Prachtige hond, heel energiek!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Do_ schreef:Jakary schreef:Hier in de buurt is ook een 'club' waar je kan drijven, maar het zijn wel vooral BC's, kan zijn dat ik toch eens een kijkje ga nemen
Houd er dan wel rekening mee dat ze BC's met veel druk trainen en dat je dat bij een aussie juist niet moet doen. Die haken dan af.
Mijn trainer laat ze 'spelen' tot dat ze 1,5 zijn en wat inzicht hebben. Dan pas comando's en wat meer druk. hangt natuurlijk wel van de hond af.
Dei van mij rent weg als ik er druk op zette en nu gaat het zo goed dat ik er veel druk op kan zetten.
Jakary schreef:_Do_ schreef:Houd er dan wel rekening mee dat ze BC's met veel druk trainen en dat je dat bij een aussie juist niet moet doen. Die haken dan af.
Mijn trainer laat ze 'spelen' tot dat ze 1,5 zijn en wat inzicht hebben. Dan pas comando's en wat meer druk. hangt natuurlijk wel van de hond af.
Dei van mij rent weg als ik er druk op zette en nu gaat het zo goed dat ik er veel druk op kan zetten.
Bedankt voor de tip!
Ik ga eens zoeken of er meerdere clubs zijn in de buurt, maar ik vrees ervoor.
Bij die ene ga ik sowieso eens een kijkje nemen in 't voorjaar.
_Do_ schreef:Ik betwijfel het. Ik ken namelijk een fokker in België en die gaat in Noord-Holland trainen.
Ik weet datje in Lelystad ook redelijk te recht kan met een aussie, maar wel aparte mensen. Ik heb slechte ervaring bij een BC man trainen. Het is dat ik op tijd daar weg ben gegaan, anders deed ze het nu helemaal niet meer.
Bluem schreef:Sky haar enthousiasme werkte zelfs zo aanstekelijk dat we er ernstig aan denken ons meer te verdiepen in het ras. Tot nu toe weet ik er vrij weinig van. Dus misschien over enkele jaren...
sunny_l0ve schreef:Mooie hond! Officieel komen deze honden toch uit Amerika?
sunny_l0ve schreef:Jakary schreef:ja, uit Amerika
toch raar dat ze dan australian shepherd heten....ik vraag me af wie dat verzonnen heeft...
![]()
Maar 1 ding is zeker... het zijn hele mooie honden