NOODKREET! Kat aangereden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

Re: NOODKREET! Kat aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 17:54

Dankje, had zelf ook wel het gevoel dat ik goed gehandeld heb.... En dat mensen mij dan gaan verwijten dat ik eerst op bokt ga... tsja, ik was alleen, en zocht mening/steun van anderen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:59

heyitsme schreef:
Dankje, had zelf ook wel het gevoel dat ik goed gehandeld heb.... En dat mensen mij dan gaan verwijten dat ik eerst op bokt ga... tsja, ik was alleen, en zocht mening/steun van anderen...

Heb je ook, ik zou denk ik presies zo reageren als ik in zo'n situatie zou zitten weinig geld, diep in de nacht en een kat die ziek is.
Nobodys perfect hoor, en Ragdollcat fijn dat jij alles zo perfect in de hand heb, maar ga dan niet hier lopen zeuren.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:01

Wat betreft de kosten, dierenartsen zijn ook mensen en weten ook hoe het is om student te zijn.
Vraag gewoon of er eventueel een betalingsregeling mogelijk is. :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:41

Chiqa:

Dank je wel, en wie zeurt er hier? ik niet in ieder geval :Z .

Als ik zelf eerst op de bokt had gegooid en ongeveer 20 minuten later reactie krijg was mijn eigen kat er niet meer geweest |( .

Dus dan zeg ik ook, ga verdorie de da bellen, want als ts zo in paniek is dat ze er NOODKREET neerzet, dan moet er wel iets ergs aan de hand zijn :+ ?????

Ik ben allang blij dat ts en haar kat nu weer gerustgesteld/geholpen is *D , dus ik ga er hier niet meer op in 8-) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:44

ragdoll ik dacht dat je niet meer zou reageren?

Ragdollcat schreef:
En verder ga ik er niet meer op in, ik heb mijn zegje gedaan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:28

heyitsme schreef:

Kan ik me helemaal voorstellen. Je bent toch in paniek. En zeker als je geen ervaring met zieke dieren hebt kan ik me voorstellen dat je ergens advies inwint. Iemand uit zijn bed bellen doe je ook niet zomaar, dus dan is internet toch een goede oplossing?
Je bent niet uren blijven wachten om een DA te bellen, maar hebt advies opgevolgd.

Je hebt goeg gehandeld en ga jezelf geen verwijten maken.
Is de kat inmiddels alweer thuis? Of moest hij nog een nachtje blijven?

Ragdollcat: het is fijn dat jij precies weet hoe alles moet. :roll:
Maar niet iedereen heeft ervaring met dit soort dingen.
Lijkt me niet nodig om zo kattig en aanvallend te reageren.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 20:33

hij blijft nog een nachtje omdat hij nog wat pompend ademde zeg maar, en dan kon ze morgen nog even overleggen met haar collega. maar verder was ie alweer happy, gelukkig... :)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 00:12

pff ik mis mijn vriendje de poes...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:16

Mijn vriendje poes ligt hier momenteel lekker mee te bokken, en kan me goed voorstellen hoe je hem mist. Ik duim voor jouw vriendje :(:)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:19

En misschien nu een verzekering afsluiten zodat je nooit meer hoeft te twijfelen i.v.m. de kosten.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:25

Heey,
Goed te horen dat het goed met je beestje gaat.
Je hebt goed gehandeld en is nu in goede handen.
Ik hoop dat je hem morgen weer mee mag nemen!
Tja en iedereen die zeurt over het feit dat je eerst op Bokt het 1 en ander zet......Pfffffff de 1 doet dat de ander belt eerst naar iemand toe om te vragen hoe en wat.
Iedereen zijn eigen manier hoor?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 02:34

zonnebloem18 schreef:
En misschien nu een verzekering afsluiten zodat je nooit meer hoeft te twijfelen i.v.m. de kosten.

Dan zou ik eerst even checken wat zo'n verzekering gaat kosten. Niet iedere student kan steeds de premie ophoesten. Ik denk in het geval van een kat, dat een spaarpotje ook ok is.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 03:10

Onze kat kost ons maar 10 euro per maand beter dat dan ineens 500 als het enorm mis gaat.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 04:51

En toch zitten er een hoop ogen en haken aan zo'n verzekering ;)
Dus die is echt niet heiligmakend.

