Mensen met Papegaaien ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

Re: Mensen met Papegaaien ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:31

hebben jullie toevallig dan een site ? waar alles op staat? kunnen we even kijken .
want wij zijn dus nog opzoek naar 1 :) alle papagaaien zijn welkom alleen liever niet een ara ( das zoooww grooot haha )

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:32

Nickeltje, jij zit nogal ver weg van hier (Noord Duitsland) he?

Wij hebben het er wel eens over gehad om er een papegaai bij te nemen, als gezelschap voor onze Bink. Maar ik heb begrepen dat dat helemaal niet zo makkelijk is, een goede match te vinden....of we krijgen er één die mij óók niet leuk vindt, dan heb ik twee vijanden in huis :D .

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:35

Onze opvang heeft op dit moment helaas geen actieve site. Wij hebben nu alleen die roodstaart zitten en een agapronis samen met een geel Rosella achtige vogel (sorry, weet echt even niet wat het is).
De opvang waar wij in Woudenberg veel mee samen doen had een paar weken geleden iets van 15 papegaai-achtigen zitten... Ik ga even zoeken of zij een site hebben.
Diablo, wij zitten een half uur bij Nijmegen vandaan... Geeft dat iets meer duidelijkheid vanuit Duitsland?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:53

Ja, dat is wel ver van hier. Hoewel voor een leuke gaai het niet snel te ver is hoor. Maar wat ik al zei, het is best lastig matchen en ik wil er wel één die mij in ieder geval aardig vindt :D .

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:25

Goed hier dus mijn voorkeur.
(Ik vind een ara echt super gaaf. Alleen ik vind ze echt te groot daarom valt die al af)
Ik ben dus op zoek naar een kleiner maatje papegaai. (maatje amazone)
Graag zou ik dan dus een echt maatje willen. Schreeuwen op zijn tijd vind ik niet zo erg maar moet niet de hele dag luidruchtig zijn.
Verder vindi k het heerlijk als het een vogel is die van aandacht houd en daar dan ook van geniet.
Hij/zij hoeft niet vloeiend te kunnen praten. Paar worden en leuk fluiten is ook prima.
Ik zelf zat in twijfel tussen: senegal papegaai, amazone, meyer papegaai. Eerst stond de edelpapegaai hier ook bij maar deze schijnen minder aanhankelijk te zijn.(kom gerust met andere soorten hoor :) )

Even wat over mij zelf:(zodat jullie kunnen kijken wat jullie bij mij vinden passen.
Ik ben van me zelf een rust maar vrolijk persoon. Met dieren heb ik veel geduld en neem echt de tijd voor mijn dieren. Ook ben ik consequent tegen over mijn dieren. Nee is nee. En daar blijft het bij.
Ik vind het heerlijk om met mijn dieren bezig te zijn en ook een soort van knuffelen met mij.

Nou brand maar los. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:12

Ik moet zeggen dat ik te weinig van andere soorten gaaien weet om je echt antwoord te kunnen geven, dus dan zal ik dat maar niet doen ;)

Mijn gaai krijgt wel bijna iedere dag wat fruit of groenten. Niet teveel en gevarieerd, vind ie heerlijk!

Nickeltje, als je die site kan vinden (ik zal ook even zoeken), heel graag!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:19

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:24

dankje wel :)

hebben jullie de gaaitjes trouwens gekortwiekt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:37

Ja, ik wel! Vervelend is alleen dat meneer nog steeds kan vliegen. Korte stukjes weliswaar, maar toch.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:55

De Roodstaart is zojuist opgehaald door de eigenaren. Wij vonden het erg vreemd dat die zich pas na bijna 2 weken melden, maar dat was gebaseerd op een misverstand. We hebben uitgebreid papieren gecontreleerd, ze een beschrijving van de vogel laten doen en dat klopte allemaal, dus hij is echt van hen.
Ze hebben wel nog uitgebreid voer-adviezen gehad, die ze allemaal opgeschreven hebben en nog na gingen zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:22

Wat ontzettend fijn dat het dier weer terug is bij zijn eigenaren! Ik moet er niet aan denken dat ik mijn Coco kwijt ben...

