pup (10 weken) bijt, gromt en repeld!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:01

Donya (ook een jack) kreeg een tik op haar neus (met twee vingers. Was voldoende toen) toen ze de eerste keer testte of ze haar tandjes in mijn hand mocht zetten. En Donya heeft nooit meer haar tandjes in eender wiens vel gezet. Daar gaan ze heus niet dood van. Je moet ze ook niet zo hard slaan dat ze drie salto's maken en nog twee meter door hupsen. Maar een inimini tik op de snuit gaan ze echt niet dood van.

Met alleen wat brullen red je het niet bij een Jack die bovenop het sowieso al eigenzinnige karakter van een jack ook nog eens een driftkop is.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:27

Chiva schreef:
Precies, ben blij dat ik niet de enige ben (samen met jou en Yamcha dus) die gewoon durft toe te geven dat er niks mis is met strenge aanpak.

Al dat softe gedoe.... Het lijkt wel alsof er de doodstraf staat op het gewoon aanpakken van een hond (of enig ander dier). En dan gelijk die vingertjes wijzen (en de woorden "wij weten het beter" en "niet luisteren naar -dit-soort-bokkers" ) bah bah.... Ik stel mezelf best open voor anderen, maar andersom lijkt het er niet echt op :n

En als het nu de eerste hond is die ik opgevoed heb.....

Jammer genoeg zie ik om mij heen alleen maar niet-luisterende bijtertjes die alles kapot maken, en asielen die overvol zitten, vol met stakkers die zo "goed opgevoed" zijn, en luisteren mijn dieren allemaal keurig en zonder problemen.

Ik wil mezelf geen schouderklopje geven, geenzins, maar dat geeft wel te denken.

Dat geeft inderdaad te denken... dat geeft te denken dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden. Zoals jij het hier stelt, zou een mens al bijna gaan geloven dat je slecht bezig bent als je werkt op de 'softe' manier, want blijkbaar krijg je daar niet-luisterende honden van? (eventjes ter verduidelijking: onze twee honden zijn behoorlijk soft opgevoed, luisteren alletwee prima)
Zowel de 'harde' manier als de 'softe' manier van opvoeden werkt, het is maar welke weg je wilt uitgaan en op welke manier je met je dieren wilt werken. Iedereen zijn keuze.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:29

Daphne__ schreef:
ook hebben we hem al eens op zijn rug gelegd en dan foie gezecht, zou ookmoeten werken maar ook dan blijft hij doorgaan.

moonfish; dat is dat hij doet alsof hij de andere gaat dekken,.....of je been..maar dat doet die van mij gelukkig nog niet..

dan op zijn rug gedraaid houden totdat hij piept, en onderdanig gedraagt.
niet eerder, heb wel is vijf min gezeten hoor.

Nikki__

Re: pup (10 weken) bijt, gromt en repeld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:46

Een alpha (als we dan toch op dat gebied verder gaan) hoeft zijn roedel nooit op die manier te corrigeren zoals jij verteld smurfje!
Domineren is al genoeg.
Wat vind jij onderdanig gedragen? Piepen? Dan ben je in mijn ogen al veel te ver gegaan!

Maar volgens mij mag de softe manier niet meer, moet iedereen maar slaan en domineren en mag een lekkere knuffel op zijn tijd niet meer!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:49

De hoogste in de roedel onder mij corrigeert nog regelmatig de jongste en laagst geplaatste in de roedel hier. En dat gaat niet altijd zachtzinnig.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:10

Oh hier ook hoor, maar dan op een hele andere manier dan bokkers de pup straffen willen.
Een goede alpha zal een pup van 10 weken nooit 5 minuten tegen de grond drukken. Zal de hond misschien een knauw geven, maar vooral negeren.
Hond weet daardoor snel genoeg dat hij toch niet leuk is om mee te spelen of uit te dagen en zoekt dan wat anders. Moet vervolgens wel iets hebben waarop hij dan zijn energie kwijt kan!

Nikka; wat een prachthonden in je profiel!

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:27

Nikka schreef:
De hoogste in de roedel onder mij corrigeert nog regelmatig de jongste en laagst geplaatste in de roedel hier. En dat gaat niet altijd zachtzinnig.