Je kan beter gewoon een spaarpotje houden voor evt ziektekosten voor je dieren.
Als ik al mijn dieren moet verzekeren moet ik er nog een baan bijnemen :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:34

Wat erg dat dit gebeurd is!
Doet me erg dneken aan mijn kat, dat was wel iets ernstiger (denk ik) dan wat jouw poes is overkomen, maar ik kan daar niet over oordelen

We waren aan het avondeten, en mijn poes Puk lag boven op zolder. We aten een half uurtje en ik ging naar boven, Puk lag op bed van mijn broertje en mijn moeder ging bij haar liggen. Puk ging opeens blazen en kermen en lag er heel erg zielig bij, ik ging dus naar haar toe om te kijken wat er aan de hand was. Mijn moeder had Puk niet aangeraakt, dus dat kan het niet zijn, er moet dus IETS in dat half uurtje zijn gebeurd, maar we weten niet wat, waardoor zij zo veel pijn leed. Ik tilde Puk op, bracht haar naar beneden en keek hoe ze liep. Ik merkte dat ze veel pijn had, en met haar linkerachterpootje sleepte. Ik zag meteen dat het goed mis was! Ze jankte en kermde van de pijn, om de paar stappen moest ze liggen enzo. Ik mijn ouders dus overgehaald om naar de DA te gaan, en ze dachten aan een gescheurd kruisbandje. Als ze 3 dagen daarna nog mank liep en pijn had moest ze nog een keer ter bevestiging komen, en dan zouden ze haar mischien gaan opereren. Nou helaas bleek ze mank lopen, en het was idd een gescheurd kruisbandje. Puk dus geopereerd en die eerste dag dat ze thuis was vergeet ik nooit meer...

Maja, hoe gaat et nu met jouw poeske? Is er al een idee waarom die ademhaling zo raar is?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:40

crossmonster schreef:
En toch zitten er een hoop ogen en haken aan zo'n verzekering ;)
Dus die is echt niet heiligmakend.

Je kan beter gewoon een spaarpotje houden voor evt ziektekosten voor je dieren.
Als ik al mijn dieren moet verzekeren moet ik er nog een baan bijnemen :+

Daar zeg j wta.
Ik werd vorige week gebeld of dat ik interesse had in een verzekering voor mijn hond of kat. Ik vertelde toen dat ik een bankrekening had voor mijn dieren waar elke maand geld op gestort wordt, mochten ze naar de dierenarts moeten dan kan het daar gewoon van betaald worden en zo bouw je een potje op.
Dat vrouwtje aan de telefoon zei ook dat dat veel handiger was om te doen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:46

Even een tip van een Dierenartsassistente:

Laat voor de zekerheid vaststellen of je kat geen gescheurd middenrif heeft (Hernia Diafragmatica) dit komt veel voor bij aangereden katten en veroorzaakt ook een pompende ademhaling.

Bij een gescheurd middenrif komt het veel voor dat er darmen en soms zelfs de maag in de borstholte komen te liggen en afgeklemd worden...met alle vreselijke gevolgen van dien.
De pompende ademhaling is dan ook te verklaren....de onderdruk die normaliter in de borstkas aanwezig is, is door de scheur weg.
Hierdoor kost het ademen veel meer moeite.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 12:58

hij is ook nog op de foto geweest voor longen en middenrif en er was wederom niks te zien, ik denk dat hij gewoon heel erg moet bijkomen van alles... hij is ook heel rustig, ligt nu bij de kachel te slapen... lekker weer thuis

hij heeft een langdurende antibiotica gehad, en hij blijft eerste lekker binnen om bij te komen.
Laatst bijgewerkt door Retlaw op 09-02-09 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:00

Oké.....gelukkig was er niks op te zien!

Succes met het herstel!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:01

hij voelt zich nu gewoon niet goed, naar, zal toch wel een tik zijn geweest ofzo.. weet t niet, maar hij zal er wel even van ondersteboven zijn... beste plekje om te herstellen is lekker thuis toch? ik ga er van uit dat t weer goed komt...geduld...

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:12

Jeetje wat een verhaal! Erg fijn dat ie nu weer thuis is. Heel veel sterkte en lekker van je beessie genieten. Op deze manier wordt je er weer erg mee geconfronteerd dat het leven kort KAN zijn. Geniet ervan, zolang het kan!

PS kom jij ook wel es met je hengst in Zwaagwesteinde?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:18

ja, ik woon in zwaagwesteinde, en zit daar ook bij de vereniging. Hynstefreon.

Hoop zo dat ie er weer bovenop komt helemaal, arm poesje, hij is wel van slag hoor... hij heeft nog steeds die snelle wat pompende ademhaling, maar hij had ook wat een kneuzing/bult achter zijn rechtervoorpootje, dus misschien heeft hij daar wat last van... en hij wil alleen op zijn buik liggen...

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:52

Fijn dat ie weer thuis is. En als je die ademhaling niet vertrouwd, gewoon de DA weer even bellen. Of een andere voor een SO :j

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 15:21

ik kijk het sowieso eerst nog wel even aan... anders lieten ze em vast niet gaan denk ik als t er niet goed uitzag.
er was niks te vinden dus... afwachten maar

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 18:35

Wat vinden jullie? hij eet nog niet, moet ik meer geduld hebben?? hij heeft wel pijn... logisch natuurlijk als je aangereden bent, maar ik vind het vreselijk om te zien dat hij bij lange na niet zichzelf is...