Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:45

Dat zijn honden die aan elkaar blijven zitten, bij katten duurt dekken nog geen 3 seconden :+
Ik ben het met je eens dat een kat in een ideale situatie moet buiten kunnen, maar een ongeholpen kat hoort imo binnen....

zijn alle asielen in de buurt al op de hoogte?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 13:56

Ja, er zit er maar 1'tje, dus die heb ik vorige week al ingelicht.

Enne, weer wat geleerd, ik dacht echt dat katten ook aan elkaar vast bleven zitten. Ooit tijdens de Sito-toets (of hoe dat ook heet) op de basisschool, werd de toets stil gelegd, omdat er 2 katten zaten te krikken in de schooltuin voor het raam van onze klas en dat was een heel erg grappig gezicht. De kater stond recht boven de poes en de poes wou wegrennen, maar dat ging niet, want die kater zat er bovenop en zo renden ze de hele schooltuin door. Wij vonden dat natuurlijk prachtig ;) Maar vandaar dat ik dus dacht dat katten aan elkaar bleven zitten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:02

Neen wat er wel is, is dat de kater weerhaakjes op zijn humhum heeft zitten en dat het dus pijn doet wanneer hij zich terugtrekt :+ Fijn hoor poezenseks :+

ben je zelf al veel wezen zoeken? roepen en zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:06

Heb je al bij da's geinformeerd of daar geen kat is binnengebracht? Kan tuurlijk ook best zijn dat hij een ongeluk gehad heeft.
Da hier "bewaard" de overleden poezen een tijdje in de vriezer voor het geval de eigenaar zich meldt. Vorig jaar toen onze Spike net weg was heb ik ook gekeken naar zo'n diepgevroren poes om te zien of het Spike was maar het was hem niet. Ik stond niet te trappelen om te kijken maar je wilt toch weten of het idd je kat is.
Spike was overigens wel al 2jr voor zijn verdwijning gecastreerd dus dat kan bij hem de oorzaak van z'n verdwijning niet geweest zijn.

Hang ook een briefje bij de da op want mocht er iets met hem gebeuren/gebeurd zijn en hij is bij mensen die het wat interesseert gekomen brengen ze hem misschien wel naar de da.

Heb je hem zelf al aangemeld op de site van Amivedi? Je kan daar ook een foto erbij plaatsen.
http://www.amivedi.nl/site/frame1.htm

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:18

Bel even met je gemeente, je hebt kans dat de destructie langs de weg liggende katten ophaalt in plaats van de dierenambulance.
Laatst bijgewerkt door Chubby op 26-01-09 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:18

Dat is precies de reden waarom mijn huidige katten gechipt en geholpen zijn, de kater met 7 maanden.
Mijn vorige kat is ook op een dag nooit meer thuisgekomen, die liep altijd buiten wanneer hij wilde, was ook nog niet geholpen en 7 maanden oud toen het gebeurde. Inmiddels is het 2 jaar geleden.
Vergis je trouwens niet, normaal gesproken blijven katten altijd redelijk in de buurt, mijn kater toen had iemand een half jaar later nog gezien slechts 2 straten bij mij vandaan. Blijkt ook uit de feiten dat de meeste katten in de buurt teruggevonden worden. Ik zou dus blijven zoeken en natuurlijk overal foto's ophangen. Ik ben 3 maanden lang iedere dag minimaal 2 x een rondje door de buurt gelopen, helaas zonder succes ondanks dat hij dus wel in de buurt zat.

Over het catreren trouwens, wanneer je een vrouwtje niet helpt zit je zelf met het nestje en vind ik dat je zelf de verantwoordelijkheid hebt om te zorgen dat ze allemaal een goed huisje krijgen, wanneer je een kater hebt kan deze ook een zwerfkat dekken en dat nestje wordt dan ook weer zwerfkat en die hebben we al veel te veel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 14:27

We hebben de volgende dingen ondernomen:

Geroepen in de buurt en doen we nog steeds en dan vooral 's avonds en 's ochtends als het lekker stil is.
Dierenasiel gebeld
Aangemeld bij Amivedi met foto en chipnummer
"Vermist" briefjes gemaakt, maar die moeten we zo nog even ophangen

Ik ga zo nog een keer het asiel bellen, gewoon voor de zekerheid en ik kan idd ook nog even de DA's in de buurt bellen en daar briefjes ophangen. De gemeente zal ik ook eens bellen, om te vragen of er katten zijn binnengekomen. Officieel hoort dat allemaal bij Amivedi gemeld te worden, maar ik merkte al toen onze vorige kat spoorloos was, dat dat best langs elkaar heen loopt...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 18:39

Ik heb de gemeente gebeld, maar degene die wat weet over aangereden katten was niet op haar plek, dus morgen word ik terug gebeld.

