Waar te koop voor leuke prijs??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:26

Sashas Blend, 2x daags een kwart theelepeltje over z'n voer, even geduld hebben, na ca. 6 weken merk je goed het verschil en pijnstillers of andere medicijnen zijn dan waarschijnlijk niet meer nodig.

Mijn eigen labrador is nu 11, hij had artrose en was steeds kreupel, krijgt z'n Sashas Blend 's morgens over 150 g Farmfood (geperste brok, dus minder bewerkt) en 's avonds over 2 plakken Duck Uitmuntend (diepvriesvlees met toevoegingen, zie hun resp. sites). Lijkt weinig voor zo'n grote hond, maar het is kwalitatief goed voer, redelijke prijsklasse en zuinig in gebruik. En het belangrijkste: hij doet het er uitstekend op, en op vakantie zonder vriezer schakelen we moeiteloos over op alleen brok.
De DA wist destijds niet te verklaren waarom hij kreupel was, ondanks onderzoeken en dure foto's. Via de DA van mijn opleiding kwam ik op Sashas Blend. Met homeopathie kunnen de genoemde middelen zeker een optie zijn bij lichte artrose/pijn maar bij ernstige gevallen kun je voor advies op maat toch het beste een afspraak met een veterinair homeopaat maken.

Vergis je niet in wat een hond hoort te eten, een hond is omnivoor, eet dus ook fruit en groentes, waarbij vlees/botten/pezen wel een substantieel deel van het dieet uitmaken.
Hoe meer voer ook bewerkt wordt door verhitten, vermalen, vermengen, afkoelen, weer verhitten, expanderen voor een 'krokante brok', hoe meer nuttige zaken verloren gaan en dus weer toegevoegd moeten worden. En die toevoegingen zijn niet altijd van de best opneembare soort want die zijn duurder. Dan zit er wel alles in maar z'n stofwisseling kan er weinig mee -> resultaat grote hopen hondenpoep.

Ik wil absoluut niet zeggen dat de duurdere merken slecht zijn, maar je betaald gewoon meer dan nodig is. Het is ook sterk per hond afhankelijk welk voer het beste bevalt. Waar de één het uitstekend op doet krijgt de ene hond diarree van of hij lust het niet.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:40

Ik vind trouwens wel dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Als ik aanhaal dat dierenartsen commerciële belangen hebben word je boos omdat jouw dierenarts volgens jou dierenarts is geworden louter en alleen omdat hij dieren wil helpen. Maar ondertussen vind je wel dat het voer dat je bij hem koopt te duur is en vraag je je af of het niet ergens anders goedkoper kan krijgen. Misschien toch een beetje een vermoeden van commerciële belangen van je da? Als het die goede man namelijk alleen maar om het welzijn van jouw hond zou gaan zou hij het voer toch wel zelf zo goedkoop mogelijk aanbieden?

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:57

Sting schreef:
Hill's JD voer is alleen te verkrijgen bij dierenartsten. Ik weet niet wat er bij jullie betaald moet worden, maar zo uit mn hoofd kost het bij ons 71 euro per zak van 14 kg (de reduced is 74 euro voor 12 kg).
Het voer werkt in veel gevallen erg goed. Natuurlijk gaat de arthrose of andere gewrichtspijn er niet van weg, maar het wordt ook niet erger.
@ Lisa: waardoor trek jij de conclusie dat het voer niet werkt? Bij ons in de praktijk horen wij toch vrijwel alleen maar positieve verhalen!

