Wie weet raad? Nog altijd huidproblemen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Wie weet raad? Nog altijd huidproblemen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:11

@ Paintlinger: Hypoallergeen voer werkt wel degelijk. Maar natuurlijk niet bij elke hond. Beter is het om voor ong 6 weken op een dieet van bijv. vis en rijst (vers, geen brok) over te stappen, dan pas weet je met enige zekerheid dat hij alleergisch is voor iets in het eten. Of het moet natuurlijk net de vis of rijst zijn :).
TS: Wat heb je voor brok meegekregen van RC? Wat voor antibiotica? Wat voor vlooienmiddel gebruik je? Welke soorten voer heb je tot nu toe geproberd? Heb in dit topic al eens een verhaal getypt, maar nooit antwoord gekregen. Denk dat het handig is als je alsnog antwoord geeft, dan kunnen wij ook meedenken :).

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:14

@Sting: Ik ken het verhaal....ben zelf paravet... :)
De volledige Hypoallergeen test is trouwens nog veel uitgebreider...
Maar wat jij verteld is een prima begin :j

Maar wanneer hypoallegeen voer werk heb je gewoon de mazzel dat het toevallig díe specefieke eiwitten niet bevat....

Ik vind het fout dat ze het zomaar meegeven....
Je kan beter eerst testen, dan weet je tenminste wat het probleem is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:17

Hoi Paintlinger, interessant beroep heb je :) zo'n elimenatiedieet(Of hoe je dat ook schrijft) moet wel in de smaak vallen :)) Kan je mij vertellen hoe een voedsel allergie dan aantoonbaar is in het lichaam?
(Heb een poes met een plotseinge voedselintolerantie na een AB kuur!!)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:22

@Chiqa: Dat zou ik zo niet weten (werk in een tweedelijns...).
Wel een bijzonder verhaal......
Maar weet je wat ik denk...Je kat heeft diarree toch?
Dan denk ik dat de AB meer aangepakt heeft dan hij zou moeten doen en bijvoorbeeld een darmbacterie heeft uitgeroeid?

Dan zou het kunnen zijn dat je kat aan een probiotica moet.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:25

Het schijnt ook heel goed te zijn om hem even een week op vuile pens te zetten (klinkt vies, maar zij vinden het heerlijk :D). Dan kan hij goed ontgiften. Ik ben echt niet anti alle brok, maar waarom probeer je in dit geval geen vers vlees? Google eens op "huidproblemen vers vlees". :j Het lijkt veel werk en duur, maar valt reuze mee hoor! Ik haal 1 keer per dag uit de vriezer en laat het ontdooien voor de volgende dag, bovendien kost Carnibest als je een aantal kilo's afneemt rond de 3 euro per kilo, denk dat de RC brokken die je nu voert stukken duurder zijn (moet je misschien minder van geven, maargoed).

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:28

Maar Xono: Als de hond allergisch is, dan zou het kunnen dat versvlees ook niet helpt.....hangt weer van de eiwit af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:34

Xono geef dan wel de compleet maaltijd!
Mijn dieren kunnen beslist niet tegen vers vlees, dan schijten ze zich helemaal leeg }:0

Paintlinger schreef:
Maar weet je wat ik denk...Je kat heeft diarree toch?
Dan denk ik dat de AB meer aangepakt heeft dan hij zou moeten doen en bijvoorbeeld een darmbacterie heeft uitgeroeid?

Weet welk zeker...Ze had altidj mooie harde drolletjes. Kreeg een AB voor een kiesje wat rot was (Verkeerde diagnose kies moest er alsnog uit :( ) en sindsdien diarree.
Hier van alles voor gegeven, geen probiotica omdat het een moeilijke eter is. Vers werd ze doodziek van, net als RC sensible.
RC van de DA heb je drie soorten in, alleen de intestinal sloeg aan met dat unieke visje als eiwit bron.
Ben al alng blij dat ze weer normale poep heeft.