Super zeg!!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:29

Hier nog een papegaaienliefhebber, ik heb zelf een senegal papegaai oftewel, bonte boer. Ze is nu drie jaar oud. Hiervoor heb ik ook altijd andere kromsnavels gehad.
Nickeltje, ik las dat jullie nog opvangadressen zoeken voor andere kromsnavels. Ik ben zelf moderator op een groot papegaaienforum, mochten jullie dat willen, dan kan ik wellicht helpen met het vinden van een nieuw thuis voor deze beestjes? Je kunt me pmen.. ;)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:50

Ash_ schreef:
Goed hier dus mijn voorkeur.
(Ik vind een ara echt super gaaf. Alleen ik vind ze echt te groot daarom valt die al af)
Ik ben dus op zoek naar een kleiner maatje papegaai. (maatje amazone)
Graag zou ik dan dus een echt maatje willen. Schreeuwen op zijn tijd vind ik niet zo erg maar moet niet de hele dag luidruchtig zijn.
Verder vindi k het heerlijk als het een vogel is die van aandacht houd en daar dan ook van geniet.
Hij/zij hoeft niet vloeiend te kunnen praten. Paar worden en leuk fluiten is ook prima.
Ik zelf zat in twijfel tussen: senegal papegaai, amazone, meyer papegaai. Eerst stond de edelpapegaai hier ook bij maar deze schijnen minder aanhankelijk te zijn.(kom gerust met andere soorten hoor :) )

Even wat over mij zelf:(zodat jullie kunnen kijken wat jullie bij mij vinden passen.
Ik ben van me zelf een rust maar vrolijk persoon. Met dieren heb ik veel geduld en neem echt de tijd voor mijn dieren. Ook ben ik consequent tegen over mijn dieren. Nee is nee. En daar blijft het bij.
Ik vind het heerlijk om met mijn dieren bezig te zijn en ook een soort van knuffelen met mij.

Nou brand maar los. :D

Ik heb je berichtje even gelezen, en moet eerst even zeggen dat meyers en senegal papegaaien een stukkie kleiner zijn dan een maatje amazone.... :D Wat betreft praten: die garantie heb je nooit, bij geen enkele soort, maar bijv. de grijze roodstaart staat wel bekend om zn imitatiekunsten. Dat een edel minder 'aanhankelijk' is dan andere soorten lijkt me een fabeltje, ik heb dat nog nooit gehoord eigenlijk. Een edel heeft wel een ander dieet dan de meeste andere gaaien. Bonte boeren/ senegal papegaaien zijn erg leuk (heb er zelf een) maar kunnen erg hard schreeuwen (en knoerthard bijten... }> ) Maar dit geldt eigenlijk voor alle papegaaien en is met een goede opvoeding prima in de hand te houden. De keuze voor een bepaalde soort is erg lastig, maar ook leuk! Een aantal tips: heb je rekening gehouden met de huisvesting? Een maatje amazone papegaai heeft echt een flinke kooi nodig, kun je die kwijt? Kun je de vogel ook op de lange termijn de aandacht geven die het verdient? Een papegaai kan behoorlijk oud worden en moet dan ook over zeg, twintig jaar nog in je leven passen (werk/paard/partner/kinderen??). Nog een belangrijk punt: een papegaai is een zeer intelligent en sociaal dier. Om eenkennigheid te voorkomen is het super als het hele gezin met de gaai bezig is....Ikzelf vind meyers erg leuk! Maar heb je bijvoorbeeld wel eens aan een pyrhurra gedacht? Ze zijn zachtaardig en niet erg luidruchtig en speels....veel succes met kiezen!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:16

Hai Pallatin,
Dank je voor je reactie op mijn berichtje.
Ik heb er indd de ruimte voor en zeker ook de tijd. Ik werk namelijk in de dieren en zodra ik fulltime werk kan hij/zij mee naar mijn werk. (op mijn werk zijn ze al op de hoogte)
Met grote amazone bedoelde ik eigelijk niet grote als dat :P
Dat van de edelpapegaai las ik ergens op internet maar zou zomaar onzin kunnen zijn natuurlijk.
Met de praat garantie is indd zo. Het beestje hoeft ook niet persee te praten als het maar een maatje kan worden zeg maar.

