Prijs kattenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

Re: Prijs kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:45

ja voer is dan wel goedkoop wij hebben een kat met nog al wat inerlijke promlemen en hebben een 10 kilo zak van 80 euro :+

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:51

BrittKitt schreef:
Waarom dringend advies?

Het is een lang verhaal zal het even kort uitleggen. Vlees zoals dat gekocht wordt in de winkel is niet zo vers als een prooi wat wordt gevangen in het wild. Die hele vergelijking gaat niet op. Met het hededaagse vlees is al heel veel gebeurd voordat het op je bord, of bij je kat terecht komt.

Ik weet dat hier heel veel verschillende meningen over zijn, het gaat me er ook niet om om anderen van gedachte te doen veranderen. Alleen ik heb besloten, na een hele lange disucussie met mijn dierenarts, om niet meer rauw te voeren. Ze krijgen het vlees wel, alleen dan gekookt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:57

Ja ik was er wel benieuwd naar aangezien heel veel dierenartsen heel veel verschillende meningen hebben en uiteraard allemaal een andere. Maar kan me de redenering wel indenken :j

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:06

@nathalie02 > moet je alleen de botten niet meekoken he, maar neem aan dat je dat wel weet als je je in barf'en hebt verdiept.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:09

SuperRupsje schreef:
@nathalie02 > moet je alleen de botten niet meekoken he, maar neem aan dat je dat wel weet als je je in barf'en hebt verdiept.

Nee, die worden niet meegekookt! ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:10

Sjonge... ik dacht hetzelfde als Chiqa... TS: wat kan jou het schelen wat een ander voert?

Wij hebben RC, Carocat, RC natvoer, Sheba, Carnibest en eendagskuikens thuis, maar niet iedereen lust alles of doet het er goed op. Dus het lijkt mij wijsheid om per kat te bekijken wat daarvoor DE manier is.

Vers is niet per definitie beter.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:13

Nathalie02 schreef:
Nee, die worden niet meegekookt! ;)

Dat dacht ik al, maar kan het maar beter zeggen he ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:31

Rosita wil je alsjeblieft stoppen met het sturen van die vervelende PBtjes,
Heb genoeg van jou opdringerige manier van communiceren.
Alvast bedankt.
(Wanneer werkt die foei functie nu echt?)

Nathalie02 schreef:
Het is een lang verhaal zal het even kort uitleggen. Vlees zoals dat gekocht wordt in de winkel is niet zo vers als een prooi wat wordt gevangen in het wild.

Idd volgepompt met hormonen, levens langs een snelweg of in de buurt van een fabriek.
Nee geef mij het brokje maar dat is standaard van kwaliteit en kan je nog eens op de levernacier terugvallen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:25

Rosita schreef:
da's toch gewoon 4 euro de kilo? Hoeveel brok eet 1 kat per dag?

Maar igg goedkoper dan Hill's of RC

zo'n 50-100 gram per dag.
Ligt aan de behoefte en de leeftijd van de kat.
Die van mij redden nog geen 100 gram per kat.
Ik denk eerder 100grm per 2
Dus kosten mijn 2 katten 0.40 per dag

*krabt zichzelf op hoofd en bedenkt zich dat dat helemaal niet zo duur is*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:45

Raja schreef:
*krabt zichzelf op hoofd en bedenkt zich dat dat helemaal niet zo duur is*

Sja t is maar wat je duur vindt :D
Ik was net bij de DA even een zak RC intestinal halen, voor mij haalde een vrouw een zak dieet hondenvoer, welke maar liefst 6 euro in prijs was gestegen!!
Prijzen van hills (Dieet) waren ook grof gestegen, RC een beetje.
Dus mensen die nu dieetvoer gaan halen moeten fors meer bijbetalen, DA assistente zei dat dit elk jaar zo was met deze topmerken en je heb verdorie ook nog eens geen keus als je een dier met een aandoening heb...
Ik denk dat ik toch maar eens online ga shoppen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:58

bij zooplus is het iig een stuk goedkoper.
10kg Hill's adult 41,99 pond
komt op ongeveer 45euro
zonde verzend kosten dus!

