Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Romytjuuh schreef:Puppycursus is geen mogelijkheid.
Sinds mijn vader 3 weken geleden is overleden hebben wij geen auto meer.
Mijn moeder is altijd thuis en voed haar consequent op.
Wij hebben labradors gefokt en weten dus echt wel hoe we met honden moeten omgaan.
Maar dit gedrag hebben wij nog nooit meegemaakt.
Weet je waarom niet? Omdat een lab iets heel anders is dan een herder of akita inu.
Ga toch maar op een puppycursus anders gaat het steeds erger worden en zit er straks weer een pup in het asiel.
Hoe oud is je pup nu? Hoe vaak ga je met haar naar buiten en hoe lang? Als ze agressief is wat doet ze dan precies? En wanneer doet ze het? Wat doet ze als je haar negeert?
Ik weet niet of het al genoemd is maar wat vaak goed werkt is een gil geven als ze te ruw speelt. Bijt ze je of slaat ze een poot in je gezicht ofzo dan gil je met een hoog stemmetje 'au!!' zodat ze flink schrikt. Dimt ze in en gaat bv likken ofzo dan meteen knuffelen en belonen, gaat ze door dan geef je nog een gil en draai je om, compleet negeren tot ze rustig is en dan weer verder spelen.
BraveSpots schreef:Is er een reden waarom jullie waar zo'n ontzettend pittige kruising zijn gegaan?
DendroFleur schreef:Zeker op puppycursus gaan al is het alleen maar dat je duidelijk 1 lijn met zijn allen gaat opstellen. En behandel haar als een hond. Een dier wat zo met mensen om wilt gaan mag zeker niet op de bank. Die moet je zeer kort houden en alle regels nauwkeurig nakomen. Dus zitten en wachten voordat ze eten krijgt, jullie altijd eerst door een deur voordat zij erdoor mag, niet op een bank, niet optillen, als ze jullie uitdaagt negeren. Maar denk erom dat je ook heel veel met haar doet. Want haar negatieve manier van aandacht vragen moet omgebogen worden in een positieve manier. Dus veel spelletjes doen zodat ze beloont kan worden. Mijn hond leerde heel snel zit doordat de deur pas open ging als hij ging zitten, commando erbij en je pup is weer fantastisch. Apporteren maar geen trekspelletjes. Jij hebt het laatste woord en bepaald wanneer er gespeeld en gestopt wordt. Dus niet spelen als zij erom vraagt. Maar dan even negeren en een minuut later opeens besluiten om spontaan met haar te gaan spelen. Dan ligt het innitatief bij jou en bevestig je weer jullie dominantie. Boek over pups van Martin Gaus is erg duidelijk.
Labradors hebben vaak een erg meegaand karakter en daarbij kun je best een fout in de opvoeding maken. Maar deze dame maakt er gelijk gebruikt van. Dus maak duidelijke afspraken en zorg dat je slimmer bent dan zij.
Piera schreef:DendroFleur schreef:Zeker op puppycursus gaan al is het alleen maar dat je duidelijk 1 lijn met zijn allen gaat opstellen. En behandel haar als een hond. Een dier wat zo met mensen om wilt gaan mag zeker niet op de bank. Die moet je zeer kort houden en alle regels nauwkeurig nakomen. Dus zitten en wachten voordat ze eten krijgt, jullie altijd eerst door een deur voordat zij erdoor mag, niet op een bank, niet optillen, als ze jullie uitdaagt negeren. Maar denk erom dat je ook heel veel met haar doet. Want haar negatieve manier van aandacht vragen moet omgebogen worden in een positieve manier. Dus veel spelletjes doen zodat ze beloont kan worden. Mijn hond leerde heel snel zit doordat de deur pas open ging als hij ging zitten, commando erbij en je pup is weer fantastisch. Apporteren maar geen trekspelletjes. Jij hebt het laatste woord en bepaald wanneer er gespeeld en gestopt wordt. Dus niet spelen als zij erom vraagt. Maar dan even negeren en een minuut later opeens besluiten om spontaan met haar te gaan spelen. Dan ligt het innitatief bij jou en bevestig je weer jullie dominantie. Boek over pups van Martin Gaus is erg duidelijk.
