Mijn chihuahua gaat bijna bevallen!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:12

Lissyx schreef:
Wij hebben dit heel goed overlegd met de dierenarts,en het is ook een eenmalig nestje daarna wordt onze Luna geholpen.Het is een weloverwogen beslissing,alles is bij ons tot in de puntjes voorbereid,dierenarts staat stand by.Luna is ons kindje en we zijn heel erg goed voor haar.Ik snap je mening,maar wij zijn absoluut geen fokkers!!!!!De pups zullen uiteindelijk alleen naar baasjes gaan waar wij zeker weten dat zij goed terecht zullen komen.

@ miska: Nou, onze luna gaat zeker wel zelf bevallen wij hebben alleen de dierenarts stand-by staan voor het geval dat er wat mis gaat. Waar wij natuurlijk niet van uitgaan. En mens kan ook een keizersnee krijgen als er wat misgaat? Dat istoch ook geen reden om geen kind te nemen?

Als het maar éénmalig is (god zij dank), waarom toch doen dan?
Ik zie de lol er niet van in... :n
Ik gun mijn dier waar ik zo gek op ben echt geen pijn.
Iedereen weet dat die dieren lichamelijk niet in hun voordeel zijn om zelfstandig te bevallen.
Ik hoop echt dat het goed gaat!
Uiteraard is het verstandig om een dierenarts stand-by te hebben staan, zou helemaal erg zijn als dat niet zo was!
En een vergelijking maken met de mens die zelfstandig kan kiezen en niet afhankelijk is van zijn baas, daar ga ik niet eens op in.
Dat vind ik rondom een belachelijk groot cotrast verschil.

MarjonTampon

Re: Mijn chihuahua gaat bijna bevallen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:14

Ik vind dikbilkoeien die gewoon echt niet natuurlijk kunnen bevallen veel zieliger dan een chihuahua. De pups zijn toch niet zo groot als die van een duitse dog of wel dan? Zal toch wel gewoon in verhouding zijn lijkt me.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:16

Leuk, ik volg het even. Ik zie dat we ook een "dierenrechtenactiviste"(krijg spontaan zin in galgje) in ons midden hebben die weer eens heel goed werkt wat etisch verantwoord is en wat niet. |o

Nou ja, ik ga het volgen!!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:17

MarjonTampon schreef:
Ik vind dikbilkoeien die gewoon echt niet natuurlijk kunnen bevallen veel zieliger dan een chihuahua. De pups zijn toch niet zo groot als die van een duitse dog of wel dan? Zal toch wel gewoon in verhouding zijn lijkt me.

Dat vind ik ook niet normaal en je zou zeggen zo'n dikbilkoe is ook in verhouding, maar net zo min als zo'n kleine chihuahua.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:19

PussInBoots schreef:
Leuk, ik volg het even. Ik zie dat we ook een "dierenrechtenactiviste"(krijg spontaan zin in galgje) in ons midden hebben die weer eens heel goed werkt wat etisch verantwoord is en wat niet. |o

Nou ja, ik ga het volgen!!

Hahahaha! :')
Mag ik mee doen, vond ik vroeger altijd zo'n leuk spelletje!?! :+

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:20

Ik ga dit toppic zeker volgen :D
Wat een mooie papa trouwens zeg, de mooiste chiuaua(ik schrijf het fout :+ ) die ik ooit heb gezien!
Jou Lune mag er trouwens ook zijn hoor, knappe dame! :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:20

Miska schreef:
Lissyx schreef:
Wij hebben dit heel goed overlegd met de dierenarts,en het is ook een eenmalig nestje daarna wordt onze Luna geholpen.Het is een weloverwogen beslissing,alles is bij ons tot in de puntjes voorbereid,dierenarts staat stand by.Luna is ons kindje en we zijn heel erg goed voor haar.Ik snap je mening,maar wij zijn absoluut geen fokkers!!!!!De pups zullen uiteindelijk alleen naar baasjes gaan waar wij zeker weten dat zij goed terecht zullen komen.

