oppas voor toekomstig hondje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:29

meintje schreef:
als je goed leest zie je dat ik dat zeker ook van plan ben.....

en je gaat er voor het gemak van uit dat ik 5 hele dagen werk geloof ik...

Sorrie maar waar staat dat dan, ik heb dit idd niet gelezen lijkt me logisch dat ik dan deze opmerking niet maak toch?
Waar staat dat dan?

Edit gevonden;

meintje schreef:
daarnaast ben ik de eerste tijd dat pup er is fulltime thuis, juist voor dat eerste stukje opvoeding en wennen.

Wat noem jij dan de eerste tijd?

Ojajoh

Re: oppas voor toekomstig hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:40

Ik ben de eerste 3 maanden ook voor [***] thuis geweest
in deze 3 maanden heb ik ook de zindelijkheid getraind

daarna ben ik 6 uurtjes gaan werken en later 8...., toen ik 8 uurtjes ging werken nam ik een hondenuitlaatservice
die service heb ik nog steeds alleen werk ik nu maar weer 4 uurtjes per dag waardoor ik die nog amper nodig heb (alleen met een dagje weg ofzo)

straks werk ik helemaal niet meer maar dan nog hou ik de service aan ..you never know ;)

het is dus goed mogelijk maar je moet wel een goede service hebben en bedenken dat als je eenmaal thuis bent je dubbel en dwars aan aandacht gaat geven ;)

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 23:41

lijntje87 schreef:
ik snap dat je het vervelend vind dat je zulke berichjes krijgt, maar ik ben blij dat er mensen zijn die zo bezorgd zijn om andere dieren! beter dan dat alle dieren maar aan hun lot worden overgelaten

(voor het zelfde geld had jij totaal geen verstand van honden, en vond je dat je ervaring had om dat je bijv 3x in de week een hondje uitlaat) je verhaal is niet heel duidelijk dus ik begrijp de reacties van een aantal wel

ik snap de bezorgdheid ook en het is heel goed dat er mensen zijn die even controleren hoe het zit. waar ik zo moe van wordt is dat er automatisch van het slechtste wordt uitgegaan. niet alleen bij mij maar bij vrijwel alle mensen die hier een vraag posten.
plus dat het niet de vraag was wat jullie er van vinden dat we een hond willen, enkel dat ik vroeg om ideeen.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 23:44

ikdoemaarwat schreef:
Ik ben de eerste 3 maanden ook voor Dammon thuis geweest
in deze 3 maanden heb ik ook de zindelijkheid getraind

daarna ben ik 6 uurtjes gaan werken en later 8...., toen ik 8 uurtjes ging werken nam ik een hondenuitlaatservice
die service heb ik nog steeds alleen werk ik nu maar weer 4 uurtjes per dag waardoor ik die nog amper nodig heb (alleen met een dagje weg ofzo)

straks werk ik helemaal niet meer maar dan nog hou ik de service aan ..you never know ;)

het is dus goed mogelijk maar je moet wel een goede service hebben en bedenken dat als je eenmaal thuis bent je dubbel en dwars aan aandacht gaat geven ;)

vind de prijs kwaliteit verhouding van de meeste uitlaatservices niet echt kloppen, maar het voordeel is natuurlijk wel dat hondje lekker met anderen kan spelen. ik denk dat ik daar ook eerder voor zou kiezen dan voor een creche of pension.
maar jouw ervaringen zijn dus goed?

waar heb jij op gelet toen je een uitlaatservice zocht?

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:49

Ik lees alleen maar iets positiefe dingen, ze neemt de eerste paar weken als ze het hondje heeft, alle tijd ervoor verteld ze, ze laat het hondje niet hele dagen alleen, ze maakt geen werkdagen van 8 uren .. Maar als het hondje een dag wat langer alleen zit dan heeft ze iemand nodig om even te helpen, kan ik best begrijpen. Ik zit ook wel eens aan dat ik opeens vergadering heb, tsja zal ik ook iemand moeten vragen, aangezien mijn vriend op zijn werk is. Als je een hond hebt, hoef je nog niet thuis gekluisterd achter je geraniums te blijven zitten toch? Of een hond laten omdat je 1 dag in de week je hond niet uit kan laten. Daar zijn altijd wel oplossingen voor.