De huidproblemen die ze altidj had zijn hier ook mee opgelost!! +:)+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:42

Chiqa, ik heb Pro Bio Forte van Groene Os aan Dean gegeven na zijn AB kuur, hij vond het heerlijk :D Eventueel kun je ook een beetje Yakult geven, misschien vindt ze dat wel lekker?

Welk merk vers vlees heb je gegeven? Op andere fora lees ik ook wel dat sommige honden van een bepaald merk aan de diarree gaan en bij een ander merk weer niet. Dus áls je maar 1 merk geprobeerd hebt, zou ik het niet meteen afschrijven.

Ik vond de mensen op barfplaats altijd zeer overdreven en meteen anti-brok (vind ik nog :D), maar ergens begrijp ik het wel. Mijn honden en kat staan nu sinds 2 weken volledig op vers vlees en ik ga nooit meer terug :n :D

PL: heb je een punt. Is voedselallergie zo moeilijk te testen ofzo?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:48

Xono: Nee, maar het kan wel maanden duren voor je eruit bent wat het is...

Het werkt zo:

Stap 1: 6 weken lang alleen rijst (stabiliseren)
Stap 2: Elke week 1 eiwitsoort toevoegen aan de rijst.
...
...
...
Dit doe je net zo lang tot de verschijnselen terugkomen, of tot je een voedselsamenstelling hebt die volledig is en werkt.

Wat ook nog wel eens wil werken is een vreemde eiwit voeren, nv struisvogel of kangoeroe.....

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:57

Maar alleen rijst? Dan krijg je hond toch geen moer binnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:58

Jamaar Paint, een dier kan toch niet alleen op rijst leven 6 weken lang?

XoNo schreef:
Chiqa, ik heb Pro Bio Forte van Groene Os aan Dean gegeven na zijn AB kuur, hij vond het heerlijk

Ik heb het over mn poes, weet niet of dit ook voor katten geschikt is??

XoNo schreef:
Welk merk vers vlees heb je gegeven?

AHV en Carnibest. Ik heb welgeteld 5 weken lang elk weekend met een hond met zeer ernstige diarree gezeten, gelukkig kon ik het teruglezen op forums en mn dagboeken, maar de link was al snel gelegd, zodra ze dat vlees kreeg kon ik de volgende dag waterpoep tussen de spijlen van de bench vandaanhalen echt een ramp!!
Eens maar nooit meer, ze was echt dood en doodziek, lees mn berichten er maar op na van de afgelopen tijd.
Pens en ander orgaanvlees is helemaal funest.
Ik geef daarom nu alleen nog maar RC brok

.
XoNo schreef:
Ik vond de mensen op barfplaats altijd zeer overdreven en meteen anti-brok

T is gewoon een sekte daar, was vandaag in de dierenwiklen en vind een soort gelijk gesprek op daar, tussen wat mensen die over barfplaats stonden te discussieren.
Of het daar compleet door gedraaide idioten waren en of er nog wel brokken werden verkocht :D :D
Sja je zou toch haast niet meer durven.

Nee het is belsist niet zaligmakend, je moet heel goed weten waar je mee bezig bent en absoluut niet geschikt voor elke hond zoals er zo spastisch wordt beweerd :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:01

Geen idee of het ook voor katten is, maar Yakult kun je sowieso eens proberen :)

Zaligmakend vast niet voor iedereen en voor alle honden en katten, maar voor de mijne wel :j

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:02

Uhm....hihi, het is al een tijdje geleden, misschien dat die 6 weken niet helemaal klopt :+

Kan ook 1 week zijn.....de rest van het verhaal klopt wel hoor... :)

@chiqa: Yakult kan je gewoon proberen :j

Heb zelf mijn shetlander aan de yakult gehad...probleem was na 3 dagen over :j

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:02

Onze hond heeft helaas ook.
Naar dierenarts geweest en ook naar de tweede lijn maar helaas.
Niets hielp en moest naar Utrecht toe (naar speciale kliniek, geen idee hoe het heet???).
Maar dat is veel te kostbaar.
Maar gelukkig is die wel erg happy en goed op gewicht.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:04

Je hond heeft het ook, Utrecht was te duur, maar hij is wel happy en op gewicht? :?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:04

Wow...bij de tweede lijn wisten ze het niet?