Allicht degenen die voor honderden euro,s per maand aan hondenvoer besteden gaan jou
echt niet vertellen dat het niet werkt.
Fok al jaren Bullmastiffs met prachtige heupen en die van ons zijn vuilnisbakken
ze vreten er vanalles bij op het erf.
Nog nooit een hond erbij gehad met arthrose, arthrose is een ziekte en geen gevolg van
voeding.
Het enige dat echt belangrijk is bij de voeding van een hond, is dat de Calcium Fosforverhouding
goed is en er geen landbouwgif zoals bht inzit.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:59

Sting schreef:
Waarom zouden alle DA-en Hill's verkopen Raggel? Juist: omdat het goed voer is waar écht wel uitgebreid onderzoek naar gedaan is :). Vandaar dat het verkocht wordt bij DA-en en niet bij dierenwinkels (aangezien die over het algemeen de wat slechtere soorten voer verkopen).
Natuurlijk is een goed supplement ook prima, bijvoorbeeld Stride. Nadeel daarvan is dat het een poeder is en niet elk dier dat even graag eet :). De JD brokken gaan er vrijwel altijd probleemloos in :).

Vanwege de provisie die dierenartsen krijgen om jou dit voer aan te smeren
en daarbij, Hills is wel te koop in sommige winkels.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:55

lisa_pluisje schreef:
Sting schreef:
Waarom zouden alle DA-en Hill's verkopen Raggel? Juist: omdat het goed voer is waar écht wel uitgebreid onderzoek naar gedaan is :). Vandaar dat het verkocht wordt bij DA-en en niet bij dierenwinkels (aangezien die over het algemeen de wat slechtere soorten voer verkopen).
Natuurlijk is een goed supplement ook prima, bijvoorbeeld Stride. Nadeel daarvan is dat het een poeder is en niet elk dier dat even graag eet :). De JD brokken gaan er vrijwel altijd probleemloos in :).

Vanwege de provisie die dierenartsen krijgen om jou dit voer aan te smeren
en daarbij, Hills is wel te koop in sommige winkels.

JD is alleen bij de dierenarts te koop. Is een speciale brok waaraan dus een aantal supplementen zijn toegevoegd die artroseklachten kunnen verminderen. En daarvoor betaal je dan de hoofdprijs.

nickyu

Re: Waar te koop voor leuke prijs??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:04

enig idee hoe duur die supplementen zijn ?

juist ja daarom betaal je dan dus zoveel meer voor de jd in
vergelijking met de normale

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:08

Oprtalj schreef:
Ik vind trouwens wel dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Als ik aanhaal dat dierenartsen commerciële belangen hebben word je boos omdat jouw dierenarts volgens jou dierenarts is geworden louter en alleen omdat hij dieren wil helpen. Maar ondertussen vind je wel dat het voer dat je bij hem koopt te duur is en vraag je je af of het niet ergens anders goedkoper kan krijgen. Misschien toch een beetje een vermoeden van commerciële belangen van je da? Als het die goede man namelijk alleen maar om het welzijn van jouw hond zou gaan zou hij het voer toch wel zelf zo goedkoop mogelijk aanbieden?

Aan het eerste deel van je post ga ik bijna denken dat je het tegen mij hebt, maar je hebt mij nergens zien schrijven dat ik me afvraag of ik het ergens goedkoper kan krijgen? Volgens mij haal je mij en de TS door elkaar...

Mijn DA doet het zeker om mijn hond én mij te helpen. Toen zij op zondag met spoed onder het mes moest, heeft hij normaal uurtarief gerekend ipv storingstarief, omdat het anders zo'n dure grap zou worden.

Maar op je eerdere post terugkomend, wel enorm kinderachtig om het op een dergelijk klein woordje te gooien...Als...zo ken ik er nog een paar. Dus ALS mijn DA dit jaar nog op wintersport zou willen, DAN draait hij mij en mijn hond een poot uit. Ja hoor...:roll:

Volgens mij zijn wij uitgesproken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:19

Raggel schreef:
Hills is zo ongeveer het slechtste brokken voer dat er bestaat..
.

goh verbazingewekkend, serieus? Ik dacht dat Bonzo een van de slechtste merken was,
of de huismerken van de supermarkt, maar daar vergis im me volgens jou in?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:31

XoNo schreef:
Aan het eerste deel van je post ga ik bijna denken dat je het tegen mij hebt, maar je hebt mij nergens zien schrijven dat ik me afvraag of ik het ergens goedkoper kan krijgen? Volgens mij haal je mij en de TS door elkaar...