Labradors hebben vaak een erg meegaand karakter en daarbij kun je best een fout in de opvoeding maken. Maar deze dame maakt er gelijk gebruikt van. Dus maak duidelijke afspraken en zorg dat je slimmer bent dan zij.
pharagirlke schreef:pinuts schreef:terug bijten??
Weg doen komt meestal als er pas echt iets is gebeurt.. als het dier al groot is. Ik vind het goed dat je inziet dat dit niet kan, er moet namelijk NU wat aan gebeuren, dat word straks namelijk alleen nog maar moeilijker...
Zo heeft mijn broer zijn labrador afgeleerd om steeds speels te bijten, die beet overigens niet door maar "neen" drong niet door. Toen heeft hij haar eens in haar oor gebeten en sinds bijt ze niet meerMag je haar nog zo gek maken als je wil
pinuts schreef:terug bijten??
Weg doen komt meestal als er pas echt iets is gebeurt.. als het dier al groot is. Ik vind het goed dat je inziet dat dit niet kan, er moet namelijk NU wat aan gebeuren, dat word straks namelijk alleen nog maar moeilijker...
detour schreef:Dat oorbijten schijnt super te helpen bij dergelijke karaktertjes.![]()
ik ken iemand die dit ook doet bij haar paarden, schijnt ook te helpen.
maar al die haren, yugh!
Romytjuuh schreef:Edit, ze beet me net weer in me hand!
Ik heb het toen erop gewaagd en haar in haar oor gebeten en toen genegeert.
Geloof het of niet, ik heb haar zojuist gewoon kunnen aaien en mee kunnen spelen zonder dat ze beet!
Ze gedraagt zich nu veel onderdaniger.
detour schreef:Dat oorbijten schijnt super te helpen bij dergelijke karaktertjes.![]()
ik ken iemand die dit ook doet bij haar paarden, schijnt ook te helpen.
maar al die haren, yugh!
Romytjuuh schreef:Doe eens even normaal zeg.
Alsof wij haar naar een dierenasiel zouden doen. Oordeel even wat later wil je.
anneliesdj schreef:Romytjuuh schreef:Doe eens even normaal zeg.
Alsof wij haar naar een dierenasiel zouden doen. Oordeel even wat later wil je.
Niet? Dan is jouw tolerantie wel erg hoog, meeste mensen met een bijtende hond doen hem niet naar het asiel maar een enkeltje DA.
Wat ik wil zeggen is dat je er vroeg bij moet zijn dan kan er een heleboel voorkomen worden.
De manier waarop je praat over deze hond en jullie vroegere lab's geeft al aan dat je geen idee hebt over MH's en Akita's, daar moet je wel wat aan doen anders ga je meer problemen tegenkomen dan alleen dit. Persoonlijk zou ik niemand zo'n kruising aanraden tenzij diegene minstens 5 herders en minstens 5 akita's heeft gehad, alleen dan heb je een idee wat je kunt verwachten.
Ik bedoel het niet verkeerd maar probeer je even bewust te maken van wat je nu eigelijk in huis hebt.
Ik lees dat je haar net teruggebeten hebt, werkt wel maar zou ik persoonlijk niet doen(om de redenen die je zelf al aangaf). Wat net zo goed werkt is even met je nagel in haar oor knijpen, is even keer 'uitproberen' hoe hard je moet om door te dringen en daarbij loop je niet het risico om in je gezicht gebeten te worden en heb je geen mond vol haar.
Edit; ik zie dat ze 9 weken is en een teef? Daar ga je het moeilijk aan krijgen als ze nu al zo doet, zelfs voor herders en akita's is dat ernstig. Nogmaals; ik zou echt op puppycursus gaan, zorg wel dat je les krijgt van iemand die ervaring heeft met deze rassen.