Schrok me net trouwens wel kapot, ik check eens in de 2 a 3 dagen even de Amivedi site, om te kijken of er nog katten zijn gevonden. En ik dacht geen katten te zien die Bliss konden zijn. Dus ik ging nog eens goed naar zijn foto kijken, om te zien of hij echt geen wit heeft, dus ik zag dat hij iets wit op zn snoet heeft en een wit randje bij zn ogen. Ik weer op de Amivede site gekeken, stond er: Cyperse kat (overleden) met wit rond snuit en ogen. Ik schrok me kapot! Totdat ik nog even goed keek en zag staan dat het om een poes ging en niet om een kater, fjuww...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:33

getsie, poezel nog steeds niet terecht?

het kan ook zijn dat hij ergens in een schuurtje is gekropen en al een poosje opgesloten zit, heb je al een buurtonderzoek gedaan? Briefjes in alle brievenbussen met of de mensen even hun schuur/garage willen checken?

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:40

Wwat een stress.... Mijn (geholpen) poes is afgelopen zomer 2 weken weg geweest. Ik heb na 4 dagen overal in de buurt al briefjes in de bus gedaan en DA en dierenambulance elke dag gebeld... Gelukkig heeft een buurvrouw van 3 deuren verder toen onze poes zien lopen en bij ons aangebeld DUS zeker in de buurt foldertjes in de bussen doen.
En heel veel sterkte ! Ook met je andere kat. Vreselijk zoals ze kunnen zoeken. Weet precies wat je door maakt.
Nou ga voor je duimen dat ie zo op de stoep/balkon staat +:)+ +:)+ +:)+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:32

Ik weet niet of het al is geschreven, maar ga ook briefjes in de buurtstraten doen of mensen willen controleren of de kat niet in hun schuur is opgesloten.
Zeker in deze tijd zijn er genoeg mensen die hun fiets niet gebruiken dus ze komen dan niet in hun schuur. Stel je voor dat jouw kat erin zit en ze komen er pas na een maand achter...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:41

Houd ook de katten die niet helemaal voldoen aan de tekenen van jouw kat in de gaten!! Onze kat is drie maanden weggeweest, bleek aan het einde van de wijk te zitten, mensen namen hem zomaar in huis. Wel nog gemeld, maar in de advertenties stond elke keer veel wit op de buik, onze kat had dat juist niet. Toen heeft mijn moeder toch een keer gebelt, blijkt dat hij het al die tijd gewoon was. Mensen hadden zich vergist wat betreft kleur en konden het niet meer veranderen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:36

Lezen de mensen hier geen posts van anderen? :D
Ik denk dat het nu al 14x gezegd is dat hij weleens in een schuurtje opgesloten kon zitten :P

Ik denk dat verder alle tips wel gegeven zijn, ik vind vooral die van de beloning wel een goede! Al is het maar 50 euro!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:39

Ik heb ooit allemaal blaadjes uit geprint en in van die plastic mapjes gedaan en aan iedere lantaarnpaal gehangen, dezelfde dag kregen we iemand aan de deur die wist waar hij was.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:40

XoNo schreef:
Ik denk dat het nu al 14x gezegd is dat hij weleens in een schuurtje opgesloten kon zitten :P

Ik heb alleen niet echt de indruk dat TS die tip goed heeft gelezen, staat iig niet bij de dingen die ze ondernomen heeft, terwijl het vlgs mij wel de optie is waarbij spoed vereist is (als ie aan het dwalen is kan hij nog wel eten en drinken, in een schuur niet...)

Al nieuws verder TS? Wil je trouwens niet verontrusten, maar is het misschien niet handig om toch die overleden cyperse poes na te gaan, want als ze zich vergissen in de tekening van de kat, kunnen ze zich ook vergissen in het geslacht lijkt me...

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:43

mijn tante had dit vrijdag met de hond. ze ging hem uitlaten maar het is een jachthond en ging dus achter een konijn aan en we konden hem nergens meer vinden en toen belde de politie zaterdag op dat ze hem dood hadden gevonden ;(

succes met zoeken!! ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:45

XoNo schreef:

Ik denk dat verder alle tips wel gegeven zijn, ik vind vooral die van de beloning wel een goede! Al is het maar 50 euro!

