuilnisbakkie. Vragen ze wat voor ras is dat? Ik zeg dan het is een vuilnisbak. En dan gaan ze gelijk zeggen volgens mij is het gewoon een herder/labrador.... soms ook wel eens beagle... Echt vergelijkingen van niks. ;)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:25

Ik heb geen hond, dus ook geen last van die vergissingen... maar ik zou diezelfde vergissingen wel zomaar kunnen maken, ik heb echt 0,0 verstand van honden := . Maar ik vind ze (sommige dan) wel lieV hoor... :D Ik ben van een hoop van jullie nu de profielen aan het bekijken om te zien hoe jullie hond er dan uit ziet := . Van de TS had ik ook zomaar kunnen denken dat ze rottweilers had... :')

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:27

vikki schreef:
Ik heb geen hond, dus ook geen last van die vergissingen... maar ik zou diezelfde vergissingen wel zomaar kunnen maken, ik heb echt 0,0 verstand van honden := . Maar ik vind ze (sommige dan) wel lieV hoor... :D Ik ben van een hoop van jullie nu de profielen aan het bekijken om te zien hoe jullie hond er dan uit ziet := . Van de TS had ik ook zomaar kunnen denken dat ze rottweilers had... :')

Kan ik heel goed begrijpen als je er geen verstand van hebt. Het erge is alleen dat sommige mensen ook nog blijven volhouden dat het een bepaald ras is. Dat vindt ik echt heel dom van die mensen :D

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:29

Dat lijkt me heel irritant, ik zou er toch altijd wel van uitgaan dat de eigenaard het toch echt wel beter weet dan ik :D . Ik kom trouwens wel leuke honden tegen in diverse profielen :j . Overigens gaan mijn vriend en ik over niet al te lange tijd landelijk wonen (in het buitenland) en dan wil mijn vriend dat er absoluut een hond komt, ik ben benieuwd hoe het gaat zijn om samen te wonen met een hond :) . Hopelijk krijg ik wel een beetje inbreng in het ras... := (Hij heeft maar 3 hondenrassen die hij zou willen hebben, veel keuze heb ik dus niet).

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:37

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:43

Ik heb een Jack russell en iedereen denkt dat het een Beagle is.
Hij heeft dan ook wel echt de kleuren aftekening van een Beagle. En hij is erg groot, zou straks proberen een foto van hem te plaatsen.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:51

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:57

Hier in Duitsland is de bouvier niet echt bekend, dus als mensen de onze zien, vragen ze steevast of het een Schnauzer is.

En mijn ongecoupeerde Dober is vaak een windhond :D .

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:00

Diablo schreef:
Hier in Duitsland is de bouvier niet echt bekend, dus als mensen de onze zien, vragen ze steevast of het een Schnauzer is.

En mijn ongecoupeerde Dober is vaak een windhond :D .

melanie_h schreef:
hahaha, dat probleem ken ik.
Wij hebben dwergschnauzers en vaak word er op straat gevraagd op het een jonge bouvier is :roll: 8)7
Ik zeg dan altijd; nee, een volwassen dwergschnauzer!! :D

hahaha... precies andersom bij jouw dus _O-

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:05

Ik heb een kruising stabij x border colli. Maar vaak denken mensen dat het een drentse patrijs is. Moet zeggen dat hij er ook heel erg op lijkt. De buurhond van moeder was ook een drent alleen gecastreerd maar je zou gaan twijfelen.

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:05

Mijn hond heeft ook een enorme belediging gehad, ja echt een belediging.

vrouw toen ze mijn hond zag, o wat leuk een mops hond :D helemaal enthousiast was ze,
maar het is toch duidelijk en 100 % een Boxer 8)7 _O-

hij is maar 30 kg zwaarder :o dan een mops