Maar goed, weer OT, hoe is het contact bv met je buren? Die zijn mooi dichtbij. Zou het niet zomaar aan een vreemde over laten..

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 23:52

ja t probleem is dat ik bij mijn vriend intrek en zijn buren nog niet ken. dat zou inderdaad ideaal zijn. die tip van een briefje bij een hondenschool/ club is wel een goede, daar hadden we nog niet aan gedacht!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:52

Maar je vriend kent de buren wel toch ?!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:59

meintje schreef:
vind de prijs kwaliteit verhouding van de meeste uitlaatservices niet echt kloppen, maar het voordeel is natuurlijk wel dat hondje lekker met anderen kan spelen. ik denk dat ik daar ook eerder voor zou kiezen dan voor een creche of pension.
maar jouw ervaringen zijn dus goed?

waar heb jij op gelet toen je een uitlaatservice zocht?

klopt he is heel duur

ik heb dus bewust gekozen voor een particulier .....iemand die het als hobby deed, als kleine bijverdienste
meer tijd en liefde gaf aan de honden en zeker een uur met ze wandelde en ze eten gaf daarna en vers water en het licht voor ze aan deed en het raam dicht ;)
ik betaal 5 euro per dag ;)

ik heb bij intake goed opgelet hoe ze met de honden omging
en vertrouwen is ook belangrijk want je geeft toch de sleutel van je huis
en duidelijke afspraken........

ja ik heb tot nu toe mazzel gehad...toen de eerste er mee ophield was er gelukkig een leuke plaatsvervangster

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 00:02

ook niet echt, de directe buren wel, dat is geen optie. verder alleen kent hij ze alleen maar vaag en dan kom ik weer bij het achterlaten van m'n hondje bij iemand die ik niet goed ken. hhop stiekem wel dat ik zoiets kan regelen, is wel heel fijn natuurlijk!

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 00:03

@ ikdoemaarwat: Jij woont niet toevallig in Breda? :+

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:08

Hmm dat is wel jammer inderdaad .. wie weet een dierenliefhebber van bokt ? Haha had je dichterbij gewoond, had ik je hondje ook kunnen uitlaten, heeft mijn hondje ook een speelkameraadje :D

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 00:12

dat zou echt teveel mazzel zijn :+

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:14

Maar dan nog is het een onbekende :=

Pff het is wel lastig, vrienden, familie etc ook al bedacht neem ik aan ?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:19

meintje schreef:
@ ikdoemaarwat: Jij woont niet toevallig in Breda? :+

nee absoluut niet :P

ik woon in noord-holland......noordelijker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 08:10

Chiqa schreef:

Denk quote mezelf nog maar eens ben hier wel nieuwsgierig naar.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 08:33

Jeetje dan zijn wij echt slecht :+

MIjn vriend en ik werken dus WEL allebei full time buiten de deur.

Nee niet gepland, hondje is nu 3 jaar en heb daarvan 2,5 jaar part time gewerkt 24 uur ongeveer. Toen moest ik noodgedongen op zoek naar een andere baan en deze geweldig leuke baan was nu eenmaal full time...

Beste oplossing gezocht voor hondje die elke dag zo'n 3-4 uur alleen is, maar wel elke dag 1 uur wordt uitgelaten in het bos, en bij mijn moeder een speelmaatje en gewoon een eigen plaats heeft. Zoals ik kan merken aan mijn hond heeft ze er niet heel veel problemen mee hoor.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:41

als onze hond een hele dag alleen thuis is heb ik een hele lieve buurvrouw die haar uitlaat! en hun kids komen op mijn vrij dagen regelmatig hier eten. zo helpen we elkaar

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:51

Hier trouwens ook de burrvrouw, maar het hoeft niet vaak. We staan gewoon voor elkaar klaar, als hun hond uitgelaten moet worden omdat ze de hele dag weg zijn dan doe ik dat en andersom. Vaak neem ik de hond gewoon mee naar huis, mag hij eerst een uur met mijn hond spelen en dan gaan we wandelen (die hond heeft niet zoveel manier en dan is het onmogelijk om met 2 te wandelen, dus dan eerst maar even spelen ;) ).

