Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sting schreef:Hill's JD voer is alleen te verkrijgen bij dierenartsten. Ik weet niet wat er bij jullie betaald moet worden, maar zo uit mn hoofd kost het bij ons 71 euro per zak van 14 kg (de reduced is 74 euro voor 12 kg).
Het voer werkt in veel gevallen erg goed. Natuurlijk gaat de arthrose of andere gewrichtspijn er niet van weg, maar het wordt ook niet erger.
@ Lisa: waardoor trek jij de conclusie dat het voer niet werkt? Bij ons in de praktijk horen wij toch vrijwel alleen maar positieve verhalen!
Sting schreef:Waarom zouden alle DA-en Hill's verkopen Raggel? Juist: omdat het goed voer is waar écht wel uitgebreid onderzoek naar gedaan is. Vandaar dat het verkocht wordt bij DA-en en niet bij dierenwinkels (aangezien die over het algemeen de wat slechtere soorten voer verkopen).
Natuurlijk is een goed supplement ook prima, bijvoorbeeld Stride. Nadeel daarvan is dat het een poeder is en niet elk dier dat even graag eet. De JD brokken gaan er vrijwel altijd probleemloos in
.
lisa_pluisje schreef:Sting schreef:Waarom zouden alle DA-en Hill's verkopen Raggel? Juist: omdat het goed voer is waar écht wel uitgebreid onderzoek naar gedaan is. Vandaar dat het verkocht wordt bij DA-en en niet bij dierenwinkels (aangezien die over het algemeen de wat slechtere soorten voer verkopen).
Natuurlijk is een goed supplement ook prima, bijvoorbeeld Stride. Nadeel daarvan is dat het een poeder is en niet elk dier dat even graag eet. De JD brokken gaan er vrijwel altijd probleemloos in
.
Vanwege de provisie die dierenartsen krijgen om jou dit voer aan te smeren
en daarbij, Hills is wel te koop in sommige winkels.
Oprtalj schreef:Ik vind trouwens wel dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Als ik aanhaal dat dierenartsen commerciële belangen hebben word je boos omdat jouw dierenarts volgens jou dierenarts is geworden louter en alleen omdat hij dieren wil helpen. Maar ondertussen vind je wel dat het voer dat je bij hem koopt te duur is en vraag je je af of het niet ergens anders goedkoper kan krijgen. Misschien toch een beetje een vermoeden van commerciële belangen van je da? Als het die goede man namelijk alleen maar om het welzijn van jouw hond zou gaan zou hij het voer toch wel zelf zo goedkoop mogelijk aanbieden?
XoNo schreef:Aan het eerste deel van je post ga ik bijna denken dat je het tegen mij hebt, maar je hebt mij nergens zien schrijven dat ik me afvraag of ik het ergens goedkoper kan krijgen? Volgens mij haal je mij en de TS door elkaar...
XoNo schreef:Maar op je eerdere post terugkomend, wel enorm kinderachtig om het op een dergelijk klein woordje te gooien...Als...zo ken ik er nog een paar. Dus ALS mijn DA dit jaar nog op wintersport zou willen, DAN draait hij mij en mijn hond een poot uit. Ja hoor...
Volgens mij zijn wij uitgesproken
luffie schreef:@raggel en dees_daan: Ik startte dit topic niet met de vraag of Hills nou wel of niet goed voer is! Die discussie over goed voer heb ik al vaak genoeg gehoord, gelezen en gevoerd, dus stop er aub mee. Het heeft voor mij totaal geen meerwaarde aangezien ik onze hond toch brokken blijf geven en het is ook off-topic!
XoNo schreef:luffie: kijk dan eens naar brokken van bijvoorbeeld Farm Food en ga daar 1 of 2 supplementen aan toevoegen. Ik heb zelf veel goede ervaringen met producten van Puur en VSM. Beide homeopatisch. Soulmate is een zeer compleet supplement waar ook glucosamine, chondroïtine e.d. in zit, wat ook zeer bevorderlijk is voor aanmaak van synovia (gewrichtsvocht).
Farm food is een geperste brok en er zitten geen granen in. Daarbij, omdat het geperst is, is het niet enorm verhit waardoor allerlei goede vitaminen gedood worden.
Maar mag ik vragen waarom je persé brokken blijft voeren? Stel dat je hondje het op vers vleet supergoed doet, waarom zou je het niet proberen?
Chiqa schreef:Raggel schreef:Hills is zo ongeveer het slechtste brokken voer dat er bestaat..
.
goh verbazingewekkend, serieus? Ik dacht dat Bonzo een van de slechtste merken was,
of de huismerken van de supermarkt, maar daar vergis im me volgens jou in?
luffie schreef:Hallo,
wij hebben van de da het advies gekregen om onze Mechelse herder Nero ander voer te gaan geven. Nero heeft nl artrose en zou dus het beste Hills JD kunnen krijgen als droogvoer. Nou is dat best wel heel duur voer, zijn er misschien bokkers die weten waar we dit voer kunnen kopen voor een leuke prijs??
