cp112 schreef:siskeh schreef:oehhh ik wil ook nog graag een appenzeller!
goed kortharig iig!
Rhodesians zijn toch harsttikke hyper? of zeg ik nu iets raars?
Die bijons in het dorp wel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cassagrande schreef:Daar ben ik het dus niet mee eens. De ene mechelaar is de andere niet. Daarbij ligt het eraan hoe je ze opvoedt. ZOals ik al zei we hebben er 3 en ze kruipen je gewoon in de broekzak als je niet oplet, dus hoezo mensen afschrikken. Bij ons komen nogal wat mensen en er zijn er nog geen bang van de honden geweest.
Lizz schreef:Als ik zou moeten kiezen zou ik gaan voor de:
Australian Cattle Dog
Hele trouwe honden, bewaken jouw (zijn) erf.
Kind vriendelijk.
Alleen zijn ze wel iets kleiner dan een labrador.
Lizz schreef:De australian cattle dogs die ik ken zijn absoluut niet agressief naar vreemden en andere honden (of dieren).
Een is een stalhond en daar komen zat vreemden en hij reageert daar goed op.
essieintown schreef:_Do_ schreef:Een cane corso kan wel gasten afschriken.
Wat dacht je dan van een Deense dog??
Haha, denk dat mensen daar eerder van schrikken...zie hier een foto van mijn hond (zwarte) en haar nichtje, met een Deense dog van 8 maanden![]()
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... dehond.jpg
Citaat:Het fijnste voor ons zou denk ik een hond zijn waar niemand logischerwijs angstig voor zou hoeven zijn en die de hele dag zichzelf bij het hotel zou kunnen redden zonder dat je hem constant in de gaten moet houden.
me_myself_i schreef:de Australian Cattle Dog
Ik was een keer in een hotel en daar liepen 4 honden van dit ras rond (dag en nacht los op het terrein, bleven daar keurig), ze waren vriendelijk naar bezoekers (ze vonden het heerlijk om te knuffelen en te spelen met ons) ze luisterden goed naar de eigenaren maar niet naar de bezoekers en ze bewaakten de boel goed zonder meteen angstaanjagend te zijngeweldige honden, misschien wel geschikt voor jullie, zijn ongveer formaatje labrador
moet je maar eens op googlen ofzo
levitrol schreef:Newfoundlander dan?![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Newfoundlander
Edit: moet getrimt worden volgens mij..
Maar word wel veel als waakhond gebruikt, staat op wikipedia.
Als je deze hond goed africht zal hij waaks zijn maar niet aanvallen.
Rottweiler.
Wij hebben zelf ook 1 gehad, heel waakzaam, er is ook een keer ingebroken maar de hond had de inbreker te pakken
ThePast03 schreef:De Australian Cattle Dog is vriendelijk voor zijn "eigen" kinderen maar kan behoorlijk fel reageren als je eigen kinderen spelen met vriendjes of vriendinnetjes. Ze horen gereserveerd zijn tegenover vreemden en als je daar niet op de juiste manier mee omgaat kan dat omslaan in agressiviteit. Ook zijn er teveel (aangeboren) angstige Australian Cattle Dogs met als gevolg angstagressie.
Blijft ook zeer beslist niet bij het huis en springt met gemak uit stilstand over een omheinig van anderhalve meter.
Spelen met vreemde honden zullen ze ook niet snel doen en als een vreemde hond ze te enthousiast begroet kan die rekenen op een afstraffing wat door ontwetende mensen gauw als agressief wordt gezien.
Het zijn ook honden waaraan je je handen meer dan vol aan hebt, zeker de eerste anderhalf jaar en een hond die je vooral geestelijk bezig moet houden dus heel veel tijd aan moet besteden.
Lijkt me helemaal geen optie in de situatie zoals TS beschrijft.
Helaas worden er heel veel Cattle Dogs ter herplaatsing aangeboden omdat mensen absoluut niet weten waar ze aan beginnen.
Het zijn alles behalve makkelijke honden. Zou me dus eerst heel goed verdiepen in het ras voordat je daar aan begint en ook veel lezen op het Australian Cattle Dog forum.