Russian Toy Terrier.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biebabeloeba

Re: Russian Toy Terrier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:55

als het een ras is met papieren kan het gekeurd worden, anders niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:56

MarcoBorsato schreef:
jullie wisten ook vrijwel zeker dat het een chihuahua was, en de dierenarts ook... :+

Kan me best voorstellen dat zowel de TS als haar familie als de dierenarts überhaupt nooit van een Russian Toy Terrier gehoord had... Dan is de "keuze" voor Chihuahua snel gemaakt.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 16:58

Dit is toch een ras met papieren?
Dus als ze volwassen is kunnen we haar laten keuren en dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:59

Nouks schreef:
MarcoBorsato schreef:
jullie wisten ook vrijwel zeker dat het een chihuahua was, en de dierenarts ook... :+

Kan me best voorstellen dat zowel de TS als haar familie als de dierenarts überhaupt nooit van een Russian Toy Terrier gehoord had... Dan is de "keuze" voor Chihuahua snel gemaakt.

Ja maar als je een hondje van een markt in Tjechie haalt, is het enige dat je weet dat het een vuilnisbakkie is

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 17:02

Afbeelding

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:07

ja maar jij kunt haar enkel laten keuren als jij papieren hebt van haar.
En in dit geval is het niet zo, dus kun je zelfs zeggen dat het een golden retriever X rottweiler X chihuahua is :+
maar vind het echt een schaaaaaatje :D wat een mooi hondje!
maak je er nu geen zorgen om dat ze geen papieren heeft, ze is prachtig en jij bent blij met haar! that's all that matters

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:07

MarcoBorsato schreef:
Ja maar als je een hondje van een markt in Tjechie haalt, is het enige dat je weet dat het een vuilnisbakkie is

Niet waar, je weet niet zeker of het een vuilnisbakje is. Je weet wel zeker dat je geen papieren hebt en dus het eventuele ras sowieso niet weet.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:11

Klijntjuh schreef:
. Maar als je paard op een golden rietriever lijkt, en heeft geen papieren word het ook zo genoemt ;)

Als je peerd op een Golden Retriever lijkt, heb je een probleem. :D :D :D
Verder kun je een hond noemen wat je wilt, als hij geen papieren heeft is het gewoon een op een bepaald ras gelijkende bastaard.....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:14

Biebabeloeba schreef:

Zeker bij rassen die in het voorlopig register staan kun je ook honden zonder papieren laten aankeuren.
Je krijgt dan een zogenaamd 0 generatie stamboom, oftewel een stamboom waarop alleen de naam van jouw hond staat en verder bij alle voorouders staat onbekend.

TS: Als ik de laatste foto van je hond zie ben ik bang dat ze echt groter wordt dan de russian toy en voor wat betreft gewicht zal ze waarschijnlijk ook wat zwaarder uitpakken.

Je zou kunnen bellen met de Raad van Beheer:
http://www.raadvanbeheer.nl/contact/

en vragen of er ook fokkers in Nederland zijn en eventueel daar even vragen wat je moet doen als je een aankeuring wil van je hond.

Nouks: Een hond zonder papieren is geen rashond. Nog niet zo heel lang geleden werd zo'n hond op officiele examens en wedstrijden ook genoteerd als rasloos. ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:17

Ik snap ook niet waarom TS per sé wilt dat het een rashondje is. Een rashond heb je gewoon niet voor een paar tientjes, klaar

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:21

MarcoBorsato schreef:
Ik snap ook niet waarom TS per sé wilt dat het een rashondje is. Een rashond heb je gewoon niet voor een paar tientjes, klaar

Ook dat wil niet alles zeggen hoor. Bij bepaalde rassen (zoals nu bijvoorbeeld met de Chihuahua) zijn de kruisingen zonder stamboom duurder dan de honden die gefokt worden met stamboom door sommige serieuze fokkers. ;)

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:25

ThePast03 schreef:
Biebabeloeba schreef:

Zeker bij rassen die in het voorlopig register staan kun je ook honden zonder papieren laten aankeuren.
Je krijgt dan een zogenaamd 0 generatie stamboom, oftewel een stamboom waarop alleen de naam van jouw hond staat en verder bij alle voorouders staat onbekend.