Ja sorry, ik gooide jullie inderdaad even door elkaar

XoNo schreef:
Maar op je eerdere post terugkomend, wel enorm kinderachtig om het op een dergelijk klein woordje te gooien...Als...zo ken ik er nog een paar. Dus ALS mijn DA dit jaar nog op wintersport zou willen, DAN draait hij mij en mijn hond een poot uit. Ja hoor...:roll:

Volgens mij zijn wij uitgesproken :j

Ik bedoel gewoon wat ik schrijf en heb weloverwogen het woordje 'als' gebruikt. Als jij dat verkeerd interpreteert en ik maak je daarop attent dan is het kinderachtig van mij dat ik achteraf toch niet bedoel wat jij dacht dat ik bedoelde? Vreemd! Maar dan ben ik met jou inderdaad uitgepraat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:32

luffie schreef:
@raggel en dees_daan: Ik startte dit topic niet met de vraag of Hills nou wel of niet goed voer is! Die discussie over goed voer heb ik al vaak genoeg gehoord, gelezen en gevoerd, dus stop er aub mee. Het heeft voor mij totaal geen meerwaarde aangezien ik onze hond toch brokken blijf geven en het is ook off-topic!

het gaat me niet om Hills, het gaat mij er om dat er word gezegd dat de duurdere merken hondenvoeding geldklopperij zouden zijn, en dat is gewoon niet waar, merken als Bonzo e.d dat is geldklopperij met al dat troep wat er in zit. goedkoop is duurkoop.. ik zeg ook niet dat je vers moet gaan voeren (krijgen onze honden ook niet) maar goed, ik houd me er verder buiten :) ik kan er niet zo goed tegen als iemand dingen roept waar ze totaal geen verstand van heeft (ook de rest die zegt dat dierenartsen jou slecht voer zouden verkopen, denk na.. als ze dat zouden doen gaat hun reputatie er aan. daarnaast heb je zelf veel te zeggen door de samenstelling van het voer te lezen)

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 23:35

XoNo schreef:
luffie: kijk dan eens naar brokken van bijvoorbeeld Farm Food en ga daar 1 of 2 supplementen aan toevoegen. Ik heb zelf veel goede ervaringen met producten van Puur en VSM. Beide homeopatisch. Soulmate is een zeer compleet supplement waar ook glucosamine, chondroïtine e.d. in zit, wat ook zeer bevorderlijk is voor aanmaak van synovia (gewrichtsvocht).

Farm food is een geperste brok en er zitten geen granen in. Daarbij, omdat het geperst is, is het niet enorm verhit waardoor allerlei goede vitaminen gedood worden.

Maar mag ik vragen waarom je persé brokken blijft voeren? Stel dat je hondje het op vers vleet supergoed doet, waarom zou je het niet proberen?

Wij voeren Nero op dit moment ook Farm Food.
Hij doet het er goed op, dus misschien is het idd een idee om supplementen toe te voegen, maar we zijn nog aan het zoeken naar de beste oplossing.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:36

Chiqa schreef:
Raggel schreef:
Hills is zo ongeveer het slechtste brokken voer dat er bestaat..
.

goh verbazingewekkend, serieus? Ik dacht dat Bonzo een van de slechtste merken was,
of de huismerken van de supermarkt, maar daar vergis im me volgens jou in?

Nee, Bonzo en Frolic is zowat het slechtste van het slechtste.
Hill's is een van de slechtste (van de betere merken brok) terwijl ze wel pretenderen (door de verkoop via DA) alsof ze goed zijn.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:37

luffie schreef:
Hallo,

wij hebben van de da het advies gekregen om onze Mechelse herder Nero ander voer te gaan geven. Nero heeft nl artrose en zou dus het beste Hills JD kunnen krijgen als droogvoer. Nou is dat best wel heel duur voer :( , zijn er misschien bokkers die weten waar we dit voer kunnen kopen voor een leuke prijs?? :? .

Alvast bedankt!

belangrijkste bij artrose is dat het gewicht goed is. Elke kilo is extra belasting.