Ik heb trouwens ook al ervaring met he opvoeden en verzorgen van gaaien. Ik heb regelmatig een ara te logeren en ik ben dagelijks met hem bezig.

Je vind meyers heel leuk waarom is het tog een senegal geworden?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:55

Ik vind bonte boeren net wat pittiger, maar de reden waarom het een bonte boer is geworden ipv een meyer is eigenlijk gewoon praktisch, ze waren destijds een stuk betaalbaarder en een goede kweker van bonte boeren was makkelijker te vinden... :D
Ik weet niet met wat voor dieren je precies werkt? Als jij je nieuwe aanwinst straks hebt getest op polyoma, chlamydia en pfdb is het natuurlijk niet zo fijn als die op je werk in aanraking komt met een (in het ergste geval) ongeteste, wisselende populatie vogels....

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:57

Alle dieren die binnen komen op mijn werk zijn van een kweker en zijn gezond. Ze zitten trouwens ook op afstand dus last zal hij/zij er niet van krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:38

Ash_, mag ik vragen waar jij werkt? En zijn de dieren die bij die kweker vandaan komen ook getest?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:52

nou ik ben net terug , rocco is net gekortwiekt , vond hij umh ... niet zo leuk :P

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:56

Binky is ook al een paar keer gekortwiekt. De eerste keer keer is dat prima gedaan, de tweede keer door een da die dacht dat hij wel wist wat hij moest doen en vervolgens gewoon de schaar zijn vleugels zette en rechttoe rechtaan een stuk van zijn veren afknipte. Waardeloos!

Nu moet hij weer, want zoals ik al eerder zei, hij vindt mij zacht gezegd niet aardig, dus hij mag niet vliegen als ik ook in de kamer ben :D .

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:41

hahah arme jij :P ist zo erg dan ?
ik heb het ook bij een kweker laten doen , dierenartsen weten idd niet vaak hoe het moet ... laat ik het liever bij iemand doen die ervaring heeft ..

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:01

Ash_ schreef:
Alle dieren die binnen komen op mijn werk zijn van een kweker en zijn gezond. Ze zitten trouwens ook op afstand dus last zal hij/zij er niet van krijgen

Hoe weet je dat ze gezond zijn? Worden alle dieren getest? De kwekers die al hun jongen en ouders laten testen zijn nl. dunbezaaid, helaas! Vogels kunnen ook drager zijn, ze zijn dan zelf op het oog gezond, maar kunnen andere vogels wel besmetten...En de afstand zegt niks (sorry, maar tis nu eenmaal zo), jij kunt immers via je kleren/handen je eigen beessie besmetten... ;)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:05

XxSultanxX schreef:
hahah arme jij :P ist zo erg dan ?
ik heb het ook bij een kweker laten doen , dierenartsen weten idd niet vaak hoe het moet ... laat ik het liever bij iemand doen die ervaring heeft ..

Zouden jullie het niet liever zelf leren? Ik heb het de eerste keer door een prof laten doen en goed meegekeken, sindsdien doe ik het zelf. Is ook stuk prettiger voor mn gaaitje, ze blijft zelfs rustig zitten....nagels vijlen vindt ze vervelender... :D
Ik vind het ook zo stom dat sommige DA's zeggen dat ze weten hoe het moet er dr vervolgens niks van bakken... :(

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:11

Nou moet ik zeggen dat Bink er weinig last van had hoor. Die kon gewon niet vliegen, net als wanneer hij wel goed gewiekt was. Maar het was gewoon geen gezicht, die recht afgeknipte vleugels, hij zag er echt verminkt uit.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:17

Ash_ schreef:

hoe weet je dan zkkr dat ze gezond zijn als ze niet getest zijn ....
ik zou me vogel niet bij allemaal vreemde ontgeteste vogels willen hebben

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:54

Deze dieren die wij binnen krijgen zijn WEL getest. Anders zou ik niet zo zeker zijn van mij zaak.
Ik weet natuurlijk ook dat je aan de buitenkant niet kan zeggen of de dieren gezond zijn.
(dus voor mensen conclusie's trekken. Ik weet dus waar ik mee bezig ben)