Absoluut, hier thuis ook...maar dus de correctie gebeurt zoals een hond dat zou doen...dus in hondentaal ! Heeft niets met SOFT of hard te maken, gewoon een andere manier en die snappen pups veel sneller omdat hun moeder het net op die wijze deden ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:44

tantjeuh schreef:
Dat geeft inderdaad te denken... dat geeft te denken dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden. Zoals jij het hier stelt, zou een mens al bijna gaan geloven dat je slecht bezig bent als je werkt op de 'softe' manier, want blijkbaar krijg je daar niet-luisterende honden van? (eventjes ter verduidelijking: onze twee honden zijn behoorlijk soft opgevoed, luisteren alletwee prima)
Zowel de 'harde' manier als de 'softe' manier van opvoeden werkt, het is maar welke weg je wilt uitgaan en op welke manier je met je dieren wilt werken. Iedereen zijn keuze.

Ik denk dat het erg verschilt met het soort hond wat je op voedt.
Er zullen er gelukkig genoeg zijn die je kunt opvoeden met negeren. Ik ben ook van mening dat je bij sommige andere honden gelijk moet afstraffen.
Ik heb gelukkig ook een 'simpele' pup van ondertussen 5 maanden alweer en daar heb ik ook bewust voor gekozen :o Al voedt je deze niet op, zal ze nog niet (overdreven) dominant zijn.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:56

Heel herkenbaar, ook onze pup was een bijtertje toen we haar net kregen }>
Door heel consequent elke keer als ze onze vingers, of wat dan ook te pakken had, op
een strenge toon "nee" te zeggen en haar een speeltje of iets anders, waar ze wel in
mag bijten, te geven is het toch best snel gelukt om van haar een hele lieve hond te maken.
Als ze nu aan het spelen is en in je vingers bijt, dan doet ze heel zachtjes en laat eigenlijk
meteen los als ze merkt dat ze je vingers te pakken heeft :)

Onze pup (nou ja inmiddels al weer 8 maanden oud) is een teefje en heeft de vreemde
gewoonte om op 1 van onze katten te rijen. Moet nog even zien hoe we dat afleren want
als we "nee" roepen stopt ze wel, maar gaat daarna vrolijk weer verder :(

Om een reu het rijen tegen je been af te leren heb ik ooit een goede tip gekregen van iemand en
bij onze reu heeft het toen heel goed geholpen. Als hij tegen je been begint te rijen, moet je hem op zijn
pootje staan, niet hard natuurlijk en niet met schoenen aan, maar net zo dat hij snapt dat dit niet de bedoeling is,
die van ons was het na 3 keer duidelijk dat dit niet de bedoeling was en heeft het nooit meer gedaan :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:04

Wij hebben ook twee jack russels en de oudste (ziggy) begon ook al vroeg met grommen, bijten maar dit naar mensen.
Hij bleek al heel vroeg heel dominant maar dit door angst.
We hebben puppycursus gedaan hem laten castreren en gedragstherapie.
Vreemde mensen bijt hij nog steeds, hij heeft respect voor ons en mensen die hij vaker ziet accepteerd hij soms.
Dit is ook echt een hond die ze niet in asiel kunnen hebben want niemand zal hem begrijpen.
Hij is inmiddels bijna 9 jaar en heeft al heel wat littekendjes op zijn naam ;)
Maar vaak komt dat ook omdat ik waarschuw dat ze hem met rust moeten laten, maar sommige mensen denken dat ze martin gaus zijn en aaien hem toch en dan gaat het fout, hij bijt niet zonder aanleiding.
Ik denk dat je echt heel consequent moet zijn/ blijven, je mag streng zijn maar vergeet vooral niet om goede dingen te belonen.
Dit is iets uit de gedragstherapie, dat wordt vaak gewoon vergeten en uiteindelijk ben je alleen nog maar streng tegen hem.
Heel veel succes.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:09