Ik voer nu Kenner Exquise van de Welkoop

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:59

Wat betaal je voor die Exquise Raja?

Ga ook eens op die site gluren voor brokken. Ik heb nu altijd Carocat staan, de blaasgruiskat is overleden, dus hoef niet meer iedereen gescheiden te laten eten. Alleen het 'nadeel' is dat ik het per 15kg koop (4 katten), maar het begint halverwege wel te vervelen bij ze.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:04

voor 2 kilo 11,95, maar hoe groter de verpakking, hoe goedkoper...
ik dacht 19,95 voor 4 kilo
of 5 kilo zelfs...
Ik ga morgen weer halen, want het is in de aanbieding nog. met 30% korting.
dan zal ik even laten weten wat de exacte prijzen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:10

Grote verpakking is niet echt handig als je maar een of twee katten heb ivm met de voedsingswaardes is mij verteld. Zit wat in!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:11

Hoe bedoel je dat chiqa??
Wordt de voedingswaarde minder naarmate de zak langer open is?

EDIT: en als je het in een goed afgesloten bak bewaard?
Laatst bijgewerkt door Raja op 06-02-09 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:12

Nee klopt inderdaad, maar hier gaat het wel heel rap, voer ongeveer een zak van 15kg per 3 maanden, wat bewaard wordt in een grote voerton. Zorgen dat je het goed afgesloten bewaart :)

Als ik het zo lees dan zit Exquise dus zo'n beetje rond dezelfde prijs als Carocat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:17

Raja schreef:

Klopt, het gaat achteruit zodra de zak geopend is, advies was om hem binnen 2-3 maanden echt wel op te hebben ik vond het ook wel aannemelijk klinken, wij eten ook geen oude voedsingsmiddelen zodra het geopend is.
Als brokken ouder worden gaan ze roesten!
Kreeg nooit een tip, eerder een waarschuwing, nooit brokken halen bij zo'n dierenwinkel die schepbakken heeft. Vers voer wordt bovenop gegooit en wat eronder zit is oude rommel en dus verroest! (Door het ijzer) wordt zelden op gecontroleerd. Ook dat vond ik aannemelijk sindsdien koop ik alleen nog maar kleine zakken, duurder maar met die oudjes vind ik dat wel een fijner idee.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:18

quellian, als ik op internet zoek, dan ligt het rond dezelfe prijs idd.
Premuim voer heb je denk ik niet voor veel minder.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:21

Chiqa schreef:
Raja schreef:

Klopt, het gaat achteruit zodra de zak geopend is, advies was om hem binnen 2-3 maanden echt wel op te hebben ik vond het ook wel aannemelijk klinken, wij eten ook geen oude voedsingsmiddelen zodra het geopend is.
Als brokken ouder worden gaan ze roesten!
Kreeg nooit een tip, eerder een waarschuwing, nooit brokken halen bij zo'n dierenwinkel die schepbakken heeft. Vers voer wordt bovenop gegooit en wat eronder zit is oude rommel en dus verroest! (Door het ijzer) wordt zelden op gecontroleerd. Ook dat vond ik aannemelijk sindsdien koop ik alleen nog maar kleine zakken, duurder maar met die oudjes vind ik dat wel een fijner idee.