(bedoelen we dezelfe tweede lijn?)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:06

Als je carnibest gaat proberen, wil je de eend/rijst adviseren. Deze wordt geadviseerd bij een eliminatiedieet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:10

misschien een hele domme opmerking...is het geen schurft?

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:11

lijkt wel een beetje op puppieschurft??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:13

Ik herken dit!
Wij zijn met onze hond naar de hondeninternist geweest. Die heeft bloed afgenomen en verder testen gedaan. En er is een echo gemaakt ofzo.
Maar er kwam uit dat ze allergisch is voor vlees. Ze kreeg daar jeuk van en krapte zichzelf ook tot bloedens toe open en had ook allemaal van die schilfers.
Wij voeren nu op advies van de DA Royal Canin Sensitive care (Vis brokken). Hier doet ze het goed op, al heeft ze soms wel tijden dat ze toch nog jeuk heeft en dan wassen we haar ook op advies van de DA met teer shampoo, dit werkt prima en zo kunnen we het goed onder controle houden.
Onze hond krijgt verder ook geen extra's echt alleen puur de vis brokken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:14

geerke schreef:
misschien een hele domme opmerking...is het geen schurft?

ik heb nogeens de foto's bekeken....ik weet bijna zeker dat dit schurft is!
Heb je een microscoop?
krab wat van de huid af en leg het eronder....je gaat schrikken!
Snel iets doen,je hond vergaat van de jeuk!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:22

Ik neem aan dat dat al bekeken is bij de DA....toch TS?

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 23:55

Dankjewel voor de reacties allemaal, blij dat toch iedereen mee wil denken.
De jongehonden schurft is inderdaad door de dierenarts bekeken, door middel van schraapseltjes van zijn huid. Hier is uitgekomen dat hij dit dus niet had.
Vanmorgen heeft hij al een pilletje voor de jeuk gekregen die we van de DA kregen. De DA zei dat dit vrij snel de ergste jeuk een beetje weg zou nemen, zodat hij daar inieder geval al minder last van zou hebben. Het is natuurlijk geen vaste oplossing, maar wel fijn om hem even van de jeuk te helpen. En nou weet ik natuurlijk niet alles over die medicijnen, maar ik heb het idee dat hij vanavond al rustiger was, ik zag hem minder likken. Zou dit zo snel al de jeuk kunnen verminderen? Het kan natuurlijk ook een moment opname zijn, maarja, je let natuurlijk wel ineens overal op ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:59

oh..gelukkig dus dat is het niet..of nou ja,gelukkig...dat is simpel te verhelpen...

ik zou toch zweren dat het schurft was...niet dus.
sterkte met je hond...arm beest!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 09:25

Liberto schreef:
Ik herken dit!
Wij zijn met onze hond naar de hondeninternist geweest. Die heeft bloed afgenomen en verder testen gedaan. En er is een echo gemaakt ofzo.
Maar er kwam uit dat ze allergisch is voor vlees. Ze kreeg daar jeuk van en krapte zichzelf ook tot bloedens toe open en had ook allemaal van die schilfers.
Wij voeren nu op advies van de DA Royal Canin Sensitive care (Vis brokken). Hier doet ze het goed op, al heeft ze soms wel tijden dat ze toch nog jeuk heeft en dan wassen we haar ook op advies van de DA met teer shampoo, dit werkt prima en zo kunnen we het goed onder controle houden.
Onze hond krijgt verder ook geen extra's echt alleen puur de vis brokken.

Komt heeeeel vaak voor dat honden allergisch zijn voor vlees. Had ik ook al eerder aan gegeven.

Lijkt me ook erg makkelijk om dit eerst eens uit te testen!