Ok weer iets nieuws geleerd :) dat wist ik niet :)
maar begin zo'n RT toch heel sexy te vinden hoor :p spijtig dat je er zo weinig van vindt en zeker in Belgie niets over te vinden is.
Want meestal vind ik kleine hondjes opgeblazen cavia's (ben echt niet voor de keffers, uitzondering dan voor de JR van men oom :o :~ ) en zeker chihuahua iewwwwww, maar het RT is zo fijnig en die ooooooren :+ ik ben een orenmens :+ men paardje heeft ook giga oren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:33

ThePast03 schreef:
[***]: Een hond zonder papieren is geen rashond. Nog niet zo heel lang geleden werd zo'n hond op officiele examens en wedstrijden ook genoteerd als rasloos. ;)

Misschien, maar dan is het ras "onbekend" terwijl het dier bijvoorbeeld wel als ras is geboren. Ik zeg alleen dat het niet per definitie een kruising of vuilnisbakje is op het moment dat er geen papier bij zit, want misschien is het wel helemaal geen kruising. Je hebt alleen geen bewijs, niet van een eventueel ras en niet dat 't dier geen ras heeft.

Een Arabier blijft altijd Arabier voor z'n eigenaar, ook als het dier door omstandigheden geen papieren heeft maar wanneer wel bekend is dat 't dier geboren is als Arabier.

Een kruising tussen een Haflingerhengst en een merrie die een mengelmoesje was van Welsh, New Forest en een enkele Fjordenopa, mag misschien geen papier hebben, maar als je op de hoogte bent van de achtergrond van het dier kun je wel zeggen dat het een kruising is tussen een Haflinger en een merrie met Welsh-, New Forest- en Fjordenbloed.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 17:35

Oke, wat houdt een 0 generatie stamboom in? Dan is het toch een hond met stamboom? zegmaar maar ik wil laten keuren als ze groot is dat het een RT is. En waarom denk je dat ze groter wordt? Ik denk het niet;p Ze is heeel klein hoor;p
Maar stel ze wordt gekeurd en goedgekeurd voor het ras, en je hebt nog eenmannetje met stamboom van dit ras. Kun je dan goede stamboompuppy's krijgen?

Ik vind RT ook echt geweldige hondjes :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:40

Ach als de handel er achter komt dat mensen kruisingen met die naam sexy vinden dan staat binnen no time marktplaats vol met dit soort kruisingen. :D

Zo was er een paar jaar terug een handelaar/broodfokker die kruising dwergpinchers voor veel geld verkocht onder een interessant klinkende rasnaam. En mensen trappen daar nog in ook.

Nouks bij de hondenwereld werkt dat nu eenmaal anders dan bij de paardenwereld.
Mede dankzij het feit dat het in de hondenwereld stikt van de broodfokkers/handelaren.

En hond zonder stamboom hoeft niet per definitie kruising te zijn (is het in 99% van de gevallen wel, want iemand die fokt met 2 honden met stamboom heeft geen enkel excuus om geen stamboom aan te vragen want dat is namelijk spotgoedkoop) maar het is zeker geen rashond.

Sannee als je haar laat keuren en ze wordt aangekeurd (dat moet je dan maar afwachten eerst natuurlijk) dan krijgt ze een stamboom waarbij de voorouders allemaal "onbekend" staan.
0-generatie betekend dus: 0 generaties bekend.

Zou je een reu kunnen vinden die ook een 0 generatie stamboom heeft dan krijgen de pups een 1-generatie stamboom, oftewel dan is 1 generatie bekend.
Bij de derde generatie heb je een volledig stamboom.

