Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sodeletuut schreef:corientjuhh schreef:je kan hem zo naar het circus doen
ff zonder gekigheid zou het niet zijn evenwichts orgaan zijn?
ik heb gelezen dat je het beste een pomp in je aqua kunt hebben (het helpt echt hoor heb er
ervaringen mee) omdat vissen ontzettende viezerikken zijn
ik zou een rechthoekige kom aanschaffen + pomp en evt licht
misschien kun je ook een heel groot aqua aanschaffen
met licht pomp verwarmingselement en nog een paar tropische visjes erbij doen
ik zou dan denken aan leuke kleurige guppy's en danio's die zijn echt heel leuk (heb ik ook alleen is mijn vrouwtjes guppy niet zo kleurig)
ps waterpest is goed voor de zuurstof!!
Maar weet je wat het is? We nemen hier na geen vissen meer. Dus om nou zo;n nieuwe kom aan te schaffen voor de laatste visjes die we hebben.
corientjuhh schreef:ik weet niet waar je woont
maar als alles meezit dan krijgen we in juli juni een groot aqua misschien dat ik jou goudvisje dan mag overnemen
ik weet niet of haren dichtbij beilen licht
volgens mij wel...
Sodeletuut schreef:Tara:
Ik bedoel het allemaal goed voor mijn vissen. En ik wil natuurlijk ook gewoon het beste voor ze. Maar een vis is dus eigenlijk veel moeilijker dan het lijkt. Overigens hebben wij gewoon een gup bij de goudvissen gehad. Is niet doodgegaan aan dat zn leefomgeving niet goed was, maar tijdens het verschonen perongeluk geraakt, dus was een stom foutje helaas. Ik zal me eens gaan verdiepen in het leven van een vis.
Citaat:Guppen zijn NIET geschikt omdat ze te klein zijn. Volwassen goudvissen eten guppen op. Bovendien doen guppen het slecht in onverwarmde aquaria. Ze overleven daarin wel maar zijn inactief en zijn extra gevoelig voor visziektes. Bovendien hebben guppen en andere levendbarenden de neiging huidslijm van de goudvissen af te happen, waardoor de goudvissen gestresst worden.
Sodeletuut schreef:Een goudvis DD?
_Tara_ schreef:Waterbehandelingsspul is over het algemeen in nederland niet nodig. Ik hou al een jaar of 5 vissen zonder dit spul en tot nu toe gaat alles prima.
Op de bodem is een goudvis overigens het meest blij met zand. Daar gaan ze dan een beetje in wroeten enzo.
Dat nieuwe aquarium moet je dan eigenlijk wel een week of 2/3 laten indraaien om de bacteriecultuur te laten ontstaan.
Vissen in een nieuw aquarium doe ik eigenlijk gewoon meteen in het nieuwe aquarium. In zakjes laten drijven enz levert naar mijn mening meer stress op dan gewoon rechtstreeks in het aquarium.
Verder goeie tips! Zeker dat aquarium van marktplaats, dat hoeft echt niet duur te zijn dan.
_Tara_ schreef:Sodeletuut schreef:Tara:
Ik bedoel het allemaal goed voor mijn vissen. En ik wil natuurlijk ook gewoon het beste voor ze. Maar een vis is dus eigenlijk veel moeilijker dan het lijkt. Overigens hebben wij gewoon een gup bij de goudvissen gehad. Is niet doodgegaan aan dat zn leefomgeving niet goed was, maar tijdens het verschonen perongeluk geraakt, dus was een stom foutje helaas. Ik zal me eens gaan verdiepen in het leven van een vis.
Dat je het goed bedoelt is al een heel goed beginEr zijn genoeg mensen die reageren in de richting van: hij leeft zo al 8 jaar dus dat kan best.
Dat je zegt dat een vis veel moeilijker is dan het lijkt is dus inderdaad wat ik zo jammer vind aan dierenwinkel/algemene gedachte over vissen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik toen ik 12/13 was ook een aquarium had waar allerlei soorten vissen in zaten wat eigenlijk helemaal niet bij elkaar pastte. Later pas ging ik me inlezen over vissen en kwam ik erachter hoe het wel moest
Er zijn inderdaad wel meer mensen die guppen en goudvissen samen houden maar eigenlijk kan het gewoon niet. Hierover staat ook een stukje in de link die ik je gaf:Citaat:Guppen zijn NIET geschikt omdat ze te klein zijn. Volwassen goudvissen eten guppen op. Bovendien doen guppen het slecht in onverwarmde aquaria. Ze overleven daarin wel maar zijn inactief en zijn extra gevoelig voor visziektes. Bovendien hebben guppen en andere levendbarenden de neiging huidslijm van de goudvissen af te happen, waardoor de goudvissen gestresst worden.
Bron: http://www.vijvervisinfo.net/3_vis_karp ... uarium.htm
Sodeletuut schreef:Dankje annepanne, duidelijke uitleg, heb ik veel aan!
_Tara_ schreef:Kroos is echt een ramp ja. Daar kom je niet meer vanafAl is mijn betta er wel blij mee, dimt het licht een beetje en dan is 't wat meer beschut
_Tara_ schreef:@ DarkDreamer: Slakken heb ik eigenlijk nooit zo'n last van. Ik heb er wel vrij veel, maar vind 't niet erg. Ze doen m'n vissen en m'n planten geen kwaad