Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nouks schreef:MarcoBorsato schreef:jullie wisten ook vrijwel zeker dat het een chihuahua was, en de dierenarts ook...
Kan me best voorstellen dat zowel de TS als haar familie als de dierenarts überhaupt nooit van een Russian Toy Terrier gehoord had... Dan is de "keuze" voor Chihuahua snel gemaakt.
Klijntjuh schreef:. Maar als je paard op een golden rietriever lijkt, en heeft geen papieren word het ook zo genoemt
Biebabeloeba schreef:als het een ras is met papieren kan het gekeurd worden, anders niet
MarcoBorsato schreef:Ik snap ook niet waarom TS per sé wilt dat het een rashondje is. Een rashond heb je gewoon niet voor een paar tientjes, klaar
ThePast03 schreef:Biebabeloeba schreef:als het een ras is met papieren kan het gekeurd worden, anders niet
Zeker bij rassen die in het voorlopig register staan kun je ook honden zonder papieren laten aankeuren.
Je krijgt dan een zogenaamd 0 generatie stamboom, oftewel een stamboom waarop alleen de naam van jouw hond staat en verder bij alle voorouders staat onbekend.
ThePast03 schreef:[***]: Een hond zonder papieren is geen rashond. Nog niet zo heel lang geleden werd zo'n hond op officiele examens en wedstrijden ook genoteerd als rasloos.
ThePast03 schreef:[***] bij de hondenwereld werkt dat nu eenmaal anders dan bij de paardenwereld.
Mede dankzij het feit dat het in de hondenwereld stikt van de broodfokkers/handelaren.
En hond zonder stamboom hoeft niet per definitie kruising te zijn (is het in 99% van de gevallen wel, want iemand die fokt met 2 honden met stamboom heeft geen enkel excuus om geen stamboom aan te vragen want dat is namelijk spotgoedkoop) maar het is zeker geen rashond.
MarcoBorsato schreef:Ja maar als je een hondje van een markt in Tjechie haalt, is het enige dat je weet dat het een vuilnisbakkie is
Nouks schreef:Ik reageerde puur hier op...
x_Sannee schreef:We hebben haar in Tsjechie gekocht, en mijn vader vroeg: Chihuahua? En toen keken ze even en toen zeiden ze jaahaa.
Ouders weten we niet. Maar haar broertje was een gladharige. En die leek ook sprekend op de Russian Toy achteraf.
anneliesdj schreef:Dat geeft al aan dat de fokker niet eens precies weet wat het is en gewoon meepraat met de koper.
Hou het er maar op dat het een kruising is met meerdere rassen en wss dus ook die RT omdat ie daar op lijkt.