Ik schrik me echt rot van sommige reacties hier. Het is een pup van 10 weken, waar je echt een heleboel aan kan verpesten als je hem zo hard aanpakt. Ja het is een brutaal ding, maar het is 10 weken, die gaat echt nog niet uitproberen of hij al boven jou staat. Die wil gewoon spelen. En puppytandjes doen nou eenmaal heel erg pijn bij ons, want het zijn net scherpe naaldjes.
Het slaat echt nergens op om een pup net zo lang op zijn rug te houden tot hij gaat piepen, geloof me dan ben je echt fout bezig. Een hond moet zichzelf overgeven, en niet gedwongen worden, een volgende keer pakt hij je namelijk 10x zo hard terug en dan vallen er gaten.
Als een pup tegen je oudere hond gaat rijden, laat ze het lekker zelf uitzoeken, die 2 zullen toch een keer moeten uitvogelen wie er boven staat en jou oudere hond zal hem moeten corrigeren, daar moeten mensen zich niet mee bemoeien.
Ik vind het ook erg raar dat je pas in februari kan beginnen met een cursus, bij ons kan iedereen altijd instromen, tegen de tijd dat het februari is, is je hond al 12 of 13 weken, wij raden altijd aan om zodra je je pup hebt, meestal met 9 weken, om zo snel mogelijk te beginnen, straks komen ze in hun angstfase en ook pubertijd, en als je met 9 weken begint heb je in ieder geval al een hoop aan je hond kunnen leren voor ze echt schijt aan je krijgen als puber.
Je mag me gerust een pb sturen als je wilt, ik hoop alleen niet dat je sommige van de behoorlijk heftige straffen gaat uitvoeren die hier genoemd worden, je maakt echt meer kapot dan je lief is. Klinkt misschien dramatisch, maar ik ben inmiddels bijna klaar met mijn gedragstherapie en ik heb al genoeg ellende gezien, bijna altijd door verkeerde opvoeding als pup.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:27

Lees het boek de vrouw die naar honden luistert eens (of had ik dat al gezegd?) Ik heb per jaar een paar honderd honden in handen. Negeren werkt het beste ! Weg zetten en even niets zeggen. Ik ben nu mijn border collie pup aan het opvoeden. De eerste dagen kon ze echt niet spelen zonder mij te grijpen. Elke keer liep ik weg bij het spelen en liet haar tien minuten in haar sop gaar koken. Ze begreep het goed en speelt erg leuk zonder te bijten.
Als pups hier geboren werden begon ik al met opvoeden voor dat ze naar de nieuwe eigenaar gingen. Mijn pups leerde ik niet in handen te bijten. Dat scheeld een hoop als ze naar de nieuwe baasjes gingen waar ook vaak kinderen zijn.
Ik zou me over dat bijten niet te veel zorgen maken. Ook dat rijden, gewoon oppakken en wegzetten.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:37

Chikiboy schreef:
Nikka schreef:

Absoluut, hier thuis ook...maar dus de correctie gebeurt zoals een hond dat zou doen...dus in hondentaal !

Onze oudste is hier ook absoluut de baas van de twee, jongste is eerder onderdanig. Laatste jaren begint de jongste wel te voelen dat de oudste echt oud aan het worden is, en je ziet vaak pogingen van de jongste om boven de andere te komen.
Wat is in 'hondentaal' daar een reactie op? Hoogste in roedel doet zelden iets. Een roedelleider zal de andere gewoon negeren, het zou nogal gek zijn als hij telkens opnieuw zijn positie zou moeten gaan 'bevestigen' door er een gevecht van te maken. Een zelfverzekerde alpha geeft zelden correcties. Een hond die wel meteen begint te corrigeren is er eerder één die niet goed weet waar zijn plaats is, en die bevestiging nodig heeft.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:37

Een pup van 10 weken oud begrijpt nog geen straf,. Vanaf een week of 12-13 gaan ze pas snappen wat straf is. Als je dit nu doet beschadig je het vertrouwen heel erg.