Weet je vriend niks van de buren af, hebben jullie geen buurtvereniging? Hier bij ons hangen wel van die soort vitrinekasten (van de buurtvereniging) in de straat waar "nieuws" in gehangen word, of een plaatselijk krantje? Maar Breda is natuurlijk groot :=

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:53

Briefjes in de bus bij mensen uit je straat?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 18:04

Anna-Jelly schreef:
Hier trouwens ook de burrvrouw, maar het hoeft niet vaak. We staan gewoon voor elkaar klaar, als hun hond uitgelaten moet worden omdat ze de hele dag weg zijn dan doe ik dat en andersom. Vaak neem ik de hond gewoon mee naar huis, mag hij eerst een uur met mijn hond spelen en dan gaan we wandelen (die hond heeft niet zoveel manier en dan is het onmogelijk om met 2 te wandelen, dus dan eerst maar even spelen ;) ).

Weet je vriend niks van de buren af, hebben jullie geen buurtvereniging? Hier bij ons hangen wel van die soort vitrinekasten (van de buurtvereniging) in de straat waar "nieuws" in gehangen word, of een plaatselijk krantje? Maar Breda is natuurlijk groot :=

dat had ik ook met mijn buurvrouw en onze katten, helaas is ze verhuisd |(

ben bang dat hij inderdaad heel weinig van de buren weet. ga toch maar briefjes ophangen bij de supermarkten denk ik.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:19

Ik zat trouwens nog even te denken, bij mijn ouders in de straat zit een vrouw die een soort van opvang heeft. Pap en mam maken er mn in de vakantie gebruik van. Ze haalt dan 's ochtends onze hond op (is maar een meter of 200) en laat 'm uit, vervolgens zit hij bij haar in de tuin met een stuk of wat andere honden. 's avonds brengt ze 'm vervolgens weer terug. Niet gratis uiteraard, maar vergeleken bij een uitlaatservice relatief goedkoop.

Wellicht kun je zo iemand vinden... Ik weet alleen niet hoe, want de mevrouw in kwestie adverteerd ook niet en zo... Dat is echt mond-op-mond.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:26

als ik in jouw situatie zat nam ik zowiezo geen hond, maar daar hebben we het al overgehad.

Je moet er goed omdenken, dat je eigenlijk nooit weet wat een ander met jouw hond doet.

Ik zou mijn hond nooit naar een opvang of uitlaatservice brengen, maar ieder zijn eigen mening.

Dit wou ik even kwijt, meer niet :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:17

Chiqa schreef:
Chiqa schreef:

Denk quote mezelf nog maar eens ben hier wel nieuwsgierig naar.

Nu is er geloof ik al drie keer over mijn vraag heengelezen, ach en de broerdste niet,
kan gebeuren :D Meintje hoelang heb jij vrij genomen om je pup op te voeden??

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:31

Chiqa, TS geeft aan dat ze er goed over nagedacht heeft. Dat er kritische kanttekeningen bij geplaatst worden, prima. Dat zal een beetje fatsoenlijke fokker ook doen. Jezelf blijven quoten helpt je iig niet aan een antwoord en dat maakt het topic er ook niet leuker op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:43

Ik snap niet echt wat het probleem is Sylvia, ik heb oprecht interesse omdat ik zelf ook toen met dat vraagstuk heb gezeten hoelang ik hiervoor vrij af moest nemen.
Dat is toch een normale vraag, kan toch overheen gelezen zijn Sylvia?