Ik doe met mijn hond hydrotherapie, helpt super, geen speciaal voer, alleen glucosmine van groene os extra.

De kosten: voer, 40 euro per 1,5 maand
Hydrotherapie, 35 per maand, onderhoudend
Glucosamine, 100 euro per kilo, maar doen we een jaar mee.
Verder krijgt ze nog vers vlees

http://www.hydrotherapiehonden.nl/ in Ridderkerk
http://www.aartsenaquatraining.nl/ Mijn trainer, Drenthe
http://www.hydrotherapiehond.nl/ Vakgroep
Laatst bijgewerkt door _Do_ op 24-01-09 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 23:40

dees_daan schreef:
luffie schreef:
@raggel en dees_daan: Ik startte dit topic niet met de vraag of Hills nou wel of niet goed voer is! Die discussie over goed voer heb ik al vaak genoeg gehoord, gelezen en gevoerd, dus stop er aub mee. Het heeft voor mij totaal geen meerwaarde aangezien ik onze hond toch brokken blijf geven en het is ook off-topic!

het gaat me niet om Hills, het gaat mij er om dat er word gezegd dat de duurdere merken hondenvoeding geldklopperij zouden zijn, en dat is gewoon niet waar, merken als Bonzo e.d dat is geldklopperij met al dat troep wat er in zit. goedkoop is duurkoop.. ik zeg ook niet dat je vers moet gaan voeren (krijgen onze honden ook niet) maar goed, ik houd me er verder buiten :) ik kan er niet zo goed tegen als iemand dingen roept waar ze totaal geen verstand van heeft (ook de rest die zegt dat dierenartsen jou slecht voer zouden verkopen, denk na.. als ze dat zouden doen gaat hun reputatie er aan. daarnaast heb je zelf veel te zeggen door de samenstelling van het voer te lezen)

Ik begrijp best wat je bedoeld, alleen lijkt het wel alsof ik een topic heb geopend over welk voer nou het beste is?? Dit was niet mijn bedoeling, vandaar mijn post richting oa jou.
Verder ben ik het met je eens dat hills geen geldklopperij is, ik geloof ook dat het echt goed voer is. Toch bedankt voor je reactie!

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 23:41

_Do_ schreef:
luffie schreef:
Hallo,

wij hebben van de da het advies gekregen om onze Mechelse herder Nero ander voer te gaan geven. Nero heeft nl artrose en zou dus het beste Hills JD kunnen krijgen als droogvoer. Nou is dat best wel heel duur voer :( , zijn er misschien bokkers die weten waar we dit voer kunnen kopen voor een leuke prijs?? :? .

Alvast bedankt!

belangrijkste bij artrose is dat het gewicht goed is. Elke kilo is extra belasting.

Ik doe met mijn hond hydrotherapie, helpt super, geen speciaal voer, alleen glucosmine van groene os extra.

De kosten: voer, 40 euro per 1,5 maand
Hydrotherapie, 35 per maand, onderhoudend
Glucosamine, 100 euro per kilo, maar doen we een jaar mee.
Verder krijgt ze nog vers vlees

http://www.hydrotherapiehonden.nl/ in Ridderkerk
http://www.aartsenaquatraining.nl/ Mijn trainer, Drenthe
http://www.hydrotherapiehond.nl/ Vakgroep

Nero is goed op gewicht, hij is niet te zwaar :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:42

Het wordt nu een 'leuke' discussie van wat wel of geen goed voer zou zijn, maar volgens mij was dat niet helemaal de vraag van de TS.

TS; je zou die brokken kunnen proberen, misschien dat je prijzen kunt vergelijken bij DA's (of internet), maar veel zal het niet schelen onderling. Of je zou je eigen voer (of iets anders, wat je wilt) kunnen proberen met een supplement, wie weet of het werkt?

Hydrotherapie heb ik ook met m'n hond gedaan (loopband onder water), helaas was het voor mijn hond niet zinvol, maar dit zou je ook nog kunnen proberen :)

Succes iig!