Ik schreef het omdat de TS een lijstje schreef van de dingen die ze al ondernomen heeft, ze heeft nog geen briefjes buren ed bezorgt, dus ik dacht dat het nog niet (goed) genoeg genoemd was.

Maar bij deze, het spijt me zéér dat ik je voor de 15e keer hetzelfde heb laten lezen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 10:48

haha ik heb het allemaal gelezen, volgens mij had ik zelf ook al ergens gezegd dat ik dacht dat hij misschien in een schuur kon zitten. Buren zijn inmiddels op de hoogte, briefjes heb ik nog niet op kunnen hangen, printer naar de *** dus ik moet vandaag bij mn ouders langs om het daar uit te printen.

Verder nog niets gehoord... En nu moet ik opschieten anders ben ik te laat met het openen van de winkel ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:10

Niet banketstaaf bedoeld, maar ik moet wel zeggen dat je er wel de tijd voor neemt eigenlijk :\ Hij is nu al 8 dagen pleite en nog heb je geen briefjes opgehangen. Ik zou de briefjes na 2 dagen al opgehangen hebben denk ik.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:16

Ik heb hier zelf ooit een kat gevonden en de volgende dag hingen er 50 A4'tjes in de buurt. Snel wezen is echt de boodschap!! Ondertussen zijn er zeker mensen die hem mss onoplettend al gezien hebben!

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:26

Ik zou eerlijk gezegd ook wat haast gaan maken. Er bestaan ook winkels waar je kunt printen of kopieren, of misschien vrienden met een printer?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:50

En als je geen printer hebt, maar écht wilt, kan je altijd nog zelf briefjes schrijven. In de straat aan elke kant een briefje ophangen, het is even werk, maar zoals al is gezegt, je moet wel vlot zijn! 2 dagen kan een kat nog opgesloten zitten in bv. een schuur, maar 8 dagen red hij niet...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:48

Printer probleem is opgelost, de persen gaan los ;)

Wat betreft het zelf briefjes in elkaar knutselen, dat gaat me niet lukken. In een copyshop uitprinten is geen optie, ik werk zelf in een winkel die dus dezelfde openingstijden heeft als de copyshop, niet handig! Ik zit in een mega drukke periode en niet gewoon een beetje druk, maar ik word onderhand geleefd en dit gaat nog 3 weken duren, ik kan niet even een paar uur gaan zitten om briefjes in elkaar te knutselen. Maar goed, heeft die kat niets aan, dus de printer gaat zo lekker zn werk doen!

K heb vandaag iemand van de gemeente aan de lijn gehad (ze hebben me zowaar terug gebeld, had ik neit verwacht!). De afgelopen 2 weken hebben ze geen cyperse katten langs de weg gevonden. Ook heb ik gevraagd naar hun procedure bij aangereden dieren. Deze brengen ze ALTIJD naar de dierenarts toe en die checkt of ze een chip hebben. Het had dus geen zin meer om de gemeente te bellen, maar beter contact onderhouden met de DA. De asiels in de omgeving (heb ook maar soest en omg. erbij gepakt) zijn inmiddels op de hoogte en heb vanochtend foto toegemaild, zodat ze goed kunnen zien hoe hij eruit ziet. Van asiel Zeist heb ik al een mail terug gehad, dat Bliss op dit moment niet bij hun zit, maar dat ze het in de gaten zouden houden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:07

sorry, maar als mijn printer kaduuk was ging ik desnoods snachts nog briefjes zitten schrijven om mijn poezel terug te vinden, ik zou echt alles op alles zetten en niet wachten tot mijn printerprobleem was opgelost.
Desnoods nam ik vrij of ging ik in mijn lunchpauze naar de copyshop en mijn baas zou een hele slechte aan me hebben als hij niet mee zou werken aan mijn poezelzoektocht!
Mijn poezels zijn me heel erg dierbaar en ik laat me door niets of niemand tegenhouden om ze weer te vinden.

Maar goed, het is jouw poezel en niet de mijne, desondanks hoop ik toch van gasser harte dat je hem snel terugvindt.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:13

Netjes dat de gemeente heeft teruggebeld. En er zijn dus al veel instanties op de hoogte, dat is mooi. Ik hoop dat het z'n vruchten afwerpt met een goed einde.