Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiva schreef:Precies, ben blij dat ik niet de enige ben (samen met jou en Yamcha dus) die gewoon durft toe te geven dat er niks mis is met strenge aanpak.
Al dat softe gedoe.... Het lijkt wel alsof er de doodstraf staat op het gewoon aanpakken van een hond (of enig ander dier). En dan gelijk die vingertjes wijzen (en de woorden "wij weten het beter" en "niet luisteren naar -dit-soort-bokkers" ) bah bah.... Ik stel mezelf best open voor anderen, maar andersom lijkt het er niet echt op
En als het nu de eerste hond is die ik opgevoed heb.....
Jammer genoeg zie ik om mij heen alleen maar niet-luisterende bijtertjes die alles kapot maken, en asielen die overvol zitten, vol met stakkers die zo "goed opgevoed" zijn, en luisteren mijn dieren allemaal keurig en zonder problemen.
Ik wil mezelf geen schouderklopje geven, geenzins, maar dat geeft wel te denken.
Daphne__ schreef:ook hebben we hem al eens op zijn rug gelegd en dan foie gezecht, zou ookmoeten werken maar ook dan blijft hij doorgaan.
moonfish; dat is dat hij doet alsof hij de andere gaat dekken,.....of je been..maar dat doet die van mij gelukkig nog niet..
Nikka schreef:De hoogste in de roedel onder mij corrigeert nog regelmatig de jongste en laagst geplaatste in de roedel hier. En dat gaat niet altijd zachtzinnig.
tantjeuh schreef:Dat geeft inderdaad te denken... dat geeft te denken dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden. Zoals jij het hier stelt, zou een mens al bijna gaan geloven dat je slecht bezig bent als je werkt op de 'softe' manier, want blijkbaar krijg je daar niet-luisterende honden van? (eventjes ter verduidelijking: onze twee honden zijn behoorlijk soft opgevoed, luisteren alletwee prima)
Zowel de 'harde' manier als de 'softe' manier van opvoeden werkt, het is maar welke weg je wilt uitgaan en op welke manier je met je dieren wilt werken. Iedereen zijn keuze.
Chikiboy schreef:Nikka schreef:De hoogste in de roedel onder mij corrigeert nog regelmatig de jongste en laagst geplaatste in de roedel hier. En dat gaat niet altijd zachtzinnig.
Absoluut, hier thuis ook...maar dus de correctie gebeurt zoals een hond dat zou doen...dus in hondentaal !
tantjeuh schreef:Wat is in 'hondentaal' daar een reactie op? Hoogste in roedel doet zelden iets. Een roedelleider zal de andere gewoon negeren, het zou nogal gek zijn als hij telkens opnieuw zijn positie zou moeten gaan 'bevestigen' door er een gevecht van te maken. Een zelfverzekerde alpha geeft zelden correcties. Een hond die wel meteen begint te corrigeren is er eerder één die niet goed weet waar zijn plaats is, en die bevestiging nodig heeft.
Citaat:na een correctie gaat hij grommen en bijt keihard terug
brigitta1987 schreef:Jack-russels zijn geen makkelijke hondjes, onze hond heeft als pup ook geprobeert te bijten. Ik denk dat bijna alle puppies wel proberen wat er mag en wat niet. Streng optreden en niet over je heen laten lopen! Onze hond is trouwens een echt schatje nu, bijten doet hij echt niet meer. Streng zijn loont dus zeker
Mindfields schreef:Een pup van 10 weken oud begrijpt nog geen straf,. Vanaf een week of 12-13 gaan ze pas snappen wat straf is. Als je dit nu doet beschadig je het vertrouwen heel erg.
Je kunt het het beste negeren nu. Elke keer dat ie het doet geef je een hoog gilletje(auw snappen ze wel van andere honden en ook jouw gilletje zal hij als teken zien dat hij te hard doorbijt)
En zodra het kan naar puppycursus gaan om hulp te krijgen bij de opvoeding. Anders heb je over een jaar weer een JR in het asiel.(komt hard over maar er komen elke dag opnieuw 5 nieuwe JR's in het asiel terecht)
Niet straffen dus want dit snapt hij nu echt niet(daarom werkt het straffen ook niet(
Gilletje geven en weglopen en alleen aandacht geve als hij er niet om vraagt. Dus ook als hij heel lief bij je komt, negeren. Pas aandacht geven als hij ergens rustig zit of ligt.
rockwitch schreef:Ik schrik me echt rot van sommige reacties hier. Het is een pup van 10 weken, waar je echt een heleboel aan kan verpesten als je hem zo hard aanpakt. Ja het is een brutaal ding, maar het is 10 weken, die gaat echt nog niet uitproberen of hij al boven jou staat. Die wil gewoon spelen. En puppytandjes doen nou eenmaal heel erg pijn bij ons, want het zijn net scherpe naaldjes.
Het slaat echt nergens op om een pup net zo lang op zijn rug te houden tot hij gaat piepen, geloof me dan ben je echt fout bezig. Een hond moet zichzelf overgeven, en niet gedwongen worden, een volgende keer pakt hij je namelijk 10x zo hard terug en dan vallen er gaten.
Als een pup tegen je oudere hond gaat rijden, laat ze het lekker zelf uitzoeken, die 2 zullen toch een keer moeten uitvogelen wie er boven staat en jou oudere hond zal hem moeten corrigeren, daar moeten mensen zich niet mee bemoeien.
Ik vind het ook erg raar dat je pas in februari kan beginnen met een cursus, bij ons kan iedereen altijd instromen, tegen de tijd dat het februari is, is je hond al 12 of 13 weken, wij raden altijd aan om zodra je je pup hebt, meestal met 9 weken, om zo snel mogelijk te beginnen, straks komen ze in hun angstfase en ook pubertijd, en als je met 9 weken begint heb je in ieder geval al een hoop aan je hond kunnen leren voor ze echt schijt aan je krijgen als puber.
Je mag me gerust een pb sturen als je wilt, ik hoop alleen niet dat je sommige van de behoorlijk heftige straffen gaat uitvoeren die hier genoemd worden, je maakt echt meer kapot dan je lief is. Klinkt misschien dramatisch, maar ik ben inmiddels bijna klaar met mijn gedragstherapie en ik heb al genoeg ellende gezien, bijna altijd door verkeerde opvoeding als pup.
Nikka schreef:pharagirlke schreef:Een pup die op deze manier reageert is IMO al te laat op gereageerd
Of heeft een kronkel. Beide vereisen een andere aanpak.