Je kunt het het beste negeren nu. Elke keer dat ie het doet geef je een hoog gilletje(auw snappen ze wel van andere honden en ook jouw gilletje zal hij als teken zien dat hij te hard doorbijt)

En zodra het kan naar puppycursus gaan om hulp te krijgen bij de opvoeding. Anders heb je over een jaar weer een JR in het asiel.(komt hard over maar er komen elke dag opnieuw 5 nieuwe JR's in het asiel terecht)

Niet straffen dus want dit snapt hij nu echt niet(daarom werkt het straffen ook niet(

Gilletje geven en weglopen en alleen aandacht geve als hij er niet om vraagt. Dus ook als hij heel lief bij je komt, negeren. Pas aandacht geven als hij ergens rustig zit of ligt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 12:41

Naare het asiel gaat hij echt niet.
k ben knettergek met hem, dus dat zal nooit gebeuren.

ik zal hem probgeren te nergeren :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:51

Mijn pup beet eerst ook regelmatig hard, en inderdaad haar bij haar nekvel pakken en even tegen de grond duwen was op een geven moment voldoende. Verder het slechte gedrag negeren en als ze luisteren goed belonen door aandacht te geven. (ik lees nu pas bovenstaande reacties, daar ga ik dus grotendeels in mee)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:52

Het is mij niet helemaal duidelijk of er sprake is van normaal speelgedrag, wat dominant gedrag of afwijkend gedrag. Wat dominant gedrag is heel begrijpelijk gezien het ras. Ik vind persoonlijk JR niet echt een beginnershondje. Hierbij geldt voornamelijk consequent zijn, veel belonen, negeren. Ik denk ook dat cursus je kan ondersteunen. Ik leg overigens ook wel eens pup op zijn rug als hij het te bont maakt en doe wat dominantieoefeningetjes (aan pootjes zitten,hand over ogen, hand over snuit). Met name bij mijn JR's heeft altijd goed gewerkt. Als er afwijkend gedrag is zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met een gedragstherapeut. Mijn oude Parson Russell was als pup behoorlijk afwijkend. Zocht geen contact met andere honden, toonde nooit onderdanig gedrag, liet zijn tanden zien en dit allemaal bij 8 weken. Bij 1 2 weken viel hij kinderen aan. Gedragstherapeut: behandeling, anders zal deze hond zich ontwikkelen tot ware terrorist zowel binnen- als buitenshuis. Het heeft heel veel zweetdruppels gekost maar ik heb er de ideale hond aan. Hij is nog steeds wel apart dat wel. Rest van het nest vertoonde overigens ook problemen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:23

tantjeuh schreef:
Wat is in 'hondentaal' daar een reactie op? Hoogste in roedel doet zelden iets. Een roedelleider zal de andere gewoon negeren, het zou nogal gek zijn als hij telkens opnieuw zijn positie zou moeten gaan 'bevestigen' door er een gevecht van te maken. Een zelfverzekerde alpha geeft zelden correcties. Een hond die wel meteen begint te corrigeren is er eerder één die niet goed weet waar zijn plaats is, en die bevestiging nodig heeft.

Wat je schrijft is idd waar.
Echter is in een roedel de alpha al duidelijk leider door lichaamstaal én de pup ziet andere honden lichaamstaal geven naar de leider.
Als het moet zal de leider zéker uithalen als een hond te ver gaat. Een pup wordt nog veel vergeven, maar dat wordt langzaam minder.

timing van straffen en belonen en consequent zijn is alles waar het om draait in de opvoeding...
In het begin zal je idd moeten oppassen datje het vertrouwen niet schaad, maar de pup mag ook niet over je heen lopen. Au roepen kan goed helpen. Speeltjes in de mond stoppen als je met hem kroelt of zijn eigen pootje helpt ook ;)

Puppy-les is imo iets wat gewoon moet als je nog niet onwijs veel ervaring heb.
Bij ons gaan de pupy's het laatste kwartiertje samen los om te spelen en dat vind ik en de pup geweldig. Daar leert ze van, is leuk en kan ik haar thuis niet bieden. Alleen daarom sleep ik ons er elke week naar toe :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:27

Het klinkt in mijn oren niet als normaal speelgedrag.
Dingen uitproberen is heel normaal, in handen happen is ook normaal, en meestal helpt een flinke gil wel :)

Repelen op deze leeftijd vind ik niet normaal :n Grommen vind ik ook zorgelijk, en vooral dit:

Citaat:
na een correctie gaat hij grommen en bijt keihard terug

en een speelse grom is nog wat anders als een serieuze grom, maar met een beetje ervaring hoor je het verschil heus wel...... maar dit is agressie, en niet echt normaal op deze leeftijd...... dus die verhalen over spelen zijn wel heel leuk, maar het gaat hier dus om een belachelijke agressieve pup. Dit móet je echt gaan aanpakken, en negeren is leuke nonsens.
Als je dit nu negeert, heb je straks écht een probleem......

