Herdershond aan komen lopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 14:11

Ja, onze drukste hond (die zwarte) is normaal te adhd voor andere honden, maar die wordt nu al een hele tijd tot vervelens toe bezig gehouden ~~}> . Onze vondeling is nog verrassend actief voor zijn leeftijd. :D

Overigens kom ik, mede door PB's, tot de conclusie dat de vondeling een hollandse herder met windhondenoortjes is. Mijn moeder heeft een whippet en het was mij ook opgevallen dat hij precies zulke oortjes heeft. Hij heeft alleen niet echt een windhondenlijf naar mijn idee.

Caira

Re: Herdershond aan komen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:18

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:18

Het lijkt op een hollandse herder mix of greyhound mix.
Ivm het strepen patroon en de flaporen.

Mag je ook heel brutaal vragen wat dat zwarte hondje er voor eentje is? Lijkt namelijk sprekend op het hondje van mijn broertje

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 14:40

Die zwarte is volgens het asiel waar hij vandaan komt een kruising labrador-dalmatier. Hij heeft ook echt het model en karakter van een dalmatier, alleen geen stippen :D

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:59

Ik had laatst een verwarde border collie gevonden en ik had ook de amivedi gebeld maar die kwamen hem niet halen zolang hij niet als vermist was opgegeven. En ik wilde hem graag mee naar huis nemen (tot de eigenaar bekend was) maar hij zo bang van mijn hond die wilde enkel spelen. Ik ben alle wijken maar afgegaan en uiteindelijk de eigenaar terug gevonden. Die wisten niet waar ze hem als vermist moesten opgeven. Is de hond niet gechipt?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:11

Stond eerder dat de hond geen chip heeft.. Ze is bij dierenarts geweest.

Super wat je doet! Je hebt iig nu je best gedaan, is even afwachten.
Hier liep ook een tijd terug een tijd een hondje rond, dan weer bij de buren, dan weer hier.. En dagen later kwam er een vrouw met auto: Hebben jullie een hondje gezien? Hij loopt telkens weg. Pfff... lekker op tijd }>
We wachten af.
Wat je zegt van oude hond, aandoenlijk, is mij herkenbaar. Heb ik ook, daarvoor wil je zorgen dat ze goede laatste jaren krijgen ;)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:14

Oh overheen gelezen sorry.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 15:18

Het is een lieve hond, maar vreselijk onrustig. Dadelijk krijgt ie nog een hartaanval omdat ie niet kan stoppen met spelen. :D Ik hoop dat ie straks toch echt even gaat liggen om uit te rusten met zijn stramme bibberbeentjes.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:20

zag er inderdaad erg gezellig uit op de foto's de hele tijd kwispelen :P .. maar hij kan dus in de tussen tijd gewoon bij jou blijven?en heb j al bedacht wat je gaat doen als er niemand kwa eigenaar zich meld?

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 15:22

Ik weet het nog niet zeker. Dat zal ik nog even met mijn vriend moeten overleggen, maar misschien dat wij hem een fijne oude dag kunnen bezorgen.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:23

:(:) dat zal wel een heel mooi verhaal zijn

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:23

Karolien_ schreef:
Het is een lieve hond, maar vreselijk onrustig. Dadelijk krijgt ie nog een hartaanval omdat ie niet kan stoppen met spelen. :D Ik hoop dat ie straks toch echt even gaat liggen om uit te rusten met zijn stramme bibberbeentjes.

Beestje heeft tijd van zijn leven hahah.. haalt wat in.
Zou hem wel even weghalen, dadelijk is ie zo stram dat ie niet meer kan lopen. Kent miss zijn grenzen niet en krijgt zn straf later, acherm.. Doe maar ff 8-)

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 15:25

Tsja, maar dan moet ik hem alleen in de stal gaan leggen. Alle paarden zijn ook buiten. Ik ben bang dat ie dan in de stal onrustig gaat zijn. Hij zal toch wel een keer moe worden en gaan liggen...

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:31

Wat goed dat je hem voorlopig opvangt!

Misschien idee om briefjes op te hangen bij de supermarkten? :)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:35

Ik zou ook opzoek gaan naar de vorige eigenaar. En de hond in de gaten houden want het schijnt namelijk dat herdershonden vooral opzoek gaan naar hun baas vandaar ook de onrust denk ik. Maar wel fijn dat je het dier opvangt.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 15:45

Ja, dat zou je denken, maar hij is vooral bezig mijn honden te stalken. Ze beginnen hem nu echt beu te worden. De oude heer is ze aan het uitputten. Nu ze niet meer mee spelen hoop ik dat ie zelf ook gaat liggen.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 16:33

He he, hij ligt eindelijk. Ik heb hem verplicht laten zitten totdat ie uit zichzelf ging liggen. Eindelijk weer rust...

Ik heb helaas nog helemaal niets gehoord van een eventuele eigenaar.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 19:44

Nog steeds heeft niemand gereageerd. Ik denk dat ik maandag maar eens briefjes op ga hangen bij de supermarkt. Ik vind het zo vreemd dat als je je hond kwijt bent, je geen contact opneemt met de dierenbescherming of amivedi.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:45

Het lijkt inderdaad op een hollandse herder qua kleuren en houding, maar de kop zeker niet.

Hoop dat je zijn baasje kunt vinden!

tummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:08

probeer anders of ze bij kliniek den heuvel in Best iets hebben gehoord daar word ook nog wel eens wat opgegeven als vermist.
succes!

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 21:11

Daar ben ik vanmorgen geweest om te laten kijken of hij een chip had. Ze hebben mijn nummer opgeschreven.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:45

Jammer dat het baasje nog niet terug is gevonden, wel een leuke hond zeg! Stel dat het baasje zich niet meld en je houd hem, dan zou dat super zijn, denk dat ze zo'n hond niet meer makkelijk "kwijt raken" in een asiel, gezien de stramme botjes en het eventuele slechte zicht...

Ik kan ook niet begrijpen dat mensen hun dieren niet laten chippen, dat is zo'n makkelijk systeem! Maarja, misschien niet voor iedereen even logisch als het voor mij lijkt ;)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:19

Mijn poedel is ook niet gechipt maar heeft wel een tatoeage. Heeft deze hond dat niet in de oren, vaak wel moeilijk leesbaar als ze ouder zijn, maar wel de moeite waard om even te kijken.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:29

Super dat je de hond hebt opgevangen zeg!
Wel zielig voor jou honden hoor, dat ze ineens een stalker hebben :D
Hopelijk meld zijn baasje zich alsnog. (mits het een goed baasje is :D )

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:35

Leuke hondje, en ze kunnen ook nog eens met elkaar vinden (je honden en de aanloper), onbegrijpelijk dat de eigenaars tot nu toe niets van zich laat horen bij dierenasiels of wat dan ook, als het mijn hond was geweest zou ik hem heel erg missen.