@ miska: Nou, onze luna gaat zeker wel zelf bevallen wij hebben alleen de dierenarts stand-by staan voor het geval dat er wat mis gaat. Waar wij natuurlijk niet van uitgaan. En mens kan ook een keizersnee krijgen als er wat misgaat? Dat istoch ook geen reden om geen kind te nemen?

Als het maar éénmalig is (god zij dank), waarom toch doen dan?
Ik zie de lol er niet van in... :n
Ik gun mijn dier waar ik zo gek op ben echt geen pijn.
Iedereen weet dat die dieren lichamelijk niet in hun voordeel zijn om zelfstandig te bevallen.
Ik hoop echt dat het goed gaat!
Uiteraard is het verstandig om een dierenarts stand-by te hebben staan, zou helemaal erg zijn als dat niet zo was!
En een vergelijking maken met de mens die zelfstandig kan kiezen en niet afhankelijk is van zijn baas, daar ga ik niet eens op in.
Dat vind ik rondom een belachelijk groot cotrast verschil.

Miska ik denk dat het nu ondertussen wel duidelijk is dat jij dit niet gedaan zou hebben. Je hoeft je mening niet aan te blijven dikken.
Daarnaast vraagt de TS niet om je mening maar om je medeleven.
Beestje ziet er toch gewoon gezond uit so what!

Mijn buurvrouw was toen ze zwanger was ook zo rond als een tonnetje wil nog niet zeggen dat zwanger zou nu meteen slecht is voor de mens of het beestje.
Dat deze honden er niet zijn om te fokken slaat helemaal nergens op. Waar komt dat beestje vandaan uit een andere chihuahua.
Het gaat toch allemaal goed TS zorgt er goed voor en thats is klaar.

Ik tem even.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:22

Hoezo tem je? Het topic moet niet dicht! :)

Wat woord zo'n chihuahua groot zeg!
Allemachtig! :P
Hopelijk komen er mooie pups uit,
maak je straks ook foto's als ze er zijn :D ?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:25

Fifteen schreef:
Miska ik denk dat het nu ondertussen wel duidelijk is dat jij dit niet gedaan zou hebben. Je hoeft je mening niet aan te blijven dikken.
Daarnaast vraagt de TS niet om je mening maar om je medeleven.
Beestje ziet er toch gewoon gezond uit so what!

Mijn buurvrouw was toen ze zwanger was ook zo rond als een tonnetje wil nog niet zeggen dat zwanger zou nu meteen slecht is voor de mens of het beestje.
Dat deze honden er niet zijn om te fokken slaat helemaal nergens op. Waar komt dat beestje vandaan uit een andere chihuahua.
Het gaat toch allemaal goed TS zorgt er goed voor en thats is klaar.

Ik tem even.

Ik leef inderdaad erg mee met het diertje! :j
Daarom vind ik het ook zo sneu allemaal!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:30

Snap wel met Miska bedoeld hoor, er zijn weinig Chi's die zelfstandig kunnen bevallen. De kop is te breed om langs de geboorteweg te komen.
Vaak hebben Chi's dan ook een keizersnede nodig. Dat is toch wat je bedoeld Miska?

blokje

Heej!!!
Wat een ontzettend lief hondje.
Ik rij op een boerderij waar ze ook Chihuahua's hebben.

Ik vind sommige reacties hier echt zinloos. De eigenaar zorgt toch goed voor der hondje.
Ik ben ontzetten benieuwd naar de pups want met zulke mooie ouders moeten hun ook mooi worden. Hopen dat alles goed gaat!!!