Nogmaals, imo kom je bij een Golden of een Lab best weg met ongewenst gedrag negeren, bij een terrier is dit een ander verhaal, net als bij een Rottweilerof een Dobermann of een Duitse Herder...... Er zijn honden die doorgaan tot de grens heel duidelijk aangegeven wordt, en dat hoeft niet met slaan en schoppen, maar af en toe een correctie (zal ik het dan zo maar noemen, is wat pulieksvriendelijker blijkbaar) is niks mis mee.

Er is mij in een ander topic verweten dat ik que opvoedmethoden niet bij de tijd ben..... kan je verzekeren dat honden is essentie geen klap zijn veranderd, een hond blijft gewoon een wolf die er wat liever uitziet, en is sommige gevallen wat zachter is...... ben wel benieuwd wat voor honden de negeerders onder ons hebben opgevoed..... wellicht dat dat wat duidelijkheid schept.

Ik geloof niet zo in negeren, ik ben meer van de grens aangeven, en vervolgens iets gaan doen wat wél leuk is en gewenst, zodat ik ook kan belonen.
Op een bepaald moment gaat je balans steeds meer naar het belonen, en hoef je nooit meer te corrigeren. Maar nooit wíllen corrigeren, en alleen negeren is imo geen optie.

@ superwoman: ervaring of niet, ook ik ga met een jonge hond gewoon weer op puppy-les :)
Het is geweldig leuk, en imo kun je altijd bijleren ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-01-09 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:33

brigitta1987 schreef:
Jack-russels zijn geen makkelijke hondjes, onze hond heeft als pup ook geprobeert te bijten. Ik denk dat bijna alle puppies wel proberen wat er mag en wat niet. Streng optreden en niet over je heen laten lopen! Onze hond is trouwens een echt schatje nu, bijten doet hij echt niet meer. Streng zijn loont dus zeker :)

Bij mijn zus ook zo, als pup was ze erg rebels en beet stevig hard voor zo'n klein ding. Nu eigenlijk niet meer, ze is ermee naar pupcursus geweest en wonder boven wonder luistert het beesje nu! Ze wacht bij stoepranden om over te steken als je dat zegt, ze komt, ze zit, etc.
En als je met haar stoeit bijt ze eigenlijk nooit hard, meer speels... Dat mag wel vind ik, stoeien vindt ze nu eenmaal prachtig en als ze er niemand pijn mee doet, why not?
In mijn profiel kun je haar trouwens terug vinden, het Jack Russel boefje.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:02

Mindfields schreef:
Een pup van 10 weken oud begrijpt nog geen straf,. Vanaf een week of 12-13 gaan ze pas snappen wat straf is. Als je dit nu doet beschadig je het vertrouwen heel erg.

Je kunt het het beste negeren nu. Elke keer dat ie het doet geef je een hoog gilletje(auw snappen ze wel van andere honden en ook jouw gilletje zal hij als teken zien dat hij te hard doorbijt)

En zodra het kan naar puppycursus gaan om hulp te krijgen bij de opvoeding. Anders heb je over een jaar weer een JR in het asiel.(komt hard over maar er komen elke dag opnieuw 5 nieuwe JR's in het asiel terecht)

Niet straffen dus want dit snapt hij nu echt niet(daarom werkt het straffen ook niet(

Gilletje geven en weglopen en alleen aandacht geve als hij er niet om vraagt. Dus ook als hij heel lief bij je komt, negeren. Pas aandacht geven als hij ergens rustig zit of ligt.

;) Goed gezegd !