.
Alvast bedankt!
dees_daan schreef:luffie schreef:@raggel en dees_daan: Ik startte dit topic niet met de vraag of Hills nou wel of niet goed voer is! Die discussie over goed voer heb ik al vaak genoeg gehoord, gelezen en gevoerd, dus stop er aub mee. Het heeft voor mij totaal geen meerwaarde aangezien ik onze hond toch brokken blijf geven en het is ook off-topic!
het gaat me niet om Hills, het gaat mij er om dat er word gezegd dat de duurdere merken hondenvoeding geldklopperij zouden zijn, en dat is gewoon niet waar, merken als Bonzo e.d dat is geldklopperij met al dat troep wat er in zit. goedkoop is duurkoop.. ik zeg ook niet dat je vers moet gaan voeren (krijgen onze honden ook niet) maar goed, ik houd me er verder buitenik kan er niet zo goed tegen als iemand dingen roept waar ze totaal geen verstand van heeft (ook de rest die zegt dat dierenartsen jou slecht voer zouden verkopen, denk na.. als ze dat zouden doen gaat hun reputatie er aan. daarnaast heb je zelf veel te zeggen door de samenstelling van het voer te lezen)
_Do_ schreef:luffie schreef:Hallo,
wij hebben van de da het advies gekregen om onze Mechelse herder Nero ander voer te gaan geven. Nero heeft nl artrose en zou dus het beste Hills JD kunnen krijgen als droogvoer. Nou is dat best wel heel duur voer, zijn er misschien bokkers die weten waar we dit voer kunnen kopen voor een leuke prijs??
.
Alvast bedankt!
belangrijkste bij artrose is dat het gewicht goed is. Elke kilo is extra belasting.
Ik doe met mijn hond hydrotherapie, helpt super, geen speciaal voer, alleen glucosmine van groene os extra.
De kosten: voer, 40 euro per 1,5 maand
Hydrotherapie, 35 per maand, onderhoudend
Glucosamine, 100 euro per kilo, maar doen we een jaar mee.
Verder krijgt ze nog vers vlees
http://www.hydrotherapiehonden.nl/ in Ridderkerk
http://www.aartsenaquatraining.nl/ Mijn trainer, Drenthe
http://www.hydrotherapiehond.nl/ Vakgroep
Quellian schreef:Het wordt nu een 'leuke' discussie van wat wel of geen goed voer zou zijn, maar volgens mij was dat niet helemaal de vraag van de TS.
TS; je zou die brokken kunnen proberen, misschien dat je prijzen kunt vergelijken bij DA's (of internet), maar veel zal het niet schelen onderling. Of je zou je eigen voer (of iets anders, wat je wilt) kunnen proberen met een supplement, wie weet of het werkt?
Hydrotherapie heb ik ook met m'n hond gedaan (loopband onder water), helaas was het voor mijn hond niet zinvol, maar dit zou je ook nog kunnen proberen
Succes iig!
Raggel schreef:Hill's is een van de slechtste (van de betere merken brok) terwijl ze wel pretenderen (door de verkoop via DA) alsof ze goed zijn.
.
Oprtalj schreef:Beter lezen!
Ik scheer helemaal niet alle artsen over één kam. Ik schreef 'En als je als dierenarts dat jaar ook nog graag op wintersport wilt....... '
luffie schreef:Quellian, bedankt voor je reactie. We zijn nog aan het zoeken wat we het beste kunnen doen, ander voer of gewoon zijn eigen voer met supplementen......We weten het nog niet. Heb jij ervaringen met supplementen? Ik heb hier vanalles voorbij zien komen, maar wat is dan het beste??
Ik vind het echt moeilijk!!
luffie schreef:XoNo schreef:luffie: kijk dan eens naar brokken van bijvoorbeeld Farm Food en ga daar 1 of 2 supplementen aan toevoegen. Ik heb zelf veel goede ervaringen met producten van Puur en VSM. Beide homeopatisch. Soulmate is een zeer compleet supplement waar ook glucosamine, chondroïtine e.d. in zit, wat ook zeer bevorderlijk is voor aanmaak van synovia (gewrichtsvocht).
Farm food is een geperste brok en er zitten geen granen in. Daarbij, omdat het geperst is, is het niet enorm verhit waardoor allerlei goede vitaminen gedood worden.
Maar mag ik vragen waarom je persé brokken blijft voeren? Stel dat je hondje het op vers vleet supergoed doet, waarom zou je het niet proberen?
Wij voeren Nero op dit moment ook Farm Food.
Hij doet het er goed op, dus misschien is het idd een idee om supplementen toe te voegen, maar we zijn nog aan het zoeken naar de beste oplossing.