Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chubby schreef:Ik zou toch wel iets nuancering aanbrengen hoor. Je kunt een brokkenkat niet zomaar klakkeloos bot geven..
Mjay schreef:het grote probleem met barf is is dat het gewoon niet volledig is en wat je ook doet het ook niet volledig krijgt. een hond is geen colledige carnivoor en kan dus eigenlijk niet alleen op vlees leven......
katten zijn wel carnivoren en doen het beter op rauw vlees maar omdat er geen maatstaaf aan vast zit heb je geen idee of ze nou werkelijk alles binnen krijgen wat ze nodig hebben (denk bij katten bijvoorbeeld aan taurine....)
Chubby schreef:Ik zou toch wel iets nuancering aanbrengen hoor. Je kunt een brokkenkat niet zomaar klakkeloos bot geven..
Mjay schreef:het grote probleem met barf is is dat het gewoon niet volledig is en wat je ook doet het ook niet volledig krijgt. een hond is geen colledige carnivoor en kan dus eigenlijk niet alleen op vlees leven......
katten zijn wel carnivoren en doen het beter op rauw vlees maar omdat er geen maatstaaf aan vast zit heb je geen idee of ze nou werkelijk alles binnen krijgen wat ze nodig hebben (denk bij katten bijvoorbeeld aan taurine....)
Rosita schreef:Chubby schreef:Ik zou toch wel iets nuancering aanbrengen hoor. Je kunt een brokkenkat niet zomaar klakkeloos bot geven..
Volgens mij zijn er bosjes katten die van hun baasjes alleen brok krijgen (zo goed voor de tandjes..) en buiten hun maaltijd opleuken met muisjes, vogels en dergelijke? Ik heb het idee dat de hedendaagse kat een goed voorbeeld is om te laten zien dat we wat minder moeten verkrampen.
Chubby schreef:Klopt, maar dat is dus niet klakkeloos bot. Dat is een specifiek zachter/ kleiner bot dat door een relatief onervaren kat weggeknaagd kan worden.
Ga nou als onervaren brokvoerder eens naar de slager en vraag om een lekker bevleesd bot voor je hond of kat. Wat krijg je dan mee?
Silvia schreef:Mikkie schreef:@Silvia: Waarvoor staat KVV en wat is precies het verschil met BARF?
....
Wat atilla al zei is KVV Kompleet vers vlees. Denk idd aan de Rodi schijven of Smuldier verpakkingen die in de supermarkt liggen. Daarnaast zijn er merken die het vlees vermalen en verpakken als een worst en invriezen. Bijv. Carnibest, Haaksbarf, Bandit (biologisch) en Farmfood.
Het nadeel van KVV (en van brokken!) is dat je niet kunt zien wat er in zit. Als er op de verpakking allerlei vage ingrediënten staan hoef ik het niet meer. Het grote voordeel is dat je niet kunt zien wat er in zit en mijn maag daar een stuk beter tegen kan.![]()
Het nadeel van Barf en NRV (natuurlijke rauwe voeding) is dat het behoorlijk bewerkelijk is en ik altijd bang ben dat ik niet evenwichtig/compleet voer. Daarnaast ben ik geen liefhebber van zelf vlees klaarmaken. Het grote voordeel is dat je weet wat je voert.