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:45

Wij hebben trouwens in het begin, maar onze hond was ook best slecht (lees 10 min wandelen per keer), natuurgeneeskunde gedaan.
Dit heeft haar een hoop geholpen. Ze kon toen 30 min wandelen.

Bij de hydrotherapie ging ik eerst wekelijks, toen om de week en nu maandelijks. Vind het niet heel duur en houd mijn hond zo lang pijnvrij en gezond. Sinds dit allemaal gebruikt ze geen pijnstillers meer!

Bij ons krijgt ze eerst een bewegingsonderzoek, daarna gaat ze in de bak, om te lopen in het water en als dat klaar is, ze loop tnu een half uur met 1 x pauze van 1 min, word ze nog gemasseerd op een magnetische mat. Dan geniet ze helemaal :D

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:48

luffie schreef:
Nero is goed op gewicht, hij is niet te zwaar :D

Goedzo

Die van ons is nu ook mooi op gewicht en krijgt zelfs spieren... Maar ze is dan ook al 11. Heeft al sinds dr 5e geen echte spieren meer gehad

Het belangrijkste is dat Nero fit blijft. Daar kan je een hoop mee voorkomen

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 23:48

Quellian schreef:
Het wordt nu een 'leuke' discussie van wat wel of geen goed voer zou zijn, maar volgens mij was dat niet helemaal de vraag van de TS.
TS; je zou die brokken kunnen proberen, misschien dat je prijzen kunt vergelijken bij DA's (of internet), maar veel zal het niet schelen onderling. Of je zou je eigen voer (of iets anders, wat je wilt) kunnen proberen met een supplement, wie weet of het werkt?

Hydrotherapie heb ik ook met m'n hond gedaan (loopband onder water), helaas was het voor mijn hond niet zinvol, maar dit zou je ook nog kunnen proberen :)

Succes iig!

Inderdaad!!!! :j Deze discussie was niet mijn bedoeling :D .

Quellian, bedankt voor je reactie. We zijn nog aan het zoeken wat we het beste kunnen doen, ander voer of gewoon zijn eigen voer met supplementen......We weten het nog niet :? . Heb jij ervaringen met supplementen? Ik heb hier vanalles voorbij zien komen, maar wat is dan het beste??
Ik vind het echt moeilijk |o !!

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 23:51

@_Do_: het is gelukkig nog niet zo dat Nero niet meer kan lopen, hij loopt nog prima, is alleen af en toe wat mank en als we wat verder hebben gelopen dan normaal dan is hij startkreupel na het slapen. Ik denk dat hydrotherapie echt voor honden is die slecht of niet meer kunnen lopen, toch?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:09

Luffie, als je hond pijn heeft bij het lopen zal het lopen steeds zwaarder voor hem worden. Juist dit lopen is erg belangrijk. Ten eerste gaat een gewricht pijnlijker worden als hij niet meer beweegt, ten tweede gaat Nero zwaarder worden naar mate hij minder zal bewegen.

Ik heb gekozen voor Osteocure omdat ik daar meerdere goede ervaringen over heb vernomen, de hoofdbestanddelen glucosamine en chondroïtine zitten onder meer daarin. Het heeft haar inmiddels al 2 jaar lang geholpen.
ruim 1 maand geleden werd ze echter toch slechter, volgens de da was dat te wijten aan spierdystrofie, afname van spierkracht puur vanwege de ouderdom. Hiervoor ben ik haar Soulmatecare gaan geven. Daar zit ook glucosamine, chondroïtine, m.s.m en nog heeeeel veel meer in. In ieder geval zou het moeten helpen met de spieropbouw, en ja, het helpt! Je moet de site maar eens lezen. In Sasha's blend zitten deze suplementen ook, maar daar heb ik geen ervaringen mee. Tevens heb ik op hondenfora ook negatieve dingen gelezen over dit product. Maar ja, zoveel mensen, zoveel meningen. Ik heb echter nog nergens negatieve ervaringen kunnen vinden over soulmatecare. Primeval schijnt ook een dergelijk goedje te hebben. PrimeVal Gelatinaat Duik anders eens een paar hondenfora op, daar is ook veel te lezen en leren over artrose.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:14

Raggel schreef:
Hill's is een van de slechtste (van de betere merken brok) terwijl ze wel pretenderen (door de verkoop via DA) alsof ze goed zijn.
.