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:22

Sommige mensen overdrijven en denken dat straffen hetzelfde is als keihard slaan, schoppen en in de rondte slingeren :D Geloof me, er is een wereld van verschil tussen straffen en mishandelen hoor ;)

Maar dan zien ze een pup en denken: achgut, zo'n schatje kún je toch niets aandoen? Tuurlijk niet, maar nogmaals, je kunt ze ook niet overal mee wég laten komen.
Geef me een JR pup en ik smelt terplekke, om mij een seconde later te realiseren dat juist dátgene is wat het zulke "ettertjes" maakt - wolfjes in schaapskleren.

Je krijgt wat je er instopt, dus gewoon consequent in het begin zijn, dan heb je later er heerlijke hondjes aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:25

rockwitch schreef:
Ik schrik me echt rot van sommige reacties hier. Het is een pup van 10 weken, waar je echt een heleboel aan kan verpesten als je hem zo hard aanpakt. Ja het is een brutaal ding, maar het is 10 weken, die gaat echt nog niet uitproberen of hij al boven jou staat. Die wil gewoon spelen. En puppytandjes doen nou eenmaal heel erg pijn bij ons, want het zijn net scherpe naaldjes.
Het slaat echt nergens op om een pup net zo lang op zijn rug te houden tot hij gaat piepen, geloof me dan ben je echt fout bezig. Een hond moet zichzelf overgeven, en niet gedwongen worden, een volgende keer pakt hij je namelijk 10x zo hard terug en dan vallen er gaten.
Als een pup tegen je oudere hond gaat rijden, laat ze het lekker zelf uitzoeken, die 2 zullen toch een keer moeten uitvogelen wie er boven staat en jou oudere hond zal hem moeten corrigeren, daar moeten mensen zich niet mee bemoeien.
Ik vind het ook erg raar dat je pas in februari kan beginnen met een cursus, bij ons kan iedereen altijd instromen, tegen de tijd dat het februari is, is je hond al 12 of 13 weken, wij raden altijd aan om zodra je je pup hebt, meestal met 9 weken, om zo snel mogelijk te beginnen, straks komen ze in hun angstfase en ook pubertijd, en als je met 9 weken begint heb je in ieder geval al een hoop aan je hond kunnen leren voor ze echt schijt aan je krijgen als puber.
Je mag me gerust een pb sturen als je wilt, ik hoop alleen niet dat je sommige van de behoorlijk heftige straffen gaat uitvoeren die hier genoemd worden, je maakt echt meer kapot dan je lief is. Klinkt misschien dramatisch, maar ik ben inmiddels bijna klaar met mijn gedragstherapie en ik heb al genoeg ellende gezien, bijna altijd door verkeerde opvoeding als pup.

Heb al heel wat Jackjes een laatste trip naar de DA zien nemen dankzij die softe opvoeding :(:) Een hond die bijt moet daar op gewezen worden, hoe jong die ook is. Zeker een temperamentvol hondje als een Jack. Wat hier rondloopt zijn stuk voor stuk rotverwend. Maar bijten doen ze niet en ze luisteren! En ze hebben ook nooit gebeten eigenlijk. Kan me niet herinneren dat een van die wat ik hier gehad heb op tien weken al dergelijk gedrag vertoonde. (ze hebben dergelijk gedrag eigenlijk nooit vertoond. Wel geprobeerd maar dat was ook vlot opgelost ook.) Een pup die op deze manier reageert is IMO al te laat op gereageerd :o

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:28

pharagirlke schreef:
Een pup die op deze manier reageert is IMO al te laat op gereageerd :o

Of heeft een kronkel. Beide vereisen een andere aanpak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:36

Nikka schreef:
pharagirlke schreef:
Een pup die op deze manier reageert is IMO al te laat op gereageerd :o

Of heeft een kronkel. Beide vereisen een andere aanpak.

feit, maar als die echt een kronkel heeft, hoe groot is de kans dan dat hij er uit komt? (gewoon een vraag, niet bedoelt als "dan is het toch hopeloos")

Ik heb tot nog toe (gelukkig) maar vier honden gekend met een kronkel en die zijn (helaas voor hen, gelukkig voor de mensen rondom hen) naar de eeuwige jachtvelden inmiddels... :(:) vier verschillende rassen ook trouwens.