Nogmaal voor de zeur mensen hier:
Wat voor hond heb jezelf? Waarom heb je dan dieren gekocht ze worden allemaal gefokt geen één dier kiest er zelf voor. Ik heb inderdaad ook wel me vraag tekenens bij sommige rassen en jah de Chihuahua hoort er bij. Maar deze eigenaar denkt er goed over na heeft alles geregeld. Liever zo pups dan via een broodfokker!!! Wees bij dat deze eigenaar het zo goed doet.
Eigenlijk is elk ras door gefokt neem dan alsjeblieft een wilde hond ofzo. Die zijn nog het dichst bij de oorsponkelijke dieren. Ik vind dat je moet kijken of pa en ma gezond zijn en er gezonde pups terwereld kunnen komen mijn hondje heb ik gekregen toen ik nog een klein meisje was. Mijn ouders hadden/hebben totaal geen verstand van dieren en mijn hondje kwam bij mensen thuis vandaan achteraf een kleinschalige broodfokker vind ik. Ik weet nu wel dat ik dat NOOIT moet doen. Ik dwaal nu een beetje af.
Maar waarom??? Waarom zeiken jullie de eigenaar van dit hondje zo af. Echt bokt/Nederland weer bah.

SUCCES MET JE ONWIJS LIEVE HONDJE EN HOPEN OP EEN PAAR GEZONDE PUPS :D

BibicheB

Ik ben héééééééééél benieuwd :D

Ik ga heel erg vaak in dit topic kijken, foto's..!! Foto's..!! Foto's..!! (dit was een hint... :+ )
Hou je ons heel goed op de hoogte??? :D

Miska, je hebt je punt nu wel gemaakt. Ieder zijn eigen inzichten en de TS heeft aangegeven een bewuste, weloverwogen, en met de dierenarts besproken keuze te hebben gemaakt. Respecteer dat en ga anders iemand anders zieken. Dit is een topic waarin je best je mening mag geven, maar dat heb je gedaan (fijn dat je je bekommert om het beestje) en nu moet je de sfeer niet verpesten.
Ik geloof dat je dat nog niet helemaal begrepen had of het anders in ieder geval niet respecteerde, dus bijdeze nogmaals getemd.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:32

Niki_ Maar daarom kun je er nog wel mee fokken. Gewoon op de bouw van de honden letten. Je kiest bijvoorbeeld een reu met een smallere kop. Zo kun jij als eigenaar de 'perfecte' partner voor je hond zoeken.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:34

Oooh spannend, ik hoop dat het allemaal goed gaat!

Mijn vraag: waar komen al die chi 's van anderen mensen dan vandaan? Uit een fabriek? Kom op....

IK WIL OOK FOTOS!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:34

Citaat:
Ik leef inderdaad erg mee met het diertje! :j
Daarom vind ik het ook zo sneu allemaal!

Dit noem ik geen meedeleven maar goed :z

TS is ze al bezig met bevallen? Aangezien er nog geen reactie is.
Alles nog goed met er? :(:)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:36

Sommige honden komen inderdaad uit een fabriek.. (A) Zo'n pupy fabriek in Tsjechie ofzo :'(

IK WIL OOK FOTO's :D

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:37

Ik zie meerdere mensen zeggen een dier kiest er niet zelf voor. Maar wanneer een hond loops is zoeken ze graag zelf de reu op. (Spreekt uit ervaring) Als het aan de dieren zelf lag, zouden ze zich elke keer laten dekken.

* Edit: overigens vind ik wel dat een hond in een goede omgeving moet kunnen jongen. En inderdaad niet in zo'n fabriek ofzo.
Laatst bijgewerkt door MarjonTampon op 28-01-09 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

positiefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:37

ik vind jou zelf een beetje sneu Miska!

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:41

ja ik ook.
je hebt nu je mening wel duidelijk gemaakt

Lissyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 18:43

Hallo allemaal.
Ze is druk bezig met snuffelen en graven in dr werpbak. Staart opzij! Het zal niet lang meer duren. ik ga nu off en lekker al me aandacht aan me lieve sgatje geven en zodra ze dr zijn laat ik het weten!

Groetjes

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:44

super ! ik blijf het volgen

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:46

Spannend zeg! Ik blijf het even volgen, ben erg benieuwd naar de puppy's!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:47

Oeh spannend!! Heel veel succes!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:48

Succes!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:49

Spannend!
Ik blijf het volgen.

Ze komen vanavond vast nog wel ;d