Goh nooit geweten :+ Dat we toch zo besodemieterd worden.

Oprtalj schreef:
Beter lezen!
Ik scheer helemaal niet alle artsen over één kam. Ik schreef 'En als je als dierenarts dat jaar ook nog graag op wintersport wilt....... '

Ben jij lid van barfplaats ofzo? ;)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:23

luffie schreef:
Quellian, bedankt voor je reactie. We zijn nog aan het zoeken wat we het beste kunnen doen, ander voer of gewoon zijn eigen voer met supplementen......We weten het nog niet :? . Heb jij ervaringen met supplementen? Ik heb hier vanalles voorbij zien komen, maar wat is dan het beste??
Ik vind het echt moeilijk |o !!

hoi, ik heb een Hollandse herder met artrose.
Er is ons eerst ook speciaal voer aan geraden, maar wij geven nu een glucosamine-chondroïtine-msm supplement.
Noa was regelmatig kreupel, maar sinds we dit geven eigenlijk niet meer. Ik heb nu tabletten uit Amerika mee genomen, daar zijn deze supplementen ook weer een stuk goedkoper dan in NL.
Daarvoor gaf ik poeder van de Groene Os. Werkte ook super!

De eigenaresse van het hondenpension heeft ook een herder met artrose en zij geeft Primeval. (jawel, eigenlijk voor paarden, maar schijnt voor honden ook prima te werken)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:53

Hydrotherapie wilt inderdaad ook vaak helpen bij honden met artrose. Juist omdat ze daardoor bespierder gaan worden, kunnen ze langer pijnvrij blijven lopen. Ook al is het in een begin stadium, om de opbouw van spieren te bevorderen zonder de gewrichten te overlasten is hydrotherapie een goede oplossing :)
En verder qua voer. Als ik jou was zou ik gewoon kijken wat je het beste kunt doen, ofwel zijn eigen brok blijven geven met supplementen erbij, dit werkt vaak net zo goed, hetzij niet beter als een specifieke voersoort of het specifieke voer van Hills :)

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:59

luffie schreef:
XoNo schreef:
luffie: kijk dan eens naar brokken van bijvoorbeeld Farm Food en ga daar 1 of 2 supplementen aan toevoegen. Ik heb zelf veel goede ervaringen met producten van Puur en VSM. Beide homeopatisch. Soulmate is een zeer compleet supplement waar ook glucosamine, chondroïtine e.d. in zit, wat ook zeer bevorderlijk is voor aanmaak van synovia (gewrichtsvocht).

Farm food is een geperste brok en er zitten geen granen in. Daarbij, omdat het geperst is, is het niet enorm verhit waardoor allerlei goede vitaminen gedood worden.

Maar mag ik vragen waarom je persé brokken blijft voeren? Stel dat je hondje het op vers vleet supergoed doet, waarom zou je het niet proberen?

Wij voeren Nero op dit moment ook Farm Food.
Hij doet het er goed op, dus misschien is het idd een idee om supplementen toe te voegen, maar we zijn nog aan het zoeken naar de beste oplossing.

In Farmfood brokken zitten wel granen. Maar wat er niet in zit zijn kunstmatige toevoegingen en dat is wel een groot voordeel.

Wat ik tot nu toe heb gezien van brokken als Hills JD en Mobility Support is dat de supplementen die er in zitten vaak wel werken. Voordeel als het al in een brok verwerkt zit is dat mensen die supplementen niet vergeten te geven en dat verklaart een deel van het succes van dergelijke brokken. Maar wanneer men wel consequent die supplementen aan het voer toevoegt dan is het resultaat minstens net zo goed als op de JD daar je dan immers kunt kiezen voor het voer waar je hond het verder het beste op doet.