Dat klinkt idd heel aannemelijk! en Logisch ;)
onze chipjes worden er ook niet lekkerder op als de zak al 3 dagen open is...
En dat schepvoer vond ik idd al nooit echt een hygenische optie, zeg maar

Ik haal van equise een 4 kilo zak. (veel grotere zijn er volgens mij niet eens)
Doe ik ongeveer 4 weken mee
Dus echt heel erg prijzig vind ik het niet eens.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:26

Klinkt inderdaad heel logisch ja! Maar roestende brokken? Klinkt vies zeg :D

Prijs maakt niet uit Raja, ben wel benieuwd naar de samenstelling, ga zo ff googlen. Eén van mijn katten gaat over z'n nek van Royal Canin en doet het wel weer goed op Carocat, maar ik vraag me af hoe lang nog (aangezien dat er vanmorgen ook uit kwam). Heb dus nog wel een aantal opties achter de hand van brokken die ik evt. wil proberen (Hill's, Orijen) en die jij hebt ga ik ook eens bekijken. Deze kat gooit ook vers eruit (koolvisfilet, gehakt, Carnibest), dus moet gewoon ff goochelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:33

Weet je wat ik zo balen vindt, dat er zo weinig kleine verpakkingen verkrijgbaar zijn,
of proefmonsters, ja wel van de DA voeren maar slecht van de andere dierenwinkel voeren.
Zit je al snel aan een zak van 1 kilo, ja lekker als je kat niets lust en nergen stegen kan net als in jou geval Quell..

Quellian schreef:
Deze kat gooit ook vers eruit (koolvisfilet, gehakt, Carnibest), dus moet gewoon ff goochelen.

Dat deed mijn kat dus ook, maar ik moest doorzetten van de zgn vervleesmaffia, dat zijn namelijk 'ontgiftingsverschijnselen' .... sja dat kan best maar om hier nu bijna aan te bezwijken?
Mazzel dat ze een baasje had met veel centjes, anders was ze er echt aan bezweken.
Ik luister voortaan wel naar mn eigen gevoel, de DA en mensen die geen verdere opdringerige belangen dr bij hebben.

Iemand nog een zakje Carocat kopen???? Hier lust meneer het niet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:39

Niets ontgiftigen aan volgens mij... Pumbaa kon gewoon écht niet nog meer gewicht verliezen en vind dat ik m'n portie al wel heb gehad met het overlijden van Kiddy.

Hier bij de Diebo verkopen ze van de meeste merken kattenvoer wel 400/500 grams zakjes :j Dat kocht ik in het begin ook voor de kittens, omdat ik wilde vergelijken en kijken wat ze lekker vonden (ben niet verder gekomen dan RC, Hill's en Greenheart). Weet alleen niet of overal Diebo's zitten, zal zo eens gluren.

Die witte lelijkerd van me die eet wel met gemak Carnibest en eendagskuikens, maar met net zoveel gemak brokken en dan maakt het ook weer niet uit of het nou eigen merk is of RC, dat is net een vuilnisvat.

Hmmm... volgens mij alleen in Nieuwegein; www.diebo.nl

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:55

Van Iams hebben ze 400/500 grams zakjes
Van Exquise ook volgens mij
Ik ben begonnen met Iams kitten voer.
toen een zak Hill's opgemaakt en gemengd met Exquise
het is meer ook dat die brokjes iedere keer dezelfde smaak hebben.
wissel dus wel eens af :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:29

Die beesten van mij (naja, op dit moment maar een, onze lieve Bliss is nog steeds spoorloos..) eten echt alles! Toen ze kittens waren hebben we het een en ander uitgeprobeerd, RC, Hills, Iams, Whiskas en het gaat er allemaal net zo makkelijk in! Naja, als ik 2 soorten voer door elkaar heen mengde, voor de overgang, vraten ze wel altijd eerst de Whiskas eruit, haha. Maar ze staan nu geloof ik alweer een tijdje op Hills.

Vers krijg ik er niet in bij ze (paar keer wat kip en vis geprobeerd)! Ze likken eraan en daarna slepen ze de boel het hele huis door, maar eten doen ze het niet! Dan maar lekker brok hoor en af een toe een zakje natvoer.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:31

quellian, ken je Broekhuizens in de meern al? ik haal daar 15 kg RC32 voor 65,- en ze hebben best een hoop soorten voer, en als je er dan toch bent, haal je gelijk kattengrit en voer voor je paarden ;)