Het ras is voorlopig erkend, dus daar zitten ook nog wat beperkingen aan.
Op de page van de Raad van Beheer (die ik je hiervoor linkte) kun je wel het een en ander terugvinden, maar het beste kun je ze gewoon even bellen. Dat is altijd sneller en ze zijn daar normaal gesproken erg vriendelijk en behulpzaam.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:42

ik vind ze sexy, maar als ik een hond koop zal het sowieso met stamboom zijn hoor!
onze TT is nu 11 dus was maar 9 toen we hem kochten enja dan denk je over zo'n zaken niet na, maar zou nooit de mogelijkheid willen lopen dat ik de broodfok steun!
daarom voor mij enkel met stamboom, daarom dat ik het spijtig vind dat er niet veel over te vinden is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:48

ThePast03 schreef:
[***] bij de hondenwereld werkt dat nu eenmaal anders dan bij de paardenwereld.
Mede dankzij het feit dat het in de hondenwereld stikt van de broodfokkers/handelaren.

En hond zonder stamboom hoeft niet per definitie kruising te zijn (is het in 99% van de gevallen wel, want iemand die fokt met 2 honden met stamboom heeft geen enkel excuus om geen stamboom aan te vragen want dat is namelijk spotgoedkoop) maar het is zeker geen rashond.

Ik reageerde puur hier op...

MarcoBorsato schreef:

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:54

Nouks schreef:
Ik reageerde puur hier op...

Hoe groot acht jij de kans dat een hond uit Tjechië (waar vanuit dagelijks vrachtwagens vol met pups deze kant op komen en waar het stikt van de boerderijen waar onder de meest vreselijke omstandigheden honden worden ingezet als broedkip omdat wij hier in Nederland massaal dit soort pups willen kopen) die op een markt verkocht wordt geen kruising is?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:56

Een hond zonder stamboom is een hond die lijkt op een bepaald ras maar is altijd een rasloze.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 18:37

@ ThePast03: Hoe denk jij dat wij aan Sally komen?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:03

x_Sannee schreef:
@ ThePast03: Hoe denk jij dat wij aan Sally komen?

heb je toch op bokt geschreven?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:14

x_Sannee schreef:
@ [*olduser*]: Hoe denk jij dat wij aan Sally komen?

Dat heb je uitgebreid beschreven op Bokt, dus waarom vraag je dat nu aan mij?

x_Sannee schreef:
ze komt uit tjechie bij een vrouw op een markt met een heel klein dieren gedeelte.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:22

x_Sannee schreef:
We hebben haar in Tsjechie gekocht, en mijn vader vroeg: Chihuahua? En toen keken ze even en toen zeiden ze jaahaa.
Ouders weten we niet. Maar haar broertje was een gladharige. En die leek ook sprekend op de Russian Toy achteraf.

Dat geeft al aan dat de fokker niet eens precies weet wat het is en gewoon meepraat met de koper.
Hou het er maar op dat het een kruising is met meerdere rassen en wss dus ook die RT omdat ie daar op lijkt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:24

anneliesdj schreef:
Dat geeft al aan dat de fokker niet eens precies weet wat het is en gewoon meepraat met de koper.
Hou het er maar op dat het een kruising is met meerdere rassen en wss dus ook die RT omdat ie daar op lijkt.

Die vrouw op de markt was hoogstwaarschijnlijk helemaal niet de "fokker" maar gewoon de verkoper.
Oftewel een handelaar.

Dit soort hondjes (en ook andere soorten honden) wordt in dat soort landen massaal gefokt in erbarmelijke omstandigheden en worden behalve daar op markten ook massaal getransporteerd naar onder andere Nederland.
Marktplaats staat er vol mee.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:28

Precies en ja, het zal een handelaar zijn geweest maar de fokker zal het iig ook niet geweten hebben anders had de handelaar het wel geweten. Een rashond is ook een stuk meer waard dan een kruising en zeker als het een vrij zeldzaam ras is, die gaan ze echt niet als rasloos op een markt verkopen.